×
ribbon

آموزش رایگان طراحی سایت Google با HTML و CSS

اگر به فکر ساختن یک وب‌سایت هستید، مطمئناً واژه‌های HTML و CSS را شنیده‌اید. این دو ابزار ضروری برخی از پایه‌های هر صفحه وب را تشکیل می‌دهند. بااین‌حال، اگرچه آن‌ها اغلب همراه با یکدیگر استفاده ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
مهدی خسروی
مهدی خسروی
4.4 (19 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:41 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان طراحی سایت Google با HTML و CSS

طراحی سایت Google با Html و CSS
  آشنایی با Html و ایجاد پروژه
"07:00  
  ساخت صفحه سایت با Html - بخش اول
"07:28  
  ساخت صفحه سایت با Html - بخش دوم
"04:30  
  طراحی Header صفحه سایت با CSS
"06:17  
  طراحی و استایل‌دهی قسمت جستجو با CSS
"09:59  
  طراحی Footer صفحه سایت با CSS
"06:28  

درباره دوره

اگر به فکر ساختن یک وب‌سایت هستید، مطمئناً واژه‌های HTML و CSS را شنیده‌اید. این دو ابزار ضروری برخی از پایه‌های هر صفحه وب را تشکیل می‌دهند. بااین‌حال، اگرچه آن‌ها اغلب همراه با یکدیگر استفاده می‌شوند، اما هر کدام از این دو مورد در زمینه برنامه‌نویسی وب اهداف متفاوتی دارند.

تفاوت‌های کلیدی در پیاده‌سازی، سهولت استفاده، ویژگی‌های مختلف و نحوه ساختار آن‌ها نهفته است. اما در نهایت  HTML و CSS کلیدهای باز کردن نحوه عملکرد وب جهانی هستند. برای یادگیری رایگان html css در کمترین زمان ممکن کافی است دوره آموزش رایگان html و css مکتب‌خونه را ببینید تا به‌خوبی با تمام بخش‌های گوناگون html و css آشنا شوید.

این دوره یکی از بهترین دوره‌های آموزشی است که در مدت‌ زمانی کم شما را با اصول کلی HTML و CSS آشنا می‌کند. پیش از آنکه به معرفی دوره پروژه محور و رایگان html و css بپردازیم، ابتدا اجازه دهید شما را با مفهوم html و css آشنا کنیم و اهمیت آنها را در فرایند طراحی سایت بیان کنیم.


HTML چیست؟

HTML مخفف HyperText Markup Language است و زبان نشانه‌گذاری متن نام دارد. HyperText در واقع یک متن در متن است و زبان نشانه‌گذاری زبانی است که توسط کامپیوترها قابل‌ درک است. HTML اساساً برای توصیف صفحات وب طراحی‌ شده است و متنی را که استفاده می‌کنید تعاملی‌تر می‌کند. به عبارتی ساده، اچ تی ام ال یکی از پایه‌ای‌ترین المان های طراحی سایت است و یادگیری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این زبان ابتدا در سال 1989 به‌عنوان زبان انتشارات وب اختراع شد و به زبان ساده، اولین بلوک سازنده در ایجاد یک صفحه وب است. هنگامی‌که برای اولین بار با دنیای HTML آشنا شدید، احتمالاً با مجموعه‌ای از اصطلاحات و عبارات روبرو خواهید شد که تا حدودی گیج‌کننده نیز هستند. سه مورد اصلی عبارت‌اند از عناصر، برچسب‌ها و ویژگی‌ها.

HTML5 آخرین نسخه HTML است و دانش در این زمینه روند رو به رشدی در بازار کار دارد. این ورژن به‌طورکلی، عملکردی مشابه HTML استاندارد دارد، اما بسیار پویاتر است و از کدهای بسیار کمتری برای ساختن نتیجه‌ای خارق‌العاده استفاده می‌کند.

در دوره آموزش رایگان html و css شما به‌خوبی با HTML آشنا خواهید شد. HTML پایه و اساس طراحی وب‌سایت است و برای دوره‌های آموزش طراحی سایت شما به این مهارت مهم نیازمند خواهید بود.

HTML برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

در اصل، HTML برای ایجاد محتوای اصلی یک صفحه وب و ساختار دادن به آن استفاده می‌شود. شما با نوشتن کلمات شروع می‌کنید، سپس برچسب‌ها یا عناصر را روی این کلمات اعمال می‌کنید. سپس مرورگر وب این کلمات را می‌خواند و سپس می‌تواند عنوان یک صفحه، هر پاراگراف و محل شروع و پایان صفحه را بفهمد؛ بنابراین صفحه وب شما را با محتوا پر می‌کند.

HTML توسط هر مرورگری پشتیبانی می‌شود و تقریباً در تمام صفحات وب موجود ایجاد می‌شود. اگر بتوانیم یک صفحه وب را با بدن انسان مقایسه کنیم، HTML همانند استخوان‌های بدن است.

CSS چیست؟

CSS مخفف Cascade Styling Sheets است. به‌طور خلاصه، این یک زبان سبُک برای استایل‌دهی به صفحات وب است. در واقع نوعی زبان است که می‌توانید از آن برای توصیف و ارائه یک‌زبان نشانه‌گذاری استفاده کنید. یا به زبان ساده، برای توصیف و زیبایی بخشیدن به حرکات HTML به کار می‌رود. این زبان به‌طور مؤثر تعیین می‌کند که چگونه بلوک‌های صفحه، همان‌طور که توسط HTML گذاشته‌شده است، تزئین شده و به کاربر ارائه می‌شود.

CSS برای اولین بار در حدود سال 1996 ایجاد شد تا مفهوم HTML را دگرگون کند و صفحات وب را زیبا جلوه دهد. دانستن CSS یکی از مهم‌ترین مهارت‌های یک طراح سایت است. دوره آموزش رایگان html و css کاملاً پروژه محور بوده و به شما نحوه استفاده از CSS را در طراحی یک صفحه می‌آموزد.

CSS برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

اگر HTML استخوان‌های بدن است، پس CSS پوستی است که آن را می‌پوشاند. برای رنگ پس‌زمینه، استایل ‌بندی، چیدمان، حاشیه‌ها، سایه‌زنی استفاده می‌شود. CSS شما را قادر می‌سازد با تغییر طراحی و نمایش عناصر HTML، بین ارائه و محتوا تمایز قائل شوید. CSS برای موارد زیادی در صفحه مانند:

  • margin و padding
  • رنگ پس‌زمینه
  • عرض و ارتفاع عناصر
  • و...

استفاده می‌شود.

درحالی‌که CSS اغلب در ارتباط با HTML استفاده می‌شود، درواقع مستقل از آن است و می‌تواند با هر زبان نشانه‌گذاری مبتنی بر XML استفاده شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مهدی خسروی

مهدی خسروی، برنامه‌نویس بک‌اند از سال 1392 در زمینه توسعه وب مشغول به فعالیت است و از سال 95 آموزش حرفه‌ای در زمینه برنامه‌نویسی وب را آغاز کرده است و در تلاش است که آموزش‌های حرفه‌ای و پروژه محور و با استانداردهای جهانی با تمرکز بر نتیجه گرفتن دانشجوها ارائه دهد.

وی به زبان‌ها و اسکریپت‌های طراحی وب مانند HTML5 ،CSS3 ،JavaScript ،jQuery ،Bootstrap ،Sass ،Less مسلط بوده و کارگاه‌های متعدد آموزش برنامه‌نویسی را در شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است.

مهدی خسروی نویسنده کتاب و مقالات متعدد در زمینه طراحی و برنامه‌نویسی وب بوده است.

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
معین عبدالهی 1402-06-26
اگه همین استاد به صورت مبتدی html و cssرو آموزش بده خیلی عالی میشه
عرفان یاوری 1401-12-18
من هنر جوی رشته تولید و توسعه پایگاه داده اینترنتی هستم و تحت آموزش یکی از بهترین اساتید هستم با جرعت میتونم بگم با اینکه آموزش در حد مبتدی بود ولی دوره خیلی خوبی بود برای کسایی که تحت آموزش هستن یا بودن ولی هیچی متوجه نشدن و نمیشن این دوره میتونه بهشون کمک کنه کل مباحث براشون مرور بشه و کامل متوجه بشن چه چیزایی آموزش دیدن قبلا
فاطمه ماهوت چی 1401-01-12
دوره خوبی بود برا دوره کردن ممنون از اقای خسروی و تیم مکتب خونه
بنت الهدی لیراوی 1400-06-25
بسیار سپاسگزارم. آموزش بسیار کاربردی، مختصر و مفید بود.
پوریا فلاحت پیشه 1400-06-14
بسیار کاربردی و عالی واقعا متشکرم. فوق العاده بود. سریع و خشن
1400-04-24
عالی بود
1400-04-24
Very good
زهره پیش بین محمودآبادی 1400-04-04
خیلی عالی و پر انرژی واقعا لذت بردم و یاد گرفتم دوره های دیگر استاد خسروی کجاست؟
مکتب‌خونه
زهره عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. در حال حاضر این دوره در سایت موجود است. به زودی دوره های دیگری هم ساخته می شوند و در اختیار شما قرار می گیرند.
دانیال نورقلی پور 1400-06-02
سلام و خسته نباشید . اموزش خوبی بود ولی یکم ظاهرا عجله داشتند که سریع سریع صحبت می کردند. ای کاش کمی شمرده تر صحبت میکردید :)
1402-09-23
راستش زیاد خوب نبود بنده میخوئاستم از پایه شروع کنم ولی خیلی پیشرفته درس میدادن

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

تفاوت بین HTML و CSS

بسیاری از مردم بر این باورند که HTML و CSS یکسان هستند، اما درواقع این دو زبان کاملاً متمایز هستند. درحالی‌که آن‌ها اغلب باهم در برنامه‌نویسی و طراحی وب استفاده می‌شوند، هر دو می‌توانند به‌طور جداگانه نیز مورد استفاده قرار گیرند. هر دو در تعداد بی‌شماری از برنامه‌های کاربردی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه چند تفاوت کلیدی بین HTML و CSS بیان‌شده است:

  • HTML محتوا و ساختار یک صفحه وب را تعریف می‌کند، درحالی‌که CSS نمایش و طراحی عناصر HTML را ترجمه می‌کند.
  • HTML می‌تواند کد CSS را در فایل‌های خود قرار دهد، اما CSS نمی‌تواند حاوی HTML در برگه‌های خود باشد.
  • HTML برای ارائه یا تجسم استفاده نمی‌شود، درحالی‌که از CSS استفاده می‌شود
  • HTML یک نحو کاملاً واضح و قابل‌درک دارد، درحالی‌که CSS می‌تواند کمی پیچیده‌تر و گیج‌کننده‌تر شود.
  • HTML از «تگ‌ها» در دو طرف محتوا استفاده می‌کند، درحالی‌که CSS از «سلکتورها» استفاده می‌کند که توسط یک بلوک اعلان دنبال می‌شوند.
  • کد استفاده‌ شده توسط HTML بسیار بزرگ‌تر از کد استفاده‌ شده توسط CSS است و CSS زمان بارگذاری کمتری می‌خواهد.
  • عملکرد اصلی HTML ایجاد صفحات وب است، درحالی‌که از CSS برای کنترل طرح و سبک این صفحات وب استفاده می‌شود.

آیا HTML و CSS مانند سایر زبان‌های کدنویسی هستند؟

در دنیای توسعه وب، شما با مجموعه کاملی از زبان‌های مختلف که برای برنامه‌نویسی استفاده می‌شوند مواجه خواهید شد؛ مانند جاوا، روبی، پایتون، SQL و Perl. این پنج زبان برنامه‌نویسی درواقع در گروه زبان‌های برنامه‌نویسی توسعه Back-end قرار دارند. جاوا اسکریپت، HTML و CSS درزمینهٔ توسعه front-end قرار دارند.

دلیل اصلی اینکه چرا HTML و CSS به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی در نظر گرفته نمی‌شوند این است که آن‌ها فقط ساختار و سبک صفحه وبی که می‌سازید را تعیین می‌کنند. آن‌ها حاوی هیچ دستورالعملی مانند سایر زبان‌های فرانت‌اند نیستند. همچنین مدت‌زمان لازم برای یادگیری HTML و CSS نسبت به سایر زبان‌ها بسیار کمتر است و شما با تمرین کافی و تمرکز در عرض یک ماه می‌توانید به آن‌ها مسلط شوید.

با یادگیری کامل HTML و CSS چه‌کارهایی می‌توانم انجام بدهم؟

با یادگیری کامل HTML و CSS شما می‌توانید پایه‌های خود را در طراحی سایت قوی کنید و وب‌سایت‌های ساده‌ای را نیز هم‌زمان طراحی کنید. هم‌چنین HTML و CSS به شما کمک می‌کند که به‌راحتی:

  • طراحی قالب وردپرس
  • بوت استرپ
  • دست‌کاری قالب وردپرس
  • و...


را به راحت‌ترین شکل ممکن یاد بگیرید. در آموزش طراحی قالب‌های وردپرسی از HTML و CSS استفاده می‌کنند، بنابراین به کمک این دوره آموزش رایگان HTML و CSS پیش‌نیاز دوره‌های طراحی قالب را نیز گذرانده‌اید.

همچنین با یادگیری مهارت‌های HTML و CSS، شما پیش‌نیاز دوره طراحی سایت با جاوا اسکریپت، PHP و… را نیز می‌گذرانید و می‌توانید با خاطری آسوده به یادگیری این موارد بپردازید.


نحوه یادگیری HTML

یادگیری HTML می‌تواند شما را برای یادگیری مهارت طراحی سایت آماده کند. در دوره آموزش رایگان html و css شما به‌ خوبی با مفاهیم کلی HTML آسیا خواهید شد و نیاز به هیچ منبع خارجی دیگری برای شروع ندارید. آموزش html دوره پیش‌رو یکی از کامل‌ترین آموزش‌های فارسی در سطح وب است که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار داده‌شده است. به کمک این دوره در کمترین زمان ممکن شما به مهارت نسبتاً مناسبی از اچ تی ام ال خواهید رسید.

نحوه یادگیری CSS

تفاوت CSS با یک‌زبان معمولی نه‌تنها به این دلیل است که به‌طور خاص برای برنامه‌نویسی طراحی‌شده است، بلکه لزوماً نیازی به دانستن تمام ویژگی‌ها و مقادیر مربوط به CSS ندارید. بااین‌حال، مانند هر موضوع دیگری، برخی از اصول اساسی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید؛ زیرا یادگیری این اصول آموزش را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

در دوره آموزش رایگان HTML و CSS به‌صورت پروژه محور به آموزش CSS پرداخته‌ایم و شما به‌صورت عملی یاد خواهید گرفت که صفحات وب خود را با استفاده از CSS تزئین کنید.


سرفصل‌های دوره آموزش رایگان html و css مبتدی تا پیشرفته:

آشنایی با Html و ایجاد پروژه
ساخت صفحه سایت با Html - بخش اول
ساخت صفحه سایت با Html - بخش دوم
طراحی Header صفحه سایت با CSS
طراحی و استایل‌دهی قسمت جستجو با CSS
طراحی Footer صفحه سایت با CSS

شما در این دوره یاد خواهید گرفت که صفحه سایت گوگل را طراحی کنید.

کاربرد دوره آموزش رایگان طراحی صفحه سایت Google با Html و CSS چیست؟

در حال حاضر طراحی سایت یکی از مهارت‌های قابل‌توجه به شمار می‌رود. البته باید بدانید که تکنولوژی‌ها و دانش این حوزه روزبه‌روز در حال گسترش است. نباید فراموش کرد که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ روش برای طراحی وب‌سایت وجود دارد و این روش‌های درحال‌توسعه هستند. پس باید عنوان کرد دوره آموزش رایگان طراحی صفحه سایت Google با Html و CSS به شما فرصت آشنایی مناسب با اصول طراحی سایت را می‌دهد.

هدف از یادگیری دوره آموزش رایگان طراحی صفحه سایت Google با Html و CSS چیست؟

هدف از آموزش این دوره یادگیری شما با مقدمات برنامه‌نویسی و طراحی سایت در کوتاه‌ترین زمان است. علاوه بر این شما با اصول کلی طراحی سایت آشنا می‌شوید. در واقع این دوره طراحی صفحه سایت Google به کمک Html و CSS با معرفی اصول اساسی لازم برای طراحی سایت را به شما نشان می‌دهد.


دوره آموزش رایگان طراحی صفحه سایت Google با Html و CSS مناسب چه کسانی است؟

آموزش رایگان طراحی صفحه سایت Google با Html و CSS برای تمام افرادی که قصد ساخت وب‌سایت خود را دارند مفید خواهد بود. در واقع می‌توان گفت که این دوره مناسب کسانی است که به دلایل مختلف شخصی و در کمترین زمان قصد یادگیری طراحی صفحه سایت Google را دارند.

همچنین این دوره برای تمام کسانی که به طراحی سایت به‌طور ویژه به‌وسیله Html و CSS علاقه‌مند هستند، مفید واقع خواهد شد. علاوه بر این نباید فراموش کرد که کسب این مهارت می‌تواند به شما کمک کند تا در این زمینه فعالیت خود را شروع کنید.

اگرچه این دوره یک دوره مقدماتی تا پیشرفته نیست ولی به‌خوبی نیاز کاربران را درک و به آن‌ها اصول اولیه را آموزش می‌دهد.


بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان طراحی صفحه سایت Google با Html و CSS چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

شما در این دوره مواردی نظیر برنامه‌نویسی و طراحی وب، کدنویسی با استفاده HTML و CSS و البته با اصول و مفاهیم اصلی طراحی وب‌سایت آشنا می‌شوید.

منبع اصلی این دوره آموزشی راهنمای جامعی است که توسط توسعه‌دهندگان موتور جستجوگر گوگل برای بهینه‌سازی کدهای HTML و CSS مورد استفاده در طراحی سایت ارائه‌ شده است.


پیش‌نیازها و منابع مکمل دوره آموزش رایگان طراحی صفحه سایت Google با Html و CSS

آشنایی با اصول کلی برنامه‌نویسی و آشنایی با Html و CSS را می‌توان اصلی‌ترین پیش‌نیاز این دوره دانست. البته این دوره با زبان ساده و مخصوص افراد غیر متخصص در زمینه برنامه‌نویسی و طراحی سایت است. پس نگران عدم درک روندی آموزشی این دوره نباشید.

 

آموزش جاوا اسکریپت

آموزش برنامه نویسی

آموزش جاوا

آموزش اسکرچ

 

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:41 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)