00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
یا
00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
مکتب‌خونه

آموزش برنامه‌نویسی C++

دوره‌های مکتب‌پلاس
105 ساعت

سرفصل‌ها

تالار گفتگو

زبان برنامه‌نویسی ++C به عنوان یک زبان قدرتمند و معروف شناخته شده است. این زبان شما را قادر می‌سازد تا روی نحوه استفاده از منابع کامپیوتر کنترل کامل داشته باشید. سرعت و بهینگی این زبان باعث شده است تا از آن در نوشتن و گسترش بازی‌ها، موتورهای بازی و اپلیکیشن‌های دسکتاپ بسیاری استفاده شود.
قدرت بزرگ این زبان در نحوه مقیاس پذیری آن می‌باشد و اپلیکیشن‌هایی که استفاده زیادی از منابع دارند با آن نوشته می‌شوند. مثلا اپلیکیشن‌های گرافیکی منابع زیادی را استفاده می‌کند و به همین خاطر هست که بیشتر بازی‌های سه‌بعدی جذاب با این زبان نوشته شده‌اند.
همانطور که می‌دانید در یک زبان برنامه‌نویسی، اندازه جامعه یا تعداد برنامه‌نویسان آن زبان مهم است. زبان ++C بیشترین نرخ پاسخ در سایت StackOverflow را دارد و این خود نشان‌دهنده تعداد زیاد برنامه‌نویسان این زبان می‌باشد.
این زبان در بازار کار هم خواهان زیادی دارد. اگر می‌خواهید بازی بنویسید به احتمال زیاد مجبور به فراگیری این زبان خواهید شد. برای گسترش اپلیکیشن‌های دسکتاپ به صورت بهینه، به ++C نیاز دارید. حتی کمپانی‌های بزرگی مانند facebook هم برای بهینه کردن اپلیکیشن‌هایشان به برنامه‌نویس ++c نیاز دارند.
در نهایت با رشد واقعیت مجازی (virtual reality)، برای نوشتن اپلیکیشن‌های شگفت‌انگیز بصری در این حوزه، برنامه‌نویسان این زبان بیش از پیش در بازار کار شانس و اقبال دارند و از این لحاظ زبان ++C آینده بسیار درخشانی دارد.

 

مدرس دوره
مسعود کاظمی

مسعود کاظمی برنامهنویسی را از دبیرستان شروع کرده، در مقطع کارشناسی رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را خوانده است. او همزمان عضو تیم رباتیک دانشگاه بوده و پنج سال در مسابقات جهانی روبوکاپ شرکت کرده که مقامهای اول، دوم و چهارم رو به دست آورده است. پس از آن وارد مقطع کارشناسی ارشد در رشته هوش مصنوعی و رباتیکس در دانشگاه خواجهنصیر می‌شود و باز همزمان به تدریس زبان برنامهنویسی ‌++c در دبیرستانهای استعدادهای درخشان علامه حلی و فرزانگان مشغول می‌شود.

او هم اکنون در شرکت تپسی به عنوان برنامهنویس و سرپرست فنی مشغول به کار است.

پیش‌نیاز‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی C++

برای این دوره پیشنیاز خاصی وجود ندارد جز علاقه به برنامه‌نویسی و پشتکار.

 

ویژگی‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی C++

پروژه محور
این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.
تالار گفتگو
شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.
آزمون، تمرین و محیط تعاملی
با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه(مشاهده نمونه گواهی مکتب‌خونه) به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.
پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
پس از صدور گواهی نامه، نسخه الکترونیکی گواهی نامه در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت درخواست شما، نسخه فیزیکی گواهی نامه نیز می تواند برای شما ارسال شود. هزینه ارسال بر عهده کاربر خواهد بود.
آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.
حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.
فصل اول - Getting Started
10:24 ساعت
00:21
Combined Shape Created with Sketch. 5 جلسه
بارم:
2%
نمایش جلسات فصل  

ابتدا زبان C++ رو معرفی خواهیم کرد. سپس محیط برنامه‌نویسی را نصب و آماده می‌کنیم و در آخر اولین برنامه به این زبان را می‌نویسیم و توضیحاتی در مورد دستورات استفاده شده از جمله دستور چاپ خروجی و همچنین نحوه کامپایل کردن برنامه و خطای کامپایل می‌دهیم.

++Introducing C
"04:09
Installing requirements,Hello World
"06:39
Include, Commnet , Cout , Semicolon,Complie Error
"10:20
کوئیز : include, Commnet , Cout , Semicolon,Complie Error
"03:00
0 - Programming Challenge
 
100%
     
'10:00
فصل سوم - Subroutines , Reusable Blocks of Code
11:04 ساعت
00:46
Combined Shape Created with Sketch. 10 جلسه
بارم:
8%
نمایش جلسات فصل  
فصل چهارم - Other Basic Syntax
11:23 ساعت
00:58
Combined Shape Created with Sketch. 11 جلسه
بارم:
6%
نمایش جلسات فصل  
فصل پنجم - Pointers and References
13:07 ساعت
02:28
Combined Shape Created with Sketch. 18 جلسه
بارم:
8%
نمایش جلسات فصل  

ابتدا با اعداد در مبنای دو و همچنین ساز و کار ذخیره اطلاعات در حافظه کامپیوتر آشنا خواهیم شد، سپس به سراغ مفهوم آشاره‌گر میریم و به صورت کامل این مفهوم رو توضیح خواهیم داد و همچنین رابطه یا ترکیب آن با توابع و آرایه‌ها را بررسی خواهیم کرد و در آخر نحوه تخصیص و مدیبریت حافظه به صورت پویا توسط دستورات new و delete را توضیح خواهیم داد. در ادامه با مفهوم رفرنس آشنا می‌شویم. در آخر به راه‌های موجود برای ذخیره رشته‌ها در زبان C++ می‌پردازیم.

Binary Numbers and computer Memory
"20:48
کوئیز : Binary Numbers and computer Memory
"08:00
Pointers
"25:23
کوئیز : Pointers
"07:00
Pointers and Arrays
"18:02
کوئیز : Pointers and array
"04:00
Pointers and Functions
"28:00
کوئیز : Pointers and Functions
"05:00
Programming Challenge - 14
 
25%
     
'02:30
Programming Challenge - 15
 
25%
     
'02:30
The New and Delete Operators
"26:03
کوئیز : The New and Delete Operators
"08:00
Programming Challenge - 1۶
 
25%
     
'02:30
Reference & Call by Reference
"12:42
کوئیز : Reference & Call by Reference
"04:00
Programming Challenge - 1۷
 
25%
     
'02:30
Char Arrays & Strings
"17:32
کوئیز : Char Arrays & Strings
"03:00
فصل ششم - Object Oriented Programming
12:24 ساعت
01:57
Combined Shape Created with Sketch. 14 جلسه
بارم:
44%
نمایش جلسات فصل  

مفهوم برنامه‌نویسی شئ‌گرا و کلاس را توضیح خواهیم داد. با قسمت‌های مختلف یک کلاس مانند سازنده‌ها، مخرب، کلمه کلیدی this، عملگر فلش، کلمه کلیدی static، سازنده‌های کپی و در نهایت نحوه سربارگذاری عملگرها(operator overloading) برای انواع داده‌ای (کلاس) که توسط خودمان تعریف می‌شود را فرا خواهیم گرفت.

Classes
"15:54
کوئیز : Classes
"07:00
Constructors & Destructors
"19:45
کوئیز : Constructors & Destructors
"05:00
Getters & Setters, Arrow Operator , The 'this' Keyword
"24:19
کوئیز : Getters & Setters, Arrow Operator , The 'this' Keyword
"03:00
The 'static' Keyword
"29:02
کوئیز : The 'static' Keyword
"05:00
Copy Constructor
"11:15
کوئیز : Copy Constructor
"04:00
Operator Overloading
"17:09
کوئیز : Operator Overloading
"03:00
پروژه Maze Game
 
45%
     
'05:00
پروژه Snake Game
 
54%
     
'05:00
فصل هفتم - Inheritance & Polymorphism
11:04 ساعت
00:52
Combined Shape Created with Sketch. 7 جلسه
بارم:
18%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل به مفهوم ارث‌بری در برنامه‌نویسی شئ‌گرا می‌پردازیم و مثال‌هایی از این مفهوم خواهیم داشت. سپس شاخص‌های دسترسی کلاس را به صورت کامل توضیح می‌دهیم و ترکیب آن با مفهوم ارث‌بری را بررسی خواهیم کرد. در ادامه به نحوه فراخوانی سازنده‌ها در مفهوم ارث‌بری می‌پردازیم و در آخر مفهوم چندریختی در فرآیند ارث‌بری را کامل توضیح می‌دهیم.

Inheritance
"09:06
کوئیز : Inheritance
"03:00
Access Specifiers, Constructors'Call
"19:39
کوئیز : Access Specifiers, Constructors'Call
"04:00
Polymorphism
"23:52
کوئیز : Polymorphism
"05:00
پروژه Students Portal
 
100%
     
'10:00
فصل هشتم - Bonus
11:57 ساعت
01:42
Combined Shape Created with Sketch. 9 جلسه
بارم:
2%
نمایش جلسات فصل  

در فصل آخر، به بررسی و یادگیری مباحث پایانی مانند عملگر سه‌گانه، عملگرهای بیتی، اولویت عملگرها، نحوه کار با فایل‌ها در زبان C++ و معرفی و آشنایی با کتابخانه‌های استاندارد پراستفاده خواهیم پرداخت.

Ternary Operator,Bitwise Operators
"33:37
کوئیز : Ternary Operator,Bitwise Operators
"05:00
Operator precedence
"15:36
کوئیز : Operator precedence
"03:00
Files
"28:45
کوئیز : Files
"03:00
Programming Challenge - 18
 
100%
     
'10:00
Standard Libraries,Vector,Set,map
"24:18
کوئیز : Standard Libraries,Vector,Set,map
"04:00