×
ribbon

آموزش نگارش انگیزه‌نامه (SOP)

آموزش SOP یا انگیزه نامه تحصیلی بخشی از تخصص اپلای و مهاجرت تحصیلی است که کاربران در آن نحوه نوشتن انگیزه نامه حرفه‌ای را می‌آموزند. نوشتن SOP یکی از مهم‌ترین مراحل اپلای است که تأثیر ... ادامه

ارائه دهنده:  اسکورایز  اسکورایز
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  11 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:22 ساعت ویدئو - 10 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط اسکورایز ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 گام‌های اساسی در نگارش انگیزه‌نامه

 بایدها و نبایدهای یک انگیزه‌نامه موفق

 آشنایی با نگارش بخش‌های مقدمه، میانی و پایانی انگیزه‌نامه

 نگارش و تصحیح انگیزه‌نامه

پیش‌نیاز‌ها

در این دوره صفر تا صد نحوه نوشتن SOP به شما آموزش داده خواهد شد؛ بنابراین برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیازی تعریف نشده است. اما توجه کنید که برای نوشتن انگیزه‌نامه شما باید مهارت نوشتاری زبان انگلیسی خوبی داشته باشید.

سرفصل‌های دوره آموزش نگارش انگیزه‌نامه (SOP)

آموزش نگارش انگیزه‌نامه (SOP)
  اپلای در یک نگاه
"03:12  
  انگیزه‌نامه و اهمیت آن
"06:23  
  چهار گام اساسی در نگارش انگیزه‌نامه
"04:48  
  بایدها و نبایدهای نگارش انگیزه‌نامه
"05:28  
  انگیزه‌نامه از نظر دانشگاه مقصد
"07:39  
  فاکتورهای مهم یک انگیزه‌نامه موفق
"06:53  
  ساختار کلی انگیزه‌نامه
"05:20  
  طرح‌ریزی محتوا انگیزه‌نامه
"03:27  
  نگارش مقدمه (Introduction) انگیزه‌نامه
"09:17  
  نکات و قواعد نگارش به زبان انگلیسی
"06:35  
  روش بیان سوابق
"05:36  
  نگارش بخش میانی (Body) انگیزه‌نامه - بخش اول
"03:29  
  نگارش بخش میانی (Body) انگیزه‌نامه - بخش دوم
"03:58  
  نگارش بخش میانی (Body) انگیزه‌نامه - بخش سوم
"04:38  
  نگارش بخش پایانی (Ending) انگیزه‌نامه
"04:16  
  سخن پایانی
"01:10  
  نمونه انگیزه‌نامه
"00:00  
  پروژه دوره: نگارش و تصحیح انگیزه‌نامه (الزامی)
 100%    
"600:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

آموزش SOP یا انگیزه نامه تحصیلی بخشی از تخصص اپلای و مهاجرت تحصیلی است که کاربران در آن نحوه نوشتن انگیزه نامه حرفه‌ای را می‌آموزند. نوشتن SOP یکی از مهم‌ترین مراحل اپلای است که تأثیر چشمگیری در کسب پذیرش از دانشگاه‌های مختلف جهان را دارد. دوره آموزش SOP مکتب خونه با هدف آموزش نوشتن انگیزه نامه تهیه و تدوین شده است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

کاربرد دوره آموزش نحوه نوشتن SOP چیست؟

انگیزه نامه نوشته‌ای است که بسیاری از دانشگاه‌ها در هر رشته‌ای اعم از رشته‌های مهندسی و مدیریت برای دادن پذیرش به شما بر اساس آن تصمیم می‌گیرند. چراکه یک انگیزه نامه مناسب نشان می‌دهد که هدف شما از گرفتن پذیرش در آن دانشگاه چیست. انگیزه نامه به دانشگاه موردنظر شما کمک می‌کند تا برنامه‌ها و علایق آینده شما را بهتر درک کند و تصمیم بگیرد که آیا شما فرد مناسبی برای گرفتن پذیرش هستید یا خیر؛ بنابراین اینکه مهارت شما در رایتینگ بالا باشد، به‌تنهایی کافی نیست و شما باید نحوه نوشتن انگیزه نامه را به‌خوبی بدانید تا بتوانید کمیته پذیرش دانشگاه موردنظرتان را تحت تأثیر قرار دهید.

با بررسی چند نمونه انگیزه نامه تحصیلی انگلیسی متوجه می‌شوید که تمام انگیزه نامه‌ها از یک ساختار مشخص پیروی می‌کنند. شما باید یک شروع مناسب داشته باشید، سپس از سابقه تحصیلی خود سخن بگویید، دلایل انتخاب مقصدتان را شرح دهید، تجربیات مرتبط با رشته خود را بیان کنید و در نهایت اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتتان را بنویسید. در دوره آموزش SOP نحوه نوشتن انگیزه نامه برای فرایند اپلای و پذیرش تحصیلی را قدم‌به‌قدم و به‌صورت عملی می‌آموزید. در این دوره با بررسی چند نمونه انگیزه نامه تحصیلی انگلیسی هرآنچه را که برای نگارش انگیزه نامه نیاز دارید، یاد خواهید گرفت.

هدف از یادگیری دوره آموزش نحوه نوشتن انگیزه‌نامه چیست؟

دوره‌ها و مقالات بسیار کمی در زمینه آموزش SOP وجود دارد. بخش زیادی از این آموزش‌ها تنها به بیان مباحث تئوری پرداخته و معمولاً قابل پیاده‌سازی نیستند؛ بنابراین هدف از یادگیری نوشتن SOP این است که شما به‌صورت گام‌به‌گام و عملی نحوه نوشتن انگیزه‌نامه تحصیلی را یاد بگیرید. در این دوره آموزش SOP را بررسی یک نمونه انگیزه‌نامه تحصیلی انگلیسی آغاز می‌کنیم و تمام آنچه را که باید برای نحوه نوشتن SOP بدانید، به شما آموزش می‌دهیم.

دوره آموزش نحوه نوشتن انگیزه‌نامه مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش نوشتن انگیزه نامه برای افراد زیر حائز اهمیت است:

  • تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسری و آزاد
  • تمام افراد علاقه‌مند به مهاجرت از طریق پذیرش تحصیلی

بعد از فراگیری دوره آموزش نحوه نوشتن انگیزه‌نامه چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

در این دوره آموزش SOP صفر تا صد نحوه نوشتن انگیزه نامه تحصیلی به شما آموزش داده می‌شود؛ بنابراین در انتهای دوره شما مهارت نوشتن انگیزه نامه به‌صورت کاملاً حرفه‌ای را کسب خواهید کرد. به‌طوری‌که برای نوشتن آن به کمک هیچ شخص دیگری احتیاج نخواهید داشت.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدرضا طیران

محمدرضا طیران، دانش‌آموخته مهندسی انرژی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران است. محمدرضا طیران در اواخر تحصیل برای دانشگاه واترلو کانادا و ایلنویز آمریکا در رشته مدیریت اپلای کرد. ایشان موفق شدند کارهای پذیرش خود را در زمانی فشرده انجام دهند و این تجربه باعث شد تا فعالیت خود را در زمینه مشاوره و ارائه خدمات اپلای ادامه دهند. ایشان از سال ۱۳۹۵ با مجموعه Scorize همکاری دارند. در حال حاضر آقای طیران رئیس هیئت‌مدیره شرکت هدف‌سازان بین‌الملل در زمینه مشاوره اپلای و پذیرش تحصیلی هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش نگارش انگیزه نامه (SOP)

انگیزه نامه را می‌توان در هنگام درخواست پذیرش در کالج یا دانشگاه، بورسیه تحصیلی یا فرصت‌های داوطلبانه استفاده کرد. در این مقاله، نحوه نوشتن انگیزه نامه را موردبحث قرار می‌دهیم و نمونه‌هایی را ارائه خواهیم کرد تا به شما کمک کند تا خودتان را بسازید.

انگیزه نامه چیست؟

قبل از آموزش انگیزه نامه قصد داریم شما را با مفهوم و تعریف انگیزه نامه آشنا نماییم. انگیزه نامه یک سند شخصی است که جزئیات مهارت‌های حرفه‌ای و دلایل درخواست برای دوره تحصیلی، بورسیه تحصیلی یا شغل داوطلبانه را نشان می‌دهد. این نامه همراه با درخواست و مدارک پشتیبان شما، مانند ریزنمرات یا رزومه است. انگیزه نامه گاهی اوقات «بیانیه هدف» یا  Statement of Purpose که مخفف به sop است و یا «نامه انگیزشی» یا همان Motivation Letter نامیده می‌شود.

انگیزه نامه معمولاً برای برنامه‌های شغلی با حقوق استفاده نمی‌شود، که معمولاً با نامه‌های پوششی همراه است. نامه پوششی مقدمه‌ای برای رزومه شما بوده و مثال‌هایی از اینکه چگونه تجربه شغلی شما با فرصتی که برای آن درخواست می‌دهید مطابقت دارد را ارائه می‌دهد، در حالی که نامه انگیزه بیشتر بر داستان شخصی شما متمرکز است و علایق، شخصیت و انگیزه‌های شما را برای درخواست برای برنامه شما مشخص می‌کند.

نحوه نوشتن انگیزه نامه

نوشتن یک انگیزه نامه خوب زمان‌بر است، بنابراین مطمئن شوید که به‌طور روشمند مراحل را طی می‌کنید تا نامه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. دادن زمان کافی برای نوشتن انگیزه نامه تضمین می‌کند که تمام محتوای لازم را درج کرده و هر مرحله مهم ازجمله موارد زیر را دنبال می‌کنید:

  • یک طرح کلی بنویسید.
  • یک مقدمه بنویسید.
  • طرح کلی بدن خود را گسترش دهید.
  • انگیزه نامه خود را تکمیل کنید.
  • انگیزه نامه خود را تصحیح کنید.

یک طرح کلی بنویسید

یک طرح کلی از هدف و آنچه مرتبط با آن است را بنویسید. محتوای انگیزه نامه و ترتیب آن را یادداشت کنید.

برای مثال حتماً در مورد موضوعات زیر توضیح دهید و در انگیزه نامه قید نمایید: 

  • چرا می‌خواهید دوره را مطالعه کنید یا در این برنامه داوطلب شوید؟
  • مهارت‌ها یا ویژگی‌های شما که به نفع مدرسه خواهد بود چیست؟ 
  • چرا به مدرسه یا سازمان غیرانتفاعی علاقه دارید؟

شما باید به اینکه چرا می‌خواهید دوره را مطالعه کنید یا با این برنامه داوطلب شوید مهارت‌ها یا ویژگی‌های شما که به نفع مدرسه یا کالج است چرا به مدرسه یا سازمان غیرانتفاعی علاقه‌مند هستید به‌طور انتقادی در مورد اینکه آیا تمام جزئیات مربوطه را درج می‌کنید فکر کنید. انگیزه نامه برای دکتری، برای مثال، برنامه به جزییات بیشتری در مورد تجربیات و برنامه‌های آینده شما نیاز دارد تا انگیزه نامه برای یک برنامه کارشناسی.

منابع مطالب خود را با اطلاعات مدرسه یا سازمان غیرانتفاعی ارجاع و تطابق دهید تا نشان دهید که ویژگی‌ها و شایستگی‌هایی را دارید که آن‌ها به دنبال آن هستند. قالب و ساختار خود را ارزیابی کرده و تعیین کنید که آیا حرکت نقاط قید شده در اطراف، جریان منطقی‌تری ایجاد می‌کند یا خیر. طرح کلی خود را تا زمانی که از آن راضی هستید بازنویسی نمایید. هنگام نوشتن انگیزه نامه خود برای ادامه مسیر می‌توانید به طرح کلی تکمیل‌شده خود اشاره کنید.

یک مقدمه بنویسید

مقدمه‌ای بنویسید که خود را به گیرنده معرفی کند. در صورت امکان، گیرنده خود را با نام خطاب کنید تا انگیزه نامه خود را به‌صورت شخصی نشان دهید. معرفی شما باید توجه گیرنده شما را به خود جلب کند و آن‌ها را به خواندن ادامه مطلب تشویق کند، بنابراین جزئیات مربوط به دستاوردهای خود را در این بخش قرار دهید.

بدنه طرح کلی انگیزه نامه

نکات را در طرح کلی خود گسترش دهید تا بدنه انگیزه نامه خود را تشکیل دهید. برای هر موضوع جدید یک پاراگراف جدید بنویسید. به یاد داشته باشید، انگیزه نامه شما با هدف متقاعد کردن گیرنده شما در مورد ارزش شما است، بنابراین از حقایق قانع کننده برای متقاعد کردن استفاده کنید.

تکمیل انگیزه نامه

برای انگیزه نامه خود نتیجه‌ای بنویسید که هدف شما را خلاصه کند و تأثیر نهایی مثبتی را به جا بگذارد. همچنین باید از گیرنده خود برای بررسی درخواست شما تشکر کنید و آن‌ها را تشویق کنید تا در صورت داشتن هرگونه سؤال با شما تماس بگیرند.

تصحیح انگیزه نامه

انگیزه نامه خود را تصحیح کنید تا مختصرتر و حرفه‌ای‌تر شود. هرگونه اشتباه املایی و گرامری و عبارت‌های نامناسب را تصحیح کنید. اطلاعاتی را که قبلاً در فرم درخواست یا رزومه خود فهرست شده است ویرایش کرده تا مطمئن شوید انگیزه نامه شما فقط حاوی اطلاعات منحصربه‌فرد است. ممکن است لازم باشد انگیزه نامه خود را چندین بار تصحیح کنید تا همه زمینه‌های مشکل را شناسایی کنید.

اگر زمان اجازه می‌دهد، این مرحله را دو روز یا بیشتر پس از نوشتن انگیزه نامه خود تکمیل کنید، زیرا زمان دوری از کار به شما امکان می‌دهد آن را به‌صورت عینی‌تری مشاهده کنید. برای اطمینان از اینکه نامه شما دارای گرامر و املای حرفه‌ای است، از یک دوست قابل‌اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که نامه انگیزه شما را بعد از شما تصحیح کند.

نکاتی برای نوشتن انگیزه نامه

پیروی از این نکات می‌تواند به برجسته کردن انگیزه نامه‌های شما کمک کند و تصمیم‌گیرندگان را متقاعد کند که درخواست شمارا بیشتر بررسی کنند.

  • هر دستورالعملی را دنبال کنید. از دستورالعمل‌های قالب‌بندی، طول و محتوای ارائه‌شده توسط مدرسه یا غیرانتفاعی آینده خود پیروی کنید. اگر سازمان هیچ جزئیاتی را ارائه نکرد، تقریباً 1/2 تا یک صفحه متن را با فونت 12 نقطه‌ای اصلی مانند Times New Roman یا Arial بنویسید.
  • صادقانه و با هویت شخصی خود بنویس. گویا دارید با صدای خودتان می‌نویسید طوری که اگر گیرنده با شما در اتاقی بود چگونه با او صحبت می‌کردید. جزئیات جالبی را وارد کنید که به انگیزه نامه شما کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شود. طنز را می‌توان اشتباه تعبیر کرد، بنابراین لحن جدی‌تری را انتخاب کنید.
  • از زبان قابل‌فهم استفاده کنید. هنگام تصحیح اصطلاحات پیچیده و غیرضروری را شناسایی کنید و آن‌ها را با کلمات ساده‌تر جایگزین کنید. جملات کوتاه و پویایی بنویسید که نتوان آن‌ها را اشتباه تعبیر کرد.
  • روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. به‌جای چالش‌ها یا محدودیت‌های خود، در مورد نقاط قوت شخصی خود بنویسید. نوشتن در مورد نقاط قوت شما به گیرندگان نامه‌های انگیزشی شما کمک می‌کند تا ارزش شما را برای سازمان خود درک کنند و لحن نامه شما را مثبت نگه می‌دارد.

نمونه انگیزه نامه تحصیلی

عنوان نامه انگیزشی:  Scholarship application motivation letter example 

Dear Mr. Bradman,

My name is Zoe Hooper, and I am writing to show my interest in a scholarship for your Bachelor of Science in Nursing program. I have a passion for helping people, and I hope my financial limitations will not hold me back from harnessing this passion in my career.

I grew up in a lower-income family with a single mother who worked three jobs to provide for my brothers and me. My mother taught me the value of hard work and the importance of taking care of others who cannot take care of themselves. She also stressed the importance of education to us, teaching us that it would help us access an easier life. Her encouragement along with my own determination helped me earn some of the best grades in my high school class.

As my mother worked long hours, I spent a lot of time caring for my youngest brother who has cerebral palsy. I feel the time I spent caring for him sparked an interest in nursing. I learned to be compassionate and patient and was rewarded by his smiles. I hope to make my own patients smile in the face of their own health concerns in the future.

I feel my natural work ethic and drive to succeed would make me an asset to Los Angeles University. I know your school has an excellent nursing program, and feel it would give me the perfect environment to gain the degree I need to secure my dream job and give back to the community. Rest assured that I would make the most of the scholarship opportunity and make you and my mother proud.

I am very grateful for the time you have taken to consider my application and look forward to hearing from you soon. Please do not hesitate to contact me at zoe.hooper@email.com if you have any questions about my application.

Kind regards,

Zoe Hooper

عنوان نامه انگیزشی: Volunteer motivation letter example

Dear Ms. Carnaby,

My name is Tony Iyer, and I am a veterinary science student at Washington University. I am responding to the call for volunteers posted on the All Paws Animal Shelter website. This opportunity attracted me because I have a natural passion for animal welfare, which I am furthering in my studies.

I grew up around animals living on a farm in rural Wyoming. During this time, I was involved in many aspects of animal care, including training our dogs, grooming our horses and milking cows. I loved spending time with our animals and discovered how wonderful their companionship can be. I also learned the importance of the less glamorous sides of animal care, including cleaning waste and pens to keep our creatures comfortable.

Through my veterinary science studies, I have learned even more about animal care, including how to diagnose and treat animal diseases and how to help animals give birth. I believe these skills, along with the experience I acquired on the farm, would be invaluable to you at All Paws Animal Shelter. I also believe I could learn a lot more to complement my schooling at your organization.

I am especially interested in working at All Paws Animal Shelter as you accept a diverse range of animals. I also appreciate your shelter's no-kill policy and commitment to ongoing care for senior animals. These policies align with my own belief that all animals deserve the chance to live a long life and find a forever home, no matter how long that takes.

In conclusion, I feel I would be an asset to All Paws Animal Shelter and hope you will accept my application for volunteer work. Please contact me at tony.iyer@email.com if you have any questions about my application.

Yours sincerely,

Tony Iyer

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  اسکورایز
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  11 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:22 ساعت ویدئو - 10 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط اسکورایز ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام