آموزش سیمولینک با نرم‌افزار متلب

مدل‌سازی یکی از مراحل مهم در هر پروژه‌ای می‌باشد. پیش از ساخت سیستم اصلی نیاز است تا یک مدل بر پایه‌ی رفتارهای سیستم اصلی ساخته شود و مورد ارزیابی قرار گیرد. یکی از بهترین ابزارها ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.8 (17 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  31 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو - 24 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

در این دوره مفاهیم مدل‌سازی از ابتدا توضیح داده می‌شود. پیشنهاد می‌شود افراد بر اصول و مبانی برنامه‌نویسی به زبان متلب تسلط داشته باشند تا بتوانند به حداکثر بازده از گذراندن این دوره برسند. تسلط بر مفاهیم ریاضیات پایه در طول دوره ضروری می‌باشد. آشنایی با سایر زمینه‌ها همچون مفاهیم کنترلی در مدل‌سازی می‌توانند موجب افزایش قابلیت به‌کارگیری این دوره برای مخاطبان باشد.

سرفصل‌های دوره آموزش سیمولینک با نرم‌افزار متلب

فصل اول - مقدمه و مفاهیم اولیه

در این فصل به مفاهیم و ویژگی‌های سیمولینک پرداخته می‌شود. نقش سیمولینک در مدل‌سازی سیستم‌ها و همچنین نگاه اجمالی به کتابخانه‌های آن از محتویات فصل اول می‌باشد.

  سیمولینک چیست
"10:47  
  نگاه اجمالی به کتابخانه‌ها
"17:08  
  کتابخانه‌های پرکاربرد
"09:24  
  ارتباط سیمولینک با سایر جعبه ابزارها
"08:41  
  ارتباط سیمولینک با فضای کاری متلب
"12:00  
  کوییز سری اول
 100%    
"05:00  
فصل دوم - معرفی کتابخانه‌ها

در فصل دوم به صورت مفصل به معرفی کتابخانه‌ها و بلوک‌های موجود در آن‌ها پرداخته شده و با ذکر مثال‌های ساده نحوه‌ی استفاده از بلوک‌ها توضیح داده می‌شود.

  توابع پیوسته
"21:18  
  داشبورد
"07:04  
  توابع ناپیوسته
"15:54  
  توابع گسسته
"11:36  
  توابع منطقی و بر پایه بیت
"10:40  
  جداول جست‌وجو
"10:38  
  عملیات ریاضی
"06:33  
  بلوک‌های آنالیز و کنترل مدل
"09:38  
  بلوک‌های توسعه‌ی مدل
"04:56  
  پورت‌ها و زیرسیستم‌ها
"09:01  
  ویژگی‌های سیگنال
"06:30  
  مسیردهی سیگنال‌ها
"07:11  
  ابزارهای مدیریت خروجی
"07:07  
  منابع ورودی سیگنال‌ها
"03:06  
  کار با آرایه‌های رشته‌ای
"05:00  
  بلوک‌های تعریف توابع توسط کاربر
"08:47  
  کوییز سری دوم
 100%    
"05:00  
فصل سوم - مثال‌هایی از ابزارهای پرکاربرد

در فصل سوم با ارائه‌ی مثال‌های جامع از سیستم‌های واقعی، کمک می‌شود تا دوستان نحوه‌ی به‌کارگیری کتابخانه‌ها را در مدل‌سازی بیاموزند.

  مثال اول ساخت توابع
"06:53  
  مثال دوم استفاده از عملگر منطقی
"09:12  
  مثال سوم معادله مدار مرتبه اول
"06:20  
  مثال چهارم حل دستگاه معادلات
"05:30  
  مثال پنجم سیستم مرتبه دوم مکانیکی
"10:18  
  مثال ششم کار با آرایه‌های رشته ای
"07:56  
  پروژه میانی اول
"06:21  
  پروژه میانی اول (الزامی)
 100%    
"540:00  
فصل چهارم - کنترل

کنترل از جمله مهم‌ترین کاربردهای این ابزار می‌باشد، لذا در فصل چهارم در مورد سیستم‌های دینامیکی، فضای حالت، توابع تبدیل حلقه باز و بسته و انواع کنترلرها توضیح داده می‌شود.

  معادلات دینامیکی سیستم
"12:50  
  تابع تبدیل
"18:22  
  فضای حالت
"20:01  
  انواع روش‌های کنترلی
"17:21  
  دستورات کاربردی در بحث کنترل
"31:18  
  کوییز سری سوم
 24.2%    
"05:00  
  پروژه میانی دوم
"03:47  
  پروژه میانی دوم (الزامی)
 75.8%    
"360:00  
فصل پنجم - معرفی سایر جعبه ابزارهای تخصصی

در فصل پنجم به ارتباط سیمولینک با سایر جعبه ابزارهای تخصصی در این محیط پرداخته می‌شود و مثال‌هایی از مدارات الکتریکی و سیستم‌های مکانیکی و... ارائه می‌شود.

  سیستم‌های مکانیکی
"19:21  
  مدار الکتریکی
"11:05  
  کنترلر فازی
"26:54  
  پروژه میانی سوم
"03:19  
  پروژه میانی سوم (الزامی)
 100%    
"540:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

مدل‌سازی یکی از مراحل مهم در هر پروژه‌ای می‌باشد. پیش از ساخت سیستم اصلی نیاز است تا یک مدل بر پایه‌ی رفتارهای سیستم اصلی ساخته شود و مورد ارزیابی قرار گیرد. یکی از بهترین ابزارها برای این هدف سیمولینک  بخصوص با استفاده از نرم افزار متلب می‌باشد. سیمولینک با داشتن گستره‌ی وسیعی از کتابخانه‌ها کمک می‌کند تا سیستم‌هایی که به صورت هم‌زمان از چند حوزه‌ی تخصصی تشکیل شده‌اند را، بتوان مدل‌سازی نمود. زمینه‌هایی مثل الکترونیک، مکانیک، قدرت، هوافضا، رباتیک، پردازش سیگنال دیجیتال، مخابرات، یادگیری ماشین، منطق فازی، شبکه‌ی عصبی، مدیریت ریسک، مدیریت مالی و بسیاری زمینه‌های دیگر دارای جعبه ابزارهای تخصصی سیمولینک جهت مدل‌سازی می‌باشد. ازاین‌رو سیمولینک کمک می‌کند تا با به‌کارگیری یک ابزار واحد بتوان به دیدگاه جامعی در مورد سیستم یا سازه‌ای که قصد ساخت آن را داریم برسیم و بعضاً با بررسی تاثیرات عوامل مختلف بر روی آن بتوان طراحی رو مورد بازبینی قرار داد و با این کار هزینه‌های تمام شده‌ی یک پروژه را به شدت کاهش داد.

در این دوره سعی بر این است تا ابتدا به معرفی سیمولینک به عنوان یک ابزار قدرتمند در مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌ها پرداخته شود و سپس کتابخانه‌ها و بلوک‌های آن معرفی گردد. در گام بعدی برای تسلط بیشتر در به‌کارگیری این ابزار، مثال‌ها جامعی ارائه می‌شود. یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاربردی این ابزار موضوع کنترل می‌باشد. ازاین‌رو در دوره‌ی سیمولینک مکتب‌پلاس یک فصل را به صورت مجزا به مفهوم کنترل، انواع کنترلرها و دستورات کاربردی در این حوزه اختصاص دارد. همچنین در فصل پایانی با توجه به ارتباط میان سیمولینک و سایر ابزارهای تخصصی به ارائه‌ی مثال‌هایی در زمینه‌ی الکترونیک، مکانیک و... پرداخته شده است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher معین سلیمی

مهندس معین سلیمی برنامه‌نویسی را از سال 84 آغاز کرد و تا به امروز در پروژه‌های اجرایی و تحقیقاتی مختلفی به عنوان برنامه‌نویس یا ایده پرداز فعالیت داشته است. ایشان از سال 90 به صورت تخصصی به آموزش برنامه‌نویسی مشغول است و معتقد است آموزش دادن هر مهارتی نیازمند دو مورد است: ۱- داشتن علم در زمینه مذکور، ۲-داشتن صبر و حوصله بسیار و توانایی آموزش، که چه بسا مورد دوم مهمتر از مورد اول است. عاشق یادگیری است و این موضوع هم علت و هم معلول مهارت برنامه‌نویسی در او است. گذراندن کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک با معدل برتر و نزدیک به دو دهه سابقه کار حرفه‌ای برنامه نویسی در بسیاری حوزه های مهندسی و IT، دید وسیع و یکپارچه‌ای در علوم مختلف برای او ایجاد کرده است. امروزه بیشتر وقت خود را به فعالیت در پروژه های مرتبط با علوم داده، هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ و همچنین آموزش و توسعه برنامه‌نویسی نزد نوآموزان، در معتبرترین دانشگاه‌های کشور اختصاص می‌دهد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
علی افضلی بافقی 1402-08-21
با سلام. لطفاً در صورت امکان جزوه‌ای به صورت pdf نیز برای دوره تهیه گردد. حدالمقدور تمرینات و پروژه‌ها نیز بیشتر شود. با تشکر.
کیهان امین 1402-05-16
دوره برای آشنایی با بحث بسیار خوب و کامل بود
علی خانی 1401-12-10
دوره بسیار خوبی بود. مدرس بسیار مسلط بود. و گویش شمرده شمره گفتنشون باعث میشه درس جذاب تر شه و راحت تر درک کنیم.
سید عرفان قاضی عسگر 1401-01-15
ممنون از استاد دوره بابت مباحث مفیدی که مطرح تدریس کردند. اگر دوره‌ای تخصصی برای simscape در زمینه رباتیک و مباحث کنترلی هم پس از این دوره در دسترس باشه خیلی مفید خواهد بود
محمد کوشکی 1400-05-17
دوره ی بسیار عالی استاد بسیار رسا و با تسلط تدریس میکنن
رضا عباس پور 1400-02-06
دوره بسیار عالی، کامل و مفیدی بود تشکر ویژه از استاد سلیمی که نحوه تدریس بسیار خوبی دارند و در آموزش متلب و در سواد برنامه نویسی متلب بنظرم در کل ایران نفر اول باشند بنده خودم برنامه نویس متلب در شبیه سازیهای برق و مخابرات هستم ولی هر کلاس و دوره ای از این استاد موجود باشد جهت بروزرسانی سوادم و استفاده از تجربیات بسیار خوب استاد سلیمی حتما شرکت خواهم کرد.
امیرحسین نیک آئین کوپائی 1399-08-29
با سلام خدمت همه و عرض خدا قوت به مکتبخونه و جناب سلیمی عزیز دوره خوبی بود و همه چی کاملا از پایه یاد داده شده بود و تا جای نسبتا مطلوبی هم جلو میره کار ولی این دوره فقط حکم یک دوره برای شروع داره و اگر میخواین کار های پیشرفته انجام بدین و به مقدمات سیمولینک و بلوک ها *آشنایی کامل* دارین این دوره خیلی تاثیر گزار نخواهد بود. اگر در کنار این دوره ، یک دوره مکمل هم برای آموزش مباحث پیشرفته تر به منظور چگونگی شبیه سازی تونل باد و شبیه سازی نیروگاه های فتوولتائیک و ... به کمک simulink برگزار میشد خیلی خوب بود
علیرضا قرشی 1402-11-27
به نظر من در مجموع دوره‌ی متوسطی هست. اگر هیچ آشنایی قبلی با سیمولینک ندارید و قصد دارید از صفر شروع کنید و یک آشنایی اولیه با محیط نرم‌افزار پیدا کنید این آموزش مناسب شماست. هرچند که محیط سیمولینک بسیار گسترده هست و بسته به کاربرد مد نظر هر فرد باید آموزش‌های لازم دریافت شود. بنابراین نمیتوان به مدرس دوره از این نظر ایرادی وارد کرد. از نظر محتوای آموزشی این دوره برای انجام پروژه‌های درسی دانشگاهی مناسب هست اما پس از اتمام دوره و درصورتی که تمایل به انجام پروژه‌های سنگین‌تر داشته باشید، باید پس از این دوره از آموزش‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید. کوییزها و پروژه‌ها از نظر من ساده هستند و می‌توانستند بهتر و چالشی تر طراحی شوند. همچنین در برخی قسمت‌ها مدرس دچار اشتباهات جزئی در توضیحات خود میشود که البته قابل چشم‌پوشی هستند. همینطور رویکرد مدرس در این دوره، مسائل مربوط به کنترل، ارتعاشات مکانیکی و مبانی الکترونیک می‌باشد بنابراین اگر در این حوزه‌ها نیاز به آموزش نرم‌افزار دارید میتوانید به خرید این دوره فکر کنید. اگر رشته‌ی شما عمران، یا حوزه‌های دیگری هست که نیاز به شبیه‌سازی در محیط سیمولینک را دارید شاید این دوره خیلی مناسب شما نباشد.
محمد مهدی زارع 1400-05-14
سلام.دوره خوبیه و شما رو راه میندازه.باید از منابع جامع تر،مثال ها و تمرین های بیشتری حل کنید که کامل مسلط شید. نکته منفی:نویز زیاد وصدای نفس نفس مدرس خیلی میاد.این صدا ها خیلی رو مخه با عرض معذرت البته . نکته مثبت:پایه و بیس سیمولینک رو خوب یاد میگیرید و برای شروع عالیه
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ با سپاس از نظر شما، موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
1400-11-27
آموزش ضعیف و بی برنامه ای هست حتی فرد ارائه دهنده اسلاید نساخته و همینجوری بی هدف تدریس میکنه مثال کافی نداره انتظار داشتم مثالهای بیشتری با سیمولینک آموزش داده بشه مخصوصا برای مهندسی شیمی این آموزش به هیچ وجه مناسب نیست
غزل عبدالباقی 1401-02-03
به شدت بی کیفیت درس کنترل رو آموزش میدن تا متلب (وقت کشی به معنای واقعی)، اصلا پیشنهاد نمیکنم...
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ با سپاس از نظر شما، موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

نرم افزار متلب در برق و الکترونیک

آموزش سیمولینک متلب در برق قدرت یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین گستره‌های اطلاعاتی است که باید توسط علاقه‌مندان و متخصصین این رشته آموخته شود؛ متلب یکی از نرم‌افزارهای بی‌نظیر مورداستفاده در زمینه‌های برق و الکترونیک است. این نرم‌افزار به دلیل قابلیت‌های گسترده‌ای که ارائه می‌دهد، از جمله ابزارهای مدل‌سازی، شبیه‌سازی، تحلیل داده و پردازش سیگنال، موردتوجه مهندسین و پژوهشگران این حوزه قرار دارد. ازآنجایی‌که برق و الکترونیک حوزه‌هایی پویا و پیچیده هستند، متلب امکانات بسیاری برای مدل‌سازی و تحلیل مسائل مختلف در این زمینه‌ها فراهم می‌کند. 

از جمله کاربردهای متلب در برق و الکترونیک می‌توان به موارد مذکور اشاره کرد:

1.      مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های قدرت

2.      طراحی و تحلیل مدارات الکتریکی و الکترونیکی

3.      پردازش سیگنال‌های دیجیتال

4.      کنترل و بهینه‌سازی سیستم‌های قدرت

5.      طراحی الگوریتم‌های کنترل و پردازش سیگنال

6.      و همچنین انجام تحلیل و تحقیقات در زمینه‌های مختلف مهندسی برق و الکترونیک.

 به‌طورکلی، متلب به‌عنوان یک ابزار چندمنظوره و قدرتمند در تمامی مراحل تحلیل، طراحی و بهینه‌سازی سیستم‌های برق و الکترونیک از مفهومی ساده تا مسائل پیچیده مورداستفاده قرار می‌گیرد و به مهندسین کمک می‌کند تا به‌راحتی به راه‌حل‌های مناسب برای مسائل مختلف دست یابند.

سیمولینک در رشته برق چیست؟

سیمولینک یک نرم‌افزار قدرتمند برای مدل‌سازی، شبیه‌سازی و تحلیل سیستم‌های دینامیکی است که بسیاری از دانشجویان و محققان در رشته برق از آن استفاده می‌کنند. این ابزار توسط شرکت مث ورکس توسعه داده شده است و یکی از ابزارهای مهم و محبوب در حوزه مهندسی برق و کنترل است. 

با استفاده از سیمولینک، کاربران می‌توانند به‌وسیله بلاک‌ها و اتصالات گرافیکی، مدل‌های پیچیده دینامیکی را طراحی کرده و به‌صورت ویژوال شبیه‌سازی کنند. این نرم‌افزار امکانات گسترده‌ای برای تحلیل و اعمال کنترل‌های مختلف بر روی سیستم‌ها را فراهم می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی عملکرد و واکنش سیستم‌ها را مورد بررسی قرار دهند. استفاده از سیمولینک در رشته برق به دانشجویان و محققان کمک فراوانی می‌کند تا مفاهیم نظری را به‌صورت عملی درک کنند و با استفاده از این ابزار، به طراحی، تحلیل و بهینه‌سازی سیستم‌های برقی و الکترونیکی بپردازند. در مفاهیم و آموزش برق قدرت، این شبیه‌سازی یکی از مهم‌ترین ارکان است.

آموزش سیمولینک متلب در برق قدرت

آموزش سیمولینک متلب در حوزه برق قدرت یکی از موارد اساسی برای دانشجویان و محققان در این زمینه است. سیمولینک به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای مدل‌سازی، شبیه‌سازی و تحلیل سیستم‌های قدرت بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. ابتدا، برای شروع آموزش، دانشجویان نیاز دارند که با مفاهیم پایه‌ای برق قدرت آشنا شوند، از جمله مفاهیم مربوط به مدارهای الکتریکی، ترانسفورماتورها، ماشین‌های القایی، و دیگر عناصر موجود در سیستم‌های قدرت. سپس، با استفاده از متلب و ابزارهای تحلیلی موجود در آن، مدل‌سازی مفاهیم موردنیاز انجام می‌شود.

پس از آشنایی با مفاهیم پایه، دانشجویان می‌توانند به مراحل بعدی آموزش بپردازند که شامل مباحثی از قبیل ایجاد مدل‌های سیستمی در سیمولینک، اتصال عناصر مختلف به یکدیگر، اعمال شرایط اولیه و شرایط مرزی، اجرای شبیه‌سازی‌های مختلف و تحلیل نتایج است. در این مرحله، مطالعه و آزمایش با مدل‌های مختلف، توانایی دانشجویان را در درک و تحلیل سیستم‌های برق قدرت بهبود می‌بخشد.

به‌علاوه، آموزش مفاهیم کنترل و بهینه‌سازی در سیستم‌های برق قدرت نیز بخشی از آموزش سیمولینک در این زمینه است. با استفاده از ابزارهای کنترلی موجود در سیمولینک، دانشجویان می‌توانند کنترل‌های مختلف را بر روی سیستم‌ها پیاده‌سازی کرده و عملکرد آنها را بررسی کنند.

ضمن این توضیحات و گفته‌ها آموزش سیمولینک متلب در حوزه برق قدرت نیازمند یک رویکرد گام‌به‌گام و تمرین مداوم است تا دانشجویان بتوانند مهارت‌های لازم برای مدل‌سازی، شبیه‌سازی و تحلیل سیستم‌های برق قدرت را کسب کنند. شما امکان تهیه آموزش سیمولینک متلب در برق قدرت را از مکتب خونه خواهید داشت.

آموزش سیمولینک متلب در برق قدرت مناسب چه کسانی است؟

پیش از هر تفسیر و توضیحی، در نظر داشته باشید که آموزش سیمولینک متلب در حوزه برق قدرت برای هر فردی که به مدل‌سازی، شبیه‌سازی و تحلیل سیستم‌های برقی علاقه‌مند است، مناسب است. آموزش کار با سیمولینک مطلب یک راهگشا برای رفع مشکلات بخصوص برای کسانی است که به دنبال مدرک این دوره هستند و می‌خواهند با مفاهیم به‌صورت عملیاتی آشنا شوند.

دانشجویان رشته برق قدرت

دانشجویان در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری برق قدرت از آموزش سیمولینک متلب بهره‌برداری می‌کنند. این آموزش به آنها کمک می‌کند تا مفاهیم نظری را به‌صورت عملی تجربه کنند و مهارت‌های لازم برای مدل‌سازی و تحلیل سیستم‌های برقی را به دست آورند. این دانشجویان می‌توانند با استفاده از سیمولینک متلب، به شبیه‌سازی سیستم‌های برقی مختلف بپردازند و از نتایج به‌دست‌آمده برای پژوهش‌ها و پروژه‌های خود استفاده کنند.

محققان و انجمن‌های تحقیقاتی برق

همین‌طور کسانی که در زمینه تحقیقات برق قدرت فعالیت می‌کنند، می‌توانند از سیمولینک متلب به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای انجام شبیه‌سازی‌های پیچیده و تحلیل نتایج استفاده کنند. این ابزار به آنها امکان می‌دهد تا سیستم‌های برقی مختلف را مدل‌سازی و تحلیل کنند و نتایج شبیه‌سازی‌ها را برای پژوهش‌ها و مقالات خود استفاده کنند. پکیج آموزشی برق قدرت نیز عموماً شامل این موارد است.

مهندسان صنعتی و تولید

مهندسان و تکنسین‌های کارخانه‌ها و شرکت‌های برق و انرژی از سیمولینک برای مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های برقی و تحلیل عملکرد آنها استفاده می‌کنند. این ابزار به آنها امکان می‌دهد تا مشکلات واقعی در سیستم‌های برقی را شناسایی کرده و قبل از پیاده‌سازی، بهینه‌سازی‌های لازم را اعمال کنند. این بهبودها باعث بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها در صنایع مختلف می‌شود.

مدرسان و مربیان برق

افرادی که در زمینه آموزش برق قدرت فعالیت می‌کنند، از سیمولینک متلب برای تدریس مفاهیم نظری و عملی برق قدرت به دانشجویان خود استفاده می‌کنند. این ابزار به آنها امکان می‌دهد تا به دانشجویان روش‌های مدل‌سازی و شبیه‌سازی پیشرفته را آموزش دهند و آنها را برای مواجهه با چالش‌های عملی در صنعت آماده کنند. با دانلود آموزش متلب برای برق قدرت در مکتب خونه نیز به طیف وسیعی از اطلاعات در این زمینه دست پیدا خواهید کرد.

سرفصل دوره آموزش سیمولینک در متلب

در نظر داشته باشید که سرفصل‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان تشخیص بهترین آموزش سیمولینک متلب در برق قدرت هستند؛ این سرفصل‌ها ممکن است بسته به سطح دوره و نیازهای دانشجویان و شرکت‌کنندگان، تغییر کند و به میزان عمق و گستردگی مطالب دوره بستگی دارد. در مکتب خونه، آموزش کامل سیمولینک و شبیه‌سازی در برق قدرت در اختیار شماست.

مقدمه در مورد سیمولینک و متلب

در این پیش مقدمه در مورد آموزش‌های برق قدرت، به معرفی سیمولینک و نقش آن در مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های دینامیکی می‌پردازیم. سیمولینک یک ابزار قدرتمند است که توسط شرکت متلب توسعه داده شده و امکان مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های پیچیده را فراهم می‌کند. همچنین، معرفی محیط کاری متلب و ابزارهای مرتبط با آن، کمک می‌کند تا دانشجویان و محققان به‌صورت جامع‌تری با این ابزار آشنا شوند و بتوانند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مبانی مدل‌سازی در سیمولینک

در این بخش، مفاهیم پایه مدل‌سازی سیستم‌های دینامیکی را بررسی می‌کنیم. به نحوه استفاده از بلاک‌ها و اتصالات در سیمولینک پرداخته و به دانشجویان کمک می‌شود تا با روش‌های مدل‌سازی این ابزار آشنا شوند و بتوانند سیستم‌های مختلف را به‌صورت گرافیکی مدل‌سازی کنند.

شبیه‌سازی سیستم‌ها در سیمولینک

در این قسمت، به تنظیمات شبیه‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های مختلف با استفاده از سیمولینک می‌پردازیم. سپس، با تحلیل نتایج و خروجی‌های به‌دست‌آمده از شبیه‌سازی، دانشجویان قادر می‌شوند عملکرد سیستم‌ها را بررسی و تحلیل کنند.

مفاهیم پیشرفته در سیمولینک

ورای مفاهیم کلی که در این آموزش ممکن است با آن مواجه شوید، به استفاده از توابع و ابزارهای پیشرفته برای مدل‌سازی دقیق‌تر و تحلیل سیستم‌های پیچیده می‌پردازیم. این قسمت به دانشجویان کمک می‌کند تا با روش‌های پیشرفته‌تر مدل‌سازی و تحلیل سیستم‌ها آشنا شوند.

کنترل و بهینه‌سازی در سیمولینک

در این بخش، به اعمال کنترل‌های مختلف بر روی سیستم‌ها و بهینه‌سازی پارامترها و شرایط عملکرد آنها با استفاده از سیمولینک می‌پردازیم. این بخش به دانشجویان کمک می‌کند تا با روش‌های کنترلی و بهینه‌سازی سیستم‌ها آشنا شوند و بتوانند عملکرد بهینه را برای سیستم‌های خود فراهم کنند.

پروژه‌های عملی و کاربردی

به‌عنوان یک قسمت مهم در آموزش سیمولینک متلب در برق قدرت، دانشجویان با انجام پروژه‌های عملی با استفاده از سیمولینک در زمینه‌های مختلف برق و الکترونیک، مفاهیم یاد گرفته شده را به کاربرد عملی منتقل می‌کنند. این بخش به آنها امکان می‌دهد تا تجربة عملی را از این ابزارها کسب کرده و مهارت‌های خود را بهبود بخشند.

مزایای دوره آموزش کار با سیمولینک متلب

دوره‌های آموزشی برای کار با سیمولینک در متلب به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های دینامیکی ارائه می‌شود. این دوره‌ها عموماً از سطوح مقدماتی تا پیشرفته ارائه می‌شوند و به مفاهیم پایه شروع و سپس به موارد پیچیده‌تر مانند کنترل، بهینه‌سازی و تحلیل داده‌ها پرداخته می‌شود. در این دوره‌ها، مشارکت‌کنندگان با اصول مدل‌سازی، نحوه استفاده از بلاک‌ها و اتصالات در سیمولینک، تنظیمات شبیه‌سازی و تحلیل نتایج آشنا می‌شوند.

  • امکان مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های پیچیده
  • افزایش مهارت‌های تحلیل و بهینه‌سازی سیستم‌ها
  • ارتقاء توانایی اعمال کنترل‌های مختلف بر روی سیستم‌ها
  • ایجاد فرصت‌های شغلی در صنایع مختلف مهندسی و فناوری
  • افزایش قابلیت اطمینان و عملکرد سیستم‌ها
  • امکان پیش‌بینی عملکرد سیستم‌ها در شرایط مختلف
  • ارائه راه‌حل‌های بهینه برای مشکلات و چالش‌های مهندسی
  • افزایش کارایی و بهره‌وری در پروژه‌ها و صنایع مختلف

از جمله کلیدی‌ترین و مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از این دوره است.

پیش‌نیازهای یادگیری سیمولینک در نرم‌افزار متلب

پیش‌نیازهای یادگیری سیمولینک در نرم‌افزار متلب به‌صورت ثابت نیست، اما به طبع اگر آن‌ها را در گستره دانش خود داشته باشید، می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید.

  • آشنایی با مفاهیم پایه برنامه‌نویسی: اگرچه سیمولینک ابزار گرافیکی است، اما شناخت مفاهیم پایه برنامه‌نویسی مانند متغیرها، عملگرها، شرط‌ها و حلقه‌ها، به درک بهتر از عملکرد و قابلیت‌های آن کمک می‌کند.
  • آشنایی با ریاضیات: زیرا بسیاری از کاربردهای سیمولینک بر پایة مفاهیم ریاضیاتی استوار است، شناخت مفاهیم اعداد مختلط، معادلات دیفرانسیل، معادلات اختلافی و تبدیل فوریه می‌تواند در درک و استفاده از سیمولینک مفید باشد.
  • آشنایی با مفاهیم الکترونیک و برق: زیرا سیمولینک به طور گسترده در زمینه‌های مختلف الکترونیک و برق مورداستفاده قرار می‌گیرد، شناخت اصول‌مدارها، سیگنال‌ها، قطب‌نما، ترانزیستورها و سایر مفاهیم مرتبط می‌تواند در کار با آن مفید باشد.
  • مفاهیم پایه مهندسی: شناخت مفاهیم پایه‌ای مهندسی مانند ترمودینامیک، مکانیک، و مهندسی کنترل می‌تواند در درک بهتر عملکرد سیستم‌ها و مدل‌سازی آنها کمک کند.
  • آشنایی با متلب: زیرا سیمولینک به‌صورت تنگاتنگ با متلب ارتباط دارد، شناخت اصول پایه‌ای متلب و نحوه کار با آن می‌تواند در یادگیری سیمولینک مفید باشد.

با این پیش‌نیازهایی، فرد می‌تواند بهتر و با اطمینان‌بخشی سیمولینک را در محیط متلب فرابگیرد و از قابلیت‌های آن بهره‌مند شود.

مثال‌های سیمولینک متلب

فراموش نکنید که در گستره آموزش برق قدرت و آموزش سیمولینک متلب در برق قدرت، بررسی و استفاده از مثال‌های سیمولینک در متلب اهمیت بسیاری دارد. این مثال‌ها، به‌عنوان نمونه‌های کاربردی، به دانشجویان و محققان کمک می‌کنند تا مفاهیم نظری را در قالب موارد عملی فهمیده و به کاربردهای واقعی آنها پی ببرند. از طرف دیگر، این مثال‌ها به دلیل وجود کدهای قابل‌اجرا، فرایند یادگیری را تسهیل می‌کنند و اجازه می‌دهند تا دانشجویان به‌صورت عملی با ابزارها و مفاهیم آشنا شوند. علاوه بر این، این مثال‌ها می‌توانند به‌عنوان الگوها و الهام‌بخش‌ها برای حل مسائل مشابه در زمینه‌های مختلف مورداستفاده قرار گیرند. 

از دیگر مزایای بررسی مثال‌های سیمولینک، درک بهتر از ابزارها و تکنیک‌های موجود در متلب و سیمولینک است که این امر می‌تواند در انتخاب و استفاده بهینه از این ابزارها به دوره‌های آموزشی و پروژه‌های مختلف کمک کند. به‌طورکلی، بررسی و استفاده از مثال‌های سیمولینک متلب یکی از راه‌های موثر برای یادگیری عمیق و اعمال عملی مفاهیم برق و الکترونیک است.

آموزش سیمولینک متلب الکترونیک مکتب خونه

آموزش سیمولینک متلب در حوزه برق قدرت از اهمیت وسیعی به جهت یادگیری و ارتقا سطح دانش فنی برخوردار است و به گروه‌های مختلفی کمک می‌کند تا از این ابزار قدرتمند بهره‌مند شوند. دانشجوان در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند با استفاده از این ابزار، مفاهیم نظری را به‌صورت عملی تجربه کرده و مهارت‌های لازم برای مدل‌سازی و تحلیل سیستم‌های برقی را به دست آورند. محققان و اعضای انجمن‌های تحقیقاتی نیز از سیمولینک برای انجام شبیه‌سازی‌های پیچیده و تحلیل نتایج بهره‌مند می‌شوند و از این طریق می‌توانند به پیشرفت در زمینه تحقیقات برق قدرت کمک کنند. 

از سوی دیگری، مهندسان صنعتی از سیمولینک برای مدل‌سازی، شبیه‌سازی و بهینه‌سازی سیستم‌های برقی استفاده می‌کنند تا مشکلات واقعی را قبل از پیاده‌سازی حل کنند و عملکرد بهتر و بهینه‌تر را ایجاد کنند. در پایان، مدرسان و مربیان نیز از این ابزار برای آموزش مفاهیم نظری و عملی برق قدرت به دانشجویان خود استفاده می‌کنند و آنها را برای مواجهه با چالش‌های واقعی صنعت آماده می‌کنند. به‌طورکلی و در تکمیل این توضیح، آموزش سیمولینک متلب در برق قدرت نقش مهمی در توسعه دانش، پژوهش و صنعت این حوزه ایفا می‌کند.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  31 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو - 24 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام