تکنیک‌های خواندن سریع متون ریدینگ آیلتس

poster
پیش‌نمایش دوره

تکنیک‌های خواندن سریع متون ریدینگ آیلتس نقش بسزایی در موفقیت شرکت‌کنندگان ایفا می‌کند. بخش ریدینگ آزمون آیلتس از سه متن مختلف تشکیل شده‌است. این سه متن برگرفته از نوشته‌های مجله‌ها، کتاب‌ها و روزنامه‌هایی است که ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
2.7 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

سرفصل‌های دوره تکنیک‌های خواندن سریع متون ریدینگ آیلتس

تندخوانی ریدینگ آیلتس
  پیش نمایش
"03:57  
  تندخوانی ریدینگ آیلتس- بخش اول
"30:37  
  تندخوانی ریدینگ آیلتس- بخش دوم
"37:18  
  تندخوانی ریدینگ آیلتس- بخش سوم
"28:20  
  تندخوانی ریدینگ آیلتس- بخش چهارم
"32:31  

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

تکنیک‌های خواندن سریع متون ریدینگ آیلتس نقش بسزایی در موفقیت شرکت‌کنندگان ایفا می‌کند. بخش ریدینگ آزمون آیلتس از سه متن مختلف تشکیل شده‌است. این سه متن برگرفته از نوشته‌های مجله‌ها، کتاب‌ها و روزنامه‌هایی است که برای مخاطب عام نوشته شده‌است. به طور کلی شرکت‌کننده در این بخش باید بین 2200 تا 2750 لغت را بخواند تا بتواند به 40 سوال پاسخ دهد. با توجه به این مسئله که در آزمون آیلتس نمره منفی وجود ندارد ارزش هر پاسخ صحیح در این بخش 1 نمره است.

 

هر شرکت‌کننده در بخش ریدینگ تنها 60 دقیقه زمان در اختیار دارد که به 40 سوال پاسخ دهد. اگر چه 13 سوال برای هر متن به نظر آسان می‌رسد اما طبق آمار مشکل اصلی شرکت‌کنندگان در بخش ریدینگ عدم توانایی در مدیریت زمان است. در حقیقت آمار نشان داده‌است که اکثر شرکت‌کنندگان این بخش را در 60 دقیقه به پایان نمی‌رسانند. شرکت‌کنندگان برای فائق آمدن بر این مشکل و کسب نمره مورد نظر خود به دو مهارت احتیاج دارند. ابتدا شرکت‌کننده باید با تکنیک‌های پاسخگویی به سوال‌های مختلف آشنا شود. پس از آشنایی با انواع سوال‌ها و تکنیک‌ها، شرکت‌کننده باید تلاش کند تا در کمترین زمان ممکن به سوال‌های بخش ریدینگ پاسخ دهد.

 

تکنیک‌های خواندن سریع متون ریدینگ آیلتس (خواندن خوشه‌ای) یکی از راه‌های حل مشکل مدیریت زمان است که شرکت‌کننده به کمک آن سرعت خود را بهبود می‌بخشد. ممکن است به دلیل عدم آگاهی، شرکت‌کننده بخش اعظم زمان خود را صرف قسمت‌هایی از متن بکند که هیچ اهمیتی ندارند. بدیهی است که از دست دادن زمان باعث بالا رفتن اضطراب و استرس و در نتیجه از دست دادن تمرکز می‌شود.

 

با توجه به این مسئله که شرکت‌کنندگان برای خواندن بیش از 2000 کلمه تنها 60 دقیقه فرصت دارند، بسیار مهم است که قبل از آزمون به خوبی تمرین کنند تا بتوانند زمان این بخش را مدیریت کنند. این تمرین زمانی موثر خواهد بود که شرکت‌کننده آهسته‌خوان با تکنیک‌های تندخوانی ریدینگ آیلتس به اندازه کافی آشنا باشد. در غیر اینصورت با از دست دادن زمان به دلایل مختلف نمی‌تواند نمره مورد نظر خود را کسب کند. در حقیقت به دلیل عدم مدیریت زمان حتی با وجود دانش کافی ماه‌ها تلاش بیهوده خواهد بود.

 

آزمون آیلتس چهار مهارت شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را ارزیابی می‌کند. داوطلب در روز آزمون به سوال‌های سه بخش اول پشت سر هم پاسخ خواهد داد. ابتدا باید به سوال‌های بخش شنیداری پاسخ داده شود. این بخش با در نظر گرفتن 10 دقیقه زمان اضافه برای انتقال پاسخ‌ها 40 دقیقه زمان خواهد برد. پس از آن سوال‌های بخش ریدینگ در اختیار داوطلب قرار داده می‌شود. بر خلاف بخش شنیداری در بخش ریدینگ آیلتس زمان اضافه جهت انتقال پاسخ‌ها از دفترچه سوال‌ها به پاسخ‌نامه در اختیار داوطلب قرار نخواهد گرفت. پس از 60 دقیقه داوطلب در بخش نوشتاری آزمون آیلتس باید دو متن جداگانه (400 کلمه) بنویسد. در حقیقت نه تنها داوطلب باید زمان بخش ریدینگ را مدیریت کند بلکه باید به شکلی عمل کند که ذهن او خسته نشود تا بتواند نمره مورد نظر خود را در بخش نوشتاری کسب کند. 

 

تندخوانی همیشه  به معنی با سرعت بالا خواندن نیست. تندخوانی بدون تکنیک و آشنایی کافی با بخش ریدینگ ممکن است منجر به از دست رفتن زمان و نمره شود. در حقیقت بدیهی است که تندخوانی یک مزیت محسوب می‌شود اما با یادگیری تکنیک‌های خواندن سریع متون ریدینگ آیلتس (خواندن خوشه‌ای) داوطلب قادر خواهد بود که بخش‌های مهم متن را مشخص کند تا بتواند در زمان محدود بخش ریدینگ بهترین نتیجه را کسب کند. 

 

به دلیل آموزش اشتباه در دوران تحصیل برخی از افراد متن‌های مختلف حتی به زبان فارسی را با سرعت کم می‌خوانند. برای مثال اگر چه ذهن انسان کلمه‌ها را هنگام خواندن به صورت گروهی بررسی و پردازش می‌کند در مدارس بیشتر به خواندن کلمه به کلمه پرداخته می‌شود. در حقیقت به راحتی می‌توان به جای خسته کردن چشم با دنبال کردن کلمه‌ها به کمک ترکیبی از کلمه‌ها سرعت خواندن و درک را بالا برد. با این اوصاف قبل از هر چیزی عامل اصلی کاهش سرعت و هدر دادن زمان در بخش ریدینگ باید شناسایی شود تا به کمک تکنیک‌های خواندن سریع متون ریدینگ آیلتس (خواندن خوشه‌ای) بتوان سرعت خواندن خود را افزایش داد. به طور کلی عوامل زیر در بیشتر موارد منجر به عدم موفقیت شرکت‌کننده در بخش ریدینگ می‌شوند.

 

·         خواندن کلمه به کلمه متن‌

·         تلاش برای فهمیدن و درک تمام کلمه‌ها و جمله‌ها  

·         توقف به منظور پیدا کردن معنی کلمه‌های جدید و ارتباط آن‌ها با متن 

·         زمزمه کردن کلمه‌ها

·         دو یا سه بار خواندن جمله‌ها و کلمه‌ها

·         فکر کردن بیش از حد به هدف و جزییات متن 

 

بدیهی است که مهارت خواندن نیز مانند سایر مهارت‌ها با گذشت زمان با تلاش و تمرین بهبود خواهد یافت. تندخوانی ریدینگ آیلتس به داوطلب کمک خواهد کرد که از زمان خود بیشترین استفاده را ببرد. به وسیله تکینک‌های این دوره علاوه بر افزایش سرعت خواندن متن، توانایی درک مطلب، حافظه و تمرکز داوطلب نیز بهبود خواهدیافت.

از آن گذشته در انتهای دوره تندخوانی ریدینگ آیلتس متقاضی شرکت در آزمون آیلتس قادر به درک کلی مطلب و شناسایی سریع محل پاسخ درست سوال‌های ریدینگ است. در حقیقت این تکنیک‌ها به شرکت‌کننده کمک می‌کنند تا در محل مناسب سرعت خود را کم کرده تا بتواند پاسخ درست را پیدا کند. همچنین شرکت‌کننده به کمک شناسایی عامل یا عوامل کاهش سرعت وقت بیشتری را برای فکر کردن در مورد پاسخ‌ها و بررسی دوباره آن‌ها در اختیار دارد. علاوه بر این قبل از آزمون می‌تواند متن‌ها و مقاله‌های بیشتری را بخواند که منجر به افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس خواهد شد.

 

با توجه به هزینه آزمون آیلتس و زمان محدودی که در اختیار شرکت‌کننده قرار دارد آمادگی بسیار اهمیت دارد. بدون آشنایی با تکنیک‌ها و روند آزمون، کمتر شرکت‌کننده‌ای در آزمون آیلتس موفق خواهد شد. در حقیقت شرکت‌کننده نه تنها به آگاهی و دانش کافی نیاز دارد بلکه باید با تکنیک‌های هر بخش از آزمون آشنا باشد. بدون شک مدیریت زمان کلید اصلی موفقیت در آزمون آیلتس است. تکنیک‌هایی مانند تکنیک‌های خواندن سریع متون ریدینگ آیلتس (خواندن خوشه‌ای) به شرکت‌کننده کمک می‌کنند که از زمان محدود این آزمون بهترین استفاده را ببرد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محسن خاکی

محسن خاکی کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی و مدرس حرفه‌ای دوره‌های آیلتس و کارگاه‌های تخصصی each skill شامل Speaking, Writing, Listening, Reading در بالاترین سطح است.
ایشان بیش از ۱۹ سال سابقه‌ی تدریس حرفه‌ای را در سطوح آزمون‌های بین‌المللی شامل IELTS ,TOEFL,GRE و دوره‌های Business English در موسسات، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در کارنامه‌ی خود دارد.

بخشی از فعالیت‌های ایشان در طول این ۱۹ سال:
موسسه شکوه (مدرس دوره ی IELTS,TOEFL,GRE)

موسسه آموزش عالی آزاد هرمزان (مدیر آموزش و مدرس دوره‌های IELTS , TOEFL)

موسسه ایران کانادا (مدیر آموزش و مدرس دوره‌های IELTS , TOEFL)

IELTS Coach و مدرس Workshopهای تخصصی در هر چهار skill

و نیز سوابق همکاری با:

شرکت همراه اول (تدریس IELTS و Business English) در سطح مدیرعامل و هیأت مدیره

دانشگاه علوم پزشکی تهران (تدریس IELTS) در سطح اساتید هیأت علمی دانشگاه

سازمان بیمه خدمات درمانی (تدریس Business English) در سطح مدیرعامل و هیأت مدیره

شرکت بورس تهران (تدریس Business English) در سطح کارشناسان ارشد

و برگزاری دوره‌های آموزشی برای:

شرکت نفت فلات قاره ایران (در سطح دفترمدیرعامل)
مجتمع گازی پارس جنوبی (عسلویه)

مرکز آموزش مدیریت دولتی (سازمان مدیریت و برنامه ریزی- معاونت ریاست جمهوری)

شرکت ملی گاز ایران
شرکت ملی نفت ایران
مرکز مطالعات انرژی وزارت نفت
و...

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمدرضا پاکدل 1402-10-07
هزینه دوره هاتون نسبت به بقیه جاها خیلی بالاتره و باتوجه به اینکه این دوره هم وبینار ضبط شده بود، میتونست خیلی مقرون به صرفه تر باشه برای عموم مردم. با تشکر
علی افتخاری 1400-09-09
سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز و دوستان بزرگوار به نظر بنده دوره فوق برای دوستانی که با بحث skimming and scanning آشنایی ندارن مناسب می باشد ولی برای دوستانی که با این تکنیک ها آشنایی دارن مناسب نمی باشد.
مهدی ملائی 1400-03-06
با سلام و عرض ادب دوره ی نسبتا خوبی بود اما بخش بسیار اندکی از نیاز را پوشش میداد و امیدواریم استاد در اسرع وقت نسبت به ارایه ی وبینار تکنیکها اقدام نمایند

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)