آموزش مدیریت تعادل کار و زندگی

poster
پیش‌نمایش دوره

آموزش مدیریت تعادل کار و زندگی چه کاربرد و ضرورتی دارد؟ تعادل بین زندگی و کار شامل بررسی چگونگی مدیریت زمان توسط افراد و تقسیم بندی و نحوه‌ی استفاده از آن در کار و زندگی ... ادامه

مدرس دوره:
Dave Crenshaw
Dave Crenshaw
4 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:38 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:38 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش مدیریت تعادل کار و زندگی

فصل اول: تعادل کار و زندگی
  تعادل بین کار و زمان شخصی
مشاهده
"01:32  
  تعادل زمانی برای خود و دیگران
"02:53  
  تعادل استفاده از تکنولوژِی در زندگی
"02:05  
  بودجه بندی زمان
"01:53  
  متعادل باشید! درگیر نه
"01:33  
  خلق زمان تغییر
"02:09  
  آمادگی برای تغییرات
"02:46  
  برنامه‌ریزی برای اتفاقات غیرمنتظره
"02:20  
  نکاتی ویژه کارمندان
"02:57  
  نکاتی ویژه کارآفرینان
"02:53  
  نکاتی ویژه فریلنسرها
"02:54  
فصل دوم: موارد تکمیلی
  توصیه دیگری هم وجود دارد؟
مشاهده
"01:18  
  چگونه وقتی سفر کاری می‌روم موفق باشم؟
"01:15  
  پرسش و پاسخ
"01:20  
  چگونگی مطلع ساختن دیگران
"01:19  
  جداسازی کار و سرگرمی
"01:29  
  حفظ زمان شخصی
"01:36  
  نشانه‌های عدم تعادل در زندگی
"01:18  
  چگونگی پیشرفت در شغل
"01:10  
  شغل تمام وقت
"01:20  

درباره دوره

آموزش مدیریت تعادل کار و زندگی چه کاربرد و ضرورتی دارد؟ تعادل بین زندگی و کار شامل بررسی چگونگی مدیریت زمان توسط افراد و تقسیم بندی و نحوه‌ی استفاده از آن در کار و زندگی است.

وقت خارج از کار ممکن است شامل مدیریت روابط، مسئولیت‌های خانوادگی و سایر علایق و سرگرمی‌های غیر کاری باشد.

به زبانی دیگر، تعادل میان زندگی و کار به میزان اولویت‌بندی بین فعالیت‌های شخصی و حرفه‌ای در زندگی فرد و میزان فعالیت‌های مربوط به شغل آن‌ها در خانه اشاره دارد.

فریتینکر پل کراسنر می‌گوید که انسان شناسان اغلب خوشبختی را به این معنی که تفاوت کمی بین زندگی حرفه‌ای و شخصی فرد وجود داشته باشد، تعریف می‌کنند.

امروزه برقراری تعادل بین کار و زندگی به دلیل افزایش فناوری که اهمیت مکان فیزیکی را در تعریف تعادل کار و زندگی از بین می‌برد، موضوع جدیدی است. قبلاً بردن کار به خانه دشوار یا غیرممکن بود و بنابراین بین زندگی حرفه‌ای و شخصی مرز مشخصی و ملموسی وجود داشت.

افزایش فناوری موبایل، نرم افزارهای مبتنی بر ابر و گسترش اینترنت باعث شده است که کارمندان "به طور دائمی" در محل کار خود کار کنند و باعث از بین رفتن تمایز بین زندگی حرفه‌ای و شخصی شود. برخی از مفسران استدلال می کنند که تلفن‌های هوشمند و دسترسی "همیشه روشن" به محل کار جایگزین کنترل استبدادی مدیران شده است.

استرس یکی از عارضه‌های رایج از بین رفتن  تعادل بین زندگی حرفه‌ای و شخصی است. براساس نتایج تحقیقات، استرس ذهنی به عنوان یک مشکل اقتصادی و بهداشتی قابل توجه شناخته شده است که ناشی از این است که کارمندان مدام احساس می‌کنند باید کار بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند.

احساس عمومی این است که کارفرمایان در قبال سلامت کارمندان خود مسئولیت دارند. جدا از مسئولیت اخلاقی، کارکنانی که تحت فشار کمتری هستند، بهره‌وری بیشتری دارند و کمتر مرتکب خطا می‌شوند.

گام به گام تا دستیابی به تعادل

دوره آموزشی مدیریت تعادل کار و زندگی که از دو فصل تشکیل شده است؛ نکاتی را بیان می‌کند که با رعایت آن‌ها می‌توانید تعادل بین کار و زندگی را ایجاد کنید. فصل اول این دوره آموزشی مدیریت تعادل کار و زندگی شامل سرفصل‌های زیر است.

  • تعادل بین کار و زندگی شخصی 
  • تعادل زمانی برای خود و دیگران 
  • تعادل استفاده از تکنولوژی
  • بودجه‌بندی زمانی
  • متعادل باشید! درگیر نه
  • خلق زمان تغییر
  • آمادگی برای تغییرات
  • برنامه‌ریزی برای اتفاقات غیرمنتظره
  • نکاتی ویژه کارمندان، کارآفرینان، فریلنسرها

در فصل دوم موارد زیر بحث و بررسی خواهند شد.

  • توصیه‌های دیگری هم وجود دارد؟
  • چگونه وقتی سفر کاری می‌روم موفق باشم؟
  • پرسش و پاسخ
  • چگونگی مطلع ساختن دیگران
  • جداسازی کار و سرگرمی
  • حفظ زمان شخصی
  • نشانه‌های عدم تعادل در زندگی
  • چگونگی پیشرفت در شغل

با استفاده از دوره‌ی آموزش مدیریت تعادل کار و زندگی، می‌توانید وضعیت فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید و متوجه شوید که چگونه از وقت خود استفاده می‌کنید.

سپس با تعیین اولویت‌های خود راجع به زندگی کاری و شخصی خود، روشی برای تغییر زمان‌بندی خود پیدا می‎کنید. در این دوره چگونگی خلق تغییر و آماده شدن برای آن را فرا می‌گیرید.  

می‌توانید برای خودتان اهدافی کاری و شخصی تعیین کنید و با یادگیری مدیریت زمان و بودجه‌بندی زمان، برای رسیدن به هدف خود و فعالیت‌های مرتبط زمان کافی اختصاص دهید و دیگر از کمبود وقت شکایتی نداشته باشید. 

پس از گذراندن دوره‌ی آموزش تعادل مدیریت کار و زندگی توانایی نه گفتن و بیان شرایط فعلی خود برای دیگران و مطلع ساختن دیگران را به دست می‌آورید.

شما برای هوشمندانه‌تر کار کردن آماده می‌شوید و نیازی نیست که برای رسیدن به اهداف خود، سخت‌تر کار کنید زیرا در این دوره مهارت‌های لازم برای اینکه زمان شخصی خود را برای خودتان حفظ کنید و کار را از سرگرمی جدا کنید، فرا می‌گیرید. 

به یاد داشته باشید مدیریت تعادل کار و زندگی یک علم نیست و روش مشخصی وجود ندارد. هر فرد باید با آزمون و خطا روش اختصاصی خودش را پیدا کند تا بتواند بین فعالیت‌های حرفه‌ای و شخصی خود تعادلی برقرار کند تا از نظر کاری یا عاطفی شکست نخورد و سلامت روان خود را حفظ کند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Dave Crenshaw

دیو کرنشاو یک نویسنده، سخنران و استاد کسب و کارهای نوپا می‌باشد. او در مجله Time, Fast Company, USA Today و اخبار بی بی سی حضور داشته است. اولین کتاب او افسانه عملکرد چند تکلیفی در شش زبان منتشر شده است. آخرین کتاب او، کسب و کار متمرکز، چگونه کارآفرینان می‌توانند پیروز شوند، همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها است که فروش بالایی داشته است. دیو هزاران کسب و کار در سراسر جهان ایجاد کرده است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سیدمهدی حسینی 1402-10-28
هنوز محتوای دوره را کامل ندیده ام ولی موضوع مهمی است. چرا دوره قابل خرید نیست؟؟؟

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:38 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:38 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)