×
ribbon

وبینار رایگان راهکارهای BIM برای مشکلات متداول در طراحی و ساخت

مدلسازی اطلاعات ساخت (BIM) راهکاری است که در صنعت ساختمان در دنیا به عنوان یک فرهنگ و ابزار در ارتقاء مدیریت یکپارچه پروژه‌های ساخت در تمامی مراحل طراحی، ساخت و بهره‌برداری، به کار گرفته شده ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرسان دوره
علیرضا موسوی
علیرضا موسوی
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:52 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره وبینار رایگان راهکارهای BIM برای مشکلات متداول در طراحی و ساخت

راهکارهای BIM برای مشکلات متداول در طراحی و ساخت
  بخش اول - ارائه مهندس علیرضا موسوی
"65:14  
  بخش دوم - ارائه مهندس ابوالفضل ناصحی
"21:36  
  بخش سوم - پرسش و پاسخ
"25:30  

درباره دوره

مدلسازی اطلاعات ساخت (BIM) راهکاری است که در صنعت ساختمان در دنیا به عنوان یک فرهنگ و ابزار در ارتقاء مدیریت یکپارچه پروژه‌های ساخت در تمامی مراحل طراحی، ساخت و بهره‌برداری، به کار گرفته شده است. اصولا ساخت دیجیتال ساختمان قبل از ساخت فیزیکی آن، امکان ایجاد داشبوردهای مدیریتی IT محور و ایجاد فضای تعاملی جهت ارتباط و یکپارچگی ذینفعان پروژه را فراهم می‌نماید.

از این حیث، ایجاد مدل دیجیتال پروژه، امکاناتی را در اختیار مدیران پروژه قرار می‌دهد تا برآورد قیمت پروژه، زمان‌بندی پروژه، ارتباطات بین ارکان پروژه، مستند سازی‌ها، رفع تداخلات بین تخصص‌های مختلف پروژه، چک نمودن آیین‌نامه‌های مختلف مربوط به ساخت در حوزه‌های فنی، اداری و ایمنی، بازاریابی و فروش پروژه، فهم‌پذیری بسیار بالای برنامه زمان‌بندی و نقشه‌های اجرایی و نیز مدیریت بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری پروژه و سایر موارد دیگر حوزه مدیریت دانش در پروژه‌های ساخت را در بهترین سطح و قابل تسلط برای مدیران ارتقا می‌دهد. مطابق گزارش دفتر مقررات ملی ساختمان اجرای BIM در پروژه می‌تواند تا 12 درصد از هزینه‌های پروژه را کاهش دهد.

با توجه به مزایای بسیار زیادی که BIM برای پروژه به همراه دارد، مسأله مهم چگونگی پیاده‌سازی آن است. اجرای BIM نیازمند تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌های جدیدی در پروژه است و بنابراین افراد نیازمند کسب مهارت‌های لازم در این زمینه می‌باشند. نقش‌های BIM عبارتند از BIM Manager ،BIM Coordinator و BIM Modeler که هر کس با توجه به جایگاه فعلی خود در پروژه می‌تواند توانایی‌های لازم برای انجام مسئولیت‌های هر یک از این نقش‌ها را بیاموزد.

 از دوره آموزش BIM که یکی از کاملترین دوره‌های آموزش اصول و مبانی بیم است، می‌توانید استفاده کنید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher ابوالفضل ناصحی

ابوالفضل ناصحی در سه سال اخیر به عنوان مدیر BIM در شرکت شریف مدیسا مشغول فعالیت بوده و فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی شریف و یکی از رتبه‌های تک رقمی در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران است.

او سابقه دو سال تدریس مدل‌سازی اطلاعات ساخت (BIM) را در دانشگاه صنعتی شریف (به عنوان دستیار) و شرکت PMPiran دارد. از سایر سوابق کاری ابوالفضل می‌توان به فعالیت به عنوان مدیر BIM در چندین پروژه اداری و مسکونی، مدل‌سازی BIM، مدیر پروژه ساخت ساختمان‌های مسکونی، و سرپرست کارگاه در شرکت پرلیت اشاره نمود. از جمله فعالیت‌های پژوهشی وی می‌توان به ترجمه استانداردهای مهم دنیا در زمینه BIM و تدوین راهنمای تهیه برنامه اجرایی BIM، بهینه‌سازی هزینه تدارکات پروژه، توسعه اپلیکیشن موبایل AR برای استفاده در تعمیرات و نگهداری ساختمان، و توسعه نرم‌افزار آنلاین تعمیرات و نگهداری بر بستر BIM اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher علیرضا موسوی

مهندس سید علیرضا موسوی هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت شریف مدیسا، پیشرو در زمینه روش‌های نوین مدیریت ساخت و مدلسازی اطلاعات ساختمان است. اوفارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی شریف و یکی از رتبه‌های برتر در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران است.

او سابقه راهبری BIM در چندین پروژه اداری و مسکونی و بیمارستان، مدل‌سازی چند بعدی، همچنین مدیر پروژه و سرپرست کارگاه در چند پروژه اشاره نمود. همچنین در زمینه فعالیت‌های پژوهشی، همکاری با مرکز تحقیقات راه و ساختمان جهت تدوین و ترجمه استانداردهای BIM بریتانیا (BSI)، تدوین راهنمای تهیه برنامه اجرایی BIM و همکاری با دانشگاه صنعتی شریف جهت پیاده‌سازی BIM در پروژه‌های بافت فرسوده در کارنامه اوست. از سایر سوابق کاری وی، مدیریت تیم تدوین گواهینامه ایرانی مدیریت پروژه حرفه‌ای است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:52 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)