آموزش تحلیل مالی و اقتصادی پروژه‌ها

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره تحلیل مالی و اقتصادی پروژه ها از مهمترین موضوعات Project Analysis می باشد. تحلیل مالی و اقتصادی پروژه‌ها فرآیندی است که به منظور ارزیابی جوانب مالی و اقتصادی یک پروژه صورت می‌گیرد. هدف اصلی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.6 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  24 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو - 20 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آموزش تخمین هزینه‌ها و درآمدها

 آموزش تحلیل هزینه‌ها و فواید

 بررسی تحلیل حساسیت

 بررسی و تحلیل اقتصادی

پیش‌نیاز‌ها

در این دوره تمام مباحث به صورت کامل و از ابتدا تدریس شده است و برای گذراندن این دوره نیاز به پیش‌نیاز نیست.

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل مالی و اقتصادی پروژه‌ها

تحلیل مالی و اقتصادی پروژه‌ها
  مقدمه
مشاهده
"01:09  
  معیارهای انتخاب پروژه برای سرمایه‌گذاری
مشاهده
"18:40  
  سایر معیارهای انتخاب پروژه
مشاهده
"10:05  
  روش IRR یا نرخ بازگشت سرمایه
"18:46  
  محدودیت‌های سرمایه و انتخاب مناسب‌ترین پروژه
"07:54  
  تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری حرفه‌ای
"15:14  
  نکات حرفه‌ای تحلیل پروژه با کیس‌هایی از سراسر دنیا
"15:37  
  کیس‌های بین‌المللی از تحلیل پروژه
"19:08  
  عواما تاثیرگذار بر انتخاب پروژه‌های سودده
"12:11  
  تجربیات روز دنیا در بودجه‌بندی سرمایه
"12:46  
  آنالیز حساسیت
"20:17  
  آنالیز نقطه‌ای سر به سر
"06:42  
  آنالیز براساس سناریوهای مختلف
"10:52  
  Monte Carlo Simulation
"11:15  
  انتخاب‌های واقعی و درخت تصمیم‌گیری
"19:42  
  کوییز نهایی
 20%    
"15:00  
  پروژه نهایی (الزامی)
 80%    
"1200:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

دوره تحلیل مالی و اقتصادی پروژه ها از مهمترین موضوعات Project Analysis می باشد. تحلیل مالی و اقتصادی پروژه‌ها فرآیندی است که به منظور ارزیابی جوانب مالی و اقتصادی یک پروژه صورت می‌گیرد. هدف اصلی این تحلیل، بررسی جوانب مالی پروژه به منظور تصمیم‌گیری‌های مبنی بر سرمایه‌گذاری، تخصیص منابع مالی و پیش‌بینی بازده اقتصادی آن است. تحلیل مالی و اقتصادی پروژه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

1. تخمین هزینه‌ها و درآمدها: در این مرحله، هزینه‌های پروژه به دقت تخمین زده می‌شوند و درآمدهای پیش‌بینی شده برای دوره‌های آینده مشخص می‌شود. این شامل هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های عملیاتی و درآمدهای ناشی از پروژه می‌شود.

2. تحلیل هزینه‌ها و فواید: در این مرحله، هزینه‌ها و فواید موردی که به دست آورده شده است، با یکدیگر مقایسه می‌شوند. این مقایسه شامل مفهوم‌هایی نظیر ارزش خالص حاضر (NPV)، نرخ بازگشت داخلی (IRR) و دوره بازگشت سرمایه (Payback Period) است.

3. تحلیل حساسیت: در این مرحله، تأثیر تغییرات در پارامترهای مهم مانند هزینه‌ها، درآمدها، نرخ تخفیف و... بر نتایج مالی و اقتصادی پروژه بررسی می‌شود.

4. تحلیل مخاطرات: ارزیابی مخاطرات مالی و اقتصادی که ممکن است بر پروژه تأثیر بگذارند، انجام می‌شود. این تحلیل می‌تواند شامل تأثیرات ناشی از تغییرات قیمت‌ها، تغییرات اقتصادی، تحریم‌ها و سایر عوامل باشد.

5. تحلیل اقتصادی: در این مرحله، تأثیرات پروژه بر اقتصاد و جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد. این شامل تأثیرات اشتغال‌زایی، تولید داخلی، افزایش تولید و سایر اثرات مستقیم و غیرمستقیم است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محسن بهرام‌گیری

دکتر محسن بهرام‌گیری، استاد فایننس، و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه MIT ایالات متحده و برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضیات در سال 1997 است. ایشان دارای سابقه فعالیت به عنوان تحلیلگر محاسبات مالی در بازار مالی وال استریت (نیویورک و بوستون) در امریکا و بیش از یک دهه فعالیت در صنعت مالی در ایران، از جمله مشاور در تامین مالی بین‌المللی و مشاور در تحلیل بازارهای جهانی نفت و گاز است. ایشان برای بیش از ۱۰ سال، در دانشگاه صنعتی شریف دروس متعدد در حوزه مالی و کریپتو (رمز ارزها) از جمله مدیریت مالی بنگاه‌ها، مدیریت سرمایه‌گذاری، سمینار مالی، مدیریت کسب و کار بلاکچین و رمزارزها و ... را تدریس نموده است. ایشان بیش از ۱۶ سال سابقه تخصصی اجرایی در حوزه مالی را دارند.

  • کار تخصصی در هج فاندهایی در بوستون و نیویورک (Wall Street Hedge Funds)
  • مشاور در تأمین مالی بین‌المللی
  • تحلیلگر بازارهای جهانی حوزه انرژی
  • مدیر سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و فاندهای متعدد
  • مشاور امور مالی شرکتی در کسب‌و‌کارها

صفحه LinkedIn دکتر بهرام‌گیری

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
زهرا سیدآبادی 1403-01-21
دوره‌ی کاربردی و خوبی هست
حنانه سادات مرعشي شوشتري 1403-02-08
در مقام یک دوره مقدماتی دوره خوبی بود ولی جهت خبره شدن، دوره‌های تکمیلی‌تر و کیس‌های واقعی با ابعاد پیچیده‌تر نیاز است.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

تحلیل مالی و اقتصادی پروژه‌ها به مدیران و تصمیم‌گیران کمک می‌کند تا تصمیمات منطقی‌تر و مبتنی بر داده‌ها را درباره انتخاب، اجرا یا ادامه یک پروژه اتخاذ کنند.در این دوره، با بررسی اقتصادی و مالی کیس های روز دنیا، به حل این مساله می پردازیم که چگونه می توان تشخیص داد یک پروژه در راستای اهداف شرکت، به ایجاد ارزش افزوده خواهد رسید یا نهایتا منتهی به ضرر اقتصادی می گردد. همچنین در این دوره، موضوع مهم و به روز «گزینه های واقعی» یا Real Options مورد بررسی موشکافانه قرار می گیرد که در تمامی شرکت های معتبر دنیا، از کلیدی ترین موضوعات در تصمیم سازی در سطح کارشناسان ارشد و مدیران می باشد. 

"گزینه‌های واقعی" یا "Real Options" مفهومی در حوزه مدیریت مالی و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک است که به انتخاب‌ها و فرصت‌هایی اشاره دارد که در طول زمان در مورد سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های مالی در دسترس شرکت یا سازمان وجود دارد. این مفهوم به اشاره به امکانات انتخاب و تعیین زمان و شرایط انجام یک سرمایه‌گذاری یا پروژه در آینده اشاره دارد.مهمترین ویژگی گزینه‌های واقعی، توانایی تأخیر در تصمیم‌گیری و اعمال تغییرات در زمان و شرایط اجرای پروژه یا سرمایه‌گذاری است. در واقع، مدیران می‌توانند بر اساس شرایط بازار و عوامل داخلی تصمیم‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری در آینده اتخاذ کنند.

مثال‌هایی از گزینه‌های واقعی شامل موارد زیر می‌شود:

1. گزینه تأخیر: تصمیم برای تأخیر در شروع یک پروژه تا زمانی که شرایط بهتری ایجاد شود.

2. گزینه گسترش: امکان توسعه و گسترش پروژه در صورت موفقیت در مرحله اول.

3. گزینه خرید: امکان خرید منابع یا تکنولوژی‌های مورد نیاز به صورت مستقیم یا از طریق تعاون با شرکت‌های دیگر.

4. گزینه خروج: تصمیم برای خروج از یک بازار یا صنعت در صورتی که عملکرد نامطلوب باشد.

تحلیل گزینه‌های واقعی به مدیران امکان می‌دهد تصمیمات استراتژیک خود را با در نظر گرفتن عوامل مختلف اقتصادی، فنی و بازاری انجام دهند و بهینه‌سازی را در فرآیندهای تصمیم‌گیری خود ایجاد کنند.دوره تحلیل مالی و اقتصادی پروژه ها، یک دوره ی کاملا کاربردی برای کلیه کارشناسان و فعالان کسب و کارهای اقتصادی و تجاری می باشد. 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  24 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو - 20 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام