آموزش پیکربندی سرورهای HPE

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره مقدماتی پیکربندی سرورهای HPE یکی از پرکاربردترین دوره‌های حوزه فناوری اطلاعات است ازاین‌جهت که مهم‌ترین اطلاعات و سرویس‌های سازمانی بر روی سرورها ذخیره و ارائه می‌شوند، در نتیجه داشتن دانش کافی به‌منظور پیکربندی و ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه

برگزارکننده:

مکتب‌خونه
3.7 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با اتاق سرور

 آشنایی با سرور dl380

 تنظیمات iLO

 دانلود و نصب Service Pack

 پیکربندی انواع RAID

 عیب یابی (TSHOOT)

 بررسی Intelligent Provisioning و RBSU

 نصب سیستم عامل (esxi-windows server2022)

 آشنایی با سخت افزار

 معرفی ابزارهای کاربردی (HPE TOOLS)

پیش‌نیاز‌ها

در این دوره پیشنیاز خاصی لازم نیست و هر آنچه مورد نیاز هست برای پیکربندی سرورهای HPE آموزش داده شده است.

سرفصل‌های دوره آموزش پیکربندی سرورهای HPE

معرفی دوره و بررسی اتاق سرور
  معرفی دوره
مشاهده
"07:12  
  مروری بر تاریخچه HP و HPE
مشاهده
"03:18  
  بررسی سرور و کلاینت
"03:46  
  بررسی اتاق سرور - بخش اول
"10:28  
  بررسی اتاق سرور - بخش دوم
"08:02  
خطوط تولید و بررسی سرور dl380
  بررسی سرور DL380
مشاهده
"11:43  
  خطوط تولید و سری
"24:27  
  روشن کردن سرور و ادامه بررسی
"02:31  
پیکربندی iLO
  نکات مهم درباره پورت iLO
مشاهده
"11:55  
  پیکربندی iLO بر روی سرور DL580
"07:25  
  ست کردن یوزر و پسورد بر روی iLO
"01:58  
  بررسی کنسول iLO ورژن 4
"30:42  
  بررسی کنسول iLO ورژن 5
"13:10  
service pack for proliant
  اطلاعات مهم درباره سرویس پک
"09:34  
  دانلود سرویس پک
"08:32  
  نصب سرویس پک
"16:57  
آناتومی هارد
  آناتومی هارد دیسک
"08:42  
  بررسی chs و lba
"08:20  
  مروری بر پروتکل‌های FC-SAS-SATA
"07:21  
بررسی و پیکربندی انواع RAID
  مروری بر RAID - بخش اول
"06:15  
  مروری بر RAID - بخش دوم
"02:43  
  بررسی RAID 0
"02:22  
  بررسی RAID 1
"02:34  
  بررسی RAID 5
"05:45  
  بررسی RAID 0+1
"02:48  
  پیکربندی انواع RAID
"13:19  
عیب‌یابی
  (عیب یابی) TSHOOT
"02:00  
  بررسی JBOD
"02:44  
  بررسی وضعیت چراغ LED هارد
"06:39  
Intelligent Provisioning
  IP
"11:59  
  RBSU
"14:35  
نصب سیستم عامل
  نصب سیستم عامل (ویندوز سرور 2022)
"20:07  
  hpe custom image
"05:09  
  ساخت اکانت vmware
"06:25  
  نصب هایپروایزور ESXi
"14:58  
سخت‌افزار
  BUS vs TRACE
"16:43  
  CPU
"25:21  
  RAM
"15:44  
  ECC
"01:34  
  HPE SMART ARRAY
"06:36  
  عیب‌یابی smart array (کنترلر)
"03:39  
ابزارهای hpe
  مروری بر ابزارهای hpe
"08:19  
  iLO Amplifier Pack
"09:39  

درباره دوره

دوره مقدماتی پیکربندی سرورهای HPE یکی از پرکاربردترین دوره‌های حوزه فناوری اطلاعات است ازاین‌جهت که مهم‌ترین اطلاعات و سرویس‌های سازمانی بر روی سرورها ذخیره و ارائه می‌شوند، در نتیجه داشتن دانش کافی به‌منظور پیکربندی و نگهداری از سرورها یک امر ضروری برای یک مهندس شبکه است.

دوره آموزش پیکربندی سرورهای hpe برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره برای هر کسی که به دنبال درک فناوری سرور HPE سطح پایه بوده مناسب است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدحسین جهانشاد

محمدحسین جهانشاد، دانش آموخته کارشناسی فناوری شبکه های کامپیوتری (دانشگاه جامع علمی کاربردی) است و دارای گواهینامه‌های  CCNP ،MCITP ،CEH ،MTCNAو CCNA هستند. ایشان تجربه فعالیت با عنوان مدیر شبکه بازار بزرگ ایران‌مال، شرکت توسعه ساختمانی البرز تات و همچنین به عنوان طراح و مشاور برخی از سازمان‌های دولتی و هم اکنون به عنوان مدرس دوره‌های شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کنند. از سوابق آموزشی ایشان می‌توان به سابقه تدریس در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و با تدریس دوره‌های Network Plus شرکت Comptia، دوره سرورهای HPE و CCNA اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
عبدالله مهدوی 1402-10-19
به عنوان کار آموز فصریح و با آرامش تدریس میکرد. امیدوارم در دوره های بعدی ایشان شرکت کنم
محمدرضا قربانی 1403-03-19
واقعیتش پیشنهاد نمی کنم. زحمت زیاد کشیده شده می فهمم. ولی حجم مفاهیم مفید برای کسیکه میاد این دوره رو تهیه کنه واقعا کمه. کسی که میاد دوره سرور می گیره قطعا از مفاهیم ابتدایی سخت افزار و شبکه و مبانی ذخیره سازی مطلع هست. اگرم نیست که مخاطب این دوره نیست. از کل موارد حدود ۶ ساعت محتوا با کمال احترام حدود ۲ ساعت مفید هست. مبلغ زیاد دوره هم مزید بر عدم رضایت هست. البته اینکه هر چیزی به سایت مرجع اصلی مراجعه می شد، بسیار خوب بود. برای کسی که میخواد این دوره رو تهیه کنه پیشنهاد می کنم اگر raid و ilo رو بلد هستین نیاز به این دوره ندارید.
رضا روزه دار 1403-02-19
استاد واضح و مسلط تدریس نمی کردند

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش پیکر بندی سرورهای  hpe

پیکربندی سرور که در زبان کامپیوتر به کانفیگ یرور شناخته می‌شود، معادل انگلیسی Server Configuration است. به زبان ساده پیکربندی قطعات سخت افزاری را کانفیگ می‌گویند. کانفیگ‌ها شامل کانفیگ سرور، کانفیگ سایت، کانفیگ سیستم و غیره هستند. از آنجایی که تمامی اطلاعات و سرویس‌های سازمانی روی سرور ذخیره می‌شوند، آموزش پیکر بندی سرورهای hpe برای کانفیگ کردن و نگهداری سرور با اهمیت است.

آموزش سرور hpe

سرورهای HPE یا Hewlett Packard Enterprise یکی از پیشگامان در زمینه فناوری اطلاعات هستند. این شرکت معروف به ارائه راه‌حل‌های سروری بسیار پیشرفته و قدرتمند است. برای یادگیری و آموزش در مورد سرورهای  HPE، شرکت در دوره پیکربندی سرور، درک عمیقی از محصولات و فناوری‌های این شرکت را برای کاربران فراهم می‌کند. از طریق دوره‌های آموزشی  HPE، کارشناسان IT می‌توانند مهارت‌های خود را در این زمینه بهبود بخشیده و به طور موثرتری از سرورهای HPE استفاده کنند.

در حالت کلی، آموزش پیکربندی سرورهای hpe شامل آموزش‌های مربوط به معماری سرور، نصب و پیکربندی سرورها، مدیریت و نگهداری آن‌ها، امنیت و مدیریت داده‌ها، مهاجرت به محصولات جدید و انواع دیگری از موضوعات مرتبط می‌شود. در نهایت، اهمیت دوره‌های آموزشی HPE برای افرادی که با سرورهای این شرکت کار می‌کنند، بسیار بالاست زیرا این دوره‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند تا به طور حرفه‌ای‌تر و بهینه‌تر از تجهیزات ارائه شده توسط HPE استفاده کنند.

مراحل کلیدی در آموزش پیکربندی سرورهای hpe

در دوره آموزش سرور hpe، به آموزش پیکربندی سرورهای HPE (Hewlett Packard Enterprise) خواهیم پرداخت. سرورهای HPE یکی از محصولات معروف در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه هستند که از آن برای اجرای برنامه‌ها و خدمات مختلف استفاده می‌شود. در ادامه، به مراحل اصلی پیکربندی یک سرور hpe می‌پردازیم.

 نصب و راه‌اندازی سرورhp :

پس از خرید سرور HPE، ابتدا باید آن را به منبع تغذیه برق و شبکه متصل و با استفاده از کابل VGA یا  HDMI، سرور را به یک مانیتور یا تلویزیون متصل شوید. پس از این مراحل، سرور را روشن کنید و به BIOS و RAID Controller دسترسی پیدا کنید.

پیکربندی  BIOS

برای تنظیم بایوس سرور hp، وارد BIOS شوید و تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید، مانند تنظیمات زمان و تاریخ، رمز عبور و تنظیمات بوت. توجه داشته باشید که تغییرات در BIOS ممکن است بر روی عملکرد سرور تأثیر بگذارد، بنابراین با دقت عمل کنید.

پیکربندیRAID

اگر قصد دارید از RAID برای حفاظت از داده‌های خود استفاده کنید، باید RAID  Controller را پیکربندی کنید. با ورود به  RAID Controller، تعریف RAID Level مورد نظر خود را انجام دهید(مانندRAID 0، RAID 1 یا RAID 5) و هاردهای خود را به آن اضافه کنید.

 نصب سیستم عامل

پس از پیکربندی RAID، می‌توانید سیستم عامل مورد نظر خود را نصب کنید، مانند Windows Server یاLinux. با نصب سیستم عامل، مطمئن شوید که تمام درایورهای لازم برای سخت‌افزار سرور نصب شده‌اند.

پیکربندی شبکه

 در نهایت، شبکه سرور خود را پیکربندی کنید تا بتوانید به آن از راه دور دسترسی داشته باشید و خدمات خود را ارائه دهید.

کاربردهای آموزش پیکربندی سرورهای hpe

آموزش پیکربندی سرورهای اچ پی در انواع مختلفی از محیط‌های هدف مانند مراکز داده، سیستم‌های مبتنی برابر، شرکت‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای مهم آموزش پیکربندی سرورهای hpe عبارتند از:

  • راه‌اندازی سرور hp و مدیریت سرورهای تجاری در سازمان‌ها
  • استقرار و مدیریت سیستم‌های ذخیره‌سازی و همچنین شبکه‌های داده
  •  اجرای محاسبات پردازشی متمرکز مبتنی بر سرورهای  HPE
  •  امنیت سرورها و شبکه‌های سازمان با استفاده از تنظیمات پیکربندی مناسب
  •  پیکربندی ارتباطات شبکه و افزایش کارایی سرورها
  •  استفاده از ابرها و تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی سرورهای  HPE

اهمیت آموزش پیکربندی سرور اچ پی

در دنیای امروز، سرورها نقش بسیار مهمی در عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها ایفا می‌کنند. سرورهای hp  یکی از محصولات محبوب در این حوزه هستند که در بسیاری از محیط‌های کاری و تجاری استفاده می‌شوند اما، برای بهره‌برداری بهینه از این سرورها، آشنایی کافی با پیکربندی آن‌ها ضروری است. در ادامه به بررسی اهمیت آموزش پیکربندی سرورهای HP می‌پردازیم:

افزایش عملکرد سرور

پیکربندی صحیح سرورهای hp می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها کمک کند. با تنظیم صحیح پارامترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، می‌توان عملکرد سرور را به حداکثر رساند. به عنوان مثال، تنظیم مناسب حافظه و پردازنده، می‌تواند سرعت پاسخگویی سرور را بهبود بخشید. همچنین، تنظیمات شبکه و امنیت نیز می‌تواند عملکرد سرور را بهبود دهد.

 افزایش امنیت

پیکربندی صحیح سرورهای اچ پی می‌تواند به افزایش امنیت آن‌ها کمک کند. با تنظیم راستای استانداردهای امنیتی، مانند رمزنگاری داده‌ها، نصب فایروال و تعریف دسترسی کاربران، می‌توان سرور را در برابر حملات و نفوذگران محافظت کرد. همچنین، آشنایی با تنظیمات امنیتی در سطح سخت‌افزار نظیر BIOS و iLO نیز بسیار حائز اهمیت است.

کاهش خطاها

پیکربندی صحیح سرورهای HP می‌تواند به کاهش خطاها و مشکلات فنی کمک کند. با تنظیم صحیح تنظیمات سخت‌افزار و نرم‌افزار، مشکلات عملکردی و تعارضات را می‌توان به حداقل رساند. همچنین، آشنایی با لاگ‌ها و رویدادهای سرور می‌تواند در تشخیص و رفع خطاها به کار گیرد.

افزایش بهره‌وری

پیکربندی صحیح سرورهای HP می‌تواند به افزایش بهره‌وری کاربران کمک کند. با تنظیم مناسب منابع سخت‌افزاری و نصب نرم‌افزارهای لازم، کاربران قادر خواهند بود به بهترین شکل از سرویس‌ها و برنامه‌های موجود در سرور استفاده کنند. همچنین، آشنایی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید سرور مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و مجاز بودن هوش مصنوعی نقش بسزای در افزایش بهره‌وری دارد.

چگونه در حوزه‌ی پیکربندی سرور اچ پی کار پیدا کنم؟

برای پیدا کردن شغل در زمینه پیکربندی سرورهای اچ پی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  •  جستجوی آگهی‌های استخدام: به دنبال آگهی‌های استخدام در وب‌سایت‌ها و پورتال‌های استخدام مرتبط با صنعت فناوری اطلاعات و شبکه‌های کامپیوتری بگردید. معمولاً شرکت‌های فناوری اطلاعات و شرکت‌های خدمات مدیریت سرورها به دنبال متخصصان پیکربندی سرورها هستند.
  • ارسال رزومه: رزومه خود را به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال تخصص‌های شبکه و سرور هستند ارسال کنید.
  • شبکه‌سازی: با افرادی که در صنعت فناوری اطلاعات و مدیریت سرورها فعال هستند، ارتباط برقرار کنید. شرکت در جلسات حضوری و مجازی، کنفرانس‌ها و گروه‌های حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا از فرصت‌های شغلی مطلع شوید.
  • آموزش و گواهینامه: دریافت گواهینامه‌های مرتبط با مدیریت سرورها و شبکه‌های کامپیوتری مانند CompTIA Network+, Cisco CCNA، MCSA و غیره می‌تواند به شما در جذب توجه کارفرمایان کمک کند.
  • تجربه کاری: اگر تجربه کاری در زمینه پیکربندی سرورها ندارید می‌توانید با کارآموزی تجربه کاری خود را افزایش دهید.
  • خودآموزی: با مطالعه منابع آموزشی مختلف و انجام پروژه‌های عملی، می‌توانید تخصص خود را در زمینه پیکربندی سرورها تقویت کنید.

آموزش پیکربندی سرورهای hpe مناسب چه کسانی است؟

آموزش پیکربندی سرورهای hpe برای کسانی است که مسئولیت مدیریت و پیکربندی سرورهای شرکت یا سازمان خود را بر عهده دارند، افرادی که به دنبال یادگیری مهارت‌های مورد نیاز برای اجرای و نگهداری سرورهای HPE هستند، تکنسین‌ها و مدیران سیستم که قصد دارند توانمندی‌های خود در زمینه پیکربندی و مدیریت سرورهای HPE را بهبود بخشند.

دوره آموزش پیکربندی سرورهای hpe در مکتب خونه

پس از گذراندن دوره آموزشی پیکربندی سرور اچ پی، مدیران شبکه و تکنسین‌های IT قادر خواهند بود تا عملکرد سرور را بهبود داده، امنیت آن را تامین کنند، خطاها را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهند. در نتیجه داشتن دانش کافی به‌منظور پیکربندی و نگهداری از سرورها یک امر ضروری برای یک مهندس شبکه است.

سرفصل های دوره آموزش پیکربندی سرورهای hpe در مکتب خونه

دوره آموزشی پیکربندی سرورهای اچ پی در مکتب خونه دارای سرفصلی کامل به شرح زیر است:

-         معرفی دوره و بررسی اتاق سرور

-           خطوط تولید و بررسی سرور dl380

-           پیکربندی iLO

-           service pack for proliant

-           آناتومی هارد

-           بررسی و پیکربندی انواع RAID

-           عیب‌یابی

-           Intelligent Provisioning

-           نصب سیستم عامل

-           سخت‌افزار

-           ابزارهای hpe

آموزش پیکر بندی سرورهای hpe در مکتب خونه

پیکربندی صحیح سرورهای HPE امری حیاتی برای عملکرد بهینه و ایمنی داده‌هاست. دوره آموزش پیکربندی سرورهای  hpe با سرفصلی کامل به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرورهای خود را به بهترین شکل پیکربندی کنید. این دوره نیازی به داشتن پیش نیاز خاصی ندارد و آنچه نیاز است برای پیکر بندی سرور اچ پی یادبگیرید به شما آموزش داده می‌شود.

پس از گذراندن دوره آموزش پیکر بندی سرور  hpe شما با مفاهیم زیادی از جمله:  آشنایی با اتاق سرور، آشنایی با سرور  dl380، تنظیماتiLO،  عیب یابی (TSHOOT)و غیره آموزش داده می‌شود. طول دوره تنها 7ساعت و بسیار کاربردی است. همچنین در مکتب خونه انواع دوره آموزش شبکه، آموزش امنیت شبکه، آموزش سیستم عامل و غیره به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.