×
ribbon

هنر خوب زیستن

در دوره هنر خوب زیستن شما با چالش‌هایی روبرو خواهید شد که برای ایجاد و افزایش شادکامی و عادت‌های سازنده طراحی شده‌اند که به‌منظور آمادگی برای انجام آن‌ها پروفسور لوری سانتوس، مدرس این دوره، باورهای ... ادامه

ارائه دهنده:  Yale University  Yale University
مدرس دوره:
لوری سانتوس
لوری سانتوس
3.8 (11 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  8 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

سرفصل‌های دوره هنر خوب زیستن

فصل اول: مقدمه

در فصل اول با مدرس این دوره و چیز‌هایی که قرار است در طول این دوره فرا بگیرید آشنا شده و ملزومات این دوره را از زبان استاد خواهید شنید. علت به‌وجودآمدن چنین دانشی برای شما شرح داده شده و حتی در مورد چگونگی بهزیستی در دوران پاندمیک کرونا مطالبی را خواهید آموخت همچنین در این فصل میزان شادکامی شما اندازه‌گیری می‌گردد.

  با یادگیری و بکارگیری علوم روانشناسی شادتر شوید
"03:59  
  چرا این دوره وجود دارد؟
"04:29  
  G.I چیست؟
"04:45  
فصل دوم: باورهای غلط درباره خوشبختی

باورهای نادرست در مورد شادکامی را در فصل دوم فرا خواهید گرفت و چیزهایی را که فکر می‌کنید شادی‌آور بوده اما در واقعیت این‌طور نیستند را می‌شناسید! دو واژه لذت بردن در لحظه و قدردانی به‌دقت مورد بررسی قرار گرفته و به ویژگی‌های آزار‌دهنده ذهن که مانع از دستیابی شما به شادکامی می‌شوند پی می‌برید.

  حس خوشایند
"01:18  
  قدردانی
"01:06  
  کار خوب (بخش اول)
"07:15  
  پول (بخش دوم)
"11:40  
  چیزهای عالی، عشق واقعی، بدن بی‌نقص و نمرات خوب (بخش سوم)
"12:42  
  ویژگی‌های آزار دهنده ذهن
"08:32  
  پرسش و پاسخ
"21:42  
فصل سوم: چرا انتظارات ما خیلی بد است

علت اینکه چرا انتظارات ما از وقایع، در اغلب اوقات منفی هستند در فصل سوم توضیح داده می‌شود و با دو مفهوم مهربانی و ارتباطات اجتماعی آشنا شده و متوجه خواهید شد چرا این دو عامل مهم برای داشتن یک زندگی شاد و رضایت‌بخش را نادیده می‌گرفتید.

  مهربانی
"00:54  
  ارتباط اجتماعی
"00:56  
  ویژگی آزار دهنده (بخش اول)
"04:22  
  ویژگی آزار دهنده (بخش دوم)
"26:34  
  ویژگی آزار دهنده (بخش سوم)
"07:11  
  ویژگی آزار دهنده (بخش چهارم)
"13:58  
  خلاصه ویژگی‌های آزار دهنده
"01:40  
  پرسش و پاسخ
"10:00  
فصل چهارم: چگونه می‌توانیم بر تعصبات خود غلبه کنیم؟

در فصل چهارم راه‌های مقابله با ویژگی‌های آزار‌دهنده ذهن را فرا خواهید گرفت که یکی از آن‌ها ورزش از طریق بالابردن اعتماد‌به‌نفس روحی و جسمانی و دیگری خواب با‌کیفیت و تأثیر آن بر سلامت جسم و خصوصاً مغز و به‌تبع آن ذهن می‌باشد.

  ورزش
"01:06  
  خواب
"01:06  
  تجدید نظر در مورد چیزهای عالی (بخش اول)
"18:30  
  یک سازگاری معکوس کننده را خنثی کنید (بخش دوم)
"20:54  
  نقاط مرجع خود را بازنشانی کنید (بخش سوم)
"19:25  
  خلاصه غلبه بر تعصبات
"02:40  
  پرسش و پاسخ
"10:12  
فصل پنجم: مواردی که واقعاً ما را خوشحال می‌کند

برای افزایش شادکامی خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ در فصل پنجم این سؤال به‌خوبی پاسخ داده شده و با خود آرام‌سازی به‌منظور افزایش ذهن‌آگاهی و بالابردن تمرکز بر چیزهایی که در حالت معمول، آن‌ها را حس نمی‌کنید سعی می‌گردد تا لذت شما در لحظه کنونی بالا رود و همچنین تأثیر آن بر ابعاد مختلف زندگی توضیح داده می‌شود.

  مدیتیشن (مراقبه)
"01:03  
  شغل خوب
"21:38  
  رتبه خوب
"18:20  
  مهربانی
"10:23  
  مصاحبه با الیزابت دان
"16:09  
  ارتباط اجتماعی
"12:40  
  مصاحبه با نیکلاس اپلی
"23:02  
  زمان صرف‌شده
"06:34  
  کنترل ذهن
"18:58  
  شیوه‌های سالم
"10:55  
  پرسش و پاسخ
"07:06  
فصل ششم: به کار بردن استراتژی‌‌ها

اینکه چگونه می‌توانیم دانش بهزیستی را در زندگی خود پیاده کنیم مطلبی است که در فصل ششم به آن پرداخته شده‌است. یکی از این راه‌ها ایجاد یک محیط حمایتگر است به‌طوری‌که با گذاشتن چیز‌های مثبت در جلوی چشم، احتمال وقوع آن‌ها را بالا برده و با دور کردن چیز‌های مخرب وسوسه‌انگیز، از شر آن‌ها خلاص می‌شوید.

راه دیگر، چگونگی هدف‌سازی به‌منظور دستیابی سریع‌تر به آن است به این معنی که در نوشتن هدف خود به اینکه در چه زمانی، مکانی، چگونه و حتی با همراهی چه افرادی محقق می‌شود بایستی توجه کرده و تمامی این جزئیات را بیان کنید.

  پشتیبانی از وضعیت (قسمت اول)
"08:28  
  تنظیمات هدف (بخش دوم)
"13:42  
  مصاحبه با گابریل اوتینگن
"33:06  
  پرسش و پاسخ
"11:20  
  خلاصه
"03:30  
فصل هفتم: چالش یادگیری مداوم را شروع کنید

در فصل هفتم از شما خواسته می‌شود تا ذهن خود را در طی چهار هفته آینده بازسازی کنید! اکنون زمان آن رسیده تا تمام آموخته‌های خود را عملی کنید و به همین علت این زمان‌بندی، درون دوره قرار گرفته تا شما بتوانید با یاری مدرس دوره، عادت‌های غیرمؤثر و مخرب خود را شناسایی و آن‌ها را در جهت بهزیستی بازسازی نمایید.

  به چالش یادگیری خود خوش آمدید
"01:34  
فصل هشتم: چالش خود را ادامه دهید

در فصل هشتم و یا هفته دوم از باز‌سازی ذهنی، یاد می‌گیرید که چگونه می‌توان به کمک دیگران در اصلاح رفتار خود اعتماد کرد. اصلاح رفتاری کاری بس دشوار است بنابراین اگر در طی تغییر عادات خود دچار شکست شدید نا‌امید نشوید زیرا امری طبیعی است و این امر، لزوم پایبندی اجتماعی را روشن می‌سازد.

اگر موضوع اصلاح عادات خود را با فردی که به شما اهمیت می‌دهد و یا مثل شما در پی انجام این هدف است در میان بگذارید مسئولیت‌پذیری شما بالا رفته و برای اصلاح رفتار‌هایتان بهتر متعهد می‌شوید. 

  به چالش هفته دوم خوش آمدید
"01:09  
  به چالش هفته سوم خوش آمدید
"00:59  
فصل نهم: شما چقدر می‌توانید پیشرفت خود را درک کنید؟

در فصل آخر چگونگی طراحی محیط به‌منظور کمک به اصلاح رفتاری خود را فرا خواهید گرفت. در هفته سوم از باز‌سازی ذهنی از شما خواسته می‌شود تا به موانع محیطی خود پی برده و شرایط محیطی که باعث دستیابی شما به هدفتان می‌شود را طراحی کنید.

در هفته چهارم و یا انتهایی باز‌سازی ذهنی از شما خواسته می‌شود تا پیشرفت ذهنی خود راحتی پس از اتمام دوره حفظ کنید. در انتهای فصول دوره دانش بهزیستی، میزان شادکامی شما دوباره مورد ارزیابی قرار گرفته و با مقدار آن در ابتدای دوره مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

  به چالش هفته چهارم خوش آمدید
"01:13  
  بابت اتمام چالش خود تبریک می گوییم!
"01:27  
  دانش‌آموزان درباره چالش‌های خود بحث می‌کنند
"19:48  
  نتیجه‌گیری
"01:13  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

در دوره هنر خوب زیستن شما با چالش‌هایی روبرو خواهید شد که برای ایجاد و افزایش شادکامی و عادت‌های سازنده طراحی شده‌اند که به‌منظور آمادگی برای انجام آن‌ها پروفسور لوری سانتوس، مدرس این دوره، باورهای غلط در مورد شادکامی و ویژگی‌های آزار‌دهنده ذهنی که منجر به دور شدن از آن شده‌اند و همین‌طور تحقیقاتی که می‌تواند به ما کمک‌کننده باشند را آشکار می‌سازد.

هدف از دوره هنر خوب زیستن چیست؟

این دوره دارای دو هدف عمده است: یکی که همان هدفی است که تمام دوره‌ها در پی آن هستند یعنی انتقال دادن محتوا و مفاهیم راجع به موضوعی که برای آن طراحی شده‌اند که در اینجا دانش شادکامی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و دیگری آوردن این دانش به زندگی شماست یعنی شما قادر باشید تا شادکامی را به زندگی خود اضافه کرده و آن را روزانه به کار ببرید!

دوره هنر خوب زیستن مناسب چه کسانی است؟

از آنجایی که میزان نارضایتی ما از زندگی و وضعیت جامعه هر روز بیشتر می‌شود و این امر به شدت بر میزان شادکامی ما تأثیرگذار است، گذراندن این دوره برای تمامی افراد توصیه می‌گردد زیرا تنها راهی که برای ادامه دادن و تغییر دادن وضعیت فعلی زندگی خود داریم، تغییر زاویه نگاه ما به مشکلات و مسائلی است که با آن روبرو هستیم.

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید: در جایی که توان تغییر دادن وضعیت و شرایط محیطی را ندارید می‌توانید نوع نگاه خود را تغییر دهید تا با ایجاد عادت‌هایی سازنده، زندگی خود و حال روحی خود را بهبود ببخشید.

بعد از فراگیری دوره هنر خوب زیستن چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • لذت بردن در لحظه
  • قدردانی
  • شادکامی
  • خود آرام‌سازی

لذت بردن از لحظه به معنای زندگی در لحظه اکنون است! هر اتفاقی را در لحظه وقوع، تجربه و احساس کنید زیرا چنین مهارتی خلق شما را از سه طریق بالا می‌برد: اول ممانعت از عادت به لذت‌هاست چون باعث می‌شود از بهترین چیزهای زندگی واقعاً لذت ببرید، دوم جلوگیری از سرگردانی ذهنی و سوم ایجاد حس قدردانی از تجربه لذت‌بخش است.

در هنر خوب زیستن، قدر‌دانی به معنای شکر‌گزاری به‌خاطرداشتن چیز‌هایی هست که دارید که مزیت‌های فراوانی همچون افزایش روحیه، کاهش سطح استرس، تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشارخون و همچنین تقویت روابط اجتماعی دارد.

شادکامی یک حالت حسی است که با احساسات شادی، رضایت، خشنودی و ارزشمندی مشخص می‌گردد. درحالی‌که شادکامی تعاریف متعددی را دارد اما اغلب به‌عنوان احساسات مثبت و رضایت از زندگی توصیف می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید یک ذهن سرگردان، ذهنی ناراضی است بنابراین برای داشتن رضایت از زندگی می‌بایست به ذهن خود آرام و قرار دهید. برای این کار تنها کافی است که روزی پنج دقیقه بر لحظه‌ای که در آن قرار دارید متمرکز شده و هر چیزی را در آن لحظه تجربه کنید.

ویژگی‌های متمایز دوره هنر خوب زیستن چیست؟

از آنجایی که این دوره بیشتر بر کاربردی شدن دانش در زندگی روزمره شما و یا عملی بودن آموخته‌ها تأکید دارد، متون آموزشی و ویدئو‌های آن در هر فصل، بسیار کوتاه بوده و تکنیک‌های جالب و مفید زیادی را آموزش می‌دهد!

چنین ویژگی مانع از کسالت شما از حجم اطلاعات آموزشی در طول دوره هنر خوب زیستن شده و به شما انگیزه بیشتری برای گذراندن آن می‌دهد و در نهایت، نتیجه این دوره را به‌راحتی می‌توانید در زندگی خود مشاهده کنید!

این دوره در طول نه هفته و از طریق ویدئوها و متون آموزشی که به‌عنوان منابع در اختیار شما قرار می‌گیرد شیوه بهزیستی را به شما آموزش می‌دهد اما این متون آموزشی قرار نیست به متون خواندنی شما اضافه شوند بلکه از شما خواسته می‌شود تا آن‌ها را خوانده و به کار ببرید تا بدین‌گونه، این دانش بخشی از زندگی شما گردد. همچنین این دوره به زبان انگلیسی و با زیر‌نویس فارسی ارائه می‌شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher لوری سانتوس

لوری سانتوس استاد روانشناسی و رئیس دانشکده Silliman Residential دانشگاه Yale است. دکتر سانتوس میزبان پادکست عمومی، آزمایشگاه شادی است. او در سال ۱۹۹۷ در رشته روانشناسی و زیست‌شناسی از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و نیز دکترای خود را از دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۳ دریافت کرد.

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
میلاد کشاورز نصیری 1401-10-13
سلام ممنونم از تیم قدرتمند مکتب خونه . این دوره برای من بسیار مفید بود.
سجاد عبدالله پور 1401-08-09
دوره خوب ومفیدی بود ممنون از مکتب خونه
میترا مقدم 1401-01-06
عالی. فصل نهم زیرنویس ندارد.
1400-05-30
سلام وقت بخیر مطالب تون واقعا خوب هستند فقط اینکه این بخش زیرنویسش هماهنگ نیست فقط فصل یک اینجوری هست لطفا رسیدگی کنید ممنون
زهرا شتردار 1400-09-04
چیزهای عالی، عشق واقعی، بدن بی‌نقص و نمرات خوب (بخش سوم) این قسمت زیر نویسش هماهنگ نیست
امیر ولی‌پور 1401-12-28
دوره خوبی هستش ولی نمی‌دونم مشکل از حجم فایل‌ها هستش یا سایت شما که اصلاً نمی‌شه مشاهده کرد، حتی با کیفیت پایین با هر نوع اینترنتی هم تست کردم ( وای‌فای، فیبر نوری، موبایل ) سایت‌های دیگه سرعت‌شون خوبه، این دوره اشکم رو در آورد. متاسفانه فایل‌های زیرنویس هم چسبیده به فایل ویدئویی نیست.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  Yale University
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  8 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی