×
ribbon

آموزش رایگان Regex در پایتون

دوره آموزشی رجکس یا Regex که در واقع کوتاه شده عبارت Regular Expression است، امری مهم و ضروری در پایتون بوده که در ارتباط با عبارات منظم دانش مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد. از ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.9 (14 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  8 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

جالب است بدانید که برای شرکت در این دوره آموزشی رایگان نیاز به هیچ دانش قبلی ندارید. صرفا علاقه‌مندی به چالش‌های جدید و یادگیری بیشتر زبان برنامه‌نویسی پایتون است. با این حال، آشنایی ابتدایی با کدنویسی پایتون نیز به شما کمک می‌کند هر چه بهتر مفاهیم دوره آموزشی رایگان Regex را درک کنید.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Regex در پایتون

آموزش Regex در پایتون
  فلسفه Regex
"25:13  
  مقدمه
"29:58  
  ادامه آشنایی با Regex
"22:16  
  Regex در پایتون
"37:42  
  مثال‌هایی از Regex -بخش اول
"45:48  
  مثال‌هایی از Regex - بخش دوم
"36:50  
  نحوه نوشتن Regex برای فایروال ویندوز - بخش اول
"36:50  
  نحوه نوشتن Regex برای فایروال ویندوز - بخش دوم
"67:06  

درباره دوره

دوره آموزشی رجکس یا Regex که در واقع کوتاه شده عبارت Regular Expression است، امری مهم و ضروری در پایتون بوده که در ارتباط با عبارات منظم دانش مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد. از آن‌جایی‌ که عبارات منظم در انواع زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله پایتون باعث می‌شود رفتارهای الگویی در یک برنامه بسیار سریع‌تر انجام شود، دانستن آن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. از این‌ رو ما در مکتب‌خونه تصمیم گرفتیم دوره آموزش رایگان Regex در پایتون را برای علاقه‌مندان به برنامه نویسی پایتون جمع‌آوری کنیم.

 

عبارات منظم در برنامه نویسی چیست؟

عبارت منظم در واقع دنباله‌ای از کاراکترهای مختلف است که برای تعریف یک الگوی جستجو به کار می‌رود. این نکته را فراموش نکنید که عبارت‌های منظم در نگاه اول بسیار پیچیده و نامفهوم به نظر می‌آیند اما رفته‌رفته که با آن آشنا شوید، نه‌تنها درک آن بسیار ساده خواهد بود بلکه کاربرد آن را نیز بیش‌ازپیش حس خواهید کرد.

 

هدف از یادگیری دوره آموزش رایگان Regex در پایتون چیست؟

به‌طورکلی رجکس سه هدف اساسی را دنبال می‌کند که یادگیری آن این سه هدف را برایتان محقق می‌سازد. 

1.        پیداکردن الگوها و مطابقت آن با داده‌های موجود: گاهی اوقات یافتن یک الگوی مشخص (مثلاً ++*-*-*-*-*-*++) در یک فایل متنی بلند کاری بسیار وقت‌گیر است. با Regex می‌توانید فایل‌های txt. و csv. را به‌راحتی مورد پیمایش قرار دهید. 

2.        اعتبارسنجی فرم‌های تحت وب: اگر در وب‌سایت فرم‌هایی تعریف شده باشد، به کمک رجکس می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یک فرم به‌صورت درست در حال پرشدن است. مثلاً اگر کاربر در قسمت شماره همراه از حروف استفاده کند، به کمک Regex می‌توانید درستی یا نادرستی آن را تشخیص داده تا در Backend مشکلی پیش نیاید. 

3.        جمع‌آوری اطلاعات وب: اگر زمانی نیاز داشته باشید تا یک مجموعه اطلاعات خاص تحت وب را جمع‎‌آوری کنید، Regex اینجاست که به شما کمک کند. مثلاً جمع‌آوری تمام داده تگ‌های </h> <h>

 

دوره آموزشی رایگان Regex مناسب چه کسانی است؟

اگر پایتون کار هستید و اپلیکیشن‌های تحت وب توسعه می‌دهید یا در مجموع سر و کارتان با پایتون زیاد است، دانستن Regex قطعاً برایتان ضروری است، چرا که هم در وقت و هزینه جستجوهای پی‌در‌پی صرفه‌جویی کرده‌اید، هم نتایج جستجوی الگویی کاملاً دقیق و بدون خطا خواهد بود. 

 

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان Regex چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

تکمیل این دوره آموزشی رایگان از Regex پایتون برای شما مهارت‌های زیر را به ارمغان می‌آورد:

1.        آشنایی کامل با عبارت‌های منظم

2.        کاربرد عبارت‌های منظم

3.        نحوه دقیق جستجوی یک الگوی مشخص در متون بلند و طولانی

4.        طراحی فرم‌های خطایاب تحت وب (فرم‌هایی که اگر ورودی نامتعارف داشته باشند، توسط Regex خطایابی می‌شوند)

5.        دریافت اطلاعات تعریف شده‌ای از وب

 

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Regex

در ابتدای این دوره آموزشی، آشنایی با انواع عبارات منظم یا عبارات با قاعده به‌صورت کامل انجام می‌شود. یعنی شما با هر کاراکتر عضو این عبارت‌های منظم آشنایی کامل کسب خواهید کرد. سپس توضیحاتی در ارتباط با نحوه کار با ماژول Regex و تمام نکات جانبی آن به شما آموزش داده خواهد شد. در پایان نیز چند مثال کاربردی برایتان آورده می‌شود تا از درک کامل تمامی مباحث اطمینان حاصل نمایید. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمید دانشجو

حمید دانشجو را می‌توان به‌عنوان یک محقق با انگیزه و هدفمند در زمینه علوم کامپیوتر معرفی کرد. او دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات بوده و هم‌اکنون در حال فعالیت در زمینه شبکه‌های ارتباطی است. ایشان مقالاتی نیز در زمینه شبکه‌های اجتماعی در کنفرانس‌ها و مجلات داخلی و خارجی به ثبت رسانده‌اند و هم‌چنین، دارای سابقه تدریس در دانشگاه اصفهان نیز هستند.

آقای دانشجو از 91 به عنوان معمار و دانشمند داده و هم‌چنین سرپرست ارزیابی و تست در مرکز تحقیقات انفورماتیک و شرکت به‌پرداخت ملت مشغول به کار شده اند و از سال 96 نیز در شرکت پرداخت سپهر به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر امنیت فعالیت می‌کند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-08-06
دوره‌ی خوبی بود. مطالب خیلی خوب توضیح داده شده بودن. البته برای من که پیش زمینه خاصی از رشته کامپیوتر نداشتم جلسه‌ی «فلسفه Regex» خیلی قابل فهم نبود. مثال‌هایی که حل شده بودند هم بسیار مفید بودند. فقط یه مشکلی که داشت این بود که برای جلسه‌ی ۷ ویدئوی جلسه ۶ آپلود شده بود دوباره. ولی به طور کلی دوره کاربردی و مفیدی بود.
بهناز جابری زمهریر 1402-04-11
با سلام فوق العاده دوره خوب و کاربردی بود. تشکر می کنم از مدرس دوره که نکات بسیار مفید رو با بیان شیوا ارائه نمودند.
محمدامین سلطانیان 1402-02-13
ممنون خیلی خوب بود این یکی از مباحثی هست که در اسکرپینگ سایت ها با پایتون خیلی به کار میاد و یاد گیریش از واجبات هست و البته برای مباحث امنیت و نوشتن بعضا اکسپلوت اسکریپت ها بسیار پرکاربرده با تشکر از استاد دانشجو و مکتبخونه عزیز بخاطر تهیه این دوره مفید و کاربردی
سهیلا نعیمی 1402-02-03
واقعا ممنون از مکتب خونه که دوره عالی و مفید و البته رایگان درباره regex تهیه کردند و در اختیار مخاطبان قرار دادند و تدریس آقای دانشجو هم عالی بود. این دوره پیشنهاد می کنم
1402-01-09
درود استاد واقعا خیلی زحمت میکشید بابت تهیه این ویدیو ها و واقعا عالی بود خسته نباشید میگم بهتون خیلی هم متشکرم
محمد رجبی 1401-05-26
بسیار عالی بود جناب دانشجو امیدوارم مباحث تخصصی تر هم ورود کنید
مهدی معارف دوست 1401-03-13
اول اینکه تشکر میکنم بابت رایگان کیفیت دوره خوب بود اما بهتر بود استاد با حوصله بیشتری می نوشت و یا مثلا در مواردی که تایپ میشد در وبسایت تصویر زوم میشد تا دید بهتری داشته باشیم در تصویر در کل ممنون از استاد و مکتبخونه
فاطمه افشار 1401-02-14
واقعا عالی بود. تشکر
فرزام صمدی مال امیری 1400-08-17
واقعا عالی بود، مفاهیم regex رو به راحتی درک کردم با این آموزش. تشکر فراوان
محمد توکل پورصالح 1400-05-27
دوره بسیار عالی و کاربردی،ممنون از تیم مکتبخونه و استاد دانشجو
1400-04-01
سلام، آقای دانشجو من قبلا شما رو در آپارات دنبال میکردم، چقدر خوشحالم وارد مکتب‌خونه شدید. موفق و پیروز باشید.
سسسسسسس سسسسس 1402-10-17
عالی بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  8 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)