00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
ثبت‌نام رایگان
  • دسترسی به 10 جلسه نمونه از دوره
  • دسترسی به 10 جلسه نمونه از دوره
  • عضویت در تالار گفت‌وگوی دوره
  • اضافه شدن دوره به پروفایل
فقط محتوا
  • دسترسی کامل و نامحدود به محتوای دوره
  • تمام قابلیت‌‌های پلن رایگان
    +
  • دسترسی کامل و نامحدود به محتوا
139,000 تومان
دوره کامل
  • دسترسی به تمام قابلیت‌های دوره
  • تمام قابلیت‌های پلن محتوا
    +
  • گواهی‌نامه مکتب‌خونه
  • پروژه محور
  • تمرین و آزمون
  • تالار گفتگو
  • تسهیل استخدام
169,000 تومان
00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
مکتب‌خونه

آموزش اسکرچ

دوره‌های مکتب‌پلاس
79 ساعت

دوره آموزش اسکرچ چیست؟

اسکرچ را به عنوان زبان برنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان می‌دانند. این زبان مانند یک زمین بازی بزرگ برای کودکان است. پروژه‌های اسکرچ کودکان را ترغیب می‌کند تا مفاهیم برنامه‌نویسی را کشف کرده و به راحتی به این دنیای بزرگ وارد شوند.

برنامه‌نویسی اسکرچ به کودکان و نوجوانانی که تازه می‌خواهند با برنامه‌نویسی آشنا شوند، کمک می‌کند تا در نوشتن دستورات برنامه‌نویسی تجربه کسب کنند. این تجربه می‌تواند زمینه‌ساز عمیق شدن آن‌ها در علوم کامپیوتری را فراهم کند.

در این دوره آموزشی کودکان و نوجوانان با مفاهیم مهم برنامه‌نویسی مانند شرط، حلقه، متغیر و غیره آشنا می‌شوند. آن‌ها با کمک زبان برنامه‌نویسی اسکرچ قادر خواهند بود که بازی و انیمیشن‌های خود را بسازند و از این کار لذت ببرند.

 

هدف از یادگیری دوره آموزش اسکرچ چیست؟

تاثیر علوم کامپیوتری در پیشرفت‌های تکنولوژیکی کشورها از هیچ‌کس پوشیده نیست. تصور کنید این علم گران‌بها از کودکی یا نوجوانی به افراد آموزش داده شود و آن‌ها را با دنیای کامپیوتر و برنامه‌نویسی آشنا کند. در این صورت خیلی به آینده جامعه می‌توان امیدوار بود. آموزش اسکرچ به افراد از سنین پایین، علاوه بر افزایش توانمندی‌های آنان، تاثیرات مثبتی روی هوش و روان فرزندان به جا می‌گذارد.

به برنامه‌نویسی می‌توان به چشم حل مسئله نگاه کرد. تقویت مهارت‌ها در این زمینه به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا بتوانند قدرت خود را در حل مسئله‌های مختلف زندگی افزایش دهند. از طرفی کودکان و نوجوانان می‌توانند با برنامه‌نویسی تصورات و ایده‌های خود را بسازند. این کار استعدادها و خلاقیت افراد را رشد می‌دهد.

نوجوانان در طی این دوره به مرور با ساخت بازی و انیمیشن آشنا می‌شوند و توانایی آن را از ابتدایی تا سطح پیشرفته کسب می‌کنند. آن‌ها مفاهیم مهم برنامه‌نویسی را درک کرده و کاربردهای آن را می‌آموزند. از این طریق نوجوانان می‌توانند برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی آماده شوند و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی را سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر یاد بگیرند.

 

دوره آموزش اسکرچ مناسب چه کسانی است؟

برنامه‌نویسی اسکرچ برای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۶ سال طراحی شده است. هم‌چنین، بزرگسالانی که تازه قصد آموزش یک زبان برنامه‌نویسی را دارند، می‌توانند با کمک این دوره آموزشی ابتدا مفاهیم پایه برنامه‌نویسی را فرا بگیرند. سپس با کمک تجربه‌هایی که در این زمینه کسب کردند، به یادگیری زبان‌هایی مانند پایتون، جاوا و غیره بپردازند.

 

بعد از فراگیری دوره آموزش اسکرچ چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی با مفاهیم اصلی و مهم برنامه‌نویسی اسکرچ و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی
  • کسب آمادگی برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی اصلی مانند جاوا و پایتون
  • انجام پروژه‌های جذاب و پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه
  • آشنایی با سازوکار بازی‌های کامپیوتری
  • یادگیری ساخت انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری

 

ویژگی های متمایز دوره آموزش اسکرچ مکتب‌خونه چیست؟

دوره آموزش اسکرچ مکتب‌پلاس تمام مفاهیم و مباحث مرتبط با این زبان برنامه‌نویسی را به صورت عملی و کاربردی آموزش می‌دهد. نوجوانان می‌توانند مهارت‌های برنامه‌نویسی اسکرچ را در قالب پروژه به خوبی فرا بگیرند. پروژه‌محور بودن این دوره باعث می‌شود که مفاهیم سریع‌تر به فرد منتقل شده و یادگیری را آسان‌تر می‌کند.

برنامه‌نویسی تصویری اسکرچ به خاطر محیط جذاب و زیبایی که دارد به عنوان زبان برنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود. دقیقا هدف از ساخت این زبان برنامه‌نویسی آشنا کردن کودکان و نوجوانان با دنیای برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتر است. اگر خودتان نوجوان هستید و نمی‌خواهید از دنیای تکنولوژی عقب بمانید یا اگر فرزندی دارید که آینده‌اش برای شما اهمیت دارد یا حتی خودتان قصد یادگیری زبان برنامه‌نویسی دارید، همین حالا این دوره ارزشمند را تهیه کنید.

 

سرفصل‌های دوره آموزش اسکرچ چیست؟

دوره آموزش اسکرچ شامل چهار فصل است. در این چهار فصل تمام مواردی که لازم است فرد در رابطه با اسکرچ بداند، پوشش داده می‌شود؛ از معرفی این زبان برنامه‌نویسی تا مفاهیم برنامه‌نویسی و انجام پروژه‌های گوناگون.

سرفصل‌های دوره آموزش اسکرچ

فصل اول: مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی اسکرچ
10:47 ساعت
03:39
Combined Shape Created with Sketch. 25 جلسه
بارم:
13%
نمایش جلسات فصل  

در ابتدا شما با زبان برنامه‌نویسی اسکرچ و کاربردهای آن به‌خوبی آشنا می‌شوید. برنامه‌نویسی با این زبان به نرم‌افزار اسکرچ نیاز دارد. شما ضمن یادگیری نحوه دانلود و نصب آن، محیط اسکرچ را درک می‌کنید. همان‌طور که گفتیم این دوره، یک دوره پروژه محور است. در فصل اول پس از فراگیری نحوه اجرا و ذخیره سازی پروژه در اسکرچ با مفاهیم حلقه‌های تکرار و شرط در قالب بلاک‌های کنترلی آشنا می‌شوید. هم‌چنین، پروژه‌های جذابی در این فصل تعریف می‌شود که شما را به ادامه یادگیری ترغیب می‌کند.

معرفی و بیان کاربردهای اسکرچ
"09:02
نصب اسکرچ
"07:39
آشنایی با محیط اسکرچ
"16:40
ساخت اولین پروژه اسکرچ
"12:25
روش‌های اجرا و ذخیره پروژه
"21:21
کوییز - روش‌های اجرا و ذخیره پروژه
11.5%
     
"03:00
تکلیف - احوال‌پرسی با اسکرچ

 (الزامی)

7.7%
     
'00:30
شروع آشنایی با مفهوم حلقه تکرار
"14:14
تکلیف - احوال‌پرسی با اسکرچ 2

 (الزامی)

7.7%
     
'01:00
آشنایی با حلقه Forever
"10:29
آشنایی با حلقه تکرار Repeat
"10:21
کوییز - آشنایی با حلقه تکرار Repeat
11.5%
     
"03:00
تکلیف - جنگل حیوانات

 (الزامی)

7.7%
     
'00:30
شروع آشنایی با مفهوم شرط، if on edge و bounce
"11:43
تکلیف - جنگل حیوانات 2

 (الزامی)

7.7%
     
'01:00
ادامه مفهوم شرط و if -- then
"11:55
آشنایی با حلقه تکرار Repeat until
"13:54
تکلیف - احوال‌پرسی با اسکرچ 3

 (الزامی)

7.7%
     
'01:00
پروژه جنگل حیوانات
"20:37
پروژه توپ‌هاي متحرك
"14:56
پروژه توپ‌هاي متحرك - ادامه
"15:02
آشنایی با مفهوم else و معرفی بلاک if -- else
"12:41
کوییز - آشنایی با مفهوم else و معرفی بلاک if -- else
7.7%
     
"02:00
پروژه فصل‌ها
"16:04
پروژه - معدل

 (الزامی)

30.8%
     
'03:00
فصل دوم: بازی‌سازی در اسکرچ
25:24 ساعت
03:17
Combined Shape Created with Sketch. 25 جلسه
بارم:
26%
نمایش جلسات فصل  

مباحثی که در فصل اول مطرح شد، برای شروع برنامه‌نویسی بسیار حائز اهمیت است. در ابتدای این فصل، تمام مباحث ذکر شده در بخش اول را در قالب یک پروژه مرور خواهیم کرد. سپس در ادامه فصل با فایل‌های صوتی در قالب ساخت پیانو، مفهوم  Broadcast، استفاده از اکستنشن Pen، مختصات و متغیر آشنا می‌شوید. هم‌چنین، مانند فصل یک چندین پروژه کاربردی و مفید را انجام خواهید داد.

پروژه بازی کوئیز Quiz Game
"13:45
تکلیف - ساخت بازی کوئیز

 (الزامی)

11.3%
     
'03:00
استفاده از فایل‌های صوتی
"14:52
ساخت یک پیانو
"13:58
تکلیف - آهنگ‌سازی

 (الزامی)

11.3%
     
'04:00
آشنایی با اکستنشن Pen و کشیدن مربع در اسکرچ
"18:53
تکلیف - رسم اشکال

 (الزامی)

7.5%
     
'01:00
آشنایی با Broadcast
"12:07
پروژه گربه و موش با استفاده از Broadcast
"10:42
تکلیف - بازی موش و گربه

 (الزامی)

7.5%
     
'02:00
پروژه بسکتبال با استفاده از Broadcast and Wait
"10:50
تکلیف - ملاقات آدمک‌ها

 (الزامی)

7.5%
     
'02:00
آشنایی با مختصات در اسکرچ
"10:41
کوییز - آشنایی با مختصات در اسکرچ
5.7%
     
"03:00
بازي عبور از موانع - قسمت اول
"16:01
بازي عبور از موانع - قسمت دوم
"12:56
بازي عبور از موانع - قسمت پایانی
"19:51
تکلیف - بازی عبور از موانع

 (الزامی)

15.1%
     
'03:00
آشنایی با متغیرها در اسکرچ
"12:19
پروژه شناخت من با استفاده از متغیرها
"11:36
تکلیف - شناخت دوستان
7.5%
     
'02:00
کشیدن چندضلعی با استفاده از متغیرها
"11:04
اضافه کردن جون به برنامه عبور از مانع
"07:48
کوییز - اضافه‌ کردن جون به برنامه عبور از مانع
7.5%
     
"04:00
پروژه - طراحی مسابقه با اسکرچ

 (الزامی)

18.9%
     
'05:00
فصل سوم: ساخت برنامه‌های پیشرفته در اسکرچ
23:19 ساعت
03:14
Combined Shape Created with Sketch. 22 جلسه
بارم:
28%
نمایش جلسات فصل  

از مهم‌ترین مباحث موجود در برنامه‌نویسی اسکرچ، ریاضیات است. نه تنها در اسکرچ، بلکه ریاضیات در تمام زبان‌های برنامه‌نویسی از اهمیت خاصی برخوردار است. در فصل سوم ضمن آشنایی با ریاضیات در برنامه‌نویسی، با دستورات و توابع ریاضی در این زبان برنامه‌نویسی آشنا می‌شوید. 

فصل سوم از دوره آموزش برنامه‌نویسی اسکرچ را می‌توان دروازه ورود به دنیای برنامه‌نویسی دانست. چراکه عملگرهایی مانند or، and، not و سایر عملگرها در این فصل آموزش داده می‌شود. همچنین می‌توانید با متدها، پارامترها، کاربر هریک، متغیرهای  local و global و فرمت‌هایی مانند string، touch و boolean در برنامه‌نویسی آشنا شوید. همچنین در این فصل، دو پروژه اصلی ایجاد ماشین‌حساب و ساعت آنالوگ نیز انجام خواهید داد.

افزودن تایمر به پروژه توپ‌ها
"14:23
آشنایی با بلاك‌هاي Random
"06:45
متغیر Local و Global
"14:52
افزودن امتیاز به پروژه توپ‌ها
"15:08
مقدمه‌ای بر ریاضیات در برنامه‌نویسی
"10:25
ساخت ماشین حساب
"10:52
تکلیف - ساخت ماشین حساب پیشرفته

 (الزامی)

24.6%
     
'05:00
آشنایی با مفهوم متد و پارامتر در برنامه‌نویسی
"12:46
کاربرد پارامتر در اسکرچ
"10:55
پروژه پرش
"05:45
آشنایی با String در اسکرچ
"12:02
استفاده از بلاك‌هاي استرینگ در قالب پروژه
"10:51
تکلیف - رضایت‌نامه شرکت در اردو

 (الزامی)

14.0%
     
'04:00
آشنایی با Boolean در اسکرچ
"10:28
آشنایی با بلاك‌هاي touch در اسکرچ
"11:45
تکلیف - دوره‌های سنی

 (الزامی)

10.5%
     
'03:00
آشنایی با Not، OR و And
"10:02
پروژه معدل با استفاده از And و Or
"14:19
تکلیف - محاسبه معدل

 (الزامی)

10.5%
     
'03:00
ساختن ساعت آنالوگ
"23:24
کوییز - فصل سوم: ساخت برنامه‌های پیشرفته در اسکرچ
8.8%
     
"05:00
پروژه - ساخت ماشین حساب حرفه‌ای

 (الزامی)

31.6%
     
'05:00
فصل چهارم: مفاهیم تکمیلی اسکرچ
19:49 ساعت
01:49
Combined Shape Created with Sketch. 13 جلسه
بارم:
32%
نمایش جلسات فصل  

در آخرین فصل از دوره آموزش برنامه‌نویسی اسکرچ ابتدا مفاهیم list، اکسپورت و ایمپورنت گرفتن در لیست‌ها و Clone کردن sprite را فرا خواهید گرفت، سپس با سایت اسکرچ، پروژه‌های انجام شده توسط دیگران و نحوه به اشتراک‌گذاری پروژه با دیگران آشنا خواهید شد. در پایان، پروژه نهایی این دوره به دانشجویان محول خواهد شد که با انجام این پروژه کلیه مفاهیم تدریس شده در دوره آموزشی برنامه‌نویسی اسکرچ، مورد چالش قرار خواهد گرفت.

آشنایی با لیست در اسکرچ
"20:35
پروژه یافتن واحد پولی کشورها
"12:44
آموزش اکسپورت و ایمپورت گرفتن در لیست‌ها
"08:44
تکلیف - واحد پولی کشورها

 (الزامی)

18.8%
     
'04:00
پروژه انتخاب غذاي رندوم با استفاده از لیست
"08:56
Clone کردن Spriteها
"09:28
پروژه پرتاب بمب
"10:36
تکلیف - مسابقه پرتاب بمب

 (الزامی)

18.8%
     
'04:00
آشنایی با سایت اسکرچ و پروژه‌هاي دیگران
"09:11
به اشتراك‌گذاری پروژه با دیگران
"08:20
پروژه‌هاي کوچک کاربردي: 1 - کنترل اسپرایت تا ماوس یا کی‌برد
"09:03
پروژه‌هاي کوچک کاربردي 2 - اسکرول کردن بک‌گراند
"12:09
پروژه پایانی

 (الزامی)

62.5%
     
'10:00

تالار گفت‌وگو

استاد دوره
مهشید حاجیانی

مهشید حاجیانی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر و توسعه‌دهنده فول استک وب در شرکت Job Lookup لندن و مشغول کار بر روی یک پروژه ی جاب بورد است. وی پس از گذراندن دوره تحصیلی خود، به انجام کارهای فریلنسری در زمینه طراحی و توسعه سایت پرداخت و پس از دو سال به استخدام شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی مشغول شد.

ایشان پس از دو سال کار در ایران و از سال 2020، به انگلستان مهاجرت کرده و در این کشور مسیر حرفه‌ای و شغلی خود را ادامه داد و در طی این مدت برای سازمان‌های مختلفی به عنوان توسعه‌دهنده وب و Frontend مشغول به کار بوده است. علاوه‌براین، وی علاقه وافری به انجام کارهای داوطلبانه داشته است و چندین سال است که به عنوان مدرس دوره‌های برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان و هم‌چنین، طراحی وب فعالیت داشته است.

 

پیش‌نیاز‌های دوره آموزش اسکرچ

دوره آموزش اسکرچ هیچ پیش‌نیازی ندارد. تنها کافیست فرد آشنایی اولیه کار با کامپیوتر را داشته باشد یا بتواند از بزرگترهای خود برای استفاده از کامپیوتر کمک بخواهد.

برای شرکت در این دوره آموزشی باید ابتدا نسبت به دانلود نرم افزار اسکرچ اقدام کنید. دانلود اسکرچ و نصب آن را در جلسه دوم این دوره آموزشی فرا خواهید گرفت.

ویژگی‌های دوره آموزش اسکرچ

Combined Shape1 Created with Sketch. گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مشاهده نمونه گواهینامه

خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد. 

 

مشاهده اطلاعات بیشتر

نظرات 

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.
حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.
در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
پس از صدور گواهی نامه، نسخه الکترونیکی گواهی نامه در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت درخواست شما، نسخه فیزیکی گواهی نامه نیز می تواند برای شما ارسال شود. هزینه ارسال بر عهده کاربر خواهد بود.
پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

اطلاعات بیشتر

نرم‌افزار اسکرچ توسط میچ رسنیک، یکی از اساتید تحقیق در آزمایشگاه رسانه دانشگاه MIT ایجاد شد. او و تیمش این محیط را مخصوصا طوری طراحی کرده‌اند که برای کودکان و نوجوانان سرگرم‌کننده و دل‌گرم‌کننده باشد. سبک برنامه‌نویسی اسکرچ drag-and-drop است. این بدان معناست که کودک می‌تواند محیط مجازی خود را دست‌کاری کند و بلاک‌ها را با کشیدن و رها کردن در محیط قرار دهد.

همانطور که گفتیم برنامه اسکرچ شامل تعدادی بلاک کد است که کودک باید آن‌ها را جابجا کند. برای کار با اسکرچ علاوه بر دانلود برنامه اسکرچ می‌توانید از سایت اسکرچ هم استفاده کنید. دوره آموزش اسکرچ مکتب‌‌خونه با زبانی شیوا و روان، این زبان برنامه‌نویسی شیرین را به نوجوانان آموزش می‌دهد.

آموزش برنامه اسکرچ به کودکان و نوجوانان این امکان را می‌دهد که با حل مسائل مختلف و پیشرفت در این زمینه به خودشکوفایی برسند. خودشکوفایی از مهم‌ترین و ارزش‌مندترین نیازهای انسانی است که تاثیرات مثبتی روی ذهن و آینده فرد به جا می‌گذارد.

×

ثبت نظر

به این دوره از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

فصل اول: مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی اسکرچ
10:47 ساعت
03:39
Combined Shape Created with Sketch. 25 جلسه
بارم:
13%
نمایش جلسات فصل  

در ابتدا شما با زبان برنامه‌نویسی اسکرچ و کاربردهای آن به‌خوبی آشنا می‌شوید. برنامه‌نویسی با این زبان به نرم‌افزار اسکرچ نیاز دارد. شما ضمن یادگیری نحوه دانلود و نصب آن، محیط اسکرچ را درک می‌کنید. همان‌طور که گفتیم این دوره، یک دوره پروژه محور است. در فصل اول پس از فراگیری نحوه اجرا و ذخیره سازی پروژه در اسکرچ با مفاهیم حلقه‌های تکرار و شرط در قالب بلاک‌های کنترلی آشنا می‌شوید. هم‌چنین، پروژه‌های جذابی در این فصل تعریف می‌شود که شما را به ادامه یادگیری ترغیب می‌کند.

معرفی و بیان کاربردهای اسکرچ
"09:02
نصب اسکرچ
"07:39
آشنایی با محیط اسکرچ
"16:40
ساخت اولین پروژه اسکرچ
"12:25
روش‌های اجرا و ذخیره پروژه
"21:21
کوییز - روش‌های اجرا و ذخیره پروژه
11.5%
     
"03:00
تکلیف - احوال‌پرسی با اسکرچ

 (الزامی)

7.7%
     
'00:30
شروع آشنایی با مفهوم حلقه تکرار
"14:14
تکلیف - احوال‌پرسی با اسکرچ 2

 (الزامی)

7.7%
     
'01:00
آشنایی با حلقه Forever
"10:29
آشنایی با حلقه تکرار Repeat
"10:21
کوییز - آشنایی با حلقه تکرار Repeat
11.5%
     
"03:00
تکلیف - جنگل حیوانات

 (الزامی)

7.7%
     
'00:30
شروع آشنایی با مفهوم شرط، if on edge و bounce
"11:43
تکلیف - جنگل حیوانات 2

 (الزامی)

7.7%
     
'01:00
ادامه مفهوم شرط و if -- then
"11:55
آشنایی با حلقه تکرار Repeat until
"13:54
تکلیف - احوال‌پرسی با اسکرچ 3

 (الزامی)

7.7%
     
'01:00
پروژه جنگل حیوانات
"20:37
پروژه توپ‌هاي متحرك
"14:56
پروژه توپ‌هاي متحرك - ادامه
"15:02
آشنایی با مفهوم else و معرفی بلاک if -- else
"12:41
کوییز - آشنایی با مفهوم else و معرفی بلاک if -- else
7.7%
     
"02:00
پروژه فصل‌ها
"16:04
پروژه - معدل

 (الزامی)

30.8%
     
'03:00
فصل دوم: بازی‌سازی در اسکرچ
25:24 ساعت
03:17
Combined Shape Created with Sketch. 25 جلسه
بارم:
26%
نمایش جلسات فصل  

مباحثی که در فصل اول مطرح شد، برای شروع برنامه‌نویسی بسیار حائز اهمیت است. در ابتدای این فصل، تمام مباحث ذکر شده در بخش اول را در قالب یک پروژه مرور خواهیم کرد. سپس در ادامه فصل با فایل‌های صوتی در قالب ساخت پیانو، مفهوم  Broadcast، استفاده از اکستنشن Pen، مختصات و متغیر آشنا می‌شوید. هم‌چنین، مانند فصل یک چندین پروژه کاربردی و مفید را انجام خواهید داد.

پروژه بازی کوئیز Quiz Game
"13:45
تکلیف - ساخت بازی کوئیز

 (الزامی)

11.3%