آموزش کاربردی نرم‌افزار SPSS

فارغ از آنکه در چه رشته‌ای مشغول به تحصیل یا کار هستید، بدون شک آشنایی با علم آمار برای شما بسیار مفید و کاربردی خواهد بود و در نوشتن پایان‌نامه‌ها و مقالات به کمک‌تان می‌آید. ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.4 (14 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  8 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  7 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 نصب و آشنایی با محیط SPSS

 آشنایی با آزمون‌های آماری و طراحی پرسشنامه

 تصحیح، ذخیره و توصیف داده‌ها

 آشنایی با رگرسیون، آزمون تی، همبستگی و تحلیل واریانس

پیش‌نیاز‌ها

SPSS یک نرم‌افزار کاربردی با محیطی بسیار ساده است؛ بنابراین حتی کسانی که هیچ اطلاعی درمورد کدنویسی ندارند هم می‌توانند به‌راحتی با استفاده از آن داده‌های خود را تحلیل کنند.

از طرفی، این دوره از پایه و به‌صورت کاملاً کاربردی به آموزش SPSS می‌پردازد؛ بنابراین، برای شرکت در دوره آموزش نرم‌افزار SPSS هیچ پیش‌نیازی تعریف نشده‌است.

سرفصل‌های دوره آموزش کاربردی نرم‌افزار SPSS

فصل اول: مقدمه و نصب نرم‌افزار

اول از هر چیز باید نرم‌افزار SPSS را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید. در فصل اول از آموزش SPSS جهت آشنایی شما با این نرم‌افزار کاربردی مقدمه کوتاهی ارائه می‌دهیم. همچنین به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید SPSS را نصب و راه‌اندازی کنید.

  مقدمه دوره
"15:56  
  نصب نرم‌افزار SPSS
"10:24  
فصل دوم: دفترچه کدگذاری و تغییر متغیرها

در فصل دوم گام‌های اولیه برای کار با نرم‌افزار SPSS را یاد می‌گیرید و با محیط کلی آن آشنا می‌شوید. در این فصل به شما آموزش می‌دهیم که دفترچه کدگذاری را آماده کنید، به تعریف متغیرها بپردازید و در نهایت داده‌های خود را به آن وارد کنید.

  آماده‌سازی دفترچه کدگذاری - قسمت اول
"15:33  
  آماده‌سازی دفترچه کدگذاری - قسمت دوم
"12:13  
  تعریف متغیرها - قسمت اول
"11:24  
  تعریف متغیرها - قسمت دوم
"16:02  
  ورود داده‌ها
"11:38  
فصل سوم: تصحیح و ذخیره داده‌ها

پس از واردکردن داده‌ها باید آن‌ها را کاملاً بررسی کنید تا از صحت آن‌ها مطمئن شوید. در این فصل به شما آموزش می‌دهیم که اگر داده‌ای را به‌اشتباه وارد کرده‌اید، چگونه می‌توانید آن را اصلاح کنید. پس از اطمینان از درستی داده‌ها باید آن‌ها را ذخیره کنید که در این فصل به آن اشاره می‌کنیم.

  تصحیح داده‌ها
"27:25  
  ذخیره‌سازی
"09:57  
فصل چهارم: توصیف داده‌ها و سنجش بهنجاری

داده‌های خام به‌تنهایی کاربرد خاصی ندارند. برای استفاده از داده‌ها باید بتوانید آن‌ها را توصیف کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را از دل آن‌ها بیرون بکشید. در این فصل از آموزش SPSS به چگونگی توصیف داده‌ها می‌پردازیم. در ادامه این فصل شما یاد می‌گیرید که ناهنجاری‌ها را در داده‌ها تشخیص دهید و به‌اصطلاح به سنجش بهنجاری بپردازید.

  توصیف داده‌ها
"18:12  
  سنجش بهنجاری
"19:23  
فصل پنجم: ترسیم نمودارها

معمولاً تصاویر بیشتر از کلمات یا هر چیز دیگر مفهوم را می‌رسانند؛ بنابراین برای استفاده از داده‌ها و درک بهتر آن‌ها بهتر است نموداری از داده‌ها ترسیم کنیم. ترسیم نمودار در تشخیص توزیع نرمال یا ناهنجاری‌ها بسیار مفید است. در این فصل از آموزش اس پی اس اس چگونگی ترسیم نمودار در SPSS را به شما آموزش می‌دهیم.

  ترسیم نمودارها
"23:00  
فصل ششم: دستکاری داده‌ها

گاهی لازم است در کدگذاری‌هایی که ابتدای کار انجام داده‌اید، تغییراتی ایجاد کنید تا نتایج بهتر و دقیق‌تری بگیرید. در این فصل به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید به کدگذاری مجدد سؤالات بپردازید. همچنین ممکن است در بعضی از شرایط مجبور باشید طبقه‌بندی‌ها را تغییر داده و تعداد آن‌ها را کمتر کنید. در ادامه این فصل از آموزش SPSS چگونگی کاهش تعداد طبقات متغیرها و ضرورت انجام آن را یاد می‌گیرید و مجموع نمره‌های مقیاس را محاسبه می‌کنید.

  کدگذاری مجدد سوالات
"12:11  
  کاهش تعداد طبقات متغیرها - قسمت اول
"13:46  
  کاهش تعداد طبقات متغیرها - قسمت دوم
"08:18  
  محاسبه مجموع نمرات مقیاس
"06:57  
فصل هفتم: همبستگی

در این فصل از آموزش کاربردی SPSS به طور کامل با همبستگی و مباحث نظری آن آشنا می‌شوید. برای بررسی رابطه بین پدیده‌ها یا متغیرها از همبستگی استفاده می‌کنیم. از همبستگی زمانی استفاده می‌شود که شما به طور عملی نمی‌توانید رابطه بین دو پدیده را آزمایش کنید. پس از آشنایی با همبستگی، اجرای آن در SPSS و همبستگی تفکیکی را یاد می‌گیرید. 

  مباحث نظری همبستگی
"17:00  
  اجرای همبستگی
"11:12  
  همبستگی تفکیکی
"08:14  
  پروژه - بخش اول
 100%    
"08:00  
فصل هشتم: رگرسیون

این فصل به آموزش کامل رگرسیون اختصاص دارد. با کمک رگرسیون شما می‌توانید بر اساس اطلاعات یک متغیر به پیش‌بینی و بیان تغییرات متغیر دیگری بپردازید. در این فصل پس از آشنایی با رگرسیون یاد می‌گیرید که چگونه رگرسیون را اجرا و خروجی‌های آن را تفسیر کنید. اجرای رگرسیون به دو شیوه خطی ساده و چندگانه سلسله‌مراتبی قابل انجام است که در این فصل آن‌ها را فرامی‌گیرید.

  مباحث نظری رگرسیون
"10:19  
  اجرای رگرسیون چند متغیری هم‌زمان
"09:17  
  بررسی مفروضات
"12:20  
  تفسیر خروجی‌های رگرسیون
"10:47  
  اجرای رگرسیون خطی ساده
"03:03  
  اجرای رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی
"08:25  
  پروژه - بخش دوم
 100%    
"05:00  
فصل نهم: آزمون تی

برای مقایسه بین دو گروه مجزا یا مقایسه نتایج در شرایط مختلف از آزمون t استفاده می‌کنیم. در این فصل به طور مفصل در مورد آزمون‌های T صحبت کرده و به توضیح مباحث نظری این آزمون می‌پردازیم. آزمون تی به دو صورت مستقل و وابسته قابل انجام است که در این فصل از آموزش SPSS هر دوی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  مباحث نظری آزمون تی
"06:26  
  آزمون تی مستقل
"16:52  
  آزمون تی وابسته
"11:20  
فصل دهم: تحلیل واریانس

در فصل آخر از آموزش کاربردی SPSS به توضیح کامل تحلیل واریانس اختصاص دارد. زمانی که می‌خواهیم تفاوت بین میانگین دو یا چند گروه مستقل را از نظر آماری بررسی کنیم، از تحلیل واریانس کمک می‌گیریم. تحلیل واریانس را در موقعیت‌های گوناگون می‌توان به روش‌های مختلف انجام داد. در این فصل به طور مفصل درمورد انواع تحلیل واریانس از جمله یک‌راهه، دوراهه، آمیخته و چند متغیری صحبت می‌کنیم.

  تحلیل واریانس یک‌راهه با آزمون‌های پس از تجربه
"12:59  
  تحلیل واریانس یک‌راهه با مقایسه‌های طرح‌ریزی‌شده
"07:27  
  تحلیل واریانس یک‌راهه با اندازه‌گیری‌های مکرر
"10:20  
  تحلیل واریانس دوراهه
"08:44  
  تحلیل واریانس آمیخته بین درون آزمودنی‌ها
"09:04  
  تحلیل واریانس چند متغیری
"17:32  
  جلسه پایانی
"06:51  
  پروژه - بخش پایانی
 100%    
"09:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

فارغ از آنکه در چه رشته‌ای مشغول به تحصیل یا کار هستید، بدون شک آشنایی با علم آمار برای شما بسیار مفید و کاربردی خواهد بود و در نوشتن پایان‌نامه‌ها و مقالات به کمک‌تان می‌آید. تحلیل داده‌های کمی و کیفی به‌خصوص در حجم بالا، به سادگی از یک یا حتی چند نفر برنمی‌آید، اما نرم افزار Spss به راحتی آن را انجام می‌دهد. به کمک این نرم افزار می‌توانید انواع تحلیل‌های آماری را بر روی هر نوع داده‌ای انجام دهید و نمودارها و اشکالی به دست آورید که نتیجه‌گیری را برای شما ساده‌تر می‌کنند. به این ترتیب آشنایی با Spss و یادگیری این نرم‌افزار یکی از ضروریات برای دانشجویان به خصوص در رشته‌های علوم انسانی و ورزشی است.

نرم افزار SPSS چیست؟

قبل از شروع دوره آموزش SPSS، بهتر است با این نرم افزار آشنایی کلی داشته باشید. این برنامه را می‌توان یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای آماری دانست که کاربردهای بسیار گوناگون و متنوعی دارد.

نرم افزار SPSS از دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا از این دو طریق بتوانند داده‌های موردنظر خود را تحلیل کنند. این برنامه مانند اغلب نرم‌افزارها دارای ورژن‌های مختلفی است. درصورتی‌که شما از یک سایت معتبر اقدام به دانلود آن کنید، هیچ‌کدام از ورژن‌ها نسبت به دیگری برتری نداشته و می‌توان همه را در یک سطح دانست. البته طبیعی است که نسخه‌های جدیدتر برخی امکانات جدیدتر و محاسبات دقیق‌تر را دارند.

قابلیت‌های نرم افزار SPSS

یادگیری این نرم افزار برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققانی که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند لازم و ضروری است. درصورتی‌که شما قصد دارید در این حوزه‌ها قدم بگذارید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای آموزش نرم افزار SPSS از مبتدی اقدام کنید.

با اس پی اس اس به زبان ساده، می‌توان اطلاعات و پرسشنامه‌هایی که در اختیاردارید را با تحلیل‌های آماری به‌صورت گام به گام تحلیل کرده و در قالب جدول‌ها و نمودارهای مختلف ارائه دهید. آموزش SPSS در بین آموزش نرم افزارهای مفید دیگر در این زمینه، بسیار رایج‌تر بوده، چراکه کاربرد بسیار بیشتری دارد. چند نمونه از قابلیت‌های این برنامه را در این قسمت معرفی می‌کنیم.

تهیه خلاصه‌های آماری مانند نمودارها، جدول‌ها و ...
تهیه انواع جدول‌های سفارشی‌شده مانند جدول فراوانی، درصد فراوانی و ...
انواع توابع ریاضی مانند لگاریتم، توابع مثلثاتی و ...
روش‌های تجزیه‌وتحلیل‌های دنباله‌های زمانی
توانایی محاسبه انواع آمارها و داده‌های توصیفی
قابلیت مبادله اطلاعات با سایر نرم افزارهای مرتبط مانند اکسل
انجام آنالیز واریانس یک‌طرفه، دوطرفه و ...
قابلیت پردازیش انواع مختلف رگرسیون
کاربردهای نرم افزار SPSS

این نرم افزار را می‌توان پرکاربردترین نرم افزار در میان هم نوعان خود معرفی کرد. همین موضوع باعث شده تا یادگیری آن، تبدیل به یک امر واجب شود. اگر شما دانشجوی تحصیلات کمیلی باشید، بدون شک به یادگیری این نرم افزار آماری برای تکمیل پایان‌نامه خود نیاز خواهید داشت.

حتی اگر دانشتان نسبت به این برنامه مبتدی و بسیار محدود باشد، باید به دنبال ارتقای آن رفته و سعی کنید که نسبت به آن کاملا مسلط شوید. در شاخه‌هایی مانند علوم اجتماعی و علوم انسانی که همواره از انواع پرسشنامه‌ها برای بررسی روابط، رفتارها و... استفاده می‌شود، در اختیار داشتن این نرم افزار و تسلط کافی بر آن بسیار لازم است تا بتوان به تحلیل آماری انواع متغیرهای موجود پرداخت.

علم اقتصاد نیز از دیگر علومی است که نیاز به آموزش SPSS دارد. پژوهشگران فعال در این زمینه، با کمک این ابزار می‌توانند فرآیندهای زمانی اقتصادی و سایر موضوعات را به‌خوبی تحلیل کنند. از دیگر علومی که به یادگیری این ابزار نیاز دارند، می‌توان به پزشکی، کشاورزی و همچنین انواع شاخه‌های صنعتی اشاره‌ کرد. پس چنانچه شما در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنید، بهتر است دوره آموزش مقدماتی تا پیشرفته آموزش نرم افزار SPSS را سپری کنید.

مهارت‌های بعد از یادگیری SPSS

دوره‌های آموزش SPSS بسیار جامع هستند و شما می‌توانید در طول آن‌ها انواع ویدئوهای مختلف به زبان فارسی را مشاهده کرده و اطلاعات خود را درباره این نرم افزار ارتقا دهید. بعد از سپری کردن دوره آموزشی با تمامی بخش‌های مختلف این برنامه آشنا شده و می‌توانید به‌خوبی با آن کار کنید. یکی از مهارت‌هایی که حین آموزش نرم افزار SPSS به آن پرداخته می‌شود، نحوه جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات است. برای این کار شما نیاز به تنظیم انواع پرسشنامه‌ها دارید تا بتوانید اطلاعات کاملا جامع و صحیحی را به دست آورید. بدون شک هرچه داده‌ها و اطلاعات درست‌تری را داشته باشید، می‌توانید تحلیل‌های آماری درست‌تری نیز به دست آورید.

زمانی که به این برنامه مسلط شدید، دیگر فرقی نمی‌کند که می‌خواهید از آن برای چه کاربردی استفاده کنید، شما می‌توانید انواع داده‌ها، پرسشنامه‌ها و هر آنچه در این زمینه در اختیار دارید را وارد نرم افزار کرده و تحلیل‌های موردنظر خود را بر روی آن‌ها اعمال کنید.

فرصت شغلی با آموزش SPSS

امروزه با تغییراتی که در دنیای کار به وجود آمده است، شما باید به هر نحوی، مهارت‌های خود را در زمینه تکنولوژی ارتقا دهید. در این زمینه می‌توانید به آموزش انواع نرم افزارهای مختلف رو آورید. یکی از این نرم افزارها SPSS است. با یادگیری این نرم افزار می‌توانید ضمن ارتقای شغلی، فرصت‌های کاری جدیدی را نیز برای خود ایجاد کنید. همان‌طور که اشاره کردیم این نرم افزار در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد، در همین راستا شما می‌توانید با یادگیری آن و انجام انواع تحلیل‌های آماری درست به کمک آن، در هر حوزه کاری که دوست دارید، پیشرفت داشته باشید. با آموزش نرم افزار SPSS می‌توانید با سرعتی بسیار بالا، از تمامی رقیبان کاری خود جلو زده و شانس استخدام خود را در مشاغل مختلف، افزایش دهید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمد صادق کیانی

محمد صادق کیانی دانش آموخته پژوهشگری علوم اجتماعی از دانشگاه شهید بهشتی تهران و کارشناسی ارشد روان‌شناسی صنعتی و سازمانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است.
ایشان تجربه حضور در پژوهش‌های کمی و داده‌محور زیادی در حوزه‌های علوم رفتاری را داشته‌اند و سال‌ها در زمینه روش‌شناسی در پژوهش‌های علمی فعالیت دارند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
زهرا غیاثی راوری 1403-01-13
بیان استادخیلی عالی بود من هیچ پیش زمینه‌ای نداشتم و آمارم خوب نبود و برای من خیلی مناسب بود
1403-01-13
تا الآن که عالی بود(جلسه تصحیح خطاها)من که هیچ علاقه ای به آمار نداشتم واقعا جذبش شدم...فن بیانشون هم خیلی عالیه
علی حسن زاده 1401-09-07
خیلی کاربردی، مسائل آماری همگی با مثال توضیح داده شد و مدرس بسیار مسلط بودند
سینا مرادی 1401-02-03
دوره خوبی بود. با اینکه خیلی از مباحث به صورت عمیق بررسی نشد(به دلیل نیاز به زمان بسیار بیشتر)، اما برای شروع این نرم افزار و علاقه مند شدن به کارهای آماری پیشنهاد میکنم!
1400-08-22
برای شروع spss ، مناسبه ، کاربردی هم هست.
ریحانه کشاورزی 1400-08-13
برای شروع یادگیری spss دوره ی خیلی خوبی بود. مطالب به اندازه ی کافی تدریس شده، حجم مطالب خسته کننده نیست و در عین حال کاربردیه
محمد متین اکبری واریانی 1402-06-02
این دوره تمامی موارد فصل های تعریف شده دوره را به صورت خیلی سطحی بررسی می کند و برای من که آشنایی کلی با این نرم افزار داشتم چندان کاربردی نبود . عملا می تونم بگم که مفهوم خیلی از موارد برای من جا نیفتاد و دوره برای من صرفا آشنایی با یک سری مختصری از کلید های نرم افزار بود . روی مواردی که اهمیت بالایی داشتن توجه و توضیح کمی داده می شد . در کل از نظر من این دوره، دوره ی بدی نبود ولی می توانست که بهتر هم باشد . با تشکر
رضوان پیرهادی 1402-05-02
توضیحات کافی نیست

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

هدف از یادگیری دوره آموزش SPSS چیست؟

بسیاری از متخصصان دنیای بیزینس و تجارت خصوصاً در جهان مدرن و کشورهای پیشرفته امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که تحلیل داده‌ها امری حیاتی برای بقای سازمان و تجارت است. حتی حکومت‌ها نیز دریافته‌اند که برای مدیریت افراد جامعه و سیاست‌گذاری اجتماعی باید از مردم جامعه داده‌هایی را در دست داشته باشند.

بنابراین هدف از یادگیری دوره آموزش نرم‌افزار SPSS این است که شما بتوانید نیاز کسب‌وکارها و جوامع را به تحلیل داده با استفاده از این نرم‌افزار برطرف کنید و مهارت‌های لازم برای انجام تحلیل‌های آماری و داده‌کاوی را فرا بگیرید.

دوره آموزش SPSS مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که به کار با داده‌ها و تحلیل داده‌ها علاقه‌مندند.
  • دانشجویانی که برای انجام پروژه‌ها دانشگاهی، پایان‌نامه و یا رساله به تحلیل آماری داده احتیاج دارند.
  • محققانی که برای انجام تحقیق‌ها و پژوهش‌های خود به تحلیل داده‌ها نیاز دارند.
  • مدیران و صاحبان کسب‌وکاری که با مشتریان زیادی سروکار دارند و می‌خواهند کار خود را رونق دهند.

بعد از فراگیری دوره آموزش SPSS چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مهارتی که در این دوره می‌آموزید، تحلیل آماری داده‌هاست. شما در این دوره تمام مهارت‌های لازم برای تحلیل آماری را به طور کاملاً کاربردی یاد می‌گیرید. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توصیف داده‌ها

  • ترسیم نمودار
  • آشنایی با مفاهیم اصلی آماری مانند رگرسیون، واریانس، همبستگی و...

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش SPSS مکتب‌خونه چیست؟

دوره آموزش اس پی اس اس تنها به آموزش تئوری این نرم‌افزار نمی‌پردازد. بلکه شما با کمک این دوره می‌توانید به‌صورت کاملاً کاربردی کار با SPSS را یاد بگیرید و از آن در تحقیق‌ها و پروژه‌های خود استفاده کنید. اگر شما می‌خواهید بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای از SPSS آموزش آن را شروع کنید، این دوره کاملاً مناسب شماست. چراکه فرض دوره آموزش اس پی اس اس بر این است که مخاطب هیچ اطلاعاتی در مورد آمار، روش تحقیق و نرم‌افزارهای آماری ندارد.

سرفصل‌های دوره آموزش SPSS چیست؟

در این دوره در گام اول به شما آموزش می‌دهیم چگونه داده‌های خودتان را وارد کرده و سپس آن‌ها را بررسی و اصلاح کنید. در گام بعدی یاد می‌گیرید چگونه داده‌های خود را به طور کامل توصیف کنید. در بخش اصلی دوره آزمون‌هایی از جمله همبستگی، رگرسیون، آزمون‌های تی، انواع آزمون واریانس و... را به‌خوبی فرامی‌گیرید.

 

آموزش داده‌کاوی

آموزش علم داده

آموزش هنر حل مسئله با داده

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  8 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  7 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام