آموزش مانيتورينگ و كنترل واكنشگاه‌هاي شيميايي با استفاده از PLC

poster
پیش‌نمایش دوره

آموزش مانيتورينگ و كنترل واكنشگاه‌هاي شيميايي با استفاده از PLC كارگاه آموزشی مانيتورينگ و كنترل واکنشگاه‌های شيميايی با استفاده از PLC يك دوره كاربردی و مناسب برای مهندسين شيمی و ابزاردقیق است. در اين كارگاه ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 مفاهیم و تکنیک‌های کدنویسی در PLC

 استفاده از PLC برای کنترل دمای راکتور

 نحوه ارتباط هم زمان پردازنده PLC با LabVIEW

 پروتوکل ارتباطی Modbus TCP/IP

پیش‌نیاز‌ها

در این آموزش به منظور پشتیبانی از بخش Visual برنامه از نرم‌افزار LabVIEW استفاده شده است لذا پیشنهاد می‌شود دانشجویان محترم با مباحث مربوطه آشنا باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش مانيتورينگ و كنترل واكنشگاه‌هاي شيميايي با استفاده از PLC

پنل آموزشی و پیکربندی PLC
محیط Ladder و ابزارک‌های کد نویسی
  جدول Modbus - ابزارک سوئیچ و رله
مشاهده
"10:28  
  ساختار بندی سوئیچ و رله خارجی
"11:37  
  ساختاربندی سوئیچ و رله داخلی
"06:07  
  پشتیبانی با LabVIEW
"05:18  
  محیط کدنویسی Ladder
"10:22  
  تابع تایمر
"10:46  
  ساخت فضای دوره‌ای
"11:04  
  ساخت visual
"12:57  
  ساخت زیر فضاهای دوره‌ای
"12:14  
پروژه مانیتورینگ و کنترل راکتور
  کدنویسی start - stop
"07:10  
  کدنویسی زیر فضای دوره‌ای
"10:07  
  setpoint و قرائت دما
"09:49  
  رسم و ذخیره‌سازی داده‌ها
"09:16  
  کدنویسی کنترل - بخش اول
"15:30  
  کد نویسی کنترل - بخش دوم
"10:52  
  ارزیابی و تحلیل عملیات کنترل
"08:52  

درباره دوره

آموزش مانيتورينگ و كنترل واكنشگاه‌هاي شيميايي با استفاده از PLC

كارگاه آموزشی مانيتورينگ و كنترل واکنشگاه‌های شيميايی با استفاده از PLC يك دوره كاربردی و مناسب برای مهندسين شيمی و ابزاردقیق است. در اين كارگاه يك پنل آموزشی‌ مناسب از تجهيزات PLC آماده شده و گام‌به‌گام هنرجويان محترم، از نحوه پیکربندی PLC تا کدنویسی كنترل بر روی پردازنده PLC همراه با مدرس خواهند بود. در اين كارگاه  بر تکنیک‌های کدنویسی بر روی پردازنده PLC تكيه شده است. PLC هايی كه در اين آموزش مورداستفاده قرار گرفته برند FATEK است كه از طريق بستر TCP/IP و پروتکل Modbus ارتباط داده شده است. قسمت‌های visual برنامه با نرم‌افزار LabVIEW پشتيبانی می‌شود.

در فصل اول اين كارگاه با پنل آموزشی آشنا خواهيد شد همچنين نحوه پيكربندی PLC در بستر ethernet را فرا خواهيد گرفت. در فصل دوم با محيط کدنویسی Ladder  آشنا می‌شوید ، ابزارک‌های کدنویسی و تکنیک‌های کدنویسی در اين فصل آموزش داده می‌شود. در فصل سوم يك پروژه مانيتورينگ و كنترل برای يك رآکتور 10 ليتری تعريف خواهد شد و از ابتدا تا انتها عمليات آموزش داده خواهد شد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher فرزین هرمزی

فرزين هرمزی، دانش‌آموخته كارشناسی ارشد شیمي كاربردی دانشگاه آزاد (واحد تهران  سال 1375) هستند. ايشان بيشتر از بيست سال سابقه فعاليت در پژوهشگاه پليمر و پتروشيمی ایران را دارند، حوزه اصلی فعاليت ايشان در زمينه طراحی، ساخت و عمليات كنترل و مانيتورينگ سامانه‌های (پايلوت) پليمريزاسيون در مقیاس‌های آزمايشگاهی و صنعتی كوچك است. همچنين در پروژه‌های متعددی در مقياس صنعتي  مسئوليت كنترل و مانيتورينگ واحد را بر عهده داشته‌اند، از جمله واحدهای توليد صنعتي پليمريزاسيون NBR ، پليمريزاسيون MMA، علاوه بر اين در پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي مسئولیت‌های متعددی در حوزه توسعه فناوری از آزمايشگاه به صنعت داشته‌اند. به‌عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های ايشان می‌توان اشاره داشت به طراحی و ساخت سامانه تهيه دی ونيل بنزن از دی اتيل بنزن در مقياس پايلوت صنعتي كوچك، پايلوت صنعتی كوچك رزين سوپر جاذب، سامانه تهيه اپي كلروهيدرين از گلیسیرین همچنين ايشان سابقه همكاري با واحد تحقيق و توسعه پتروشيمي مارون را براي چندين سال دارد. زمينه‌های اين همكاری عبارت است از مسئول راه اندازی پايلوت آزمايشگاهی تست كاتاليست پليمريزاسيون بالك پلي پروپيلن و همچنين ساخت پنل خوراك كوپليمريزاسيون الفين. همچنين سابقه همكاري با واحد تحقيق و توسعه پتروشيمی اميركبير در راه اندازي پايلوت تست كاتاليست پلي اتيلن در كارنامه كاری ايشان است. از ديگر زمينه علاقه‌مندی ايشان محاسبات چند مقياسی با استفاده از پردازنده‌های موازی است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)