×
ribbon

آموزش رایگان Node.js پروژه محور

نود جی اس (Node.js) یک محیط زمان اجرا سمت سرور و منبع آزاد به‌حساب می‌آید که بر روی موتور جاوا اسکریپت V8 کروم ساخته شده است. در واقع نود جی اس محیط اجرا با قابلیت ... ادامه

ارائه دهنده:  وب ‌پروگ  وب ‌پروگ
مدرس دوره:
4.4 (17 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  22 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آموزش نود جی اس

 آموزس رایگان نود جی اس

 آموزش پروژه محور نود جی اس

 ارتقای مهارت های جاوا اسکریپت

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Node.js پروژه محور

فصل اول : آشنایی با Node.js
فصل دوم : Module
  Global Object
"09:59  
  Module
"06:25  
  CommonJs
"14:53  
  Module Wrapper Function
"05:54  
  ES6 Module
"09:59  
فصل سوم : Core Module
  path
"11:53  
  fs
"18:29  
  os
"06:04  
  url
"07:32  
  Event Emitter
"17:49  
فصل چهارم : ساخت وب سرور
  وب سرور چیست؟
"06:46  
  HTTP Module
"10:01  
  Nodemon Package
"09:44  
  ارسال فایل
"11:03  
  Dynamic Route
"12:54  
  ویرایش صفحه‌ 404
"05:38  
  نمایش سایت
"07:27  

درباره دوره

نود جی اس (Node.js) یک محیط زمان اجرا سمت سرور و منبع آزاد به‌حساب می‌آید که بر روی موتور جاوا اسکریپت V8 کروم ساخته شده است. در واقع نود جی اس محیط اجرا با قابلیت غیر مسدودکنندگی (ناهم‌زمان) و چند سکویی (کراس پلتفرم) بوده که امکان ساخت برنامه‌های سمت سرور بسیار مقیاس‌پذیر با استفاده از جاوا اسکریپت را فراهم می‌کند. دوره آموزش رایگان node js در مکتب خونه با هدف آموزش کامل این محیط اجرا تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. Node.js را می‌توان برای ساخت انواع برنامه‌های کاربردی مانند برنامه خط فرمان، برنامه وب، برنامه چت بلادرنگ، سرور REST API و غیره استفاده کرد.

کاربرد دوره آموزش رایگان Node js پروژه محور چیست؟

دوره آموزش node.js پیش رو با نسخه 12.17.0 آن تدریس شده است؛ اما نگران نباشید! در این دوره بیشتر به ماژول‌های کاربردی این پلتفرم می‌پردازیم. موارد تدریس ‌شده در این دوره در تمام نسخه‌های توسعه‌یافته آن وجود دارد. امنیت پلتفرم‌های node js روزبه‌روز در حال قوی‌تر شدن است؛ بنابراین در هر زمانی که این دوره را می‌گذرانید، آخرین ورژن نود جی اس را دانلود و نصب کرده و از آموزش node js بهره بگیرید.

دوره آموزش رایگان نود جی اس پروژه محور مناسب چه کسانی است؟

این دوره برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که به جاوا اسکریپت مسلط هستند.
  • کسانی که می‌خواهند برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت سمت سرور یاد بگیرند.
  • کسانی که تاکنون برنامه‌نویسی سمت سرور را تجربه نکرده‌اند.
  • کسانی که می‌خواهند کاملاً به طراحی سایت هم سمت سرور و هم سمت کاربر مسلط شوند.

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان Node js پروژه محور چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

بعد از گذراندن دوره کاربران به مهارت‌های زیر مسلط خواهند شد:

  • آشنایی کامل با پلتفرم node js
  • نصب node js
  • آشنایی و استفاده از ماژول‌های مهم و کاربردی node js
  • استفاده از ماژول‌های ES6 (اکما اسکریپت 6) در node js
  • استفاده از ماژول‌های هسته‌ای در node js
  • ایجاد و توسعه یک وب سرور

منابع، پیش‌نیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش رایگان Node js پروژه محور چیست؟

برای فراگیری دوره آموزش node js باید به جاوا اسکریپت کاملاً مسلط باشید؛ بنابراین اگر جاوا اسکریپت را نمی‌دانید یا به‌خوبی با آن آشنا نیستید، حتماً دوره‌های آموزشی زیر را بگذرانید:

  • دوره جاوا اسکریپت پروژه محور
    دوره Asynchronous پروژه محور

اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از دوره آموزش پروژه محور node js ببرید، توصیه می‌کنیم قبل از شرکت در این دوره، شئ‌گرایی جاوا اسکریپت را هم فرا بگیرید.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Node js پروژه محور چیست؟

در دوره آموزش پروژه محور node js شما را کاملاً با این پلتفرم کاربردی و مهم آشنا می‌کنیم. ماژول‌های مهم و کاربردی node js را به شما معرفی کرده و تمام نکات لازم با آن‌ها را توضیح می‌دهیم. در نهایت با انجام یک پروژه، نحوه ایجاد یک وب سرور ساده را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

فصل اول: آشنایی با Node js

در دوره آموزش node js شما به طور کامل با این پلتفرم آشنا می‌شوید؛ بنابراین بعد از این دوره کاملاً برای شما قابل‌درک خواهد بود که معماری node js چگونه است. همان‌طور که می‌دانید node js نه یک زبان برنامه‌نویسی به‌حساب می‌آید و نه یک فریم‌ورک. Node js یک محیط اجرایی است که کدهای جاوا اسکریپت را اجرا می‌کند. در این فصل همچنین به شما می‌گوییم که این محیط با مرورگرها چه تفاوتی دارد. یکی از مفاهیم بسیار مهم در کار با این پلتفرم asynchronous است که در این فصل به آن اشاره می‌کنیم.

فصل دوم: Module

ماژول‌ها در پلتفرم node js را می‌توان به کتابخانه‌ها در زبان جاوا اسکریپت تشبیه کرد. هر ماژول یک یا چند تابع دارد که می‌توانید از آن‌ها در برنامه خود استفاده کنید. استفاده از ماژول‌ به چند طریق امکان‌پذیر است. بعضی از ماژول‌ها داخل پکیج node js وجود دارند. بعضی از آن‌ها را باید به وسیله پکیج منیجرها مانند npm نصب کنیم و تعدادی را خودمان اضافه می‌کنیم. برای استفاده از این ماژول‌ها باید با مفهومی به نام global object آشنایی داشته باشید. در این دوره از آموزش رایگان نود جی اس تمام نکاتی که در ارتباط با ماژول‌ها باید بدانید را شرح می‌دهیم.

فصل سوم: Core Module

Node js تعدادی ماژول هسته دارد که بخشی از پلتفرم هستند. شما با نصب node js خواهید توانست به این نوع ماژول‌ها دست پیدا کنید. استفاده از این ماژول‌ها تا حد زیادی مشابه سایر ماژول‌هایی است که در فصل قبل با آن آشنا شدیم. در این فصل از آموزش رایگان نود جی اس با ماژول‌های path ،fs ،os url و Event Emitter آشنا می‌شوید و استفاده از آن‌ها را به‌خوبی فرا می‌گیرید.

فصل چهارم: ساخت وب سرور

برای اینکه بتوانید برنامه‌نویسی سمت سرور را به‌خوبی یاد بگیرید، در این فصل از آموزش رایگان node js به ساخت وب سرور می‌پردازیم؛ بنابراین در انتهای این فصل خواهید توانست از صفر تا صد یک وب سرور را پیاده‌سازی کنید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی شیخ

علی شیخ در سال ۱۳۹۴ در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و به عنوان برنامه‌نویس وب در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شروع به کار کرد. تخصص اصلی ایشان در زبان‌های جاوا اسکریپت و php است. وی به دلیل این که به آموزش علاقه زیادی داشت، تصمیم به راه‌اندازی وب‌سایتی در این زمینه به نام وب پروگ گرفت و اکنون از سال 1398 تاکنون توانسته‌است سهم کوچکی در آموزش به افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی را داشته باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
1401-11-14
استاد گرامی . ممنونم از زحماتی که کشیدید و رایگان به اشتراک گذاشتید . از مجموعه مکتب خونه هم کمال تشکر رو دارم . درود بر شما .
1401-10-12
خواستم از استاد محترم تشکر کنم. از مطالب استفاده کردم امیدوارم بتونم پیشرفت کنم و آموزش پروژه محور رایگان بیشتری ببینیم
1401-09-22
ممنون بابت این آموزش خوب و باکیفیت
1401-02-27
واقعا ممنونم استاد خيلي خوب توضيح دادند و از پايه همه مفاهيم با دقت توضيح دادند خيلي ممنونم از دوره خوبتون
1400-10-23
با سلام خیلی ممنونم بابت این دوره. بسیار شیوا و با زبانی ساده آموزش دادن و کاملا مفید هستش برای Node.js پایه. حتما توصیه میکنم به مابقی دوستان که قبل از دوره های پیشرفته و انگلیسی، این دوره رو بگذرونن.
حسین علیجان طرقی 1400-07-26
نحوه توضیحات عالیی بود و تسلط فوق العاده . اینکه استادی ریز به ریز توضیح کامل بده کم پیدا میشه . فقط ای کاش دوره express رو بگن کی منتشر میکنن که عالیه
1400-06-14
thanks a lot
علی اکبر حاجی حاتم 1400-01-01
دوره خوبی بود . مدرس محترم تسلط خوبی داشتند و مفاهیم را به خوبی از پایه توضیح میدادند . برای شروع با node و درک مفاهیم اولیه مناسب است
1401-06-02
سلام و احترام برای کسی که بخواد بدونه نود جی اس چیه، آموزش خوبیه ولی باید با سرعت بالا نگاه کرد. در کنارش پروژه منسجم که بخواد از اول با هدف راه اندازی بک اند یک وب سایت بالا بیاد نیست. امیدوارم با انسجام وابسته به پروژه ویرایش بشه. توضیحات مدرس روان است ولی دست آخر اطلاعاتی از ماژولها و نود جی اس پیدا میکنیم. متشکرم

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

Node.js چیست؟

همان‌طور که گفته شد، Node.js یک محیط اجرا و کتابخانه منبع باز کراس پلتفرم است که برای اجرای برنامه‌های وب خارج از مرورگر مشتری استفاده می‌شود. نود جی اس در ابتدا توسط رایان دال در سال 2009 ایجاد شد. دال پس از دیدن مشکلات آپلود فایل در فلیکر و نارضایتی از راه‌حل‌های موجود برای ساخت برنامه‌های وب، برای ایجاد آن الهام گرفت؛ بنابراین، او تصمیم گرفت محیطی ایجاد کند که سبک‌وزن و استفاده از آن آسان باشد و این‌گونه نود جی اس متولد شد.

امروز از نود جی اس برای برنامه‌نویسی سمت سرور استفاده می‌شود و بیشتر برای سرورهای غیر مسدود کننده و رویداد محور مانند وب‌سایت‌های معمولی و خدمات API پشتیبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر مرورگر موتور جاوا اسکریپت و Node.js خود را دارد. نود جی اس بر اساس موتور جاوا اسکریپت V8 در گوگل کروم است. در دوره آموزش رایگان node js در رابطه با چیستی و چگونگی این فریمورک محبوب بیشتر خواهیم آموخت.

آیا Node.js یک زبان برنامه‌نویسی است؟

درک این نکته ضروری است که Node.js مانند نرم‌افزارهای کاربردی سنتی یک چارچوب یا کتابخانه نیست، بلکه یک محیط زمان اجرا است. در واقع می‌توان گفت که نود جی اس نه یک زبان برنامه‌نویسی به‌حساب می‌آید و نه یک چارچوب جاوا اسکریپت و فقط طبق عادت به آن چارچوب نود جی اس گفته می‌شود.

محیط اجرا (RTE) مجموعه‌ای از API های وب است که یک توسعه‌دهنده می‌تواند برای ایجاد یک کد و یک موتور جاوا اسکریپت برای تجزیه آن کد استفاده کند. این باعث می‌شود که آن را سبک‌وزن، همه‌کاره و ساده استقرار کنید که به بهینه‌سازی و تسریع پروژه برنامه شما کمک می‌کنند.

مزایای Node.js

به‌خودی‌خود نود جی اس مزایای بسیار زیادی دارد که دوره آموزش رایگان node js نیز به این مزایا اشاره شده است و بااین‌حال مهم‌ترین آن‌ها به‌صورت موارد زیر خواهد بود:

  • Node.js یک چارچوب متن‌باز تحت مجوز MIT است. (مجوز MIT یک مجوز نرم‌افزار رایگان به‌حساب می‌آید که از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نشات گرفته است.)
  • از جاوا اسکریپت برای ساخت کل برنامه سمت سرور استفاده می‌کند.
  • نود جی اس چارچوبی سبک‌وزن به‌حساب می‌آید که شامل حداقل ماژول‌ها است. ماژول‌های node دیگر را می‌توان بنا به نیاز یک برنامه کاربردی گنجاند.
  • به طور پیش‌فرض ناهم‌زمان است بنابراین سریع‌تر از سایر فریمورکها عمل می‌کند.
  • نود جی اس چارچوبی کراس پلتفرم است که روی ویندوز، مک یا لینوکس اجرا می‌شود.
  • و بسیاری از مزایای دیگر

آیا ویژوال استودیو برای Node JS خوب است؟

Visual Studio Code یکی از بهترین‌ها برای Node است. این توسعه یافته توسط مایکروسافت یک ویرایشگر کد سبک و در عین حال قدرتمند به‌حساب می‌آید که به‌صورت رایگان برای دانلود و استفاده در دسترس است. دلیل اصلی بسیاری از افراد برای انتخاب Visual Studio Code، پشتیبانی عالی از اشکال‌زدایی جاوا اسکریپت و نود جی اس است.

٤ دلیل برای استفاده از Node.js برای توسعه برنامه

Node.js پتانسیل توسعه سریع را ارائه می‌دهد و با Java، Go، Ruby on Rails و Python رقابت می‌کند. در اینجا پنج مزیت برای پاسخ به این سؤال وجود دارد چرا استفاده از Node رایج است.

1. قابلیت استفاده در بک‌اند و فرانت‌اند

با Node.js، زبان جاوا اسکریپت هم برای توسعه front-end و هم برای توسعه back-end استفاده می‌شود و زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت را در کل برنامه سازگارتر می‌کند. این برخلاف اکثر برنامه‌هایی است که از زبان‌های مختلف برای فرانت‌اند (مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت) و بک‌اند (مانند PHP، Ruby on Rails یا جاوا) استفاده می‌کنند.

هنگام استفاده از Node.js، می‌توانید کد بین برنامه‌های سرویس‌گیرنده و سرور مبادله کنید و می‌توانید از جاوا اسکریپت برای کل فرآیند توسعه استفاده کرده که امکان برقراری ارتباط بهتر بین تیم‌های بک‌اند و فرانت‌اند را فراهم می‌کند. نود جی اس همچنین توسعه فول استک را ساده‌تر و در دسترس‌تر خواهد کرد، زیرا دیگر نیازی به پیدا کردن یک برنامه‌نویس مسلط به چندین زبان برنامه‌نویسی ندارید.

2. توسعه سریع

یادگیری زبان جاوا اسکریپت نسبتاً ساده است و هر توسعه‌دهنده فرانت‌اند آن را می‌داند. این باعث می‌شود زمانی که با استفاده از Node.js از front-end به full-stack توسعه می‌دهید، منحنی یادگیری بسیار کوتاهی داشته باشید. Node.js شروع به کار توسعه را آسان می‌کند. سرورهای آن ممکن است به سرعت راه‌اندازی شوند، برای مثال، یک API ساده «Hello World» می‌تواند در کمتر از یک دقیقه راه‌اندازی و اجرا شود.

نود جی اس همچنین یک انتخاب ایده آل برای توسعه دهندگانی است که محیط های میکروسرویس را ایجاد می‌کنند، زیرا آن‌ها چندین API را به یکدیگر متصل می‌کنند. این به دلیل ساده بودن ایجاد یک API در Node است. نود جی اس همچنین انتخاب خوبی برای نمونه‌سازی راه‌حل‌ها و معماری‌ها است زیرا امکان آزمایش سریع و آسان را فراهم می‌کند. اگر ایده نرم‌افزاری دارید که باید به سرعت محقق شود، Node.js راه‌حلی مناسب است که می‌توانید با استفاده از آموزش رایگان node js آن را یاد بگیرید.

3. Node Package Manager

Node Package Manager (NPM) یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های موجود برای نود جی اس است. NPM به شما امکان می‌دهد بسته‌های کد ارائه شده توسط توسعه دهندگان دیگر را در پروژه‌های خود دانلود و استفاده کنید. در نتیجه، شما مجبور نخواهید بود تقریباً به همان اندازه کد را از ابتدا توسعه دهید.

بزرگ‌ترین رجیستری کتابخانه نرم‌افزار در جهان یعنی NPM، توسط Node.js میزبانی می‌شود. این شامل بیش از 1.3 میلیون بسته در رجیستری اصلی است که همه آن‌ها توسط انجمن Node.js ایجاد شده‌اند و یافتن راه‌حل برای مشکلات مختلفی که ممکن است هنگام توسعه برنامه خود با آن‌ها روبرو شوید را آسان می‌کند.

4. معماری حلقه رویداد تک‌رشته‌ای

Node.js به دلیل استفاده از معماری حلقه رویداد تک‌رشته‌ای شناخته شده است که برای میکرو سرویس‌ها انتخابی ایده آل به‌حساب می‌آید. هنگامی‌که یک برنامه Node.js شروع می‌شود، حلقه رویداد را مقداردهی اولیه می‌کند و سپس به اجرای یک دستورالعمل در یک زمان ادامه می‌دهد.

این رویکرد چندین مزیت دارد.

  • این امر توسعه را بسیار ساده می‌کند زیرا توسعه دهندگان نیازی به نگرانی در مورد مدیریت چندین رشته ندارند.
  • عملکرد را بهبود می‌بخشد زیرا می‌تواند درخواست‌های بیشتری را در همان زمان نسبت به معماری‌های دیگر پردازش کند و ارتباط بسیار سریعی با پایگاه داده برقرار می‌کند.
  • این برنامه‌ها را مقیاس‌پذیرتر می‌کند، زیرا بخش‌های جداگانه برنامه را می‌توان در صورت نیاز بدون تأثیر بر کل سیستم کوچک کرد.
  • این معماری برای برنامه‌های بلادرنگ مانند ربات‌های گفتگو که نیاز به پاسخ فوری به ورودی کاربر دارند، ایده‌آل است.

در دوره آموزش رایگان Node.js ما با مزایا و دلایل استفاده بیشتری از نود جی اس آشنا خواهیم شد.

نمونه‌هایی از برنامه‌های Node.js

Node.js برای ایجاد برنامه‌های دسک‌تاپ و موبایل مقیاس‌پذیر و همچنین پروژه‌های وب و اینترنت اشیا که نیاز به مدیریت مقادیر زیادی از اتصالات بدون هیچ مشکلی دارند، استفاده می‌شود. به همین دلیل، برخی از محبوب‌ترین برنامه‌ها پس از سال‌ها استفاده از محیط‌های زمان اجرا به Node.js تغییر مکان دادند.

در این بخش مهم‌ترین شرکت‌هایی را که از این چارچوب استفاده کرده‌اند را معرفی می‌کنیم تا شما مطمئن شوید که نود جی اس ایده آل است و نیاز به آموزش Node js بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

1. نتفلیکس

نتفلیکس با بیش از 150 میلیون مشترک در بیش از 190 کشور، پیشروترین سرویس استریم در جهان است. این کتابخانه گسترده‌ای از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را ارائه می‌دهد. همچنین، نتفلیکس به سرمایه‌گذاری مبالغ هنگفتی برای بهبود و توسعه خدماتش معروف است. نتفلیکس سالانه 150 میلیون دلار صرف بهبود سیستم توصیه خود می‌کند و این شرکت 1.5 میلیارد دلار برای توسعه در سال 2019 هزینه کرد. همچنین، نتفلیکس از سال 2016 تقریباً 9.7 میلیون دلار در ماه برای AWS هزینه کرده است.

وقتی صحبت از پخش هم‌زمان حجم عظیمی از اطلاعات به هزاران کاربر می‌شود، هیچ انتخابی بهتر از Node.js وجود ندارد و به نتفلیکس کمک کرده تا حجم عظیمی از ترافیک دریافتی خود را مدیریت کند؛ بنابراین، اگر تعجب می‌کنید که چرا باید از Node.js استفاده کنید و آموزش نود جی اس را در اولویت قرار دهید، نتفلیکس نمونه‌ای عالی از این است که چگونه این محیط باعث رشد کسب‌وکار و رضایت مشتری می‌شود.

2. توییتر

توییتر یک پلتفرم شبکه اجتماعی بسیار محبوب با بیش از 330 میلیون کاربر فعال ماهانه است. همچنین یکی از ده وب‌سایت پربازدید در جهان به‌حساب می‌آید. از زمان راه‌اندازی توییتر در سال 2006، توییتر دستخوش چندین تغییر طراحی و تغییرات شده است. این شرکت تصمیم گرفت در سال 2017 به Node.js روی بیاورد و از زمانی که توسعه دهندگان توییتر شروع به استفاده از Node.js کردند، از سرعت توسعه آن راضی بودند.

دلیل اصلی این تغییر نیاز توییتر به زبانی بود که به آن‌ها اجازه می‌داد تا تغییرات را سریع انجام دهند و بلافاصله آن‌ها را مستقر کنند. Node.js کاملاً با این صورت‌حساب مطابقت دارد و از آن زمان به شرکت کمک کرده تا سریع‌تر حرکت کند و آسان‌تر مقیاس شود.

3. اوبر

اوبر یک سرویس تاکسی اینترنتی و تحویل غذا است که در بیش از 700 شهر در 65 کشور جهان وجود دارد. خدمات خود را به بیش از 110 میلیون کاربر ارائه می‌دهد و بیش از 3 میلیون راننده دارد. اوبر از زمان تأسیس در سال 2009 بر بازار اشتراک خودرو مسلط بوده است.

اوبر تصمیم گرفت از Node.js برای ساخت هسته خود استفاده کرده و برنامه خود را پاسخگوتر کند و همچنین قابلیت‌های بلادرنگ خود را بهبود بخشد. Node.js به شرکت کمک کرده تا حجم عظیمی از ترافیک و مقیاس را به سرعت مدیریت کند.

4. Slack

Slack یک ابزار همکاری است که به افراد کمک می‌کند تا با هم ارتباط موثق‌تری داشته باشند و کار کنند. بیش از 12 میلیون کاربر فعال دارد و توسط برخی از شرکت‌های پیشرو جهان ازجمله ناسا، Airbnb و eBay استفاده می‌شود.

Slack تصمیم گرفت از Node.js استفاده کند زیرا معماری مبتنی بر رویداد آن را برای برنامه‌های بلادرنگ ایده آل می‌کند. این شرکت به محیطی نیاز داشت که به آن‌ها اجازه دهد بسیاری از کاربران هم‌زمان را مدیریت کنند و کاملاً متناسب با این صورت‌حساب باشند.

5. کورسرا

Coursera یک ارائه‌دهنده دوره آنلاین است که با دانشگاه‌ها و سازمان‌های برتر برای ارائه دوره‌های آنلاین، گواهینامه‌ها و مدرک همکاری می‌کند. دارای بیش از 3000 دوره و برنامه‌های متعدد مدرک و کارشناسی ارشد است. این شرکت در سال 2012 توسط دو استاد دانشگاه استنفورد تأسیس شد و اکنون بیش از 33 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

از زمان راه‌اندازی، Coursera به طور کامل بر روی Node.js ساخته شده است. این شرکت به یک چارچوب جاوا اسکریپت نیاز داشت که امکان توسعه سریع و مقیاس‌پذیری آسان را فراهم کند. Node.js انتخاب واضحی بود زیرا سبک‌وزن است و ماژول‌های زیادی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آن‌ها برای افزودن ویژگی‌های مختلف به یک برنامه استفاده کرد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، دلایل زیادی برای استفاده از نود node js برای توسعه وب و برنامه وجود دارد. نود جی اس سریع و مقیاس‌پذیر است و دارای اکوسیستم عظیمی از ماژول‌ها بوده که توسعه را آسان‌تر می‌کند. اگر به دنبال یک چارچوب جاوا اسکریپت هستید که بتواند به شما در توسعه سریع و آسان یک برنامه کمک کند، Node.js، بهترین انتخاب برای شما است. پس اگر به دنبال نقطه شروع برای یادگیری نود جی اس می‌گردید، هم‌اکنون با ثبت‌نام در دوره آموزش رایگان node js اولین و مهم‌ترین قدم در این راه را بردارید و به پیاده‌سازی پروژه شخصی یا سازمانی بپردازید. این دوره آموزش رایگان نود جی اس تقریباً یک دوره مقدماتی تا پیشرفته نیست. برای عمیق‌تر شدن در نود جی اس باید مطالعات بیشتری انجام داد که دوره مرتبط  آموزش Node.js - مقدماتی تا پیشرفته برای این هدف بسیار مناسب است.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  وب ‌پروگ
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  22 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)