آموزش ساخت پادکست حرفه‌ای

poster
پیش‌نمایش دوره

از ورزش و سرگرمی گرفته تا هنر و سیاست و اقتصاد و روزمرگی: این روزها بین پادکست‌های فارسی با یک جستجوی ساده حتما می‌توانید پادکستی که با سلیقه شما هم‌گام باشد را پیدا کنید. با ... ادامه

برگزارکننده:  آکادمی راست کلیک  آکادمی راست کلیک
4 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

برای شرکت در دوره آموزش ساخت پادکست حرفه‌ای چه پیش‌نیازهایی وجود دارد؟

در این دوره همه مباحث و موضوعات ارائه شده به‌نحوی انتخاب شده است که مباحث از صفر تا صد به طور کامل بیان می‌شوند و به‌تمامی سؤالات مخاطبان دوره پاسخ داده می‌شود.

به‌این‌ترتیب می‌توانیم این‌طور بیان کنیم که دوره آموزش ساخت پادکست حرفه‌ای به نحوی تهیه و برنامه‌ریزی شده است که برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیازی وجود نداشته باشد و در مراحل مختلف آموزش همه مباحث به طور کامل بیان شوند.

سرفصل‌های دوره آموزش ساخت پادکست حرفه‌ای

نکات لازم پیش از ضبط پادکست

نکات بسیار مهمی حتی قبل از زدن دکمه ضبط و شروع پادکست وجود دارد. آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا برای ساخت پادکست‌هایی هرچه بهتر، آماده شویم.

  در دوره ساخت پادکست چه می‌آموزیم؟
مشاهده
"02:16  
  چرا دنیای پادکست اهمیت پیدا کرده است؟
"10:19  
  ایده‌‌پردازی برای ضبط پادکست
"10:26  
  نکات فردی برای بهبود کیفیت پادکست
"14:15  
  نکات پیش از شروع ضبط
"08:06  
  معرفی تجهیزات ضبط
"07:03  
کار با نرم افزار Adobe Audition

ادوب آدیشن (Adobe Audition) محبوب‌ترین نرم‌افزار کار با صداست. در این فصل به کارهای فوق‌العاده‌ای در جهت بهبود کیفیت صدای ضبط شده، حذف نویز محیط و سایر مشکلات ضبط با این نرم افزار می‌پردازیم.

  شروع ضبط در Adobe Audition
"08:38  
  حذف نویز محیط در نرم‌افزار
"11:33  
  تقویت کیفیت و حجم صدای ضبط شده
"14:23  
  بهبود مشکل Reverb صدا
"11:14  
  افزودن کپی رایت و خروجی گرفتن
"11:57  
  تکنیک‌های بیشتر در مولتی ترک Adobe Audition
"10:22  
نکات تکمیلی انتشار پادکست

در این فصل به نکات پایانی و تکمیلی برای ساختن یک پادکست حرفه‌ای می‌پردازیم. حال که پادکست تولید شده، یک قدم فراتر گذاشته و به راه‌های انتشار پادکست در اینترنت و می‌پردازیم.

  انتشار پادکست
"12:47  
  ساخت اکولایزر برای صوت
"08:14  

درباره دوره

از ورزش و سرگرمی گرفته تا هنر و سیاست و اقتصاد و روزمرگی: این روزها بین پادکست‌های فارسی با یک جستجوی ساده حتما می‌توانید پادکستی که با سلیقه شما هم‌گام باشد را پیدا کنید. با جستجو در فهرست پادکست‌های فارسی در هر یک از پلتفرم‌های پخش پادکست با فهرست بلند بالایی از پادکست‌ها مواجه خواهید شد، که به‌طور کاملا حرفه‌ای و باکیفیتی قابل قبول مشغول فعالیت هستند. شمار پادکست‌های تخصصی فارسی زبان در موضوعات مختلف بهتر از هر تبلیغ دیگری می‌تواند جایگاه و اهمیت پادکست‌ها در فضای رسانه‌ای این روزها را به تصویر بکشد.

این روزها تعداد پادکست‌های فارسی به حدی رسیده که با جستجویی ساده و مطالعه کامنت‌های مربوط به هر پادکست، مخاطب این امکان را پیدا می‌کند که بهترین پادکست‌ را در موضوع مورد علاقه‌‌اش پیدا کند و به‌این‌ترتیب به منبعی فوق‌العاده برای پیگیریِ نامحدود علاقه‌مندی‌ها به‌وجود خواهد آمد.

اگر سری به تاریخچه پادکست بزنیم، تاریخ تولد اولین پادکست‌ها در جهان به اوایل دهه 2000 و حوالی سال 2004 برمی‌گردد. از سال 2004 تا به امروز، روزانه به تعداد پادکست‌های فعال در جهان افزوده شده است و در کنار این افزایش کمی، رشد کیفی پادکست‌ها غیرقابل‌انکار و بسیار بسیار چشم‌گیر است.

تولد پادکست فارسی به اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود شمسی برمی‌گردد. مثل سایر کشورهای جهان سرعت رشد و گسترش این رسانه روزبه‌روز افزایش یافت و جایگاه کنونی، حاصل شرایط مختلفی است که ما را علاقه‎‌مند به دنبال‌کردن و شنیدن پادکست کرده است.

اگر شما هم به تهیه و تولید یک پادکست برای بیان نظرات و افکارتان فکر کرده‌اید و برایتان پیش‌آمده که به تهیه یک پادکست در موضوع تخصصی خودتان علاقه‌مند شده باشید پس بهتر است این یادداشت را دنبال کنید و جدی‌تر از همیشه به این علاقه‌مندی‌تان بها بدهید.

در دوره آموزش ساخت پادکست حرفه‌ای به همه نیازمندی‌های شرکت‌کنندگان این دوره در زمینه تهیه و تولید یک پادکست، از تولید محتوای اولیه تا ادیت و ضبط و سایر فعالیت‌های مربوط به تهیه پادکست پاسخ داده می‌شود. در تولید یک پادکست مراحل مختلفی وجود دارد که در این دوره ضمن آشنایی با این مراحل به طور مشخص مباحث زیر نیز به مخاطب آموزش داده می‌شود:

  • پیش‌نیازهای ضبط یک پادکست
  • ایده‌پردازی برای تولید پادکست
  • ابزار و لوازم موردنیاز
  • آموزش کار با نرم‌افزار Adobe Audution و سایر نرم‌افزارهای مربوط به این کار
  • بهبود کیفیت فرمی پادکست و بهبود کیفیت صدا
  • چگونگی انتشار پادکست
  • بررسی مباحث مربوط به بازاریابی و جذب مخاطب

در انتهای این دوره و پس از گذراندن آموزش‌های ارائه شده شما قادر خواهید بود پادکست‌هایی باکیفیت ضبط کنید و ضمن بررسی موضوعاتی همچون پرسونال برندینگ، مسئولیت اجتماعی، درآمدزایی و ... اقدام به انتشار پادکست‌های تولید شده کنید.

آموزش‌های این دوره محدود به موضوعات فنی و چگونگی افزایش کیفیت ضبط صدا نیست، در طول این دوره علاوه بر مباحث فنی، به موضوعاتی مانند افزایش کیفیت نویسندگی پادکست (افزایش کیفیت محتوای اولیه)، شناخت مخاطب و راهکارهایی برای جذب بیشترین مخاطب از بین شنوندگان نیز پرداخته شده است. 

 

هدف از برگزاری دوره آموزش ساخت پادکست حرفه‌ای چیست؟

این دوره باهدف آشنایی مخاطبان با مراحل مختلف تهیه و تولید یک پادکست و نحوه انتشار پادکست به‌صورت حرفه‌ای و جذاب برای مخاطب تهیه شده است.

مباحث این دوره به نحوی انتخاب شده‌اند که شرکت‌کنندگان با پیگیری این مباحث بتوانند به طور کامل با چگونگی ضبط و انتشار یک پادکست آشنا شوند. در آموزش‌های این دوره افراد علاوه بر بررسی موضوعات به‌صورت تئوری با فرایند‌های تکنیکی همچون ضبط و ادیت صدا نیز آشنا شوند.

 

دوره آموزش ساخت پادکست حرفه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

مباحث این دوره به نحوی انتخاب شده که افراد با هر سطحی از دانش فنی و اطلاعات مربوط به تولید پادکست بتوانند در این دوره شرکت کنند و در انتهای دوره با استفاده از مباحث ارائه شده بتوانند به تولید پادکست به‌صورت حرفه‌ای بپردازند.

گستردگی مباحث این دوره به نحوی است که افراد در این دوره با موضوعات و چالش‌های گوناگونی آشنا خواهند شد و به کمک این آموزش‌ها با همه سؤالاتی که در راه تولید پادکست وجود دارد آشنا خواهند شد.

به‌این‌ترتیب می‌توان این‌طور بیان کرد که این دوره برای همه کسانی که به تهیه و تولید پادکست علاقه دارند مناسب و کاربردی خواهد بود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher عرفان پردیسان

ایشان دانش‌آموخته رشته مهندسی فناوری اطلاعات و علاقه‌مند به دنیای وب و کسب‌وکارهای اینترنتی. سال‌ها فعالیت ایشان به‌عنوان فریلنسر موجب شد تجارب عملی گوناگونی در زمینه بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت اصولی کسب کنند. این تجارب گوناگون، ارزش زیادی برای انتقال به دیگران داشته، بنابراین هم‌اکنون به‌عنوان مدرس تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب‌وکار در آکادمی راست‌کلیک با علاقه‌مندان هم‌مسیر شده‌اند و مشغول به کار هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher علی‌ رحمت‌پور

ایشان دانش‌آموخته دانشگاه خواجه نصیر و بیش از 10 سال است که با کامپیوتر، کار می‌کنند و در تمام این سال‌ها سعی کرده‌اند از آنچه در مسیر به آن برخورده‌اند، بیاموزند. در این مسیر با دنیاهای متفاوتی برخورد کرده‌اند، از عالم گرافیک تا وردپرس، دیجیتال مارکتینگ و در نهایت مدیریت کسب‌وکار. اکنون به‌عنوان مدرس در آکادمی راست‌کلیک با علاقه‌مندان هم‌مسیر شده‌اند و مشغول به کار هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  آکادمی راست کلیک
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)