آموزش پردازش و تحليل تصاوير ماهواره با ENVI

نرم‌افزارهای متعددی جهت تجزيه و تحليل‌ها در علم سنجش از دور برای دستیابی به کاربردهای گفته شده وجود دارد که يکی از آن‌ها ENVI است. به معنی محيطی برای متصورسازی تصاوير می‌باشد. در اين نرم‌افزار ... ادامه

گواهینامه
2.9 (50 رای)
581 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

6 فصل 39 جلسه 6 ساعت ویدیو
فصل اول - مقدمه‌ای بر سنجش از دور
فصل دوم - دريافت تصاوير ماهواره‌ای و تنظيمات اوليه محيط نرم‌افزار ENVI
فصل سوم - کار با تصاوير ماهواره‌ای در نرم‌افزار ENVI
فصل چهارم - تصحيحات تصاوير ماهواره‌ای
فصل پنجم - استخراج اطلاعات و تهيه نقشه
پروژه نهایی

پیش‌نیاز‌ها

دوره ENVI به گونه‌ای سرفصل آن طراحی شده که تمام پيش‌نيازها را آموزش می‌دهد و نيازی به هيچ‌گونه پيش‌نياز نمی‌باشد. دوره ENVI برای تمامی کسانی که علاقه به يادگيری و تدريس ENVI دارند کاربردی و مفيد خواهد بود. همچنين اين آموزش اکثر مباحث موجود در سرفصل‌های درسی دانشگاهی رشته‌های مختلف مرتبط با سنجش از دور را پوشش می‌دهد.

درباره دوره

نرم‌افزارهای متعددی جهت تجزيه و تحليل‌ها در علم سنجش از دور برای دستیابی به کاربردهای گفته شده وجود دارد که يکی از آن‌ها ENVI است. به معنی محيطی برای متصورسازی تصاوير می‌باشد. در اين نرم‌افزار مشاهده‌ی اطلاعات به صورت کامل و جامع، همچنين آناليز و پردازش تصاوير در ابعاد و اندازه‌های مختلف به نحو کاملا کاربرپسندی ارایه می‌شود. ENVI در IDL (زبان تعاملی) نوشته شده است. زبان برنامه‌نويسی ساختار يافته‌ی قدرتمندی که پردازش يکپارچه تصوير را ارائه می‌دهد. انعطاف‌پذيری اين نرم‌افزار به قابليت‌های برنامه‌نويسی بسيار وابسته است. نرم‌افزار ENVI نرم‌افزار ايده‌آل برای متصورسازی، تجزيه و تحليل، ارائه و نمايش انواع مختلف تصاوير رقومی می‌باشد. اين نرم‌افزار بسته‌ی پردازش تصوير کاملی است که شامل ابزارهای تصحيح اتمسفری، تصحيح هندسی، تجزيه و تحليل تصاوير راداری، برخی قابليت‌های سيستم اطلاعات جغرافيا برداری و رستری، پشتيبانی از تصاوير با فرمت‌های مختلف و ... می‌باشد. اين نرم‌افزار تنها نرم‌افزار پردازش تصوير با قابليت ترکيبی روش‌های فايل مبنا و باند مبنا می‌باشد.

دوره آموزشی پردازش و تحليل تصاوير ماهواره با ENVI جز دوره‌های مقدماتی و پيشرفته محسوب می‌شود. که در ابتدا برخی از مطالب و بخش‌ها برای تسلط بر محيط، نقش مهمی در انجام موفقيت‌آميز بودن پردازش و تحليل ايفا می‌کنند. در اين دوره هدف تسلط بر نرم‌افزارها و روش‌های پردازش و تحليل می‌باشد. در ادامه دوره به بحث‌های طبقه‌بندی، شاخص‌های پوشش گياهی، محاسبات باندی و ارتباط با محيط‌های سيستم اطلاعات جغرافيا پرداخته شده است. در طراحی مطالب و بخش‌ها سعی بر رعايت اين نکته، که دوره بهينه به لحاظ جامع بودن و مدت زمان آموزش، ارائه شود.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

2.9

از مجموع 50 امتیاز

2 نظر

3 سال پیش

ممنون بابت دوره اما ای کاش یه مقداری دوره کاربردی تر ارائه میشد به عنوان مثال چند شرکت موجود بررسی میشد و یا تصاویر به روز قابل دسترسی در ایران بیشتر مطرح میشد. ضمنا تلفظ انگلیسی استاد به طرز عجیبی ناصحیح و غلط بود!

سبحان حق پرست

سبحان حق پرست

3 سال پیش

زیاد پیشنهاد نمی‌کنم. برای شروع کار و آشنایی سرسری با نرم‌افزار شاید خوب باشد ولی نه با این قیمت. آموزش‌ها ناقص و بدون دقت است. دیدن آموزش‌های بهتر یا خواندن کتاب را پیشنهاد می‌کنم.

مصطفی حیدری

مصطفی حیدری

گواهینامه

آموزش پردازش و تحليل تصاوير ماهواره با ENVI

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

بلاک‌چین و بیت‌کوین به زبان ساده
17,121 دانشجو
4.4 (169)
گواهینامه
30٪
409,000 286,300 تومانء
آموزش درک برنامه نویسی

مدرس: جادی میرمیرانی

27,829 دانشجو
4.3 (492)
گواهینامه
30٪
239,000 167,300 تومانء
آموزش نرم‌افزار ArcGIS

مدرس: سجاد محمدیان

2,260 دانشجو
4 (121)
گواهینامه
30٪
679,000 475,300 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,244 دانشجو
4.4 (5,918)
گواهینامه
30٪
1,359,000 951,300 تومانء

درباره استاد

سجاد محمدیان
سجاد محمدیان
2 دوره
4,202 دانشجو

سجاد محمديان هاور دانش‌آموخته کارشناسی ارشد جغرافيا و برنامه‌ريزی روستايی از دانشگاه شهيد بهشتی تهران است. او در زمينه مشاوره و راهبري سيستم اطلاعات جغرافيا و پياده سازي استارتاپ‌های مکانی فعال مي باشد. تاکنون پروژه‌های مختلف GIS را در کشور پياده‌سازی کرده است. به سامانه‌های اطلاعات جغرافيايی تحت وب (Web GIS) علاقه خاصی دارد و در برنامه‌نويسی سامانه‌های مکانی و تحت وب به زبان پايتون و سی شارپ نيز تجارب فراوانی دارد. همچنين با نرم‌افزارهای سنجش از دور و پردازش تصاوير ماهواره‌ای آشنا است.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های سجاد محمدیان

آموزش پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار spss
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: سجاد محمدیان

2,023 دانشجو
3.3 (106)
گواهینامه
30٪
349,000 244,300 تومانء
آموزش نرم‌افزار ArcGIS

مدرس: سجاد محمدیان

2,260 دانشجو
4 (121)
گواهینامه
30٪
679,000 475,300 تومانء

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.