آشنایی با انواع معاملات بورس کالا

poster
پیش‌نمایش دوره

بورس کالا بازاری است متشکل و سازمان‌یافته که در آن به طور منظم کالاهای معین با روش‌هایی از قبل تعریف شده، مورد معامله قرار می‌گیرند. در این بازار تعداد زیادی عرضه‌کننده و خریدار از طریق ... ادامه

مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آشنایی با انواع معاملات بورس کالا

آشنایی با انواع معاملات بورس کالا

در این فصل با انواع معاملات بورس کالا آشنا می‌شوید.

  آشنایی با انواع معاملات بورس کالا
مشاهده
"128:11  

درباره دوره

بورس کالا بازاری است متشکل و سازمان‌یافته که در آن به طور منظم کالاهای معین با روش‌هایی از قبل تعریف شده، مورد معامله قرار می‌گیرند. در این بازار تعداد زیادی عرضه‌کننده و خریدار از طریق کارگزاران اقدام به معامله می‌کنند. در حال حاضر بورس کالا در ایران در چند حوزه فعالیت دارد و در حال گسترش در حوزه‌های دیگر نیز است.

تمامی دادوستدها در بورس کالا در قالب قراردادهای استاندارد شده انجام می‌گیرد؛ قراردادهای نقدی، سلف، نسیه و آتی، اختیار معامله، سلف استاندارد، صندوق‌های کالایی و سپرده کالایی انواعی از قراردادهایی هستند که روزانه در بورس کالا معامله می‌شوند. با شرکت در این دوره ضمن آشنایی با انواع معاملات در بورس کالا، با کاربرد آنها در تحلیل بازارهای مختلف را نیز آشنا خواهید شد. در مباحثی که در این دوره مطرح خواهد شد شامل موارد زیر است:

  • آشنایی با انواع بازارهای بورس کالا؛ شامل بازار فیزیکی، بازار مالی و بازار مشتقه
  • بررسی و شناخت قراردادهای نقدی، سلف، نسیه و آتی
  • اختیار معامله
  • سلف استاندارد
  • صندوق‌های کالایی و سپرده کالایی

هدف از برگزاری این دوره آشنایی با مباحث مربوط به انواع معاملات در بورس کالا و توضیح همه مباحث و ابهاماتی است که ممکن است افراد در این زمینه با آن مواجه شده باشند.

دوره آشنایی با انواع معاملات در بورس کالا برای چه کسانی مناسب است؟

باتوجه‌به محتوایی که برای این دوره در نظر گرفته شده است این دوره برای همه علاقه‌مندان به مباحث مالی و بازارهای مالی مفید و کاربردی خواهد بود. علاوه بر این افراد همه کسانی که در زمینه بورس و معاملات در بورس کالا فعالیت دارند نیز می‌توانند با شرکت در این دوره اطلاعات مفیدی به دست آوردند و سطح دانش و مهارت خود را با شرکت در این دوره افزایش دهند.

محتوایی که برای این دوره نظر گرفته شده است به‌گونه‌ای است که به هیچ پیش‌نیاز به خصوصی نیاز ندارد و با داشتن حداقل‌هایی از آشنایی با مفاهیم مربوط به بازارهای مالی، افراد می‌توانند در این دوره شرکت کرده و از مباحث ارائه شده استفاده کنند.

به طور مشخص گروه‌های زیر می‌توانند مخاطبان اصلی‌ این دوره باشند:

  • کلیه فعالان بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری
  • علاقه‌مندان به ورود به سرمایه‌گذاری در بازارها و ابزارهای بورس کالای ایران
  • علاقه‌مندان به بازارهای دوطرفه (ابزار مشتقه)
  • علاقه‌مندان به بازارهای کالایی (فیزیکی)
  • مدیران، تحلیلگران و کارشناسان نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری
  • مشاوران مالی و اقتصادی
  • دانشجویان اقتصاد، مالی، حسابداری و…

منابع و الزاماتی که در این دوره مدنظر قرار داشته است:

منابع این دوره شامل منابع رایجی هستند که در زمینه آموزش بورس کالا مورداستفاده قرار داشته است. در کنار این موضوع الزامی که در برگزاری این دوره وجود دارد به اهمیت شناخت بازارهای مالی و بورس کالا برای فعالین این حوزه مربوط می‌شود. به‌این‌ترتیب با شرکت در این دوره فعالین این حوزه می‌توانند با شناختی بهتر و دقیق‌تر به فعالیت در بورس کالا مشغول شوند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جواد فلاح

دکتر جواد فلاح دارای مدرک دکتری علوم اقتصادی از دانشگاه آزاد و همچنین مدرک كارشناسی ارشد علوم اقتصادي از دانشگاه صنعتي شريف هستند، از جمله سوابق ایشان، مدير مطالعات اقتصادی و سنجش ريسک شركت بورس كالای ايران، عضو كميته راهبری آموزش بازار سرمايه و عضو کمیته گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمايه می‌توان اشاره کرد.

ایشان همچنین سابقه تدریس دوره آموزشی معامله‌گری بورس کالا و قراردادهای مشتقه، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و دروس اقتصاد خرد، اقصاد کلان، اقتصاد توسعه، اقتصاد صنعتی، اقتصاد کار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را دارند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

دوره آشنایی با انواع معاملات در بورس کالا در کدام دانشگاه و در کدام نیم‌سال تدریس شده است؟

این دوره آموزشی توسط گروه آموزشی دنیای مالی تهیه شده است و مکتب‌خونه اقدام به انتشار این دوره کرده است. مباحث ارائه شده در این دوره در قالب 2 ساعت ویدئو آموزشی به بررسی همه‌جانبه مباحث مربوط به معاملات در بورس کالا اختصاص دارد.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  پیشگامان دنیای مالی
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)