آموزش درک مقدماتی شبکه

poster
پیش‌نمایش دوره

شبکه‌ها مجموعه‌ای از کامپیوتر‌ها، سخت‌افزارها و نرم‌افزارها هستند که می‌توانند به شکل معناداری اطلاعات و داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. شبکه‌های کامپیوتری تنها مختص مهندسان کامپیوتر نیست. این رشته می‌تواند شاخه‌ای از مهندسی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:

برگزارکننده:

مکتب‌خونه
4.4 (111 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس

سرفصل‌های دوره آموزش درک مقدماتی شبکه

درک مقدماتی شبکه
  قسمت اول - معرفی مسیر و دوره
مشاهده
"13:56  
  قسمت دوم - راه اندازی لب و سوییچینگ
مشاهده
"36:55  
  کوئیز اول
 5%    
"05:00  
  قست سوم-گرفتن ip و dhcp
مشاهده
"34:28  
  کوئیز دوم
 5%    
"05:00  
  قسمت چهارم- ip و subnetmask
مشاهده
"21:19  
  کوئیز سوم
 5%    
"05:00  
  قسمت پنجم-روتینگ و مسیریابی 1
مشاهده
"16:51  
  قسمت ششم-روتینگ و مسیریابی 2
مشاهده
"22:36  
  کوئیز چهارم
 5%    
"05:00  
  قسمت هفتم-بحث تئوریک در مورد روتینگ
مشاهده
"19:07  
  پروژه اول: راه‌اندازی یک شبکه داخلی (الزامی)
 14%    
"60:00  
  کوئیز پنجم
 2%    
"02:00  
  پروژه دوم: سناریو شبکه LAN دانشگاه تهران (الزامی)
 15%    
"60:00  
  قسمت هشتم-DNS
مشاهده
"26:12  
  کوئیز ششم
 3%    
"03:00  
  پروژه سوم: DNS Caching (الزامی)
 14%    
"60:00  
  قسمت نهم-ابزار‌های عیب یابی در شبکه
مشاهده
"20:37  
  قسمت دهم-NAT
مشاهده
"25:12  
  کوئیز هفتم
 4%    
"04:00  
  قسمت یازدهم- TCP و UDP
مشاهده
"28:47  
  کوئیز هشتم
 3%    
"03:00  
  پروژه نهایی: ارتباط با Google Web Server (الزامی)
 25%    
"60:00  

گواهینامه

آموزش درک مقدماتی شبکه

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

شبکه‌ها مجموعه‌ای از کامپیوتر‌ها، سخت‌افزارها و نرم‌افزارها هستند که می‌توانند به شکل معناداری اطلاعات و داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. شبکه‌های کامپیوتری تنها مختص مهندسان کامپیوتر نیست. این رشته می‌تواند شاخه‌ای از مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، ارتباطات راه دور، علوم رایانه و حتی فناوری اطلاعات باشد.

 حوزه استفاده از شبکه‌های کامپیوتری بسیار گسترده است. تمام مکان‌های تجاری و غیرتجاری نیاز به شبکه دارند. تقریبا می‌توان گفت هیچ مکانی وجود ندارد که شبکه‌ها به آن راه نیافته باشد. موسسات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، کارگاه‌ها، مراکز درمانی و آموزشی و همچنین فروشگاه‌ها از این فناوری بهره می‌برند.

در این دوره به یادگیری عمیق شبکه نمی‌پردازیم. تنها در طی 14 جلسه سعی می‌کنیم مسیر درک شبکه را برای شما هموار کنیم تا بتوانید گام‌های بعدی را خودتان بردارید. در واقع دوره درک شبکه جادی به توضیح دقیق دستورها، اسامی و سایر اطلاعات نمی‌پردازد. بلکه این دوره قصد دارد مفاهیم کاربردی شبکه‌های کامپیوتری را طوری به شما ارائه دهد که بتوانید به صورت عملی کار با این فناوری مهم را یاد بگیرید. 

شبکه یک مفهوم بسیار گسترده است. برای اینکه بتوانید آن را به خوبی یاد بگیرید، بهتر است از یک مدل لایه‌بندی شده استفاده کنید. مدل osi پردازش کامل شبکه را به چند وظیفه کوچک‌تر تقسیم می‌کند. سپس برای هر لایه وظایف خاص خودش را تعریف می‌کند. بدین ترتیب با یادگیری گام به گام لایه‌های شبکه می‌توانید به درک شبکه برسید.

در مدل osi هر لایه یک وظیفه منحصربه‌فرد دارد و تنها به لایه قبل و بعد خودش سرویس می‌دهد. در این دوره تا حد امکان به لایه‌های مهمی می‌پردازیم که مورد کاربرد هر برنامه‌نویسی می‌تواند باشد. لایه اول لایه فیزیکال است. این لایه همانطور که از اسمش پیداست با مشخصات فیزیکی محیط انتقال سروکار دارد. روتر، کابل، کامپیوتر و هر وسیله فیزیکی دیگری می‌تواند در این لایه قرار بگیرد.

لایه دوم دیتا لینک نام دارد. این لایه به انتقال اطلاعات و داده‌ها می‌پردازد. این لایه همچنین وظیفه تشخیص و اصلاح خطا را هم به عهده دارد. سوئیچ‌ها، پل‌ها، ایستگاه‌های اتصال بی‌سیم و همچنین اصطلاحاتی مانند ppp و Ethernet در این لایه قرار می‌گیرند.

لایه سوم از مدل osi لایه نتورک یا شبکه است. پروتکل معروف IP در این لایه قرار دارد که وظیفه مسیریابی را برعهده دارد. لایه چهارم که لایه انتقال یا transport نام دارد که این اتصال منطقی بین دو پایانه در شبکه ایجاد می‌کند. در مورد این لایه‌ها و کارهایی که می‌توان در هرکدام انجام داد، به طور مفصل‌تر در دوره آموزش رایگان درک شبکه مقدماتی می‌پردازیم. لایه‌های بعدی شامل session (نشست)، presentation (نمایش)و application (کابردی) می‌شود. این لایه‌ها مختص برنامه‌نویسان شبکه بوده و از  حوزه  این دوره خارج است.

سوئیچینگ در شبکه‌های کامپیوتری از دیگر مباحث مهم در این حوزه است که انتظار می‌رود هر مهندس کامپیوتر و برنامه‌نویسی با آن آشنایی داشته باشد. سوئیچینگ باارزش‌ترین دارایی یک شبکه کامپیوتری است. سوئیچینگ همان فرایند انتقال پکت‌ها از یک پورت به پورت دیگر به عنوان مقصد نهایی است.

به وضعیتی که داده‌ها به یک پورت وارد می‌شوند، ingress و هنگامی که آن‌ها از پورت خارج می‌شوند، egress می‌گویند. یک سیستم ارتباطی ممکن است شامل چندین سوئیچ و گره باشد. در سطح گسترده‌تر سوئیچینگ را به دو دسته عمده تقسیم می‌کنند؛ سوئیچینگ بدون اتصال و سوئیچینگ اتصال محور. دوره درک شبکه جادی به شما کمک می‌کند تا بتوانید راه‌اندازی لب و سوئیچینگ را فرابگیرید.

هدف از یادگیری دوره آموزش رایگان درک شبکه چیست؟

  • آشنایی مقدماتی با شبکه 

دوره آموزش رایگان درک شبکه مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که قصد استفاده از شبکه‌های کامپیوتری را دارند.
  • برنامه‌نویسان و ادمین‌های سیستم که نیاز دارند شبکه یاد بگیرند.
  • کسانی که به یادگیری شبکه علاقه‌مندند.
  • کسانی که با شبکه آشنایی مقدماتی دارند، اما تمایل دارند اطلاعاتشان را تکمیل‌تر کنند.

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان درک شبکه چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • راه‌اندازی لب و سوییچینگ
  • نحوه گرفتن اتوماتیک IP و DHCP
  • روتینگ و مسیریابی
  • آشنایی و نحوه کار با DNSها
  • آشنایی با ابزارهای ترابل شوتینگ و حل مشکلات مربوط به اینترنت و شبکه
  • آشنایی با nat
  • آشنایی با پروتکل‌های TCP و UDP و کار با آن‌ها

پیش‌نیازهای دوره آموزش رایگان درک شبکه چیست؟

این دوره به هیچ پیش‌نیاز خاصی نیاز ندارد. تنها آشنایی سطحی با دنیای کامپیوتر برای شرکت در دوره درک شبکه جادی کافی است.

منبع دوره: کانال یوتیوب جادی

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جادی میرمیرانی

جادی به معنای حقیقی کلمه، یک گیک و یک هکر است، البته منظور از هکر، دزدی پسورد و ایمیل مردم نیست! بلکه به معنی عشق به دانستن و عشق به تحقیق درباره خیلی از چیزهایی هست که می‌بینم و می‌شنویم. جادی بیشتر از ۲۰ سال است که به صورت حرفه‌ای برنامه‌نویسی می‌کند و تجربیات زیادی در این زمینه داره و در شرکت‌های بزرگی مثل نوکیا و مبین‌نت تجربه کاری موفق داشته است. کمتر کسی وجود داره که در زمینه فنی مرتبط با کامپیوتر فعالیت داشته باشد و جادی میرمیرانی را نشناسد.

جادی میرمیرانی فارغ‌التحصیل مهندسی مخابرات از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی است. تخصص اصلی ایشان، امنیت و شبکه است ولی در زمینه‌های مختلف دیگری از جمله تدریس برنامه‌نویسی پایتون، هک، لینوکس، بلاک‌چین و ساخت پادکست‌های مرتبط با تکنولوژی‌های روز نیز فعالیت بیش از 10 ساله دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
کیان رضایی 1403-04-17
دوره عالی هستش . بنده قبل از این 2 دوره network + دیده بودم ولی هیچ کدام این درک کامل از شبکه رو منتقل نکردن .
امیرمحمد البرزی 1403-04-07
واقعا مفید هست
محمدمهدی اکبریان 1403-04-03
دوره خوبیه ، برای من که میخوام در زمینه های مختلف اطلاعاتم رو زیاد کنم هیلی کاربردی بود
علی محمدی 1403-03-14
دوره خوبیه و سعی شده خیلی ساده مطالب کاملا مفید تدریس بشه.
زهرا رشیدبیگی 1403-03-12
عالی هست اقای جادی
سید حسین بنی کمالی 1403-03-03
ممنون از آقای جادی
فائزه کریمی 1403-03-02
عالی 👌
شورانگیز محمودزاده 1403-02-24
عالی بود
یونس ویسی 1403-02-22
واقعا دوره خیلی خیلی خوب و عالی ای بود.جادی مثل همیشه عالی و کامل توضیح میده و ملزومات رو در جای خودش درست بیان میکنه. جادی همیشه بهترینه واقعا برخلاف بعضی ها که تا دو کلمه کمک کنن کلی پول میگیرن. فقط ای کاش پروژه ها کمی بیشتر میبودن و قسمت های بیشتری برای حل کردن میداشتن.
محمد سجاد چکامه 1403-02-02
جادی بی نظیره و واقعا نوع تدریسش فوق العادس
محمد کوثریان 1403-01-27
عالی و بسیار اسان و روان استاد جادی تنها کلاسی هست که خوب میگذره بریم برای CEH
کیارش اکبری 1403-01-27
مثل همیشه نحوه بیان بسیار جذاب و گیرا و با صفر بودن تقریبی سطح شبکه خودم ، میخکوب میشم در مقابل صحبت ها ، البته بدونید این دوره صرفا آشنایی هست و مسئول شبکه آموزش نمیده ها!!!
مهدی ناصری گودرزی 1403-01-22
جادی بهترینه!
نیلوفر اسفندیاری 1403-01-19
عالیه
شیوا رحیمی 1403-01-15
خوب بود
1
2
3
... 5

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

دوره آموزش مقدماتی شىبکه با جادی

دنیای ما با شبکه‌های کامپیوتری احاطه شده است. از گوشی هوشمندی که در دست دارید تا وب‌سایت‌هایی که مرور می‌کنید و حتی یخچال‌تان که به اینترنت متصل است، همگی بخشی از یک شبکه‌ی غول‌آسا هستند که تبادل اطلاعات را ممکن می‌کند. اگر دوست دارید وارد دنیای جذاب شبکه شوید و درک بهتری از زیرساخت‌های ارتباطی پیدا کنید، این راهنما به عنوان مکمل دوره آموزش مقدماتی شبکه برای شماست.

شبکه چیست؟

شبکه‌ی کامپیوتری مجموعه‌ای از دو یا چند دستگاه است که با هدف به اشتراک‌گذاری منابع و برقراری ارتباط با یکدیگر، به هم متصل می‌شوند. این منابع می‌توانند شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، داده‌ها و یا حتی اتصالات اینترنتی باشند.

شبکه‌ها را می‌توان بر اساس اندازه و نحوه‌ی اتصال، به انواع مختلفی مانند شبکه‌های محلی (LAN)، شبکه‌های گسترده (WAN) و شبکه‌های بی‌سیم (WLAN) تقسیم کرد.

چرا یادگیری شبکه مهم است؟

در دنیای امروزی که وابستگی شدیدی به فناوری اطلاعات (IT) داریم، یادگیری اصول شبکه برای هر فردی که با کامپیوتر سروکار دارد، ضروری است. با داشتن دانش شبکه، می‌توانید:

  • مشکلات اتصال به اینترنت یا اشتراک‌گذاری پرینتر را خودتان برطرف کنید.
  • درک بهتری از امنیت شبکه و نحوه‌ی محافظت از داده‌های خود داشته باشید.
  • برای مشاغل مختلف در حوزه‌ی IT و فناوری، آمادگی پیدا کنید.

دوره های شبکه: از کجا شروع کنیم؟

خوشبختانه، منابع زیادی برای آموزش مقدماتی شبکه در دسترس است.

  • دوره‌های رایگان شبکه: بسیاری از وب‌سایت‌های آموزشی و پلتفرم‌های آنلاین، دوره‌های مقدماتی شبکه را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. در این دوره‌ها با مفاهیم اولیه‌ی شبکه مانند سخت‌افزار شبکه، توپولوژی شبکه و پروتکل‌های ارتباطی آشنا می‌شوید.
  • آموزش شبکه کامپیوتری از مبتدی تا پیشرفته: با جستجوی این عبارت در وب، می‌توانید به مجموعه‌های آموزشی کاملی دسترسی پیدا کنید که شما را از سطح مبتدی به سطوح پیشرفته‌ی شبکه هدایت می‌کنند. این دوره‌ها معمولا شامل آموزش‌های ویدئویی، جزوات و تمرین‌های عملی هستند.

مفاهیم کلیدی در شبکه

برای اینکه درک بهتری از شبکه‌ها داشته باشید، لازم است با چند مفهوم کلیدی آشنا شوید:

  • LAN (شبکه‌ی محلی): شبکه‌ای از کامپیوترها و سایر دستگاه‌های متصل به هم که در یک محدوده‌ی فیزیکی کوچک، مانند خانه، اداره یا مدرسه قرار دارند.
  • WAN (شبکه‌ی گسترده): شبکه‌ای از کامپیوترها که در مکان‌های جغرافیایی دوردست از طریق خطوط تلفن، ماهواره یا سایر اتصالات اختصاصی به هم متصل می‌شوند؛ مانند شبکه‌ی اینترنت.
  • WLAN (شبکه‌ی بی‌سیم): شبکه‌ای از کامپیوترها و سایر دستگاه‌ها که بدون نیاز به کابل، از طریق امواج رادیویی با هم ارتباط برقرار می‌کنند.
  • پروتکل: مجموعه‌ای از قوانین و استانداردها که نحوه‌ی برقراری ارتباط بین دستگاه‌های شبکه را تعریف می‌کند. پروتکل‌های رایج شبکه عبارتند از TCP/IP و HTTP.
  • Net+‎ و CompTIA: نتورک پلاس‎ یک دوره‌ی صدور گواهینامه‌ی معتبر در حوزه‌ی شبکه‌های کامپیوتری است که توسط سازمان CompTIA ارائه می‌شود. قبولی در این آزمون نشان‌دهنده‌ی مهارت‌های اساسی در زمینه‌ی شبکه‌های کامپیوتری است.

در دوره آموزش شبکه مقدماتی با مفاهیم فوق به صورت کامل و تخصصی آشنا خواهیم شد.

سخت‌افزار شبکه: اجزای سازنده‌ی یک شبکه

شبکه‌های کامپیوتری برای برقراری ارتباط، به سخت‌افزارهای مختلفی نیاز دارند. برخی از اجزای اصلی این سخت‌افزارها عبارتند از:

  • کارت شبکه (NIC): هر کامپیوتری که به شبکه متصل می‌شود، باید یک کارت شبکه داشته باشد. این کارت وظیفه‌ی ارسال و دریافت داده‌ها روی شبکه را بر عهده دارد.
  • سوئیچ شبکه: سوئیچ شبکه دستگاهی است که وظیفه‌ی برقراری ارتباط بین دستگاه‌های مختلف در یک شبکه را بر عهده دارد. سوئیچ بسته‌های داده را بر اساس آدرس‌های MAC آن‌ها، به مقصد نهایی هدایت می‌کند.
  • هاب شبکه: هاب شبکه دستگاهی است که تمام دستگاه‌های متصل به آن را به یک بخش واحد متصل می‌کند. در حال حاضر استفاده از هاب به دلیل ایجاد ترافیک و پهنای باند پایین، کمتر رایج است و سوئیچ‌ها جایگزین آن‌ها شده‌اند.
  • مودم: مودم دستگاهی است که سیگنال‌های آنالوگ را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌کند و بالعکس. مودم برای اتصال به اینترنت از طریق خطوط تلفن یا کابل‌های کواکسیال مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • روتر: روتر دستگاهی است که وظیفه‌ی مسیریابی ترافیک شبکه را بر عهده دارد. روترها می‌توانند شبکه‌های مختلف را به یکدیگر متصل کنند و بهترین مسیر را برای ارسال بسته‌های داده انتخاب کنند.

در دوره آموزش مقدماتی شبکه با سخت افزارها‌ به خوبی شنا خواهیم شد.

نرم‌افزار شبکه: مغز متفکر شبکه

علاوه بر سخت‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری برای کارکرد به نرم‌افزارهای مختلفی نیز نیاز دارند. برخی از نرم‌افزارهای رایج در آموزش شبکه مقدماتی عبارتند از:

  • سیستم عامل شبکه: سیستم عامل شبکه، مانند ویندوز سرور یا لینوکس، وظیفه‌ی مدیریت منابع شبکه و ارائه خدمات به کاربران را بر عهده دارد.
  • نرم‌افزارهای کاربردی شبکه: نرم‌افزارهای کاربردی شبکه، مانند نرم‌افزارهای اشتراک‌گذاری فایل، ایمیل و وب‌سرور، امکانات مختلفی را به کاربران شبکه ارائه می‌دهند.
  • نرم‌افزارهای امنیتی شبکه: نرم‌افزارهای امنیتی شبکه، مانند فایروال و آنتی‌ویروس، از شبکه در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها محافظت می‌کنند.

مراحل راه‌اندازی یک شبکه

برای راه‌اندازی یک شبکه، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تعیین نیازها: اولین قدم، تعیین نیازهای شبکه است. شما باید مشخص کنید که چه تعداد کاربر در شبکه وجود دارد، چه نوع داده‌هایی باید در شبکه به اشتراک گذاشته شود و به چه سطحی از امنیت نیاز دارید.
  • طراحی شبکه: پس از تعیین نیازها، باید شبکه را طراحی کنید. این کار شامل انتخاب سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب، تعیین توپولوژی شبکه و رسم نقشه شبکه است.
  • نصب و پیکربندی: در این مرحله، باید سخت‌افزار و نرم‌افزار شبکه را نصب و پیکربندی کنید. این کار شامل نصب کارت‌های شبکه، سوئیچ‌ها، روترها و نرم‌افزارهای کاربردی و امنیتی شبکه است.
  • تست و عیب‌یابی: پس از نصب و پیکربندی، باید شبکه را تست کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. در صورت بروز مشکل، باید عیب‌یابی انجام شود و مشکلات برطرف شوند.
  • مدیریت و نگهداری: شبکه‌های کامپیوتری به مراقبت و نگهداری دائمی نیاز دارند. این کار شامل به‌روزرسانی نرم‌افزار، اعمال وصله‌های امنیتی، پایش شبکه و رفع مشکلات احتمالی است.

در دوره آموزش مقدماتی شبکه با نحوه راه‌ اندازی شبکه آشنا خوهیم شد.

مزایای استفاده از شبکه

استفاده از شبکه مزایای بسیاری دارد، از جمله:

  • به اشتراک‌گذاری منابع: شبکه‌ها امکان به اشتراک‌گذاری منابع مانند فایل‌ها، پرینترها و اتصالات اینترنتی را بین کاربران فراهم می‌کنند.
  • ارتباطات: شبکه‌ها امکان برقراری ارتباط آسان بین کاربران را از طریق ایمیل، چت و تماس صوتی و تصویری فراهم می‌کنند.
  • دسترسی به اطلاعات: شبکه‌ها امکان دسترسی آسان به اطلاعات را از طریق وب‌سایت‌ها، پایگاه‌های داده و سایر منابع اشتراکی فراهم می‌کنند.
  • کاهش هزینه‌ها: استفاده از شبکه می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های مربوط به سخت‌افزار، نرم‌افزار و اتصالات اینترنتی شود.

چالش‌های استفاده از شبکه

استفاده از شبکه با چالش‌هایی نیز همراه است، از جمله:

  • امنیت: شبکه‌ها در معرض حملات سایبری و نفوذ هکرها هستند. برای محافظت از شبکه، باید از اقدامات امنیتی مناسب استفاده کرد.
  • مدیریت: شبکه‌های کامپیوتری به مراقبت و نگهداری دائمی نیاز دارند. این کار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به خصوص برای شبکه‌های بزرگ.
  • هزینه: راه‌اندازی و نگهداری یک شبکه می‌تواند پرهزینه باشد.

اهمیت آموزش شبکه

شبکه‌های کامپیوتری نقش مهمی در دنیای امروز ایفا می‌کنند. با یادگیری اصول شبکه، می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید و در دنیای رو به رشد فناوری اطلاعات، فرصت‌های شغلی جدیدی را برای خود رقم بزنید.

منابع آموزشی بسیاری برای یادگیری شبکه در دسترس است. شما می‌توانید از طریق دوره‌های آنلاین، کتاب‌های آموزشی، فیلم‌های آموزشی و وب‌سایت‌های تخصصی، دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید. شبکه‌های کامپیوتری دنیایی جذاب و پویا را پیش روی شما قرار می‌دهند. با یادگیری و تسلط بر این علم، می‌توانید در دنیای ارتباطات نقش‌آفرینی کنید و به پیشرفت و توسعه‌ی فناوری اطلاعات کمک کنید. هیچوقت برای یادگیری دیر نیست. اگر علاقه‌مند به دنیای شبکه هستید، همین امروز شروع کنید و با دنیای شگفت‌انگیز ارتباطات آشنا شوید.

بهترین روش برای یادگیری شبکه چیست؟

بهترین روش برای یادگیری شبکه، ترکیبی از دوره‌های آموزشی، مطالعه کتاب‌ها و مقالات، تماشای فیلم‌های آموزشی و انجام تمرینات عملی است. همچنین می‌توانید با شرکت در انجمن‌های آنلاین و گروه‌های تخصصی شبکه، با افراد متخصص در این زمینه ارتباط برقرار کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

برای شروع کار در حوزه‌ی شبکه، به چه مهارت‌هایی نیاز دارم؟

مهارت‌های اساسی مورد نیاز برای کار در حوزه‌ی شبکه عبارتند از:

  • آشنایی با مفاهیم اولیه‌ی شبکه مانند LAN، WAN، TCP/IP و پروتکل‌های شبکه
  • آشنایی با سخت‌افزار شبکه مانند کارت شبکه، سوئیچ، روتر و مودم
  • آشنایی با نرم‌افزار شبکه مانند سیستم عامل شبکه، نرم‌افزارهای کاربردی شبکه و نرم‌افزارهای امنیتی شبکه
  • توانایی عیب‌یابی و حل مشکلات شبکه
  • مهارت‌های حل مسئله و تفکر انتقادی

 چه نوع شغل‌هایی در حوزه‌ی شبکه وجود دارد؟

انواع مختلفی از شغل‌ها در حوزه‌ی شبکه وجود دارد، از جمله:

  • مهندس شبکه
  • مدیر شبکه
  • متخصص امنیت شبکه
  • تکنسین شبکه
  • طراح شبکه

 حقوق افراد شاغل در حوزه‌ی شبکه چقدر است؟

حقوق افراد شاغل در حوزه‌ی شبکه به عوامل مختلفی مانند سطح تجربه، مهارت‌ها، مدرک تحصیلی و محل کار بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، حقوق افراد شاغل در این حوزه از میانگین حقوق سایر مشاغل بالاتر است.

 آینده‌ی شغلی در حوزه‌ی شبکه چگونه است؟

با توجه به رشد روزافزون وابستگی به فناوری اطلاعات، تقاضا برای افراد متخصص در حوزه‌ی شبکه در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت؛ بنابراین، آینده‌ی شغلی در این حوزه بسیار روشن و امیدوارکننده است.

معرفی دوره آموزش شبکه مقدماتی جادی

دوره آموزشیدرک مقدماتی شبکه فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه‌های کامپیوتری است تا با مفاهیم پایه و اساسی این حوزه آشنا شده و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

دوره آموزش مقدماتی شبکه برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش شبکه مقدماتی برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی که هیچ آشنایی قبلی با شبکه‌های کامپیوتری ندارند و می‌خواهند از پایه شروع کنند.
  • دانشجویان رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات که به دنبال درک عمیق‌تر از مفاهیم شبکه هستند.
  • متخصصان IT که می‌خواهند دانش خود را در زمینه‌ی شبکه‌های کامپیوتری به‌روزرسانی کنند.
  • افرادی که به دنبال یادگیری یک مهارت جدید و ورود به بازار کار پررونق شبکه‌های کامپیوتری هستند.

با گذراندن دوره مقدماتی شبکه چه مفاهیمی را یاد خواهید گرفت؟

با گذراند این دوره آموزش شبکه مقدماتی مفاهیم زیر را یاد خواهیم گرفت:

  • مفاهیم پایه شبکه: در این بخش با مفاهیمی مانند LAN، WAN، TCP/IP، پروتکل‌های شبکه، مدل OSI و مفاهیم مرتبط با سخت‌افزار و نرم‌افزار شبکه آشنا خواهید شد.
  • راه‌اندازی شبکه: نحوه‌ی راه‌اندازی یک شبکه ساده، شامل پیکربندی IP، DHCP، subnetmask و روتینگ را خواهید آموخت.
  • امنیت شبکه: با مبانی امنیت شبکه، شامل فایروال‌ها، VPN و رمزنگاری آشنا خواهید شد.
  • عیب‌یابی شبکه: نحوه‌ی عیب‌یابی و حل مشکلات رایج شبکه را خواهید آموخت.
  • ابزارهای شبکه: با ابزارهای مختلف عیب‌یابی و پیکربندی شبکه آشنا خواهید شد.
  • خدمات شبکه: با مفاهیم مربوط به DNS، NAT، TCP و UDP آشنا خواهید شد.

مزایای دوره آموزش مقدماتی نتورک

از مهمترین مزایای آموزش شبکه مقدماتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • محتوای جامع و کاربردی: این دوره به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی مفاهیم پایه و اساسی شبکه را به طور کامل و کاربردی به شما آموزش دهد.
  • تمرکز بر روی عملیات: در این دوره علاوه بر مباحث تئوری، به انجام تمرینات عملی و پروژه‌های واقعی نیز خواهید پرداخت.
  • مدرسین مجرب: این دوره توسط مدرسین مجرب (جادی میرمیرانی) و متخصص در حوزه‌ی شبکه‌های کامپیوتری تدریس می‌شود.
  • پشتیبانی کامل: در طول دوره می‌توانید از پشتیبانی کامل مدرسین و تیم آموزشی بهره‌مند شوید.

با گذراندن این دوره می‌توانید:

  • مشکلات شبکه خود را به تنهایی برطرف کنید.
  • در مصاحبه‌های شغلی مربوط به شبکه‌های کامپیوتری موفق عمل کنید.
  • برای دوره‌های پیشرفته‌تر شبکه آماده شوید.
  • مهارت‌های ارزشمندی را برای ورود به بازار کار شبکه‌های کامپیوتری کسب کنید.

اگر به دنیای شبکه‌های کامپیوتری علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در این حوزه مهارت کسب کنید، دوره آموزشی مقدماتی شبکه فرصتی عالی برای شماست. همین امروز در این دوره ثبت نام کنید و قدم اول را برای ورود به دنیای جذاب شبکه‌های کامپیوتری بردارید!

علاوه بر موارد ذکر شده، در این دوره به موضوعات زیر نیز پرداخته می‌شود:

  • معرفی مسیر و دوره
  • معرفی ابزارهای مورد نیاز
  • معرفی منابع آموزشی
  • راهنمای گام به گام انجام پروژه‌ها
  • پاسخ به سوالات متداول

این دوره شامل 10 بخش اصلی و 3 پروژه عملی است که در مجموع  9 ساعت زمان را به خود اختصاص می‌دهد. با شرکت در این دوره، گامی مهم در جهت ارتقای دانش و مهارت‌های خود در حوزه‌ی شبکه‌های کامپیوتری بر خواهید داشت. همچنین در مکتب خونه انواع دوره آموزش شبکه، آموزش برنامه نویسی، آموزش امنیت شبکه و غیره به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.

 

صفحات پربازدید