آموزش رایگان مبانی برنامه‌نویسی برای همه

این دوره برای تمام کسانی که قصد ورود به دنیای برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتر را دارند مناسب است. این دوره به شما کمک می‌کند مبانی برنامه‌نویسی و حل مسئله را فرا بگیرید و با مبانی ... ادامه

4.8 (31 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  28 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  36 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

این دوره را می‌توان به‌عنوان پیش‌نیاز تمام دوره‌های تخصصی کامپیوتر معرفی کرد. چراکه حل مسئله و برنامه‌نویسی را به‌صورت پایه‌ای بررسی می‌کند و هیچ نکته‌ای را باقی نمی‌گذارد. برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیازی الزامی نبوده و تمام علاقه‌مندان به این زمینه می‌توانند در آن شرکت کنند.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان مبانی برنامه‌نویسی برای همه

برنامه‌نویسی کامپیوتر مقدماتی با پایتون
  مبانی برنامه‌نویسی کامپیوتری
"51:25  
  برنامه‌های کامپیوتری چگونه کار می‌کنند؟
"88:13  
  اولین برنامه‌های کامپیوتری شما
"81:11  
  انواع متغیرهای پایتون
"81:08  
  عملگرهای منطقی در برنامه‌نویسی
"83:58  
  شرط‌ها در برنامه‌نویسی
"80:06  
  حل مسئله طراحی مدار جمع‌کننده با پایتون
"82:42  
  حلقه‌ها در برنامه‌نویسی
"77:05  
  کار با لیست‌ها در برنامه‌نویسی
"78:37  
  توابع در برنامه‌نویسی
"82:28  
  انواع ساختمان داده‌ها در برنامه‌نویسی
"69:03  
  عملیات روی ساختمان داده‌های مختلف
"77:16  
  استرینگ‌ها در برنامه‌نویسی
"72:50  
  حلقه‌ها و ساختمان داده‌های مختلف
"75:44  
طراحی الگوریتم و حل مسئله در برنامه‌نویسی
  Divide & Conquer (یا تقسیم و غلبه) و برنامه‌نویسی پویا
"67:27  
  جستجو در لیست‌ها و دیگر Containerها
"67:03  
  مرتب‌سازی
"63:46  
  بررسی خطاها، کار با فایل و آشنایی با برنامه‌نویسی شیءگرا
"72:40  
  مفهوم کلاس در شیءگرایی
"84:43  
  نمودار کلاس و برنامه‌نویسی شیءگرا
"75:48  
  حل تمرین شیءگرایی
"81:03  
  برج هانوی
"87:11  
  کار با نامپای بخش اول
"69:38  
  کار با نامپای بخش دوم
"74:31  
  کار با نامپای بخش سوم
"72:54  
  نمایش و مصورسازی داده‌ها بخش اول
"84:47  
  نمایش و مصورسازی داده‌ها بخش دوم
"86:35  
  کار با پانداس
"86:35  

درباره دوره

این دوره برای تمام کسانی که قصد ورود به دنیای برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتر را دارند مناسب است. این دوره به شما کمک می‌کند مبانی برنامه‌نویسی و حل مسئله را فرا بگیرید و با مبانی زبان برنامه‌نویسی پایتون هم آشنا شوید. زبانی که در حال حاضر کاربردهای گسترده‌ای دارد و در رشته‌های مختلف به کار می‌آید. با یادگیری زبان پایتون یک آینده شغلی خوب با گزینه‌های متنوع برای مسیر شغلی در انتظارتان خواهد بود. در کنار مواردی که گفتیم، در این دوره شما با شیوه تفکر متخصصان علوم کامپیوتر و همچنین شیوه کار کامپیوتر (چگونه کامپیوتر کارهای مختلف را انجام می‌دهد) نیز آشنا خواهید شد.

مجموعه مواردی که در این دوره تدریس می‌شود، نگاهی جامع به کامپیوتر، علوم و زمینه‌های کاری مرتبط با آن را به شما ارائه خواهد داد. در پایان این دوره شما آماده شرکت در انواع دوره‌های تخصصی کامپیوتر و حتی زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف خواهید بود. شرکت در دوره آموزش رایگان مبانی برنامه‌نویسی برای همه باعث می‌شود شما اولین قدم را برای ورود به دنیای علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی محکم برداشته و در ادامه با آگاهی مسیر خود را انتخاب کنید.

مطالب ارائه شده در این دوره برگرفته از سرفصل‌های درس مبانی برنامه‌نویسی در دانشگاه صنعتی شریف بوده و توسط حمیدرضا حسین‌خانی، استاد این دانشگاه، تدریس می‌شود. تطبیق سرفصل‌ها با سرفصل‌های وزارت علوم و تدریس آن‌ها توسط یکی از استادان بهترین دانشگاه صنعتی کشور را می‌توان به‌عنوان مزایای این دوره معرفی کرد.

 

در دوره آموزش رایگان مبانی برنامه‌نویسی برای همه چه مهارت‌هایی یاد خواهید گرفت؟

این دوره به بررسی مفهوم کامپیوتر و شیوه کار آن به‌صورت اساسی می‌پردازد. در این دوره یاد می‌گیرید که کامپیوتر چگونه وظایف مختلف را از طریق محاسبات و انتقال داده‌ها انجام می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر این دوره ابتدا شما را با نگاهی جزئی‌تر به کامپیوتر و شیوه کار آن روبرو می‌کند و سپس شما را به سمت برنامه‌نویسی می‌برد. این شیوه یادگیری به شما کمک می‌کند مفاهیم برنامه‌نویسی را عمیق‌تر درک کرده و سریع‌تر یاد بگیرید. 

در این دوره همچنین مهارت‌های حل مسئله شما تقویت خواهد شد. مهارت حل مسئله یا Problem-solving Skills یکی از مهم‌ترین مبانی برنامه‌نویسی است که برای یادگیری هر زبانی به کار می‌آید. یک برنامه‌نویس باید بتواند مسائل مختلف مثل «اضافه‌کردن یک دکمه به نرم‌افزار» یا موارد پیچیده‌تر را ساده‌سازی کرده و سپس با یک قطعه کد حل کند. در این دوره ابتدا روی مهارت‌های حل مسئله تمرکز می‌شود تا با ذهنی آماده به سراغ برنامه‌نویسی برویم. این دوره همچنین با تمرین‌های منظم و هفتگی به شما کمک می‌کند یادگیری خود را خیلی سریع تثبیت کنید و با به چالش کشیدن شما، آموخته‌هایتان را همیشگی می‌کند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمیدرضا حسین‌خانی

حمیدرضا حسین‌خانی، دانش‌آموخته مهندسی نرم‌افزار و کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیک است. 
او از سال ۹۲ به‌عنوان مهندس نرم‌افزار وارد صنعت شد و همکاری با استارتاپ‌های خوش‌نام و در حال رشدی مثل ایران‌اپس، دیجی‌کالا، دیجی استایل، اسنپ و بامیلو در سمت‌های مختلف مهندسی، مدیریت و مشاوره را در کارنامه‌ی خود دارد.

ایشان بیش از ۱۰ سال از سوابق حرفه‌ای خود را مشغول تدریس در کارگاه‌های مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی در مدارس، پژوهش‌سرا‌ها، دانشگاه‌ها و همین‌طور آموزشگاه‌هایی چون لایتک دانشگاه صنعتی شریف، هواپیمایی هما و شبکه ملی مدارس ایران (رشد) بوده‌است. همین‌طور منتور تعداد زیادی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و روبوکاپ و داور و برگزار‌کننده اولین دوره‌ی مسابقات دانش‌آموزی برنامه‌نویسی موبایل در دانشگاه صنعتی شریف (Nadcup 2016) است.

او از نمایندگان بنیاد جهانی School of AI در ایران است که در زمینه ترویج و آموزش هوش مصنوعی به دانشجویان و استارتاپ‌ها فعالیت می‌کند. همچنین، ایشان از سال 99 به عنوان مدرس دروس دوره لیسانس دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار شده‌است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
امیرحسین دژم خواه 1402-12-05
با تشکر از استاد گرامی و تیم مکتب خونه دوره بسیار عالی و قابل فهم بود و برای دسترسی به تمرینات در سایت کویرا باید وارد قسمت کلاس ها بشید و ثبت کلاس جدید رو بزنید و دانشگاه رو بزارید روی صنعتی شریف و نیمسال هم بهار 99-00 هست و اسم درس مبانی برنامه‌سازی با Python - گروه ۸ هست موفق باشید .
آریو 1402-10-27
کلاس فوق العاده ای هست. چطور می‌تونم به تمرینات روی کوئرا دسترسی داشته باشم؟
محمد صنیع ثالث 1402-09-08
به عنوان یک مهندس IT میتونم بگم استاد واقعا حرفه ای بودند و بنده از تدریس لذت بردم.
محمدرضا ارجمند 1402-09-01
استاد بسیار باسوادی هستن و انسجام بیان خیلی خوبی دارن. توی این دوره اصول برنامه نویسی و زبان پایتون آموزش داده میشه. نیاز به پیش نیازی نداره و استاد از ابتدا شروع میکنن. ویژگی مثبت تدریس اینه که مثال های زیادی حل میشه و تا یه چیزی جا نیفته کلاس پیش نمیره. سرعت تدریس یه ذره آرومه که این قضیه برای کسایی که تازه شروع کردن میتونه خوب باشه. تمام تمرینات در سایت quera.ir با توضیحات کامل موجوده.
نگین دادگر 1402-06-18
اموزش استاد عالی با رفع اشکال و مرور بسیار
1402-06-15
بسیار عالی و مفید . دسترسی به تمرینات در سایت کوِِیرا امکان پذیر است .
فردوس حیاتی نسب 1402-06-04
این دوره بسیار عالی هست. لینک دسترسی به تمارین رو در پاوری که ارائه میدن قرار دادن. همون رو در گوگل سرچ کنید تا بتونین در سایت کوئرا تمارین رو ببین. چون در نظرات دیدم که از این که تمارین رو نداشتن گله مند بودن.
زاهده میرابی 1402-05-23
بسیار عالی و کامل. برای من که از صفر و بدون هیچ پیش زمینه ای شروع کردم در نهایت شیوایی بود.🙏🙏
1402-04-21
عالی خیلی انسان باسوادی هستند
1402-04-06
عالی حرف نداشتن
1402-02-19
درود بر عزیزان واقعا خیلی خوشحالم دوست عزیزی در این مدت طولانی آموزش رایگان و جامعی دادن و نمونه بارزی مثل این دوره چه بصورت رایگان و پولی من ندیدم. با سپاس فراوان از همه زحمتکشان راه علم.
1402-02-18
با سلام و تشکر. کار با پانداز آپلود نشده و آخرین ویدیو اشتباه آپلود شده.. دانشگاه شریف مثل همیشه درجه ۱.واقعا برخی اساتید هستن که باعث میشن از درس لذت ببریم و برخی اساتید دیگر که باعث میشن از درس زده بشی.. تشکر فراوان بابت انتشار رایگان این دوره
یوسف حیدری دستجردی 1401-06-08
من قسمت سومم هنوز، چه انسان محترم و با سوادی هستند ایشون، و چقد خوب دانششون رو میتونن منتقل کنن، واقعا تبرک داره انتخاب استادهایی
محمدتقی توفیقی 1401-04-08
با سلام و احترام. تشکرفراوان هم از زحمات ارزشمند و کار بزرگ و ستودنی دوستان مکتبخونه و هم از تدریس خیلی خوب استاد محترم. خیلی عالی هستند فقط دو جلسه آخر تکراری اند.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ با سپاس از نظر و اطلاع رسانی شما، موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
1401-03-23
این دوره بسیار عالی هستش و اطلاعات عمومی و به روز زیادی ارائه میده
1
2

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  دانشگاه صنعتی شریف
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  28 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  36 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)