آموزش هوش مصنوعی برای همه

در دوره آموزش هوش مصنوعی سعی می‌شود تا طی چهار هفته، مبانی کلی هوش مصنوعی برای شما بیان گردد. همچنین کاربرد‌های هوش مصنوعی در حوزه تجارت توضیح داده می‌شود تا افراد غیر متخصص در زمینه ... ادامه

برگزارکننده:  دانشگاه استنفورد  دانشگاه استنفورد
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   دوبله فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 اصطلاحات رایج AI از جمله شبکه‌های عصبی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و علم داده

 یادگیری گردش کار پروژه‌های یادگیری ماشین

 نحوه کار با تیم هوش مصنوعی و ایجاد استراتژی هوش مصنوعی در کسب‌وکار

 چگونگی استفاده از مباحث اخلاقی و اجتماعی پیرامون هوش مصنوعی

تغییرات دوره آموزش هوش مصنوعی برای همه

نسخه 2.0 - 1402/06/18

دوبله فارسی

سرفصل‌های دوره آموزش هوش مصنوعی برای همه

فصل اول: هوش مصنوعی چیست؟

در ابتدای فصل اول این دوره به بیان این مفهوم پرداخته می‌شود که هوش مصنوعی چیست؟ سپس در ادامه این فصل مفاهیمی نظیر آموزش ماشین، اصطلاحات AI و داده آشنا می‌شوید. همچنین شما یاد می‌گیرید که چه‌کارهایی که با استفاده از یادگیری ماشین می‌توان انجام داد و چه‌کارهای را نمی‌توان انجام داد و درعین‌حال با این موضوع آشنا می‌شوید که چه چیزی باعث ایجاد یک شرکت هوش مصنوعی می‌شود.

  مقدمه
"07:50  
  یادگیری ماشین
"06:15  
  داده چیست؟
"11:16  
  اصطلاحات هوش مصنوعی
"10:02  
  شرکت‌های هوش مصنوعی چیستند؟
"07:34  
  مثال‌هایی از کارایی‌های هوش مصنوعی
"08:14  
  توضیحات غیرفنی یادگیری عمیق - بخش اول
"07:15  
  توضیحات غیرفنی یادگیری عمیق - بخش دوم
"03:58  
فصل دوم: ساخت پروژه‌ هوش مصنوعی

در فصل دوم آموزش این دوره شما با پروژه‌های ساخت هوش مصنوعی آشنا می‌شوید. همچنین در فصل دوم شما با گردش کار یک پروژه یادگیری ماشین، گردش کار یک پروژه علوم داده، نحوه انتخاب یک پروژه هوش مصنوعی، نیاز به استفاده از داده در عملکرد شغلی، ابزار فنی برای تیم‌های هوش مصنوعی، کار با یک تیم هوش مصنوعی آشنا می‌شوید.

  مقدمه
"01:42  
  گردش کار پروژه‌های یادگیری ماشین
"07:04  
  گردش کار پروژه‌های علم داده
"06:54  
  هر شغلی باید بداند چگونه از داده استفاده کند
"07:03  
  نحوه انتخاب پروژه هوش مصنوعی - بخش اول
"07:10  
  نحوه انتخاب پروژه هوش مصنوعی - بخش دوم
"08:19  
  کار با یک تیم هوش مصنوعی
"08:21  
  ابزارهای فنی یک تیم هوش مصنوعی
"06:43  
فصل سوم: پیاده‌سازی هوش مصنوعی در شرکت خودتان

فصل سوم این دوره به ساخت هوش مصنوعی در شرکت شما اختصاص دارد. شما در این فصل با بلندگوی هوشمند، اتومبیل خودران، نقش‌های نمونه یک تیم هوش مصنوعی دفترچه تحول AI، مشکلات AI، برداشتن اولین قدم خود در AI، بررسی مناطق عمده کاربرد هوش مصنوعی و بررسی تکنیک‌های اصلی هوش مصنوعی آشنا می‌شوید.

  مقدمه
"02:46  
  مطالعه موردی: اسپیکر هوشمند
"09:29  
  مطالعه موردی: ماشین خودران
"06:12  
  مثالی از نقش یک تیم هوش مصنوعی
"08:53  
  رویکردهای تحول از طریق هوش مصنوعی - بخش اول
"10:15  
  رویکردهای تحول از طریق هوش مصنوعی - بخش دوم
"14:22  
  حقه‌های هوش مصنوعی برای اجتناب
"04:13  
  قدم اول در هوش مصنوعی
"04:13  
  کاربردهای هوش مصنوعی - بخش اول
"17:12  
  کاربردهای هوش مصنوعی - بخش دوم
"15:31  
فصل چهارم: هوش مصنوعی و جامعه

فصل آخر دوره آموزشی هوش مصنوعی به هوش مصنوعی تأثیر آن بر جامعه اختصاص دارد. در این فصل شما با موضوعات نظیر یک دید واقع‌بینانه از  AI، تبعیض و تعصب، استفاده نامطلوب از AI، هوش مصنوعی و اقتصاد درحال‌توسعه، هوش مصنوعی و مشاغل آشنا می‌شوید.

  مقدمه
"02:40  
  دید واقع‌گرایانه نسبت به هوش مصنوعی
"07:22  
  Discrimination / Bias
"09:34  
  حملات خصمانه به هوش مصنوعی
"08:05  
  سوء استفاده از هوش مصنوعی
"04:15  
  هوش مصنوعی و اقتصادهای در حال توسعه
"07:42  
  هوش مصنوعی و شغل‌ها
"07:22  
  نتیجه‌گیری
"03:55  

ویژگی‌های دوره

دوبله فارسی
دوبله فارسی

این دوره دارای دوبله اختصاصی است.

 

درباره دوره

در دوره آموزش هوش مصنوعی سعی می‌شود تا طی چهار هفته، مبانی کلی هوش مصنوعی برای شما بیان گردد. همچنین کاربرد‌های هوش مصنوعی در حوزه تجارت توضیح داده می‌شود تا افراد غیر متخصص در زمینه هوش مصنوعی بتوانند با استفاده‌های هوش مصنوعی در توسعه کسب‌وکار آشنا شوند.

 

هدف از یادگیری دوره آموزش هوش مصنوعی برای همه چیست؟

در این دوره قصد داریم برنامه‌های آموزش برای یادگیری مفاهیم کلی هوش مصنوعی و کاربرد‌های آن در تجارت را برای ارتقای سطح مبتدیان و دانشجویان هوش مصنوعی ارائه دهیم. می‌توانید اطمینان داشته باشید که میزان دانش شما در مورد هوش مصنوعی و کاربرد‌های آن در تجارت در هر سطحی که باشد، این دوره به شما کمک می‌کند تا پیشرفت کنید.

 

دوره آموزش هوش مصنوعی برای همه مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید سازمان شما در استفاده از هوش مصنوعی بهتر عمل کند، این دوره می‌تواند برای شما مفید باشد. در واقع دوره آموزش هوش مصنوعی برای تمامی افراد، به‌خصوص افراد غیرمتخصص در این زمینه مناسب است.
می‌توان گفت این دوره مناسب کسانی است که به دلایل مختلف شخصی و کاری بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای قصد آشنایی با هوش مصنوعی را دارند. اگرچه این دوره عمدتاً غیرتخصصی است، اما مهندسان نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند تا جنبه‌های تجاری استفاده از هوش مصنوعی را بیاموزند.

بعد از فراگیری آموزش هوش مصنوعی برای همه چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

شما در دوره آموزش هوش مصنوعی معنی اصطلاحات رایج AI از جمله شبکه‌های عصبی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و علم داده را یاد خواهید گرفت. همچنین شما درباره گستره هوش مصنوعی و کاربردهای هوش مصنوعی آشنا می‌شوید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از کاربرد‌های هوش مصنوعی برای مشکلات موجود شرکت خود راه‌حل بیابید.
مهارت‌هایی که شما در این دوره به دست می‌آورید شامل یادگیری گردش کار پروژه‌های یادگیری ماشین، اصطلاحات هوش مصنوعی، استراتژی هوش مصنوعی و درک چگونگی گردش کار پروژه‌های علوم داده است. همچنین شما در این دوره مواردی نظیر نحوه کار با تیم هوش مصنوعی و ایجاد استراتژی هوش مصنوعی در شرکت خود و چگونگی استفاده از مباحث اخلاقی و اجتماعی پیرامون هوش مصنوعی را فرا خواهید گرفت.
منابع، پیش‌نیازها و منابع مکمل این دوره برای کسانی تدوین شده است که تخصصی درباره هوش مصنوعی ندارند، البته آشنایی با هوش مصنوعی و البته کاربرد‌های آن در تجارت می‌تواند برای شما مفید باشد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Andrew Ng

اندرو انگ استاد دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد و سرپرست آزمایشگاه هوش مصنوعی استنفورد است. وی هم چنین بنیان‌گذار کورسرا (coursera.org) است و بر اساس گزارش تکنولوژی دانشگاه ام ای تی یکی از 35 مخترع برتر جوان دنیا است.
او دکتری خود را از دانشگاه کالیفرنیا برکلی گرفته و زمینه‌های پژوهش او هوش مصنوعی و علوم رباتیک است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
علی هاشمی 1401-11-07
نسخه‌ 1 دوره
باسپاس فراوان از شما مطالب مفید بود
محمد عباسی 1401-08-21
نسخه‌ 1 دوره
سلام و عرض ادب. دوره فوق العاده ای هست البته ترجمه خوب نیست. در فصل سوم ویدئوی مقدمه قرار داده نشده است و به اشتباه جلسه بعد را قرار داده که تکراری شده. در Coursera می توانید به زیرنویس انگلیسی دست پیدا کنید که هرجا ترجمه را متوجه نشدید بتوانید به آن مراجعه کنید. و در انتها سپاس بیکران از عزیزان مکتبخونه که با هزینه مناسب بهترین آموزشها را در اختیار دانشجویان قرار داده داده اند.
مکتب‌خونه
همراه عزیز سلام؛ مورد پیش آمده توسط همکاران بخش مربوطه پیگیری و رفع گردید. هم‌اکنون می‌توانید دوره را با ترجمه جدید و دوبله فارسی مشاهده فرمایید.
موسی حاجیانی 1401-02-22
نسخه‌ 1 دوره
به نظرم برای آشنایی با هوش مصنوعی دوره مفیدی است و بهتره قبل از ورورد به دنیای هوش مصنوعی با گذراندن چنین دوره ای با مفهوم هوش مصنوعی، قابلیتها و محدودیت های اون آشنا شویم. ترجمه به نظرم خوب بود اگرچه برخی جاها اشتباه هم داشت. مثلا در ویدئوی دوم فصل سوم، کلمه Excution را به جای اجرا کردن، به اعدام کردن ترجمه کردند که امیدوارم بازبینی بشه ورفع بشه. اما در کل ترجمه خوب هست به نظرم
مکتب‌خونه
همراه عزیز سلام؛ مورد پیش آمده توسط همکاران بخش مربوطه پیگیری و رفع گردید. هم‌اکنون می‌توانید دوره را با ترجمه جدید و دوبله فارسی مشاهده فرمایید.
عرفان دانشمند خوراسگانی 1400-09-20
نسخه‌ 1 دوره
عالی بود اگر قصد ورود به این زمینه و گرفتن دیدکلی از هوش مصنوعی و مسائل مرتبط با اون دارید ، حتما پیشنهاد میکنم.
جواد میرزاپور کلیبر 1400-07-10
نسخه‌ 1 دوره
دوره به این خوبی با دوتا مشکل حیف شده؛ اشتباهات زیرنویس که به شدت مشکل داره و گویا عینا از گوگل ترنسلیت کپی شده و عدم امکان دانلود، چون استریمینگ سایت مخصوصا شبا اذیت میکنه و هرازگاهی قطع میشه.
مکتب‌خونه
همراه عزیز سلام؛ مورد پیش آمده توسط همکاران بخش مربوطه پیگیری و رفع گردید. هم‌اکنون می‌توانید دوره را با ترجمه جدید و دوبله فارسی مشاهده فرمایید.
ماهرو عظیمی 1400-04-07
نسخه‌ 1 دوره
دوره خوبیه ولی ترجمه ش افتضاحه
مکتب‌خونه
همراه عزیز سلام؛ مورد پیش آمده توسط همکاران بخش مربوطه پیگیری و رفع گردید. هم‌اکنون می‌توانید دوره را با ترجمه جدید و دوبله فارسی مشاهده فرمایید.
مریم مرادی 1402-01-10
نسخه‌ 1 دوره
به نظرم برای کسی که به زبان انگلیسی مسلط بود دوره میتونست مفید و قابل قبول باشه ولی با این ترجمه مزخرفی که مکتب خونه ارائه کرده اگه خودتونم یچیزی ازش بفهمین زیرنویس زحمتشو میکشه و خودش گیجتون میکنه. من واقعا ناراضی ام.
مکتب‌خونه
همراه عزیز سلام؛ مورد پیش آمده توسط همکاران بخش مربوطه پیگیری و رفع گردید. هم‌اکنون می‌توانید دوره را با ترجمه جدید و دوبله فارسی مشاهده فرمایید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  دانشگاه استنفورد
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   دوبله فارسی