آموزش رفرنس‌نویسی و مدیریت منابع با EndNote

محققان و دانشجویان هنگام نگارش پایان‌نامه‌ها و مقالات خود نیاز دارند تا رفرنس‌ها و منابع موردنظرشان را طبق اصول و قوانین از قبل مشخص‌شده وارد کنند. واردکردن رفرنس و مراجع به‌صورت دستی کاری سخت و ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:41 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:41 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 نصب و راه‌اندازی EndNote و ایجاد کتابخانه

 ایجاد فهرست منابع و سبک‌های نگارشی

 فراخوانی منابع و ارجاع از پایگاه‌های علمی داخلی و خارجی

 نسخه وب و کار با افزونه EndNote Click

پیش‌نیاز‌ها

تمام مراحل این دوره آموزشی با فرض دانش حداقلی کاربران در این حوزه تهیه شده است. به‌طوری‌که از شروع گردآوری داده‌های اولیه تحقیق تا تکمیل مقاله برای چاپ و پایان‌نامه برای دفاع، توسط مدرس به‌صورت صددرصد عملی، ساده و کاربردی از زبان و منظر یک محقق کم‌تجربه و نوپا شبیه‌سازی شده است. به عبارتی دیگر، مدرس این دوره خود را در جایگاه یک دانشجو و یا یک پژوهشگر قرار داده است و کل فرایند آموزش در راستای نیاز این‌گونه کاربران به زبانی ساده، عملی و پرهیز از مباحث پیچیده ارائه نموده است و این دوره هیچ پیش‌نیازی ندارد.

سرفصل‌های دوره آموزش رفرنس‌نویسی و مدیریت منابع با EndNote

معرفی نرم‌افزار EndNote و راه‌اندازی کتابخانه
  ضرورت مدیریت منابع و مراجع
"05:15  
  معرفی نرم‌افزار اندنوت نسخه دسکتاپ و نسخه وب
"03:19  
  نصب و راه‌اندازی و ایجاد کتابخانه
"06:39  
ورود منابع در متون علمی و فهرست منابع
  ورود دستی منابع و مراجع
"13:15  
  فراخوانی منابع از پایگاه‌های علمی داخلی و خارجی
"08:37  
  طبقه‌بندی منابع در کتابخانه
"08:06  
  کار با افزونه اندنوت در نرم‌افزار Word
"08:26  
  جستجوی تمام متن مقالات با اندنوت
"09:13  
  ایجاد فهرست منابع و سبک‌های نگارشی
"12:52  
نسخه وب و کار با افزونه EndNote Click
  کار با افزونه EndNote Click
"13:47  
  نسخه وب Endnote و مثال‌های کاربردی
"11:39  

درباره دوره

محققان و دانشجویان هنگام نگارش پایان‌نامه‌ها و مقالات خود نیاز دارند تا رفرنس‌ها و منابع موردنظرشان را طبق اصول و قوانین از قبل مشخص‌شده وارد کنند. واردکردن رفرنس و مراجع به‌صورت دستی کاری سخت و زمان‌بر است و ممکنه شما در هنگام انجام این کار دچار خطا شوید. ازاین‌رو برای رفرنس دهی به شیوه صحیح نرم‌افزارهایی مانند endnote و مندلی وجود دارند که کار رفرنس نویسی را بسیار راحت کرده‌اند. دوره آموزش رفرنس نویسی با EndNote با هدف آموزش این نرم‌افزار تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

آموزش رفرنس نویسی با با EndNote، نسخه‌های دسکتاپ و وب

نرم‌افزار و سامانه هوشمند اندنوت متعلق به مؤسسه کلریویت آنالیتیکز (Clarivate Analytics) یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین سامانه‌های نرم‌افزاری مدیریت منابع و مراجع علمی دنیاست. نسخه X20 این نرم‌افزار در سال 2020 با تغییرات بنیادین نسبت به نسخه قبلی این نرم‌افزار معرفی شد. در این نسخه علاوه بر تغییرات اساسی در رابط کاربری نرم‌افزار، امکانات هوشمند فراوانی در آن گنجانده شده که متناسب با پیشرفت‌های علمی در حوزه مدیریت کارآمد و روشمند منابع  و تولیدات علمی و پژوهشی محققین در سراسر جهان است. 

در دوره آموزش رفرنس نویسی و مدیریت منابع با EndNote چه چیزی خواهید آموخت؟

در این دوره آموزش رفرنس نویسی با با EndNote تمام جوانب علم عملی این سامانه در نسخه‌های دسکتاپ و آنلاین جهت نیاز پژوهشگران عزیز ارائه‌شده است، به‌طوری‌که بتوانید کلیه امور مدیریت و ساماندهی منابع فارسی و انگلیسی مقاله یا پایان‌نامه خود را با سهولت و سرعت انجام دهید.

هدف از آموزش این دوره چیست؟ 

مدیریت منابع و مراجع اطلاعات علمی و پژوهشی یکی از ارکان اصلی فرایند تحقیق و پژوهش است که بدون استفاده از ابزارها و سامانه‌های مدرن و مناسب عملاً انجام تحقیق ناممکن یا بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. نرم‌افزار و سامانه هوشمند اندنوت یکی از ابزارهای بسیار مهم و کارآمد این حوزه است که فرایند انجام تحقیق از مرحله گردآوری داده‌های تحقیق تا چاپ مقاله یا دفاع از پایان‌نامه را تسهیل و تسریع می‌کند.  

دوره رفرنس نویسی و مدیریت منابع با EndNote مناسب چه کسانی است؟ 

 اگر دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری هستید و به یک سامانه و ابزار هوشمند و سریع مدیریت اطلاعات تحقیق، مرجع نویسی، منبع نویسی، جستجو و گردآوری مقالات و کتب علمی و ایجاد یک کتابخانه جامع و هوشمند برای نگارش و تدوین پایان‌نامه نیاز دارید، نرم‌افزار و سامانه آنلاین اندنوت تمام این فرایند را به‌طور کامل و آسان برای شما فراهم می‌کند.  همچنین اگر محقق و پژوهشگر هستید و برای مدیریت داده‌های تحقیق خود نیاز به یک سامانه دارید که بتوانید سبک‌های مختلف مرجع نویسی و نگارشی هزاران مجله و ژورنال علمی، ازجمله مقالات معتبر نمایه ISI را بتوانید با چند کلیک ساده انجام دهید، سامانه اندنوت همه نیاز شما را مرتفع می‌کند.

در صورتی که برای مدیریت اطلاعات پژوهش، گردآوری مراجع و منبع نویسی برای مقاله‌ها و پایان‌نامه‌های خود نیاز به یک کتابخانه کامل دارید که به‌صورت هوشمند عمل کند و منابع را به مقاله شما ارجاع دهد، می‌توانید از نکات گفته شده در آموزش رفرنس نویسی با endnote استفاده کنید. شما تمام این کارها را می‌توانید با نرم‌افزار اندنوت به‌راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهید و دیگر هیچ نگرانی بابت به هم خوردن مراجع مقاله خود هنگام حذف یا اضافه کردن یک مورد جدید نداشته باشید. محققان، پژوهشگران و دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند از این دوره آموزشی استفاده کنند. 

مهارت‌های کسب شده پس از آموزش رفرنس نویسی با با EndNote چیست؟

پس از پایان این دوره آموزش رفرنس نویسی با با EndNote شما می‌توانید: 

  • کتابخانه هوشمند خود را در کامپیوتر شخصی و سامانه آنلاین اندنوت راه‌اندازی کنید.
  • مقالات و کتب علمی و پژوهشی موردنیاز خود را با چند کلیک ساده به کتابخانه و متن مقاله یا پایان‌نامه خود اضافه کنید.
  • سبک‌های نگارشی و رفرنس نویسی بیش از 7000 ژورنال علمی و پژوهشی از جمله مقالات ای ‌اس ‌ای (ISI) را بتوانید در چند دقیقه ایجاد کنید.
  • همه منابع و مراجع علمی خود را یکجا و سامان‌یافته در اختیار داشته باشید و بتوانید برای تولید آثار مختلف علمی و پژوهشی به سهولت و سرعت از آن‌ها استفاده کنید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher اسماعیل سعیدی رباط

دکتر اسماعیل سعیدی رباط استادیار دانشگاه است. ایشان تحصیلات خود را در تمام مقاطع تحصیلی با کسب رتبه عالی از دانشگاه‌های ممتاز ایران به پایان رسانید. وی طی پانزده سال گذشته هدایت و مشاوره پایان‌نامه‌های زیادی را به‌عهده داشته‌است. روش‌های تحقیق، مقاله‌نویسی، انواع مباحث آماری و به‌طور ویژه مطالعات مروری، متاآنالیز (فراتحلیل) و داده‌کاوی علمی و پژوهشی از جمله حوزه‌های مورد علاقه دکتر سعیدی است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
فخری السادات بنی هاشمی 1402-12-09
دوره بسیار کاربردی و مفید بود سپاسگزارم.
نازنین نیلی پور 1403-01-13
بسیار خوب و جامع بود.
کیوان فرشید 1403-01-26
لطفا مدرس محترم اکر خوستار به روز کردن هستند مثال های بیشتری ارائه دهند.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

نرم‌‌افزار Endnote چیست؟

اندنوت به‌عنوان یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهای تخصصی مدیریت منابع در سراسر دنیا شناخته می‌شود که به موسسه Clarivate Analytics تعلق دارد. این نرم‌افزار کارآمد با رابط کاربری راحت به‌منظور رفرنس دادن تخصصی مقاله‌ها به دانشجویان ارشد، دکترا و محققان کمک می‌کند. هنگام کار کردن با این نرم‌افزار دیگر نیازی به شماره‌گذاری دستی رفرنس‌ها و ترجمه تخصصی آن‌ها نیست و دیگر سیستم ارجاع در مقالات فارسی و انگلیسی شما به‌صورت هوشمند خواهد بود؛ یعنی اگر مرجعی را حذف یا اضافه کنید، تنظیم دیگر مراجع به‌صورت خودکار انجام می‌شود. 

کاربرد دوره آموزش رفرنس نویسی با اندنوت چیست؟

یکی از بخش‌های اصلی هر تحقیق و پژوهشی، گردآوری منابع و مدیریت صحیح آن‌هاست و بدون وجود نرم‌افزارهایی مانند اندنوت انجام تحقیق و به ثمر رساندن آن به کاری بسیار دشوار و پیچیده تبدیل می‌شود. شما با شرکت در دوره آموزش رفرنس دادن با Endnote می‌توانید مراحل مختلف پژوهش خود را مانند گردآوری منابع، نگارش، ویرایش، خدمات ترجمه، سفارش ترجمه، چاپ مقاله و ارائه آن را به‌راحتی و در زمان مشخص‌شده به اتمام برسانید. 

شما در این دوره آموزش رفرنس دهی با اندنوت یاد می‌گیرید که چگونه این نرم‌افزار را نصب کنید و سپس در صفحه اصلی آن با استفاده از گزینه‌ new reference، منابع موردنظر خود را به کتابخانه‌ای که درست کرده‌اید، وارد کنید و درنهایت مجموعه کاملی از مراجع موردنظرتان که می‌تواند شامل کتاب‌ها، مقاله‌ها، ترجمه‌های متون علمی و موارد دیگر باشد را گردآوری کرده و آن‌ها را به مقاله یا پایان‌نامه خود ارجاع دهید. همچنین با نحوه تغییر فرمت و دسترسی به سبک‌های مختلف مرجع نویسی که متعلق به ژورنال‌های علمی معتبر است، آشنا می‌شوید. 

سخن پایانی

زمانی که پای رقابت‌های پژوهشی در میان باشد، سرعت و اتمام کار در زمان مشخص‌شده حرف اول را می‌زند و موفقیت در این زمینه بدون کمک گرفتن از نرم‌افزارهای کاربردی امکان‌پذیر نیست. نرم‌افزار اندنوت یکی از کارآمدترین نرم‌افزارها برای کنترل هوشمند منابع و رفرنس دهی در مقالات و پایان نامه‌ها است. شما با شرکت در دوره آموزش رفرنس نویسی با EndNote یاد می‌گیرید که چگونه یک کتابخانه هوشمند از منابع خود، به‌صورت منسجم درست کنید و آن‌ها را با چند کلیک ساده به مقاله موردنظرتان وارد کنید. هم‌اکنون با ثبت‌نام در دوره آموزش رفرنس دهی با اندنوت اولین و مهم‌ترین قدم در این مسیر را بردارید تا بتوانید همانند یک فرد حرفه‌ای کار کنید.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:41 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:41 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)