آموزش رایگان Emmet

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره آموزش رایگان Emmet یک دوره پروژه محور است که امکان یادگیری کد نویسی سریع و کار با این افزونه را برای کاربران فراهم می‌کند. در واقع می‌توان با این دوره یک زبان میانبر مانند ... ادامه

برگزارکننده:  وب ‌پروگ  وب ‌پروگ
مدرس دوره:
5 (8 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  21 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:16 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آموزش رایگان Emmet

 آموزش کار با Emmet

 پیشرفت در برنامه نویسی وب

 ادغام Emmet زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Emmet

آشنایی با Emmet

در فصل اول به معرفی و آشنایی با Emmet و بررسی مفهوم Abbreviation پرداخته شده است.

  معرفی Emmet
مشاهده
"04:51  
  Abbreviation
"04:52  
HTML

پس از بیان مقدمات در فصل دوم به بررسی DocType، کلاس، Nesting ،Sibling ،Lorem Ipsum ،Text و دیگر مفاهیم Html پرداخته شده است.

  DocType
"02:13  
  ID و کلاس
"03:43  
  Nesting
"01:26  
  Sibling
"02:26  
  Multiple
"02:22  
  Lorem Ipsum
"03:45  
  Text
"03:06  
  Climb-up
"03:20  
  Grouping
"03:01  
  Attribute
"04:10  
  Numbering
"04:47  
CSS

در این فصل به بررسی مفاهیم Padding ،Margin ،link و دیگر دستورات CSS پرداخته شده است.

  Link
"02:24  
  Margin و Padding
"05:01  
  دستورات CSS
"05:04  
دستورات کاربردی

در فصل آخر به بررسی مفاهیم Wrap ،Wrap Individual Line ،Update Tag ،Matching Pair ،Remove Tag ،Evaluate Lines ،Merge Lines و به‌طورکلی دستورات کاربردی در Emmet پرداخته شده است.

  Wrap
"06:17  
  Wrap Individual Line
"03:29  
  Update Tag
"04:02  
  Remove Tag و Matching Pair
"02:55  
  Merge Lines و Evaluate
"02:59  

درباره دوره

دوره آموزش رایگان Emmet یک دوره پروژه محور است که امکان یادگیری کد نویسی سریع و کار با این افزونه را برای کاربران فراهم می‌کند. در واقع می‌توان با این دوره یک زبان میانبر مانند Emmet را یاد گرفت و زمان پیاده سازی پروژه‌های شخصی را کاهش داد. اگر به فکر یادگیری این پلاگین محبوب هستید هم‌اکنون دوره رایگان آموزش Emmet مکتب خونه به عنوان یکی از بهترین دوره‌های آموزش پلاگین Emmet در زبان فارسی، در اختیار شما قرار دارد تا قدم اول را در این راه بردارید.

هدف از دوره آموزش رایگان Emmet چیست؟

در زمینه برنامه­‌نویسی و کار با کدها، ابزارهایی فراهم شده‌­اند که می‌توانند به کار برنامه‌­نویسان سرعت ببخشند و کارشان را در کدهای معمول و عمومی کم‌تر کنند. Emmet یکی از ابزارهای پرکاربرد در زمینه طراحی وب‌سایت­‌ها به ­شمار می‌رود که با فراهم نمودن یک زبان میانبر و درعین‌حال رعایت استاندارد­ها برای نوشتن کدهای HTML ،XML و CSS مورد استفاده قرار می‌­گیرد. در دوره آموزش Emmet به معرفی و نصب این پلاگین می‌پردازیم و قسمت‌های مختلف آن را آموزش می‌دهیم.

همان‌طور که می­‌دانید برنامه‌­نویسان سعی دارند در زمان صرفه­‌جویی کرده و از روش‌­هایی استفاده کنند که بازده کار آن‌ها را افزایش دهد تا بتوانند در مدت‌زمان کوتاه­‌تری کد­های بیشتری را بنویسند. از این رو Emmet یکی از ابزارهایی به‌حساب می‌آید که به برنامه­ نویسان کمک بسیار زیادی کرده و این دوره نیز با این رویکرد در مکتب خونه تهیه شده است.

پلاگین Emmet چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع Emmet که قبلا Zen Coding نامیده می‌شد، مجموعه‌ای از افزونه‌ها برای ویرایشگرهای متن (IDE) است که کد نویسی و ویرایش با سرعت‌بالا در HTML ،XML ،XSLT و سایر فرمت‌های کد را امکان‌پذیر می‌کند.

Emmet در سال 2008 ارائه شده است و شما می­‌توانید به کمک روش‌­هایی که این پلاگین در اختیارتان قرار می‌دهد، در زمانی کم، حجم کد زیادی را بنویسید و به این ترتیب در وقت خود صرفه­‌جویی کنید. به‌صورت کلی Emmet سرعت توسعه شما را به شدت افزایش می‌دهد و می‌تواند در میزان کیفیت و بالا بردن حجم کار شما نقش مفید و مهمی را ایجاد کند.

دوره آموزش رایگان Emmet مناسب چه کسانی است؟

با توجه به مباحثی که در این دوره آموزش رایگان Emmet تهیه شده است این دوره برای همه برنامه‌ نویسان، علاقه­‌مندان به برنامه‌­نویسی، دانشجویان و فارغ­‌التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر می‌تواند مناسب و کاربردی باشد.

شرکت­‌کنندگان برای شرکت در این دوره آموزش Emmet نیاز به آشنایی اولیه با مفاهیم برنامه ‌نویسی دارند و با آشنایی با مفاهیم اولیه برنامه­‌نویسی می‌توانند از مطالب این دوره آموزشی استفاده کنند.

منابع و الزامات دوره­‌ Emmet چیست؟

اصلی­‌ترین منبع این دوره آموزش رایگان Emmet جزوه استاد درس است. اهمیت و الزام این دوره در کاربرد گسترده Emmet و نیاز به آموزش صحیح مباحث این دوره به‌حساب می‌آید. این دوره کامل‌کننده دوره‌های آموزش جاوا اسکریپت و آموزش Html Css است و بسیار حائز اهمیت است.

دوره آموزش رایگان Emmet در چند جلسه و کجا تدریس شده است؟

دوره آموزش Emmet در وب‌­پروگ تولید و توسط مکتب‌­خونه منتشر شده است. این دوره آموزش رایگان Emmet شامل 21 جلسه آموزش غیرحضوری خواهد بود که حدودا 70 دقیقه آموزش به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

امکان دانلود و پخش آنلاین دوره وجود دارد و شما به‌طور دائم به آن دسترسی دارید. هم اکنون این آموزش رایگان در مکتب خونه عرضه شده­ است و شما می‌­توانید تمامی قسمت­‌های دوره رایگان آموزش کد نویسی سریع با Emmet را به‌طور رایگان دانلود کنید.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Emmet

از عناوین مهم این دوره آموزش رایگان Emmet می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی پلاگین Emmet و نصب آن
  • ویژگی‌­های پلاگین Emmet
  • کار با Abbreviations Syntax
  • کاربرد CSS Abbreviations
  • کاربرد Actions و نحوه Customization در پلاگین Emmet
  • و سایر موارد

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی شیخ

علی شیخ در سال ۱۳۹۴ در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و به عنوان برنامه‌نویس وب در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شروع به کار کرد. تخصص اصلی ایشان در زبان‌های جاوا اسکریپت و php است. وی به دلیل این که به آموزش علاقه زیادی داشت، تصمیم به راه‌اندازی وب‌سایتی در این زمینه به نام وب پروگ گرفت و اکنون از سال 1398 تاکنون توانسته‌است سهم کوچکی در آموزش به افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی را داشته باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-03-11
عالی بود
امیرعلی خدادادی 1402-01-22
شیر مادر نان پدر حلالت 👍
صابر رمیم 1402-01-12
سلام و تشکر دوره کوتاه ولی جامع بود ممنون از استاد گرامی
1401-09-22
درود به شرفت
1401-07-07
خیلی عالی
1401-04-20
سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی بسیار عالی. خیلی ممنون و سپاسگزارم از تدریس عالی تون.
داریوش احمدی 1401-03-03
دوره بسیار خوب و مفیدی بود مخصوصا اینکه استاد تسلط بالایی به موضوع داشتند ممنون از استاد محترم آقای علی شیخ

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

Emmet یک پلاگین برای بسیاری از ویرایشگرهای متن محبوب است که برای نوشتن کدهای HTML به طراحان وب کمک می‌کند. همان‌طور که در وب‌سایت رسمی آن ذکر شده است، این یک ابزار ضروری برای توسعه‌دهندگان وب به‌حساب می‌آید.

دوره آموزش رایگان Emmet به آموزش این ابزار بسیار محبوب می‌پردازد و سرعت عمل توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. بسیاری از ویرایشگرهای متن به کاربر اجازه می‌دهند تا برخی از بلوک‌های کد رایج مورد استفاده را ذخیره کند که بعداً می‌توانند دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

این تکه‌های کد قطعه یا اسنیپت نامیده می‌شوند و به افزایش بهره‌وری کمک می‌کنند؛ اما مشکل اصلی اسنیپت ها این است که آن‌ها باید به‌صورت دستی توسط کاربر تعریف شوند و در زمان اجرا قابل تمدید نیستند. Emmet این مفهوم را به سطح بعدی می‌برد، جایی که کدهای قطعه عباراتی شبیه به CSS هستند که به‌صورت پویا تجزیه می‌شوند.

سینتکس این اختصارات در ابزار ایمیت از CSS الهام گرفته شده است و این اختصارات در زمان اجرا تجزیه شده و به یک بلوک کد HTML ساختاریافته تبدیل می‌شوند. Emmet به‌طور ویژه برای توسعه‌دهندگان وب که گردش کار آن‌ها به HTML/XML و CSS بستگی دارد، توسعه‌یافته و بهینه شده است، اما می‌تواند با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی نیز استفاده شود.

از آنجا که Emmet با جاوا اسکریپت خالص نوشته شده است، بنابراین در پلتفرم‌های مختلف مانند مرورگرهای وب، نود جی اس، Microsoft WSH و غیره کار می‌کند.

Emmet چیست؟

Emmet یک افزونه رایگان برای ویرایشگر متن شما است که به شما امکان می‌دهد کدهای میانبری را تایپ کنید که سپس به قطعات کامل کد گسترش می‌یابند. با استفاده از Emmet، طراحان و توسعه‌دهندگان وب کد کمتری تایپ می‌کنند و در هنگام نوشتن کد در زمان صرفه‌جویی می‌کنند.

پلاگین emmet برای انواع ویرایشگرهای متن در دسترس بوده و مستقیماً در Litmus Builder ساخته‌شده است. Emmet که در بین طراحان وب محبوبیت زیادی دارد، همچنین در میان مجموعه کوچکی از توسعه‌دهندگان ایمیل، به‌ویژه بازاریابان که ایمیل‌ها را از ابتدا کد نویسی می‌کنند، محبوب است. در دوره آموزش کدنویسی رایگان Emmet کاربران می‌توانند به‌صورت رایگان کار با این ابزار را یاد بگیرند و در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

Emmet دارای تعداد زیادی ویژگی مفید ازجمله توابع برای گروه‌بندی موارد، پیمایش سریع، حذف برچسب‌ها، ادغام خطوط و حتی افزودن متون ساختگی است. افزونه Emmet یک موهبت برای کسانی است که در زمینه وب و به خصوص در طراحی سایت به صرفه‌جویی در زمان نیاز دارند. کد نویسی سریع با Emmet به راحتی امکان‌پذیر است و در صرفه‌جویی در زمان و هزینه توسعه دهنگان می‌تواند بسیار ابزار مؤثری باشد. 

چرا باید از EMMET استفاده کنید؟

همان‌طور که قبلاً گفتیم، سینتکس و نحو برای نوشتن کد Emmet مشابه انتخاب‌گرهای CSS است، بنابراین توسعه‌دهندگان وب به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و از آن استفاده کنند. Emmet به کد نویسی سریع کمک می‌کند. می‌توانید به راحتی و به سرعت کد نویسی کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

Emmet در بسیاری از ویرایشگرهای متن مانند VS Code ،Sublime Text ،Eclipse ،Espresso و غیره پشتیبانی می‌شود. VS Code این افزونه را قبل در خود نصب کرده است؛ بنابراین هر کسی می‌تواند برود و شروع به استفاده از آن‌ها کند. در ویرایشگرهای دیگر، ممکن است مجبور شوید آن را به‌صورت دستی نصب کنید، اما انجام این کار بسیار ساده است. همچنین Emmet منبع باز بوده و بنابراین می‌توان کد آن را در GitHub بررسی کرد و حتی کد را مطابق میل خود تغییر داد.

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  وب ‌پروگ
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  21 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:16 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)