آموزش تکنولوژی‌های آموزشی برای موفقیت دانش‌آموز

poster
پیش‌نمایش دوره

در این دوره می‌خواهیم راه‌های مختلفی را بهتان نشان دهیم که بتوانید خلاق باشید و به دانش‌آموزان فرصت فعالیت دهید. همچنین می‌خواهیم بهتان یاد دهیم که چطور به دانش‌آموزان کمک کنید که به طور مؤثر ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:08 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:08 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 افزایش خلاقیت مدرسان

 افزایش رغبت در دانش آموزان برای فعالیت بیشتر

 استفاده از ابزارهای خلاقانه جهت ترغیب دانش آموزان برای فعالیت

 آموزش ایده‌های کاربردی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش تکنولوژی‌های آموزشی برای موفقیت دانش‌آموز

خوش آمدگویی

در این بخش به معرفی اهداف دوره می‌پردازیم که چطور به شما به عنوان یک مدرس کمک کنیم تا خلاق‌تر باشید.

  چه مطالبی را پوشش خواهیم داد؟
مشاهده
"01:47  
چشم انداز فناوری آموزشی

در این فصل بعد آموزش نحوه ی جمع‌آوری اطلاعات به مطالب آموزشی که از طریق رسانه در اختیار والدین یا سرپرست‌ها قرار می گیره می‌پردازیم، این روش مزایایی دارد. اول اینکه دانش‌آموزان و والدین هر زمان که نیاز به مواد آموزشی داشته باشند، می تونن بهشون دسترسی پیدا کنند و یکی از مهم‌ترین عوامل در تدوین مواد آموزشی چندمیلیونی، چه دوره‌های آموزشی کامل، چه اسناد ورد مایکروسافت، یا یک ویدئوی ساده، این که دانش‌آموزان و مدرس‌ها از نظر قانونی بدونن که از چه مطالب آموزشی می تونن استفاده کنند. پس خیلی مهمه که از حقوق کپی‌برداری و استفاده از تصاویر و اطلاعاتی که بلامانع، صحبت شه،  مورد دیگر این که دانش‌آموزان بدونن کجا و چگونه می تونن به طور هماهنگ به مطالب دسترسی پیدا کنند. یک روش کار دیگر که میتونید استفاده کنید این است که از اسناد گوگل استفاده کنید که از تمام پوشه‌ها و اسنادی که به طور منظم چیده شدن، پشتیبانی می‌کند.

  شناسایی اهداف و برنامه‌ریزی
مشاهده
"03:25  
  مشارکت دادن والدین در برنامه خود
مشاهده
"03:01  
  ایجاد محتوای غنی از رسانه
مشاهده
"03:28  
  محتوای خود را مرتب نگه دارید
مشاهده
"03:59  
  ایجاد ارزیابی‌های ساده با استفاده از فناوری آموزشی
مشاهده
"03:46  
  ضبط و به اشتراک‌گذاری رویدادهای یادگیری با استفاده از ابزارهای دیجیتال
مشاهده
"04:18  
نکات کاربردی فناوری آموزشی

در این بخش با نرم‌افزارهای کاربردی و بسیار مهم شما را آشنا می‌کنیم که میتونه هم به شما و هم به دانش آموزانتون در پیش برد اهدافتون کمک کنه، از جمله‌ی این نرم‌افزارها میشه به پاورپوینت و و دیگر ابزارها همچون Google Platform ، Explain Everything، Adobe Comp CC، و Book Creator اشاره کرد.

  کتابخانه‌ی لینک‌های خود را با دانش آموزان و والدین به اشتراک بگذارید
مشاهده
"06:43  
  از دانش‌آموزان بخواهید عکس‌های دیجیتالی برنامه درسی را بگیرند و حاشیه نویسی کنند.
مشاهده
"03:25  
  از دانش‌آموزان بخواهید در کلاس فیلم دیجیتال بگیرند
مشاهده
"03:46  
  تبدیل اسلایدهای پاورپوینت به ویدیو
مشاهده
"01:46  
  ایجاد و استفاده از کدهای QR در کلاس درس
مشاهده
"04:23  
  ترکیب تعاملات با Google Earth
مشاهده
"02:54  
  استفاده از Google Search and Scholar
مشاهده
"02:51  
  ساخت کتاب الکترونیکی با دانش‌آموزان
مشاهده
"04:38  
  نمونه‌سازی با Adobe Comp
مشاهده
"08:12  
  توسعه برنامه درسی با استفاده از برنامه Explain Everything
مشاهده
"03:41  
نتیجه‌گیری

نکات و ایده‌های زیادی راجع به اینکه چطور با استفاده از نرم‌افزارها و دیگر ابزارها همچون Google Platform ، Explain Everything ، Adobe Comp CC ، و Book Creator شروع به کار کنین، آموزش دادیم. اون چیزی که واقعا می‌خواهم در این فرایند کلی تاکید کنم، اهمیت شروع کردنه. ویدیو رو دوباره ببینین، طرحی خلق کنین و اون رو بنویسین. یادتون باشه با دوباره گوش دادن به ویدیو شانس خوبی دارین که ایده‌های دیگه‌ای رو بشنوین که به شروعتون کمک میکنه. ابزارای رایگان زیادی در دسترس هستن که بهتون کمک میکنه گردش کارتون رو تقویت کنین.

  قدم بعدی
مشاهده
"02:14  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

 در این دوره می‌خواهیم راه‌های مختلفی را بهتان نشان دهیم که بتوانید خلاق باشید و به دانش‌آموزان فرصت فعالیت دهید. همچنین می‌خواهیم بهتان یاد دهیم که چطور به دانش‌آموزان کمک کنید که به طور مؤثر در شبکه سرچ کنند و چطور از نرم‌افزارهای مختلفی برای کمک به یادگیری دانش‌آموزان استفاده کنید.

آنچه که سعی داریم انجام دهیم این است که درس‌ها را مهیج کنیم و مهم‌تر اینکه با استفاده از ابزارهای خلاقانه‌ای که دم دستمان است، دانش‌آموزان را برای یادگیری وادار به فعالیت کنیم.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Renaldo Lawrence

Renaldo Lawrence یک توسعه‌دهنده و مربی جذاب است که توسط Adobe ، Apple و Microsoft مورد تایید قرار گرفته است. او منابع یادگیری تعاملی را برای کارکنان، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان به‌عنوان یک معلم مهارت‌های پیشرفته فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ایجاد و مستقر می‌کند. وی همچنین در سراسر ایالات متحده و اروپا در مورد چگونگی ایجاد و استفاده از رسانه‌های دیجیتال، طراحی وب و برنامه‌های کاربردی آموزش در کلاس درس مشاوره و آموزش می‌دهد. رنالدو رهبر آموزش Adobe، معلم برجسته اپل، مربی نوآور مایکروسافت و معلم مهارت‌های پیشرفته است. برخی از اساتید آموزش و پرورش تحت تعلیم ایشان هستند و یکی از پروژه‌های موردعلاقه رنالدو کار با معلمان در دبیرستان Chiswick است، جایی که او به توسعه مواد آموزشی تعاملی کمک می‌کند و با دانش‌آموزان برای افزایش انگیزه و موفقیت آنها از طریق استفاده از یادگیری شخصی کار می‌کند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:08 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:08 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی