آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

poster
پیش‌نمایش دوره

طراحی سایت بدون کدنویسی از طریق پلتفرم‌هایی مانند Wix ،Squarespace ،Weebly و مهم‌تر از همه آن‌ها سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا، وردپرس و غیره امکان‌پذیر است. این پلتفرم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا وب‌سایت‌ها را ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
1 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:50 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:50 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 ساخت ایمیل

 خرید هاست و دامنه

 نصب وردپرس و قالب

 نصب فروشگاه آنلاین و درگاه پرداخت

پیش‌نیاز‌ها

برای شرکت در این دوره هیچ پیش نیازی لازم نیست و افراد نیاز به سطح بالایی از تخصص ندارند و آشنایی اولیه با مفاهیم مربوط به طراحی سایت کافی است.

سرفصل‌های دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی
  ساخت ایمیل و خرید هاست و دامنه ارزان
"13:24  
  نصب وردپرس و قالب
"15:58  
  گواهی SSL رایگان
"02:20  
  نصب فروشگاه آنلاین و درگاه پرداخت
"09:16  
  راه‌اندازی بسته نصبی آسان
"09:38  

درباره دوره

طراحی سایت بدون کدنویسی از طریق پلتفرم‌هایی مانند Wix ،Squarespace ،Weebly و مهم‌تر از همه آن‌ها سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا، وردپرس و غیره امکان‌پذیر است. این پلتفرم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا وب‌سایت‌ها را با ابزارهایی باقابلیت کشیدن و رها کردن، قالب‌های از پیش‌ساخته شده و طیف وسیعی از ویژگی‌های دیگر ایجاد و سفارشی کنند. علاوه بر این، برخی از این پلتفرم‌ها گزینه‌هایی برای اضافه کردن کدنویسی سفارشی نیز ارائه می‌دهند. دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی با این هدف و با استفاده از پلتفرم مدیریت محتوای وردپرس تهیه شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

 دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

امروزه وب‌سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها در دنیای کسب‌وکار حرف اول را می‌زنند. به همین دلیل است که اکثر افراد، در هر شغل و زمینه‌کاری که هستند در اولین قدم اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت یا اپلیکیشن می‌کنند.
همچنین با گسترش روز افزون وب‌سایت‌ها، هیچ کسب‌وکار، پایگاه فرهنگیپایگاه‌فرهنگی و هنری، نهاد سیاسی و فروشگاهی را نمی‌توانیم پیدا کنیم که در زمینه ایجاد وب‌سایت سرمایه‌گذاری نکرده باشد. به همین دلیل اغراق نیست اگر بگوییم بخش بسیار بزرگی از تجارت‌ها، خریدوفروش‌هاخرید و فروش‌ها و مطالعات افراد در این زمان در دنیای اینترنت و در فضای وب‌سایت‌های گوناگون انجام می‌گیرد.
دوره طراحی سایت بدون کدنویسی به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترینکوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل امکانات و هزینه، یک وب‌سایت کامل را راه‌اندازیراه اندازی کنید که در همان ابتدای کار قابلیت درآمدزایی برای شما داشته باشد.

هدف از برگزاری دوره طراحی سایت بدون کدنویسی چیست؟

مهم‌ترینمهمترین هدف در این دوره شروع سریع راه‌اندازیراه اندازی یک وب‌سایتوبسایت کامل هست که شما بدون داشتن دانش اولیه در طراحی سایت و با هر مدرک تحصیلی و سطح سوادی حتی بدون هیچ پیش‌نیازیپیش‌ نیازی بتوانید یک وب‌سایتوبسایت کامل و بدون نقص راه‌اندازیراه اندازی کنید.

دوره طراحی سایت بدون کدنویسی برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره برای همه افرادی که به حوزه کسب‌وکار آنلاین علاقه‌مند هستند و یا قصد فعالیت در این حوزه را دارند، مناسب است. به عبارت بهتر مباحث این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که همه علاقه‌مندان به موضوع طراحی سایت بتوانند از این دوره استفاده کنند و مباحث آن را دنبال کنند. این افراد برای شرکت در این دوره نیاز به سطح بالایی از تخصص ندارند و آشنایی اولیه با مفاهیم مربوط به طراحی سایت برای این افراد کافی است.

سرفصل‌های دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

سرفصل‌های دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی به صورت موارد زیر است:

  • مقدمه و ساخت ایمیل: در اولین بخش این دوره آشنایی با کلیات دوره و مفاهیم آن پرداخته‌شده است. همچنین با فرض اینکه ممکن امکان دارد برخی از افراد با نحوه ایجاد ایمیل آشنایی ندارند، نحوه ساخت آن توضیح داده می‌شود.
  • خرید هاست و دامنه ارزان: در دومین بخش با انواع هاست‌ها و دامنه‌ها آشنا شده و با شرکت‌های مختلف ارائه دهنده آن‌ها آشنا می‌شویم و فرامی‌گیریم چگونه با هزینه کمتر بهترین انتخاب را داشته باشیم.
  • نصب وردپرس و قالب: در بخش سوم راه‌اندازی و نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس به طور کامل آموزش داده می‌شود. همچنین تغییر تم و قالب وردپرس هم به صورت حرفه‌ای و در قالب پروژه‌های واقعی پرداخته می‌شود.
  • گواهی SSL رایگان: در این قسمت با گواهی امنیتی SSL می‌شوید. همچنین بعد از آشنایی راه‌اندازی نسخه رایگان آن در سی‌ پنل و دایرکت ادمین آموزش داده می‌شود.
  • نصب فروشگاه آنلاین و درگاه پرداخت: در این بخش از دوره طراحی سایت بدون کدنویسی، به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم. در این بخش افزونه‌ی ووکامرس نصب و به طور کامل توضیح داده می‌شود، همین‌طور افزونه‌های مربوط به درگاه پرداخت نیز با جزئیات کامل راه‌اندازی خواهند شد. علاوه بر این‌ها نحوه اتصال کد مالیاتی به درگاه پرداخت نیز آموزش داده می‌شود. در این قسمت از دوره می‌توانید اولین فروش آنلاین خود را تجربه کنید.
  • راه‌اندازی بسته نصبی آسان: در انتها با استفاده از یک روش جدید اکثر موارد آموزشی گفته‌شده در قسمت‌های قبل را با چند کلیک ساده می‌توانید انجام دهید.

نکته: کاربران می‌توانند به جای استفاده از میزبانی وب و پرداخت هزینه به ازای آن از لوکال هاست نیز بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده کنند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher سعید محتشم‌راد

سعید محتشم‌راد دانش‌آموخته کارشناسی رشته IT و فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد رشته هوش مصنوعی از دانشگاه آزاد تهران شمال است و در حال حاضر عضو انجمن کامپیوتر ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران می‌باشد. وی پس از فارغ‌التحصیلی از رشته فناوری اطلاعات، به مدت 10 سال در زمینه برنامه‌نویسی و دیجیتال مارکتینگ در سازمان‌های مختلف مشغول فعالیت بوده است. علاوه برحوزه دیجیتال مارکتینگ، به حوزه‌های‌ هوش‌مصنوعی و یادگیری‌ماشین علاقه‌مند است و در حال حاضر بر روی پروژه‌های با تمرکز بر زبان برنامه‌نویسی پایتون فعالیت می‌کند. زمینه‌های تحقیقاتی مورد‌علاقه وی الگوریتم‌های بیوانفورماتیک و علوم اعصاب محاسباتی است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مهسا بهوندنژاد 1401-11-25
جلسه اول دوره خوب بود ولی از جلسات بعدی ویدیو های بسیار کم عمق و سطحی بود؛ شاید بهتر باشه عنوان دوره به دوره نصب وردپرس تغییر کنه!

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آیا طراحی سایت بدون کدنویسی امکان‌پذیر است؟

بله طراحی سایت بدون کدنویسی امکان‌پذیر است. وب‌سایت‌ها و برنامه‌های طراحی وب زیادی مانند Wix، Squarespace و سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس وجود دارند که طراحی سایت بدون کدنویسی را برای کاربران به راحت‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کنند. دوره آموزش طراحی سایت که در بالا آن را معرفی کردیم برای این هدف تهیه و تدوین شده است.

این برنامه‌ها معمولاً شامل قالب‌های از پیش ساخته شده، انواع صفحه ساز (المنتور و ویژوال کامپوزر) و فروشگاه ساز هستند که می‌توانید آن‌ها را سفارشی کرده و با محتوای خود پرکنید. همچنین می‌توانید با کمک افزونه‌ها و ابزارهای موجود در این برنامه‌ها، ویژگی‌ها و عملکردهای اضافی و کاملاً مدرنی را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) فوق‌العاده قدرتمند است که می‌تواند برای ایجاد هر نوع وب‌سایتی، از یک وبلاگ ساده تا یک وب‌سایت تجارت الکترونیک پیشرفته، استفاده شود. وردپرس درواقع پلت فرمی منبع باز محسوب می‌شود، به این معنی که استفاده و سفارشی کردن آن رایگان است. با وردپرس می‌توانید بدون نیاز به یادگیری هیچ‌گونه مهارت برنامه نویسی و کدنویسی، به سرعت و به راحتی یک وب‌سایت ایجاد کنید. شما می‌توانید از بین هزاران تم، افزونه و عناصر طراحی رایگان و پولی ابزارهای مد نظرخود را انتخاب کنید تا سایت خود را با آن‌ها کاملاً سفارشی کرده و ظاهر و رابط کاربری منحصربه‌فردی برای ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید به مدیریت وب‌سایت خود را از هرجایی و از طریق هر دستگاهی بپردازید. در دوره آموزش طراحی سایت بدون برنامه نویسی ما قدم‌به‌قدم مراحل ساخت وب‌سایت بدون کدنویسی را خواهیم آموخت.

مزایای طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس چیست؟

مزایای طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس به صورت موارد زیر هستند:

  • 1- استفاده آسان: وردپرس یک پلتفرم کاربرپسند است که به کاربران همه سطوح اجازه می‌دهد تا به سرعت یک وب‌سایت ایجاد کنند. حتی کسانی که دانش کدنویسی ندارند می‌توانند به راحتی با استفاده از این ابزار، وب‌سایتی عالی ایجاد کنند. استفاده از وردپرس آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.
  • 2- مقرون‌به‌صرفه: با وردپرس، نیازی به استخدام یک توسعه‌دهنده وب یا هزینه برای نرم‌افزارهای طراحی وب گران‌قیمت ندارید.
  • 3- مناسب برای سئو: وردپرس به طور خودکار یک کد ساده و تمیز برای هر وب‌سایت تولید می‌کند. این کار باعث می‌شود که موتورهای جستجو راحت‌تر وب‌سایت‌ها را کراول و ایندکس کنند. این در آینده موجب گرفتن بازدید بیشتری از طریق موتورهای جستجو خواهد شد.
  • 4- امنیت: وردپرس یک پلت فرم امن است و به طور مرتب با وصله‌ها و ویژگی‌های امنیتی جدید به‌روز می‌شود تا اطمینان حاصل شود که وب‌سایت شما ایمن باقی می‌ماند.
  • 5- مناسب برای نمایش در موبایل: وردپرس دارای ویژگی‌های داخلی بهینه‌ سازی موبایل (واکنشگرت بودن وب‌سایت) است که ایجاد یک وب‌سایت سازگار با دستگاه‌های موبایل را آسان می‌کند.
  • 6- پلاگین‌ها و تم‌ها: وردپرس مجموعه گسترده‌ای از افزونه‌ها و تم‌ها را برای کمک به سفارشی‌سازی وب‌سایت ارائه می‌دهد. افزونه‌های سئو، افزونه‌های امنیتی، افزونه‌های افزایش سرعت سایت و غیره از مهم‌ترین و بهترین افزونه‌ ها هستند.

راه‌های کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس

کسانی که توانایی طراحی سایت با وردپرس را دارند می‌توانند در زمینه‌های مختلفی به کسب درآمد بپردازند که در زیر به چند تا از این زمینه‌ها اشارە شده است:

1. ارائه خدمات طراحی وب سفارشی: شما می‌توانید خدمات طراحی وب سفارشی را به مشاغل و افرادی که نیاز به ساخت یک وب‌سایت جدید دارند یا می‌خواهند وب‌سایت‌های موجود دوباره طراحی شوند، ارائه دهید.

2. ایجاد و فروشتم یا قالب وردپرس: شما می‌توانید تم‌های وردپرس را در وب ایجاد کنید و آن‌ها و بفروشید. طراحی قالب وردپرس عالی برای کسب درآمد از طراحی وب است زیرا می‌توانید یک تم ایجاد کنید و چندین بار آن را بفروشید. البته در دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی به این مفاهیم پرداخته نشده است زیرا چنین کارهایی نیاز به دانش کدنویسی دارد.

3. توسعه افزونه‌ها: همچنین می‌توانید افزونه‌هایی را برای وردپرس توسعه دهید و آن‌ها را از طریق وب‌سایت خود بفروشید. بسیاری از توسعه‌دهندگان هستند که با ایجاد افزونه‌های سفارشی برای وردپرس امرارمعاش می‌کنند.

4. ارائه خدمات تعمیر و نگهداری: شما همچنین می‌توانید خدمات تعمیر و نگهداری را به وب‌سایت‌های وردپرس ارائه دهید و هزینه‌های ماهانه آن را دریافت کنید؛ و بسیاری از موارد دیگر که ذکر همه آن‌ها در اینجا امکان‌پذیر نیست.

طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس بری چه کسانی مناسب است؟

هرکسی که علاقه‌مند به ایجاد وب‌سایت یا وبلاگ با استفاده از پلتفرم وردپرس باشد، می‌تواند این مهارت را بیاموزد. البته لازم به ذکر است که افراد متقاضی باید توانایی کار با کامپیوتر و اینترنت را داشته باشند. صرف‌نظر از سطح تجربه شما، آموزش‌ها، ویدئوها و منابعی برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد که دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی وردپرس از سایت مکتب خونه یکی از بهترین از آن‌ها است. برای استفاده از وردپرس به هیچ مهارت فنی خاصی نیاز ندارید، اما داشتن درک اولیه از HTML، CSS و سایر اصول اولیه توسعه وب مفید است.

اگر مبتدی هستید، باید با آشنایی با داشبورد وردپرس و ویژگی‌های موجود شروع کنید. هنگامی که کار با داشبورد را یاد گرفتید، می‌توانید شروع به کاوش ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند پلاگین‌ها، تم‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی، کنید.

یک‌قدم تا ایجاد اولین سایت با مکتب خونه

اگر به فکر یادگیری طراحی سایت بدون کدنویسی هستید هم‌اکنون با ثبت‌نام در دوره آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی مکتب خونه اولین و مهم‌ترین قدم خود را در این زمینه بردارید. دوره نام‌برده کاملاً عملی و پروژه محور بوده و قدم‌به‌قدم به شما یاد می‌دهد که چطوری یک سایت وردپرسی را از صفرتا صد بالا بیاورید.

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:50 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:50 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)