کارگاه آموزشی مانیتورینگ و کنترل واکنشگاه‌های شیمیایی با LabVIEW

poster
پیش‌نمایش دوره

کارگاه آموزشی مانیتورینگ و کنترل واکنشگاه‌های شیمیایی با LabVIEW یک دوره کاربردی و مناسب برای مهندسین شیمی و ابزاردقیق است. دوره با آموزش هدف‌مند نرم‌افزار LabVIEW شروع می‌شود و با مثال‌های متعددی از سامانه‌های رآکتور ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با LabVIEW برای مانیتورینگ و کنترل

 کاربرد PLC در کنترل واکنشگاه‌های شیمیایی

 پروتوکل ارتباطی Modbus TCP/IP

 کنترل دمای راکتور

پیش‌نیاز‌ها

جهت درک بهتر خصوصا در ارتباط با کنترل راکتورهای شیمیایی توصیه می‌شود دوره مقدماتی تجهیز و کنترل به عنوان پیش نیاز این کارگاه گذرانده شود.

سرفصل‌های دوره کارگاه آموزشی مانیتورینگ و کنترل واکنشگاه‌های شیمیایی با LabVIEW

طراحی صفحه Front Panel
تکنیک‌های کدنویسی
  ابزارک‌های کدنویسی
مشاهده
"09:27  
  کدنویسی Start & Stop
"11:23  
  محیط Timed loop
"14:24  
  ساخت فضای دوره‌ای در Timed loop
"13:49  
  تایمر
"09:51  
  رسم online نمودار
"12:04  
  مدیریت رسم نمودارها
"14:11  
  ذخیره داده‌ها
"06:56  
جمع‌آوری سیگنال و فرمان با استفاده از PLC FATEK
  پیکربندی ارتباط PLC با کامپیوتر
"09:40  
  پیکربندی ارتباط PLC با LabVIEW
"13:10  
  فرمان رله
"10:36  
  پیکربندی و مانیتورینگ دما
"11:56  
پروژه مانیتورینگ و کنترل راکتور
  تعریف پروژه و طراحی صفحه front panel
مشاهده
"07:16  
  ساخت فضای دوره‌ای
"06:00  
  قرائت و نمایش دما
"09:32  
  مانیتورینگ و ذخیره داده‌ها
"05:17  
  رویه و استراتژی کنترل
"05:06  
  کد نویسی کنترل
"12:05  
  ادامه کدنویسی کنترل
"07:07  
  تحلیل عملکرد کنترل
"08:56  
  تعیین ضرایب کنترلر
"04:47  

درباره دوره

کارگاه آموزشی مانیتورینگ و کنترل واکنشگاه‌های شیمیایی با LabVIEW یک دوره  کاربردی و مناسب برای مهندسین شیمی و ابزاردقیق است. دوره با آموزش هدف‌مند نرم‌افزار LabVIEW شروع می‌شود و با مثال‌های متعددی از سامانه‌های رآکتور و تجهیزات مهندسی به هنرجویان کمک می‌کند تا گام‌به‌گام مطابق با اهداف طراحی شده توسط مدرس به جلو بروند. لذا ضرورتی وجود نخواهد داشت که هنرجو از قبل با نرم‌افزار LabVIEW آشنایی زیادی داشته باشد.

این موضوع در فصل اول کارگاه به پایان می‌رسد. در فصل دوم وارد کدنویسی هدف‌مند مانیتورینگ و کنترل خواهیم شد و تا پایان فصل هنرجویان قادر خواهند بود با الگوهای کدنویسی در حوزه یاد شده به‌خوبی آشنا شوند. به جهت عملیاتی‌کردن مهارت‌های کسب شده تا پایان فصل دوم لازم است بتوان ارتباط  بین محیط نرم‌افزار و تجهیزات سخت‌افزاری برقرار کرد. تجهیزات متعددی این کار را انجام می‌دهند به دلیل اینکه این کارگاه رویکرد صنعتی دارد از PLC بدین منظور استفاده شده است. PLC که انتخاب شده برند FATEK است.همچنین لازم است ارتباط سخت‌افزار PLC و کامپیوتر بر اساس یک پروتکل برقرار شود. پروتکل ارتباطی که در این کارگاه استفاده شده پروتکل Modbus در بستر TCP/IP است.

حوزه وسیعی از تجهیزات جمع‌آوری سیگنال هستند که از این پروتکل Modbus TCP/IP به‌منظور ارتباط استفاده می‌کنند. در فصل سوم با PLC و پروتکل Modbus TCP/IP  آشنا خواهید شد، همچنین مهارت‌های دو فصل اول و دوم با مهارت‌های به‌دست‌آمده در فصل سوم یک‌پارچه می‌شود. در فصل چهارم یک پروژه عملی  به طور کامل انجام و تحلیل می‌شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher فرزین هرمزی

فرزين هرمزی، دانش‌آموخته كارشناسی ارشد شیمي كاربردی دانشگاه آزاد (واحد تهران  سال 1375) هستند. ايشان بيشتر از بيست سال سابقه فعاليت در پژوهشگاه پليمر و پتروشيمی ایران را دارند، حوزه اصلی فعاليت ايشان در زمينه طراحی، ساخت و عمليات كنترل و مانيتورينگ سامانه‌های (پايلوت) پليمريزاسيون در مقیاس‌های آزمايشگاهی و صنعتی كوچك است. همچنين در پروژه‌های متعددی در مقياس صنعتي  مسئوليت كنترل و مانيتورينگ واحد را بر عهده داشته‌اند، از جمله واحدهای توليد صنعتي پليمريزاسيون NBR ، پليمريزاسيون MMA، علاوه بر اين در پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي مسئولیت‌های متعددی در حوزه توسعه فناوری از آزمايشگاه به صنعت داشته‌اند. به‌عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های ايشان می‌توان اشاره داشت به طراحی و ساخت سامانه تهيه دی ونيل بنزن از دی اتيل بنزن در مقياس پايلوت صنعتي كوچك، پايلوت صنعتی كوچك رزين سوپر جاذب، سامانه تهيه اپي كلروهيدرين از گلیسیرین همچنين ايشان سابقه همكاري با واحد تحقيق و توسعه پتروشيمي مارون را براي چندين سال دارد. زمينه‌های اين همكاری عبارت است از مسئول راه اندازی پايلوت آزمايشگاهی تست كاتاليست پليمريزاسيون بالك پلي پروپيلن و همچنين ساخت پنل خوراك كوپليمريزاسيون الفين. همچنين سابقه همكاري با واحد تحقيق و توسعه پتروشيمی اميركبير در راه اندازي پايلوت تست كاتاليست پلي اتيلن در كارنامه كاری ايشان است. از ديگر زمينه علاقه‌مندی ايشان محاسبات چند مقياسی با استفاده از پردازنده‌های موازی است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)