×
ribbon

تحلیل ریدینگ Cambridge 13 (تست 1)

دوره تحلیل ریدینگ‌ کمبریج روی نمونه‌هایی از ریدینگ آیلتس تمرکز می‌کند. این دوره­‌ی کوتاه برای تمام داوطلبان آزمون آیلتس که حتی تا به حال تجربه شرکت در این آزمون را نداشته‌اند و همچنین علاقه­‌مندان و ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

سرفصل‌های دوره تحلیل ریدینگ Cambridge 13 (تست 1)

تحلیل Passage 1
  تحلیل جمله به جمله متن 1
"28:42  
  تحلیل پاسخ سوالات 1 تا 7 (قسمت اول)
"20:52  
  تحلیل پاسخ سوالات 1 تا 7 (قسمت دوم)
"04:29  
  تحلیل پاسخ سوالات 1 تا 7 (قسمت سوم)
"11:27  
  تحلیل پاسخ سوالات 1 تا 7 (قسمت چهارم)
"02:45  
  تحلیل پاسخ سوالات 1 تا 7 (قسمت پنجم)
"03:58  
  تحلیل پاسخ سوالات 1 تا 7 (قسمت ششم)
"07:28  
  تحلیل پاسخ سوالات 1 تا 7 (قسمت هفتم)
"04:28  
  تحلیل پاسخ سوالات 8 تا 13 (قسمت اول)
"13:31  
  تحلیل پاسخ سوالات 8 تا 13 (قسمت دوم)
"04:29  
  تحلیل پاسخ سوالات 8 تا 13 (قسمت سوم)
"03:12  
  تحلیل پاسخ سوالات 8 تا 13 (قسمت چهارم)
"03:09  
  تحلیل پاسخ سوالات 8 تا 13 (قسمت پنجم)
"04:20  
  تحلیل پاسخ سوالات 8 تا 13 (قسمت ششم)
"06:05  
تحلیل Passage 2
  تحلیل جمله به جمله متن 2 (قسمت اول)
"21:38  
  تحلیل جمله به جمله متن 2 (قسمت دوم)
"15:28  
  تحلیل جمله به جمله متن 2 (قسمت سوم)
"12:18  
  تحلیل پاسخ سوالات 14 تا 19 (قسمت اول)
"10:43  
  تحلیل پاسخ سوالات 14 تا 19 (قسمت دوم)
"12:30  
  تحلیل پاسخ سوالات 14 تا 19 (قسمت سوم)
"07:55  
  تحلیل پاسخ سوالات 20 تا 23 (قسمت اول)
"14:35  
  تحلیل پاسخ سوالات 20 تا 23 (قسمت دوم)
"15:21  
  تحلیل پاسخ سوالات 24 تا 26
"12:35  
تحلیل Passage 3
  تحلیل جمله به جمله متن 3
"38:06  
  تحلیل پاسخ سوالات 27 تا 31 (قسمت اول)
"13:54  
  تحلیل پاسخ سوالات 27 تا 31 (قسمت دوم)
"12:59  
  تحلیل پاسخ سوالات 27 تا 31 (قسمت سوم)
"18:57  
  تحلیل پاسخ سوالات 32 تا 37 (قسمت اول)
"13:40  
  تحلیل پاسخ سوالات 32 تا 37 (قسمت دوم)
"13:48  
  تحلیل پاسخ سوالات 38 تا 40
"18:24  

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

دوره تحلیل ریدینگ‌ کمبریج روی نمونه‌هایی از ریدینگ آیلتس تمرکز می‌کند. این دوره­‌ی کوتاه برای تمام داوطلبان آزمون آیلتس که حتی تا به حال تجربه شرکت در این آزمون را نداشته‌اند و همچنین علاقه­‌مندان و زبان­‌آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را ندارند و صرفا می‌­خواهند سطح درک مطلب زبان انگلیسی خود را بالا ببرند، بسیار انتخاب مناسبی است.

یکی از راه‌­های دست‌یابی به این هدف، تحلیل ریدینگ‌ کمبریج است. بدین منظور یکی از اصلی­‌ترین منابع تست ریدینگ آیلتس «Cambridge 13» را انتخاب کرده‌­ایم و به تحلیل و آنالیز نمونه ریدینگ آیلتس شماره‌­ی 1 آن می­‌پردازیم.

 قالب آزمون آکادمیک آیلتس بدین صورت است که به شما سه متن که در مجموع برابر 2200 تا 2750 واژه است، داده خواهد شد. شما 60 دقیقه زمان دارید تا به 40 سوال استخراج شده از متن­‌ها پاسخ دهید و برای پاسخ دادن به هریک از سوالات فقط چیزی برابر با 1 دقیقه و 30 ثانیه فرصت دارید. بنابراین توانایی مدیریت زمان یکی از نکات کلیدی در بخش ریدینگ آزمون آیلتس است. شاید فکر کنید که برای هریک از متن­‌ها باید 20 دقیقه زمان بگذارید اما این نکته بسیار مهم است که توجه داشته باشید معمولا اولین متن از آخرین متن آسان­‌تر است. این بدین معناست که زمان­‌بندی شما باید به این ترتیب باشد: 15 دقیقه برای متن اول، 20 دقیقه برای متن دوم و 25 دقیقه برای متن سوم. پاسخ صحیح به هر سوال 1 نمره دارد و خوشبختانه از نمره‌­ی منفی در این بخش خبری نیست. پس نفس عمیق بکشید و با خیالی آسوده هیچ سوالی را بی ­پاسخ نگذارید.

برخی از مدرسان دوره‌­ی آیلتس معتقدند با یادگیری تکنیک­‌های تست­ زنی نمره­­‌ی بالای 7 را کسب می­‌کنید. اما راه­‌حلی که تجربه به ما ثابت کرده و ما آن را پیشنهاد می­‌کنیم درک اولیه­ و صحیح متن است. چرا که تا زمانی که این اصل مهم را در نظر نگیریم، هر چقدر هم تکنیک‌­ها را یاد بگیریم، مفید واقع نخواهند شد. تحلیل ریدینگ‌ کمبریج برای دست­یابی به این هدف یعنی مهارت در دریافت و فهم دقیق متون به کمک ما می‌­آید.

 

برای حرفه­‌ای عمل کردن در تست ریدینگ آیلتس موارد مهم زیر را در متن شناسایی کنید:

 

·        The topic of the passage

·        The thesis statement (if the thesis is directly stated)

·        signals for the overall pattern of the passage

·        The main ideas

·        The details that support the thesis or main ideas, including key words mentioned in the questions

·        The paraphrases

 

در خواندن اولین جمله­ از اولین پاراگراف نهایت دقت خود را به خرج دهید. این جمله دقیقا همان جمله‌­ای است که به آن topic sentence می­‌گویند و همان­طور که از اسمش برمی‌­آید جمله­‌ ای­ست که پاراگراف را معرفی می‌­کند و به‌ ­صورت نامحسوسی به ما می­‌گوید که متن درمورد چه موضوعی است. پس توانایی درک صحیح جمله‌ها از همان اولین جمله‌ی پاراگراف اهمیت زیادی دارد.

شناسایی موضوع، ایده­‌های اصلی، نشانه‌­ها، کلمه‌­های کلیدی و جزئیات مهم متن قطعا از جمله اساسی­‌ترین گام­‌هایی است که باید بردارید. اما اصلا نگران نباشید، چرا که با تحلیل ریدینگ کمبریج شماره 13 که ما در این دوره‌­ی آموزشی کوتاه برای شما در نظر گرفته‌­ایم، به صورت فوق حرفه­‌ای و اصولی یاد می­‌گیرید که چگونه در سریع­‌ترین زمان آن­‌ها را پیدا کنید. تحلیل ریدینگ‌­ کمبریج که به جرات می­‌توان گفت موثق­‌ترین و جدی‌­ترین منبع برای تست ریدینگ آیلتس محسوب می­شود، به شما این دانش را می‌دهد که نه تنها گزینه­‌ی صحیح­‌تر را از بین گزینه­‌ها انتخاب کنید، بلکه دقیقا دلیل صحیح بودن گزینه را بدانید. پس اگر می­‌خواهید قدرت تحلیل و درک خود را بالا ببرید یا قصد دارید نمره‌­ی بالای بخش ریندینگ تست آیلتس را از آن خود کنید، با ما در این دوره­‌ی کوتاه و در عین حال مفید همراه باشید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محسن خاکی

محسن خاکی کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی و مدرس حرفه‌ای دوره‌های آیلتس و کارگاه‌های تخصصی each skill شامل Speaking, Writing, Listening, Reading در بالاترین سطح است.
ایشان بیش از ۱۹ سال سابقه‌ی تدریس حرفه‌ای را در سطوح آزمون‌های بین‌المللی شامل IELTS ,TOEFL,GRE و دوره‌های Business English در موسسات، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در کارنامه‌ی خود دارد.

بخشی از فعالیت‌های ایشان در طول این ۱۹ سال:
موسسه شکوه (مدرس دوره ی IELTS,TOEFL,GRE)

موسسه آموزش عالی آزاد هرمزان (مدیر آموزش و مدرس دوره‌های IELTS , TOEFL)

موسسه ایران کانادا (مدیر آموزش و مدرس دوره‌های IELTS , TOEFL)

IELTS Coach و مدرس Workshopهای تخصصی در هر چهار skill

و نیز سوابق همکاری با:

شرکت همراه اول (تدریس IELTS و Business English) در سطح مدیرعامل و هیأت مدیره

دانشگاه علوم پزشکی تهران (تدریس IELTS) در سطح اساتید هیأت علمی دانشگاه

سازمان بیمه خدمات درمانی (تدریس Business English) در سطح مدیرعامل و هیأت مدیره

شرکت بورس تهران (تدریس Business English) در سطح کارشناسان ارشد

و برگزاری دوره‌های آموزشی برای:

شرکت نفت فلات قاره ایران (در سطح دفترمدیرعامل)
مجتمع گازی پارس جنوبی (عسلویه)

مرکز آموزش مدیریت دولتی (سازمان مدیریت و برنامه ریزی- معاونت ریاست جمهوری)

شرکت ملی گاز ایران
شرکت ملی نفت ایران
مرکز مطالعات انرژی وزارت نفت
و...

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
سید شاهین ابراهیمی 1400-09-30
استاد خاکی بسیار مسلط بر امر تدریس آیلتس نه تنها در این دوره بلکه در کلیه دوره های مربوطه میباشند. تحلیل روشهای رسیدن به جواب و درک مفهوم پاراگراف ها عالی است. امیدوارم بزودی دوره تکنیک ها هم برگزار گردد. (البته فکر کنم به تاریخ امتحان بنده نمیرسه)

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

اگر دنبال استراتژی­های مناسب برای موفقیت در تست ریدینگ آیلتس هستید، صفحه‌­ی درستی در مقابل شماست. با ما همراه شوید با نکات ریدینگ آیلتس و تحلیل ریدینگ­‌های کمبریج.

این روزها همه‌ی دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر دنیا دستِ­ کم اسم IELTS یا International English Language Testing System به گوششان خورده است و کم­تر کسی هست که هیچ داده و اطلاعاتی از این آزمون نداشته باشد. برای به‌دست آوردن هرگونه فرصت مطالعاتی، تحصیلی و یا کاری در اکثر کشورها لازم است دانش زبانی خود را به آن­‌ها اثبات کنید. یکی از سنگ محک­‌های مورد پذیرش بسیاری از کشورها، نمره­‌ی آیلتس شماست. اگر قصد مهاجرت دارید، بدون شک آیلتس یکی از چالش‌­های شماست. چرا که موفقیت و کسب نمره­‌ی بالا در این آزمون می­‌تواند نه تنها برای موسسات آموزشی و آکادمیک، بلکه برای دولت­‌ها این اطمینان خاطر را ایجاد کند که دانش انگلیسی شما در سطح استانداردی قرار دارد.

 ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که تجربه­‌ی شرکت در آزمون آیلتس را داشته‌­اند، ممکن است حتی از دسته زبان‌آموزانی باشید که چندین بار در این آزمون شرکت کرده‌­اند، ولی همچنان موفق نشده‌­اند نمره­­‌ی قابل قبولی را کسب کنند. تحقیقات نشان می‌دهد اکثر کسانی که چندین بار تجربه‌‌ی کسب نمره‌­­ی پایین دارند، واقعا نمی‌دانند که چه اتفاقی افتاده است و مشکل از کجا آب می‌­خورد. پس بگذارید با هم به این چالش نگاه کنیم. اولین قدم در این راستا این است که بفهمیم این آزمون چیست؟ این یعنی بدانیم تست چه ساختاری دارد و شامل چه بخش­‌هایی است، همین­طور چقدر زمان برای پاسخ­گویی در اختیار داریم. با دانستن نوع و ساختار سوال­‌ها دیگر هیچ اتفاقی قادر نیست شما را غافلگیر کند. منطقی‌­ترین راه حلی که به ذهن هر داوطلبی می‌­رسد این است که در جهت آمادگی برای این ماراتن بزرگ نمونه سوالات موثق آزمون آیلتس را بررسی کند و از این طریق دانش خود را محک بزند.  

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)