برنامه‌نویسی جاوا: ساخت یک سیستم توصیه‌گر

poster
پیش‌نمایش دوره

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که نتفلیکس چگونه تصمیم می‌گیرد که چه فیلم‌هایی را به شما توصیه کند؟ یا آمازون چگونه کتاب‌ها را پیشنهاد می‌دهد؟ ما می‌توانیم با ساخت یک سیستم توصیه‌گر ساده خودمان، ... ادامه

برگزارکننده:  Coursera  Coursera

برگزارکننده:

Coursera
سطح: متوسط
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 خواندن و تجزیه داده‌ها به فهرست‌ها و نقشه‌ها

 محاسبه شباهت بین کاربران براساس رتبه‌بندی‌ها

 نمایش فیلم‌های توصیه‌شده در یک صفحه وب

 محاسبه رتبه‌بندی‌های متوسط

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره برنامه‌نویسی جاوا: ساخت یک سیستم توصیه‌گر

معرفی سیستم توصیه‌گر
توصیه‌های ساده
واسط‌ها، فیلترها، پایگاه داده
میانگین‌های وزنی
خداحافظی

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که نتفلیکس چگونه تصمیم می‌گیرد که چه فیلم‌هایی را به شما توصیه کند؟ یا آمازون چگونه کتاب‌ها را پیشنهاد می‌دهد؟ ما می‌توانیم با ساخت یک سیستم توصیه‌گر ساده خودمان، به نحوه کارکرد آن‌ها پی ببریم!

در این پروژه نهایی، شما مهارت‌های حل مسئله و برنامه‌نویسی جاوای خود را با ایجاد سیستم‌های توصیه‌گر به نمایش خواهید گذاشت. شما با داده‌های مربوط به فیلم‌ها، شامل امتیازها، کار خواهید کرد، اما اصول مورد استفاده به راحتی قابل تطبیق با کتاب‌ها، رستوران‌ها و موارد دیگر است. شما برنامه‌ای خواهید نوشت که به سوالات مربوط به داده‌ها پاسخ دهد، از جمله اینکه کدام موارد باید بر اساس امتیازات کاربران به آن‌ها توصیه شود. با داشتن فایل‌های ورودی شامل امتیازهای کاربران و عناوین فیلم‌ها، شما قادر خواهید بود:

  • داده‌ها را به لیست‌ها و نقشه‌ها بخوانید و تجزیه کنید؛
  • امتیازات متوسط را محاسبه کنید؛
  • محاسبه کنید که یک کاربر خاص چقدر به کاربر دیگر بر اساس امتیازات مشابه است؛ و
  • فیلم‌ها را بر اساس امتیازات به یک کاربر خاص توصیه کنید.
  • فیلم‌های توصیه‌شده برای یک کاربر خاص در یک صفحه وب.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Andrew Hilton

Andrew D. Hilton استادیار عملی در گروه مهندسی برق و کامپیوتر در مدرسه مهندسی پرات دانشگاه دوک است. او از سال ۲۰۱۲ در دوک تدریس می‌کند و پیش از آن مهندس مشاور در شرکت آی‌بی‌ام بود. از جمله دوره‌هایی که پروفسور هیلتون در دوک تدریس می‌کند، دوره ECE 551 است که یک معرفی فشرده به برنامه‌نویسی است و به طور موفقیت‌آمیزی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را که هیچ تجربه برنامه‌نویسی ندارند، برای یادگیری برنامه‌نویسی آماده می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا دوره‌های برنامه‌نویسی پیشرفته‌تر را تکمیل کنند. به پاس قدردانی از برتری در تدریس در مدرسه مهندسی پرات دانشگاه دوک، پروفسور هیلتون در سال ۲۰۱۵ جایزه تدریس ممتاز خانواده کلاین را دریافت کرد. پروفسور هیلتون دارای دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه پنسیلوانیا است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher Owen Astrachan

Owen Astrachan استاد عملی در گروه علوم کامپیوتر در دانشگاه دوک است. او بیش از ۲۵ سال است که در دانشگاه دوک علوم کامپیوتر تدریس می‌کند و قبل از شروع به کار در دوک، هفت سال در دبیرستان تدریس کرده است. در سال‌های اخیر، پروفسور آستراچان با همکاران خود برای بازطراحی دوره مقدماتی علوم کامپیوتر دانشگاه دوک همکاری کرده تا طیف وسیع‌تری از دانشجویان با زمینه‌ها و رشته‌های مختلف را جذب کند. او همچنین پروژه اصول علوم کامپیوتر را رهبری می‌کند که کاملاً بر پایه فلسفه ایجاد علاقه در دانشجویان جدید و قبلاً هدف‌گذاری نشده یا بی‌علاقه و گسترش مشارکت در محاسبات استوار است. پروفسور آستراچان جوایز NSF Career و NSF CISE Distinguished Education Fellow را دریافت کرده و دو جایزه تدریس در دوک و یک جایزه تدریس در دوران مرخصی تحقیقاتی در دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافت کرده است. پروفسور آستراچان دارای دکترای علوم کامپیوتر و کارشناسی ارشد هنر در تدریس (ریاضیات) از دانشگاه دوک است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher Robert Duvall

رابرت دووال مدرس در گروه علوم کامپیوتر در دانشگاه دوک است. او بیش از 15 سال است که در دانشگاه دوک علوم کامپیوتر تدریس می‌کند و در این مدت چندین بار با پذیرش زودهنگام ایده‌ها، تحقیقات یا شیوه‌های طراحی نرم‌افزار به تحول در برنامه‌های درسی مقدماتی رایانش کمک کرده است. هدف او همیشه این است که راه‌هایی پیدا کند تا به دانشجویان مبتدی یک رابط کاربری ساده اما از نظر فکری دقیق ارائه دهد که به آن‌ها امکان استفاده از پیشرفت‌های فناوری و حل مشکلات مهم را بدهد. در سال‌های اخیر، پروفسور دووال با همکاران خود برای بازطراحی دوره مقدماتی علوم کامپیوتر دانشگاه دوک همکاری کرده تا طیف وسیع‌تری از دانشجویان با زمینه‌ها و رشته‌های مختلف را جذب کند. پروفسور دووال دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر از دانشگاه براون است.
 
 

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher Susan H. Rodger

Susan H. Rodger استاد عملی در گروه علوم کامپیوتر در دانشگاه دوک است. او دکترای خود و کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر را از دانشگاه پردو و کارشناسی علوم کامپیوتر و ریاضیات را از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی دریافت کرده است. پروفسور راجر در زمینه‌های تجسم و تعامل و آموزش علوم کامپیوتر فعالیت می‌کند. از دستاوردهای مهم او توسعه نرم‌افزار آموزشی JFLAP برای علوم کامپیوتر نظری و ادغام محاسبات در مدارس متوسطه با پروژه "ماجراهای برنامه‌نویسی در آلیس" از طریق ایجاد مواد درسی و ارائه توسعه حرفه‌ای برای معلمان است. پروفسور راجر در سال ۲۰۱۳ جایزه استاد برجسته کارل وی. کارلستروم از ACM، در سال ۲۰۱۹ جایزه آموزش تیلور ال. بوث و جایزه تدریس برجسته دیوید و جنت وان بروکس از کالج ترینیتی دانشگاه دوک را دریافت کرده است. پروفسور راجر دو کتاب و بیش از پنجاه مقاله در نشریات و کنفرانس‌ها نوشته است. پروفسور راجر از خواندن، پیاده‌روی، سفر، شنا و پخت‌وپز لذت می‌برد. او سه بار در شناهای یک مایلی در آب‌های آزاد در اقیانوس شنا کرده است. او دوست دارد برای دانشجویانش کوکی‌های مرتبط با علوم کامپیوتر درست کند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.