آموزش بهبود روابط ارتباطی

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره آموزش بهبود روابط ارتباطی به شما کمک می‌کند مهارت‌های ارتباطی خود را در کار بهبود ببخشید و به اهدافتان برسید.این دوره که توسط موریس شویتزر، استاد برجسته وارتون و نویسنده‌ی پرفروش، طراحی شده است، ... ادامه

برگزارکننده:  Coursera  Coursera
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 درک خواسته‌های دیگران

 پاسخ‌دهی مناسب به خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها

 ساخت پیام‌های قانع‌کننده و شفاف

 توسعه مهارت‌های ارتباطی حیاتی برای پیشرفت در کسب‌وکار و زندگی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش بهبود روابط ارتباطی

همکاری، رقابت و مقایسه

در فصل اول این دوره به این می‌پردازیم که چه زمانی برای رسیدن به موفقیت رقابت و چه زمانی همکاری گزینه بهتری است. سه اصل کلیدی همکاری و رقابت یعنی کمیابی، اجتماعی بودن و بی‌ثباتی پویا را بررسی می‌کنیم و یاد می‌گیریم با توجه به شرایط خودمان کدام رویکرد را انتخاب کنیم. همچنین کشف می‌کنیم که چگونه از مقایسه‌ها برای ایجاد انگیزه استفاده کنیم و چطور از مقایسه‌های «مخرب» که می‌تواند منجر به دلسردی یا رفتار غیر اخلاقی شود، اجتناب کنیم. تا پایان این فصل، قادر خواهید بود تعادل بهتری بین انگیزه رقابتی و رضایت ناشی از همکاری برقرار کنید تا تعاملاتتان پربازده‌تر و موفق‌تر شوند.

  مرز باریک بین همکاری و رقابت
مشاهده
"07:22  
  سه اصل همکاری و رقابت
مشاهده
"03:24  
  سازوکار مقایسه‌ها
مشاهده
"08:39  
  مصیبت مقایسه‌های رو به بالا
مشاهده
"11:41  
  مقایسه‌ها و انگیزه
مشاهده
"07:08  
  مقایسه‌ها و تقلب
مشاهده
"06:16  
  مقایسه‌ها: یافتن تعادل
مشاهده
"09:15  
اعتماد

در این فصل به اهمیت اعتماد برای برقراری همکاری و چالش‌های احتمالی در کسب آن می‌پردازیم. عواملی که باعث ایجاد روابط مبتنی بر اعتماد می‌شوند مانند نشان دادن آسیب‌پذیری، ایجاد صمیمیت و ابراز صمیمیت را بررسی می‌کنیم و یاد می‌گیریم با کشف اهداف مشترک، دشمنان مشترک و وابستگی متقابل، اعتماد را افزایش دهیم. همچنین نحوه‌ی برقراری ارتباط با اعضای تیم، دوستان و مخالفان به شکلی که اعتماد را تقویت کند، آموزش داده می‌شود. در پایان این فصل، قادر خواهید بود با چگونگی برقراری روابط مبتنی بر اعتماد برای دستیابی به همکاری و رضایت متقابل آشنا شوید.

  چالش همکاری
مشاهده
"11:31  
  ساخت اعتماد: آسیب‌پذیری
مشاهده
"05:25  
  ساخت اعتماد: صمیمیت، گرمی و برابری
مشاهده
"09:19  
  ساخت اعتماد: وابستگی متقابل، اهداف مشترک و دشمنان مشترک
مشاهده
"04:56  
  ساخت اعتماد: ارتباطات و نهادها
مشاهده
"07:07  
  علامت‌دهی و اعتماد
مشاهده
"07:37  
  اعتماد، احساسات و بازخورد محدود
مشاهده
"09:51  
فریب

در این فصل، ماهیت دروغ، چگونگی تشخیص آن و روش‌های برخورد با آن را می‌آموزیم. علائم رایج نشان‌دهنده‌ی دروغ را بررسی و گام‌های عملی برای کشف آن را تمرین می‌کنیم. همچنین قادر خواهید شد فریبکاری‌ها و تخلفات را ارزیابی کرده و مشخص کنید که نقض هسته‌ای یا غیر هسته‌ای هستند. در نهایت، اجزای عذرخواهی‌های موفق را تحلیل می‌کنیم تا در صورت لزوم بتوانید عذرخواهی مؤثر ارائه دهید. با پایان این فصل، قادر خواهید بود دروغ‌گویی را بهتر تشخیص داده و واکنشی مناسب انتخاب کنید که به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند.

  حقایق اساسی درباره فریب
مشاهده
"07:29  
  چالش کشف دروغ
مشاهده
"04:45  
  نشانه‌های تشخیص فریب
مشاهده
"09:32  
  تطابق محتوا و چارچوب
مشاهده
"09:28  
  گام‌های عملی
مشاهده
"08:24  
  ماهیت نقض‌ها
مشاهده
"09:02  
  یادگیری از عذرخواهی‌های بد
مشاهده
"07:25  
  فرمول عذرخواهی
مشاهده
"06:10  
  آماده کردن عذرخواهی
مشاهده
"05:38  
ارتباط موثر

این فصل به اصول کلیدی برقراری ارتباط مؤثر و چگونگی استفاده از قدرت هدف‌گذاری برای بهبود عملکرد می‌پردازد. یاد می‌گیرید پیام‌های به یاد ماندنی و متقاعدکننده بسازید، سؤالات عمیق بپرسید، به طور فعال گوش دهید و روش مناسب (گفتگوی رو در رو، ویدیو کنفرانس، تماس تلفنی یا ایمیل) برای پیام‌های خود انتخاب کنید. همچنین نحوه‌ی استفاده از هدف‌گذاری برای حداکثر بهره‌وری و اجتناب از تله‌های رایج اهداف بیش از حد بلندپروازانه را خواهید آموخت. تا پایان این فصل، قادر خواهید بود با استفاده از روش صحیح ارتباط برقرار کنید و با هدف‌گذاری، بهره‌وری و عملکرد خود را افزایش دهید.

  انتقال ایده‌ها
مشاهده
"04:37  
  ساخت پیام‌های به یاد ماندنی
مشاهده
"07:55  
  پرسیدن سوالات
مشاهده
"03:33  
  نگاهی عمیق‌تر به سوالات
مشاهده
"10:30  
  گوش دادن فعال
مشاهده
"05:13  
  ارتباط غیرکلامی
مشاهده
"07:14  
  رسانه‌های ارتباطی
مشاهده
"07:26  
  تهدیدها
مشاهده
"14:48  
  مزایای اهداف
مشاهده
"04:15  
  تله‌های هدف‌گذاری
مشاهده
"11:57  
  بهره‌مندی بیشتر از هدف‌گذاری
مشاهده
"04:44  
  عبور از خط پایان
مشاهده
"06:33  
  نتیجه‌گیری دوره
مشاهده
"01:22  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

دوره آموزش بهبود روابط ارتباطی به شما کمک می‌کند مهارت‌های ارتباطی خود را در کار بهبود ببخشید و به اهدافتان برسید.
این دوره که توسط موریس شویتزر، استاد برجسته وارتون و نویسنده‌ی پرفروش، طراحی شده است، یک فرصت استثنائی برای یادگیری ابزارهای تقویت مهارت‌های ارتباطی و استفاده‌ی مؤثر از آن‌ها برای رسیدن به اهدافتان است.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه کشف کنید که آیا کسی دروغ می‌گوید یا خیر (و اگر دروغ می‌گوید چگونه واکنش نشان دهید)، چگونه اعتماد ایجاد کنید، بهترین روش ارتباط برای مذاکره و چگونه عذرخواهی کنید. همچنین یاد خواهید گرفت که چه زمانی همکاری کنید و چه زمانی رقابت کنید، چگونه پیام‌های متقاعدکننده ایجاد کنید، سوالات متفکرانه بپرسید، شنونده‌ای فعال باشید و روش ارتباطی مناسب (مکالمه رو در رو، کنفرانس ویدئویی، تماس تلفنی یا ایمیل) را انتخاب کنید. 

در پایان این دوره قادر خواهید بود:

  • درک کنید دیگران چه می‌خواهند.
  • پاسخ راهبردی به خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها بدهید.
  • پیام‌های قانع‌کننده و شفافی بسازید.
  • مهارت‌های ارتباطی حیاتی لازم برای پیشرفت در کسب‌وکار و زندگی را توسعه دهید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Maurice Schweitzer

Maurice Schweitzer استاد عملیات، اطلاعات و تصمیم‌گیری در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. تحقیقات او بر روی احساسات، تصمیم‌گیری اخلاقی و فرآیند مذاکره متمرکز است. مقالات او در مجلات مدیریت، روانشناسی و اقتصاد مانند آکادمی مدیریت، مجله روانشناسی کاربردی، علم مدیریت، رفتار سازمانی و فرآیندهای تصمیم‌گیری انسانی، مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، علم روانشناسی و بررسی اقتصادی آمریکا منتشر شده است.

موریس مذاکره و مذاکرات پیشرفته را در برنامه‌های آموزش عالی، MBA و کارشناسی وارتون تدریس می‌کند. او جوایز متعددی را برای تدریس از جمله جایزه ویتنی وارتون برای تدریس ممتاز و جایزه هاوک وارتون برای تعالی در تدریس دریافت کرده است.

او همچنین جوایز بهترین مقاله را در آکادمی مدیریت و انجمن بین‌المللی مدیریت درگیری دریافت کرده است. موریس به عنوان رئیس برنامه در کنفرانس‌های انجمن بین‌المللی مدیریت درگیری و انجمن قضاوت و تصمیم‌گیری فعالیت کرده است و به عنوان سردبیر همکار برای رفتار سازمانی و فرآیندهای تصمیم‌گیری انسانی و تحقیقات مذاکره و مدیریت درگیری فعالیت کرد. او در حال حاضر سردبیر همکار در Management Science است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Coursera
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی