آشنایی با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری

poster
پیش‌نمایش دوره

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجموعه‌ای از سهام و سایر اوراق بهادار است که مزیت‌های فراوانی از جمله مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها در صندوق، کاهش چشمگیر ریسک سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی بالا و شفافیت اطلاعات دارد. سرمایه‌گذاری خوب و صحیح در ... ادامه

مدرس دوره:
امیر حسین شماعی‌زاده
امیر حسین شماعی‌زاده
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آشنایی با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری

آشنایی با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری

در این فصل با انواع صندوق‌های سرمایه آشنا خواهید شد.

  آشنایی با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری
مشاهده
"120:34  

درباره دوره

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجموعه‌ای از سهام و سایر اوراق بهادار است که مزیت‌های فراوانی از جمله مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها در صندوق، کاهش چشمگیر ریسک سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی بالا و شفافیت اطلاعات دارد.

سرمایه‌گذاری خوب و صحیح در میان انواع روش‌های سرمایه‌گذاری موجود، روشی است که بتواند ضمن پوشش تورم بازدهی بیشتر از تورم به سرمایه‌گذار ارائه دهد تا وی بتواند از این طریق قدرت خرید خود را حفظ و یا حتی افزایش دهد. در میان انواع روش‌های موجود اعم از سرمایه‌گذاری در املاک، طلا، ارز، بورس و… در چند سال اخیر بورس و بازار سرمایه به جایگاه مناسب‌تری در میان عموم سرمایه‌گذاران دست‌یافته است و اقبال عمومی برای فعالیت در این بازار افزایش‌یافته است. بااین‌حال فعالیت در این بازار و کسب سود و همچنین حفظ قدرت خرید به‌سادگی و بدون دانش علمی و عملی امکان‌پذیر نیست و لازم است افراد فعال در این بازار ضمن یادگیری اصول و مبانی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با انواع روش‌های تحلیلی و شناسایی صنایع و شرکت‌های مستعد بورسی آشنا باشند.

در دوره آشنایی با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌کنندگان با ویژگی‌های این صندوق‌ها و عملکرد و چگونگی کار این صندوق‌ها آشنا خواهند شد.

هدف این دوره آشنایی شرکت‌کنندگان با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و آشنایی با چگونگی استفاده از این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری و کسب سود و درآمد از این راه در نظر گرفته شده است.

مخاطب دوره آشنایی با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری چه کسانی هستند؟

مباحث این دوره به نحوی تهیه شده است که گروه‌های زیادی می‌توانند از این دوره استفاده کنند. این دوره به همه علاقه‌مندان به این مباحث کمک می‌کند تا به طور کامل با صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنایی پیدا کنند. مخاطبان این دوره شامل گروه‌های زیر هستند:

  • عموم علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه
  • مدیران و کارشناسان نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری
  • دانشجویان اقتصاد، مالی، حسابداری و…
  • مشاوران مالی و سرمایه‌گذاری
  • پژوهشگران حوزه اقتصاد، مالی و سرمایه‌گذاری

این دوره به نحوی تهیه شده است که همه افراد با هر سطحی از اطلاعات و دانش می‌توانند در این دوره شرکت کنند و از مباحث ارائه شده بهره‌مند شوند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امیر حسین شماعی‌زاده

امیرحسین شماعی‌زاده دانشجوی دکتری حقوق مالی از دانشگاه امام صادق(ع)، کارشناس صندوق سرمایه گذاری خصوصی نوآور هستند.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

منابع، یا هر نوع الزاماتی که دوره بر اساس آن‌ها تدریس می‌شود:

اصلی‌ترین منبع مورداستفاده در این دوره جزوه استاد درس، جناب آقای دکتر امیرحسین شماعی‌زاده از اساتید برجسته و موفق در این حوزه است. استاد این دوره از اساتید به نام و بسیار حرفه‌ای در این حوزه و مسئول دپارتمان صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیش‌گامان دنیای مالی هستند. به‌این‌ترتیب حضور در این دوره فرصتی بسیار عالی برای شرکت‌کنندگان این دوره فراهم کرده است.

الزامی که در برگزاری این دوره وجود دارد به اهمیت موضوع موردبحث در این دوره و شناخت چالش‌های سرمایه‌گذاری در این روزگار مربوط می‌شود.

دوره در کدام نیم‌سال تحصیلی در چند جلسه و کدام دانشکده تدریس شده است؟

دوره آشنایی با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط گروه دنیای مالی تهیه شده است و مکتب‌خونه اقدام به بازنشر این دوره نموده است.

مباحث این دوره طی یک‌فصل و در مدت‌زمان 2 ساعت تهیه و منتشر شده است. در انتهای این دوره شرکت‌کنندگان با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و عملکرد این صندوق‌ها آشنا خواهند شد.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  پیشگامان دنیای مالی
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)