آموزش رایگان آشنایی با ساختار زبان‌های برنامه‌سازی

poster
پیش‌نمایش دوره

برنامه‌نویسی به امری بسیار رایج در تمامی کشورها تبدیل شده است که البته هم درآمد قابل توجهی دارد و هم شغل مناسبی برای هر رده سنی و جنسیتی به‌حساب می‌آید. داشتن اطلاعات و دانش کافی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.4 (7 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:51 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

جالب است بدانید حتی افرادی که هیچ پیش زمینه‌ای از برنامه‌سازی نداشته‌اند و صرفاً به دلیل علاقه فردی به دنبال آموزش ساختار زبان‌های برنامه‌سازی و شروع برنامه‌نویسی بوده‌اند نیز توانسته‌اند درک بالایی از این دوره داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان آشنایی با ساختار زبان‌های برنامه‌سازی

آموزش آشنایی با ساختار زبان‌های برنامه‌سازی
  مبانی ساختار زبان‌های برنامه‌سازی - بخش اول
مشاهده
"37:45  
  مبانی ساختار زبان‌های برنامه‌سازی - بخش دوم
"30:00  
  مبانی ساختار زبان‌های برنامه‌سازی - بخش سوم
"43:52  

درباره دوره

برنامه‌نویسی به امری بسیار رایج در تمامی کشورها تبدیل شده است که البته هم درآمد قابل توجهی دارد و هم شغل مناسبی برای هر رده سنی و جنسیتی به‌حساب می‌آید. داشتن اطلاعات و دانش کافی از ساختار زبان‌های برنامه‌سازی به شما کمک می‌کند تا زبان‌های برنامه‌نویسی بیشتری را به‌راحتی فراگرفته و دانش خود را گسترده‌تر کنید که این امر موجب افزایش موقعیت‌های شغلی و البته درآمد شما خواهد شد. هم‌چنین، رشد و توسعه فردی نیز از دیگر مزایای یادگیری بیشتر خواهد بود. ازاین‌رو ما در مکتب‌خونه تصمیم گرفتیم یک دوره آموزشی رایگان در زمینه یادگیری ساختار زبان‌های برنامه‌سازی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم تا نقشی در این توسعه داشته باشیم.

 

ساختار کلی زبان‌های برنامه‌سازی

جالب است بدانید که کلیت ماجرای پشت پرده برنامه‌سازی و منطق تمام عملیات محاسباتی و تصمیم گیری‌ها عموماً از یک سری قوانین خاص پیروی می‌کنند. یعنی اگر بخواهید یک اپلیکیشن را تحت جاوا توسعه دهید، از همان منطق با بیانی دیگر می‌توانید برای توسعه همان اپلیکیشن در محیط پایتون استفاده کنید. یعنی همان کاری که ما برای تعاملات روزانه خود انجام می‎‌دهیم. شاید شما به دوستان خود بگویید "چطوری؟" اما به همکارتان بگویید "حالتان چطور است؟" درحالی‌که هر دو مفهوم و معنای یکسانی دارند و در محیط‌های مختلف کاربرد دارند.

 

‎هدف از یادگیری ساختار زبان‌های برنامه‌سازی چیست؟

به‌طورکلی هدف از یادگیری زبان‌های برنامه‌سازی را می‌توان به دودسته تقسیم کرد:

1. کسانی که می‌خواهند در یادگیری زبان‌های جدید برنامه‌سازی، عملکرد بهتری از خود نشان داده و با سرعت بیشتری یادگیری را پیش بگیرند. 

2. افرادی که قصد دارند طراحی زبان‌های برنامه‌سازی را در برنامه کاری خود قرار دهند.

3. کسانی که می‌خواهند منطق زبان‌های برنامه‌نویسی را به‌خوبی فرابگیرند.

 

دوره آموزش رایگان ساختار زبان‌های برنامه‌سازی مناسب چه کسانی است؟

اگر در یکی از سه دسته ذکر شده در پاراگراف قبل قرار دارید، قطعاً این دوره مناسب و مختص شماست. اما اگر دوست دارید در ارتباط با دانش برنامه‌سازی و زبان‌های برنامه‌سازی اطلاعات تخصصی بیشتری کسب کنید و به‌طورکلی به ساختار زبان‌های برنامه‌سازی علاقه‌مند هستید، این دوره می‌تواند کمک به‌سزایی به شما بکند.

 

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان ساختار زبان‌های برنامه‌سازی چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

با اتمام این دوره آموزشی رایگان، به شما اطمینان می‌دهیم که مهارت‌های لازم برای شناخت انواع ساختارهای زبان‌های برنامه‌سازی را به طور دقیق کسب کرده و برای یادگیری زبان‌های مختلف برنامه‌سازی، زمان و هزینه کمتری در آینده صرف خواهید کرد. از طرفی اگر مایل باشید طراحی زبان‌های برنامه‌سازی را به‌صورت جدی پیگیری کنید، این دوره نوعی پیش‌نیاز برایتان به‌حساب می‌آید.

 

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان ساختار زبان‌های برنامه‌سازی

این آموزش رایگان که شامل سه قسمت و حدود 82 دقیقه محتوای آموزشی است، مباحثی چون نحوه طراحی و پیاده‌سازی انواع داده‌ها، دستورات و ساختمان داده‌ها در چند زبان برنامه‌نویسی مختلف به‌خصوص پایتون، ساختار کلی و انواع زبان‌های برنامه‌سازی، نحوه طراحی زبان‌های برنامه‌سازی و غیره بررسی خواهد شد. امیدواریم این دوره آموزشی رایگان نقش مفیدی در افزایش دانش فردی شما داشته باشد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمید دانشجو

حمید دانشجو را می‌توان به‌عنوان یک محقق با انگیزه و هدفمند در زمینه علوم کامپیوتر معرفی کرد. او دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات بوده و هم‌اکنون در حال فعالیت در زمینه شبکه‌های ارتباطی است. ایشان مقالاتی نیز در زمینه شبکه‌های اجتماعی در کنفرانس‌ها و مجلات داخلی و خارجی به ثبت رسانده‌اند و هم‌چنین، دارای سابقه تدریس در دانشگاه اصفهان نیز هستند.

آقای دانشجو از 91 به عنوان معمار و دانشمند داده و هم‌چنین سرپرست ارزیابی و تست در مرکز تحقیقات انفورماتیک و شرکت به‌پرداخت ملت مشغول به کار شده اند و از سال 96 نیز در شرکت پرداخت سپهر به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر امنیت فعالیت می‌کند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1400-11-12
دوره خوبی بود. کوتاه و مفید برای هرکسی که تازه میخواد وارد یادگیری برنامه نویسی بشه، قدم اول این جاست... منظورم بچه های رشته های دیگه هست که میخوان تازه برنامه نویسی یاد بگیرند با تشکر از تیم مکتب خونه و مدرس گرامی
سجاد اشرفیان 1400-07-14
بسیار عالی وموثر و استفاده مدرس از واژه های انگلیسی که باعث آشنایی با اصطلاحات انگلیسی مبحث میشود هم بسیار عالی است. باتشکر از استاد دانشجو عزیز که این دوره رو آماده کردن
امیررضا ساعتی 1400-06-09
بسیار باتسلط استاد تدریس می کنند ممنونم از زحمات ایشان و مجموعه بزرگ مکتب خونه.
1400-04-28
مدرس درس از بیان شیوایی برخوردار هستند، من از تدریس ایشان لذت بردم. ممنونم.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:51 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)