آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو

poster
پیش‌نمایش دوره

طراحی و ساخت مدارها و وسایل فرکانس بالا همواره یکی از چالش‌های مهندسی برق بوده و بسیاری از دانشجویان و استادان این حوزه به دنبال یادگیری روش‌هایی برای طراحی ایده آل و بهینه‌سازی شده این ... ادامه

مدرس دوره:
حسین میارنعیمی
حسین میارنعیمی
5 (15 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  33 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  51 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو

طراحی مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو
  جلسه 1: مقدمه‌ای بر درس و موج مسطح یکنواخت
مشاهده
"86:39  
  جلسه 2: موج مسطح یکنواخت و انتشار در عایق‌ها و هادی‌های کامل
مشاهده
"78:43  
  جلسه 3: موج مسطح یکنواخت و انعکاس و شکست امواج
مشاهده
"102:33  
  جلسه 4: خطوط انتقال (قسمت اول)
مشاهده
"85:16  
  جلسه 5: خطوط انتقال (قسمت دوم)
مشاهده
"92:06  
  جلسه 6: خطوط انتقال و اسمیت چارت
مشاهده
"95:22  
  جلسه 7: اسمیت چارت (قسمت دوم)
مشاهده
"79:26  
  جلسه 8: اسمیت چارت (قسمت سوم)
مشاهده
"97:35  
  جلسه 9: تطبیق امپدانس
مشاهده
"81:51  
  جلسه 10: تطبیق امپدانس پهن‌باند
مشاهده
"105:27  
  جلسه 11: تطبیق امپدانس پهن‌باند (قسمت دوم)
مشاهده
"82:09  
  جلسه 12: تطبیق امپدانس با پهنا باند مشخص و مقدمه‌ای بر تقویت‌کننده‌های مایکروویو
مشاهده
"89:38  
  جلسه 13: کلیات تقویت‌کننده‌های مایکروویو
مشاهده
"85:07  
  چلسه 14: ماتریس پراکندگی
مشاهده
"73:04  
  جلسه 15: تقویت‌کننده‌های مایکروویو (قسمت اول)
مشاهده
"104:17  
  جلسه 16: تقویت‌کننده‌های مایکروویو (قسمت دوم)
مشاهده
"92:58  
  جلسه 17: تقویت‌کننده‌های مایکروویو (قسمت سوم)
مشاهده
"96:47  
  جلسه 18: تقویت‌کننده‌های مایکروویو (قسمت چهارم)
مشاهده
"75:26  
  جلسه 19: تقویت‌کننده‌های مایکروویو (قسمت پنجم)
مشاهده
"90:42  
  جلسه 20: تقویت‌کننده‌های مایکروویو (قسمت ششم)
مشاهده
"86:32  
  جلسه 21: تقویت‌کننده‌های مایکروویو (قسمت هفتم)
مشاهده
"127:17  
  جلسه 22: تقسیم‌کننده‌ها و ترکیب‌کننده‌ها - ویلکینسون
مشاهده
"105:31  
  جلسه 23: تقسیم‌کننده‌ها و ترکیب‌کننده‌ها - هیبرید تربیع
مشاهده
"98:42  
  جلسه 24: تقسیم‌کننده‌ها و ترکیب‌کننده‌ها - خطوط تزویج شده
مشاهده
"91:47  
  جلسه 25: تقویت‌کننده کم‌نویز (قسمت اول)
مشاهده
"92:44  
  جلسه 26: تقویت‌کننده کم‌نویز (قسمت دوم)
مشاهده
"75:03  
  جلسه 27: تقویت‌کننده پهن‌باند
مشاهده
"102:32  
  جلسه 28: اسیلاتورهای مایکروویو
مشاهده
"106:14  
  جلسه 29: فیلترهای مایکروویو (قسمت اول)
مشاهده
"99:04  
  جلسه 30: فیلترهای مایکروویو (قسمت دوم)
مشاهده
"76:53  
  جلسه 31: فیلترهای مایکروویو (قسمت سوم)
مشاهده
"99:32  
  جلسه 32: آنتن و مفاهیم پایه آن
مشاهده
"87:23  
  جلسه 33: آنتن‌های گیرنده
مشاهده
"108:04  

درباره دوره

طراحی و ساخت مدارها و وسایل فرکانس بالا همواره یکی از چالش‌های مهندسی برق بوده و بسیاری از دانشجویان و استادان این حوزه به دنبال یادگیری روش‌هایی برای طراحی ایده آل و بهینه‌سازی شده این مدارها بوده‌اند. امروزه با پیشرفت علم و گسترش ابزارهای کامپیوتری این امر کمی راحت‌تر شده اما هنوز هم لازم است که مباحث پایه‌ای طراحی و کار با نرم‌افزارهای مختلف به افراد آموزش داده شود. دوره آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع مایکروویو با همین هدف ارائه شده است تا شما بتوانید اولین قدم را برای متخصص شدن در زمینه طراحی و ساخت انواع مدار مایکروویو بردارید.

مدارهای مجتمع مایکروویو چه کاربردی دارند؟

یکی از درس‌های بسیار مهم در مهندسی الکترونیک و مخابرات مدارهای فعال مایکروویو است؛ مدارهایی که با موج‌های فرکانس بالا با طول موج پایین کار می‌کنند و در طراحی وسایل و سیستم‌های مایکروویوی به کار می‌روند. مؤلفه‌های اصلی مدار مایکروویو طراحی آن را مشکل می‌کند اما باعث می‌شود که در طراحی آنتن‌ها، بهبود پهنای باند، سیستم‌های رادار، مدارهای مخابراتی و ماهواره‌ای، سیستم‌های فضایی، درمان بیماری‌ها و بهبود فرایند سنجش از دور کاربرد داشته باشد. همین کاربرد گسترده باعث شده است که مهندسین برق به این حوزه علاقه نشان دهند و برای پیشرفت در حوزه کاری و درسی به فکر یادگیری طراحی این دسته از مدارها بیفتند.

هدف از یادگیری طراحی مدارهای مجتمع مایکروویو چیست؟

هدف اصلی از دوره طراحی مدارهای مجتمع مایکروویو آموزش مفاهیم مهم در این مدارها و در نظر گرفتن همه موارد مورد نیاز برای طراحی یک مدار کاربردی و بی‌عیب و نقص است. مدار مایکروویو به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد بسیار حساس است و باید با دقت بالایی طراحی شود؛ به همین دلیل در این دوره همه موارد پایه‌ای و اصلی در طراحی به طور کامل آموزش داده می‌شوند تا شما اولین قدم در این مسیر را محکم و مصمم بردارید.

دوره رایگان طراحی مدارهای مجتمع مایکروویو مناسب چه کسانی است؟

دوره رایگان طراحی مدار مایکروویو برای دانشجویان رشته‌های الکترونیک و مخابرات طراحی شده است. افرادی که اکنون در حال گذراندن این درس هستند و دوست دارند مطالب آن را به صورت عمیق‌تر و با شیوه‌ای متفاوت یاد بگیرند می‌توانند از این دوره استفاده کنند. علاوه بر این کسانی که قصد دارند در کنکور مقاطع ارشد یا دکتری شرکت کنند و در این درس مشکل دارند یا نیاز به یادگیری مباحث پایه‌ای در این زمینه دارند از مطالب مطرح‌شده در این دوره بهره خواهند برد. علاوه بر این‌ها این دوره برای کسانی که مهندسی برق نخوانده‌اند اما به این حوزه علاقه دارند و می‌خواهند کارهایی در این زمینه انجام دهند کاملا مفید خواهد بود.

بعد از گذراندن دوره طراحی مدارهای مجتمع مایکروویو چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

در پایان جلسات آموزش طراحی مدار مایکروویو پارامترهای مهم در طراحی و نحوه به‌کارگیری دانش خود برای ساخت چنین مدارهایی را خواهید آموخت. همچنین یاد می‌گیرید که چگونه مدارهای طراحی شده را ارزیابی کنید و تا حدودی مطمئن شوید که بعد از پیاده‌سازی نهایی نیز درست کار خواهند کرد. علاوه بر این‌ها انواع تقویت‌کننده‌ها، اسیلاتورها، تقسیم‌کننده‌ها و فیلترها را می‌شناسید و یاد می‌گیرید که چگونه در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کنید تا به هدف موردنظر خود برسید.

آموزش‌های پیش‌نیاز این دوره

تلاش شده است که مباحث دوره رایگان طراحی مدارهای مجتمع مایکروویو به صورت پایه‌ای و از صفر تا صد بیان شود تا شما نیازی به گذراندن دوره‌های دیگر نداشته باشید. اما به‌منظور فهم مطالب این درس بهتر است با مفاهیم اولیه مدار مایکروویو و اصطلاحات مربوط به آن آشنایی داشته باشید و فرمول‌ها و قوانین حاکم بر این فضا را بشناسید.

سرفصل‌های دوره

دوره آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع مایکروویو در 33 جلسه شامل 50 ساعت و 52 دقیقه آموزش ارائه می‌شود. در این دوره ابتدا مقدمه‌ای بر امواج و خواص آن‌ها بیان خواهد شد و سپس مطالبی درباره خطوط انتقال در مدار مایکروویو ارائه می‌شوند. بعد از آن به سراغ روش تحلیلی اسمیت چارت و تطبیق امپدانس می‌رویم و در 7 جلسه به صورت مفصل به انواع تقویت‌کننده‌های مایکروویو می‌پردازیم. بعد از آشنایی با تقسیم‌کننده‌ها و ترکیب‌کننده‌ها نوبت به اسیلاتورها و فیلترهای مایکروویو می‌رسد و در نهایت مفاهیم مربوط به آنتن‌ها و گیرنده‌ها مطرح خواهند شد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حسین میارنعیمی

دکترحسین میارنعیمی، از سال 1383 به عنوان استادیار گروه الکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شروع به کار نمود. هم‌اینک ایشان با مرتبه‌ی استادی به تدریس دروس میکروالکترونیک و فرکانس رادیویی مشغول هستند.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1403-01-13
عالی عالی عالی عالی
1402-10-28
باسلام فقط میتونم بگم استادیوم العاده تدریس میکننددستدهمتون دردنکنه...
1402-07-14
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای پروفسور نعیمی و معاونت امور مکتب خونه؛ بنده ارشد مخابرات میدان را در یکی از دانشگاه های معتبر گذرانده ام و متاسفانه در دوره ارشد این درس (MMIC) و مدار مجتمع فرکانس بالا (RFIC) ارائه نشد و به اجبار دروس اختیاری دیگری گذراندم. از طریق یکی از دوستان با دوره آقای دکتر نعیمی آشنا، و در حال گذراندن دوره هستم و نقاط قوت این دوره، تسلط و صبر و شکیبایی استاد و نیز انتقال داده از جنبه مفاهیم و تئوری ریاضیاتی بی نظیر بوده و نهایت تشکر را از ایشان دارم. با توجه به اینکه بنده بعد از کارشناسی ارشد مشغول پژوهش و نیز کار در حوزه مخابرات میدان هستم؛ به تمامی دوستان رشته مخابرات میدان که در حوزه تحلیل و به ویژه طراحی مدارات فرکانس بالا مانند فیلترها، کوپلرها، خطوط انتقال، تزویچ کننده ها و مقسم ها و... مشغول به تحقیق و پژوهش و حتی کار هستند، این دوره و دوره "RFIC 1" و دوره "RFIC 2" دکتر نعیمی را پیشنهاد میکنم و قطع به یقین در حال حاضر و آینده به موثر واقع خواهد شد. با تشکر "به دلیل کامنت و صحبت های طولانی پوزش میطلبم."
1402-04-11
عالی ترین و کامل ترین آموزشی بود که تا به الان دیده بودم. با سپاس فراوان
1401-05-27
بسیار از جناب دکتر میار نعیمی سپاسگذارم بابت تولید همچین دوره کاملی . این درس واقعا سخته ولی با تسلط بسیار خوب ایشان یادگیریش راحت میشه. تمام آموزش های این استاد عزیز با ارزش و بینظیر هستن. از مکتب خونه هم تشکر میکنیم بابت ضبط و انتقال این اموزش به صورت رایگان.
1401-02-29
بسیار عالی و با حوصله و به دور از ایجاد استرس به دانشجو کار را دنبال می کنند
هادی تیموری 1401-02-22
بسیار عالی و آموزنده لذت بردم ممنونم
محمد رضاعلی 1400-02-13
عالیه بسیار سپاسگذارم
1400-02-08
خیلی دوره مفید و کابردی هستش ... انتظار داریم از بنیاد مکتب خونه که با ارائه دوره های مربوط به طراحی آنتن پکیج مخابرات و الکترونیک رو کامل تر کنند. با تشکر بسیار از استاد میار نعیمی و بنیاد مکتب خونه از تلاششون در جهت تعالی دانش جوانان
1399-12-08
سلام خسته نباشید.بسیار عالی استفاده بردم. خدا به زندگی استاد ارجمند خیر و برکت بدهد. ان شاالله.
1399-12-02
ایشون واقعا عالی تدریس میکنند و خدا بهشون سلامتی و عمر با عزت عطا کند چون علم شون رایگان در اختیار سایرین قرا میدهند
غلامحسین قدرتی وایقان 1399-10-25
سلام:با تشکر از آقای دکتر نعیمی بهخاطر زحمات و تدریس خوب چنانچه درس کنترل خطی را با همین ظرافت ارائه نما یند جای بسی سپاسگزاری دارد.حسین
پوریا شاه حسینی 1399-09-18
دکتر میار کنار دکتر ذاکری و دکتر ازوجی بهترین استاد‌های دانشکده برق دانشگاه نوشیروانی هستن. اگر بتونین دوره‌های بیشتری از این سه نفر بذارین عالی میشه

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  33 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  51 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)