آموزش رایگان یادگیری تقویتی

poster
پیش‌نمایش دوره

هدف از آموزش یادگیری تقویتی چیست؟ هدف اصلی آموزش رایگان یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning) تسهیل فرآیند یادگیری و ارتقای عملکرد افراد در حوزه مهندسی کامپیوتر است. در مهندسی کامپیوتر، یادگیری تقویتی می‌تواند به افراد کمک ... ادامه

مدرسان دوره
حسین حسنی
4.4 (10 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  20 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  26 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 افزایش عملکرد افراد در حوزه‌ی مهندسی کامپیوتر

 آمادگی بیشتر افراد برای ورود به حوزه هوش مصنوعی

 درک مفهوم یادگیری تقویتی

 آموزش الگوریتم‌ها و روش‌هایی که در یادگیری تقویتی استفاده می‌شوند

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان یادگیری تقویتی

درباره دوره

هدف از آموزش یادگیری تقویتی چیست؟

هدف اصلی آموزش رایگان یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning) تسهیل فرآیند یادگیری و ارتقای عملکرد افراد در حوزه مهندسی کامپیوتر است.

در مهندسی کامپیوتر، یادگیری تقویتی می‌تواند به افراد کمک کند تا مفاهیم پایه و پیشرفته‌ای را در زمینه‌های مختلف مانند برنامه‌نویسی، شبکه‌های کامپیوتری، امنیت، هوش مصنوعی و سایر حوزه‌های مرتبط با مهندسی کامپیوتر یاد بگیرند. با دسترسی به منابع آموزشی رایگان، افراد می‌توانند مفاهیم پایه را فرا بگیرند، مهارت‌های عملی را تقویت کنند و بهترین روش‌ها و فنون را برای انجام پروژه‌ها و حل مسائل مهندسی کامپیوتر بیاموزند.

به طور خلاصه، هدف از آموزش رایگان یادگیری تقویتی در مهندسی کامپیوتر، تسهیل فرآیند یادگیری و ارتقای عملکرد افراد در این حوزه است، همچنین امکان دسترسی عمومی و برابر به آموزش را فراهم می‌کند.

این دوره مناسب چه‌کسانی است؟

 برای افرادی که علاقه‌مند به این حوزه هستند و می‌خواهند مهارت‌ها و دانش خود را در زمینه مهندسی کامپیوتر تقویت کنند، مناسب است. این دوره برای افراد با سطوح دانش مختلف، از مبتدی تا پیشرفته، قابل استفاده است.

زیرمجموعه‌های مهندسی کامپیوتر که در این دوره پوشش داده می‌شوند، می‌تواند شامل برنامه‌نویسی، شبکه‌های کامپیوتری، امنیت، هوش مصنوعی، پایگاه داده و سایر حوزه‌های مرتبط باشد. بنابراین، افرادی که می‌خواهند در زمینه برنامه‌نویسی، توسعه نرم‌افزار، طراحی وب، مدیریت سیستم‌ها، امنیت اطلاعات و سایر زمینه‌های مهندسی کامپیوتر فعالیت کنند، می‌توانند از این دوره استفاده کنند.

با توجه به اینکه این دوره یادگیری تقویتی رایگان است، به ویژه برای افرادی که نیاز به آموزش با منابع آموزشی قابل دسترسی و بدون هزینه دارند، مناسب است. همچنین، افرادی که از نقاط مختلف جهان هستند و به دلیل محدودیت‌های مکانی یا مالی قادر به شرکت در دوره‌های حضوری نیستند، می‌توانند از این دوره آموزشی آنلاین بهره ببرند.

در کل، این دوره برای همه کسانی که علاقه‌مند به مهندسی کامپیوتر هستند و می‌خواهند مهارت‌ها و دانش خود را در این حوزه ارتقا دهند، مناسب است.

درباره استاد

حسین حسنی

حسین حسنی تحصیلات آکادمیک خود را از سال ۹۲ و در رشته مهندسی برق آغاز کرد. وی از سال ۹۴ به مطالعه و پژوهش در زمینه هوش مصنوعی پرداخته و علاوه بر ثبت مقالاتی در کنفرانس‌های معتبر هوش مصنوعی، در پیاده‌سازی و اجرای پروژه‌های صنعتی موفق در سطح کشور نیز تلاش داشته است. وی دکترای تخصصی خود را از سال ۹۸ و با تمرکز بر موضوع یادگیری تقویتی، در آزمایشگاه یادگیری ماشین دانشگاه شریف آغاز کرده است.

maktabkhooneh-teacher محمدحسین رهبان

دکتر محمد‌حسین رهبان یکی از استادیاران دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف است. زمینه اصلی تحقیقاتی ایشان شامل یادگیری ماشین خصمانه و تفسیرپذیر، یادگیری متغیرهای نهان، و زیست‌شناسی محاسباتی است. به خصوص، ایشان اخیرا به تحقیق در زمینه کاربرد یادگیری ماشین در آنالیز داده سنجه‌های زیست‌شناسی توان بالا مبتنی بر تصویر مشغول شده‌اند. تحقیقات ایشان در دوره پسادکترا در موسسه برود مرتبط با هاروارد و ام آی تی، منجر به کشف ارتباط بین مکانیزم‌های دخیل در سرطان، و داروهایی که این مکانیزم‌ها را کنترل می‌کنند شده‌است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1403-01-01
باسلام و وقت بخیر سال نو مبارک ببخشید امکانش هست اسلاید های این دوره را هم برای دانلود بگذارید؟
1402-12-14
با سلام و تقدیم احترام آیا کل جلسات محدود به این 20 جلسه می شود؟ یا اینکه در ادامه جلسات دیگری نیز اضافه خواهد شد؟ چون معمولا کلاسهای درسی دکتر رهبان و سایر اساتید محترم دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف 27 جلسه می باشد. با تشکر
هما پویان فر 1402-11-23
سلام وقت به خیر این دوره بسیار پربار و عالیه میشه بگید پیش نیاز خاصی لازم است یا نه؟ لطفا اگر امکانش هست اسلایدهای درس را در سایت قرار بدید.باتشکر
عطیه زاهد 1402-07-11
دوره ی بسیار خوب با اساتید عالی، فقط آپلود دوره خیلی طول کشیده!!! پس کی قراره بقیه جلسه ها گذاشته بشه؟؟!!
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ به زودی ادامه ی ویدیوها قرار داده خواهند شد. ممنون از شکیبایی و همراهی شما
محسن احمدزاده 1402-06-14
با سلام و احترام . با تشكر بابت پروژه عظيم و وزين و حرفه اي و كم نظير مكتبخونه و تشكر بابت بارگزاري اين دوره بسيار ارزشمند بي صبرانه منتظر آپلود قسمتهاي بعدي هستيم .
1402-06-08
سلام جلسات 3 به بعد مشخص نیست که کی بارگذاری میشن؟ مجددا سلام مشخص نشده هنوز دقیقا کی بقیه ی جلسات بارگزاری میشه؟
مکتب‌خونه
همراه گرامی؛ به زودی بقیه جلسات دوره اضافه خواهند شد.
آرمین عطارزاده 1402-04-29
لطفا با سرعت بیشتری ویدیوهای جدید قرار بگیرد .ممنون
1402-12-24
با سلام و وقت بخیر جلسه 4 و 13 یکی هستند.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از این که نظر خود را با ما درمیان گذاشته اید سپاسگزاریم. با توجه به این که این دوره دانشگاهی می باشد و در دانشگاه ارائه و ضبط شده است و متاسفانه قابل اصلاح وجود ندارد و جلسه 13 اشتباها به مکتب خونه تحویل داده شده است.
حمیدرضا مازندرانی 1402-05-10
سلام و تشکر از زحماتتون دو جلسه اول عالی بود. منتظر جلسات آتی هستم.
محمد جواد تقی زاده 1402-10-06
سلام... اگر امکان دارد زودترسایز جلسات را آپلود کنید

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  دانشگاه صنعتی شریف
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  20 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  26 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)