آموزش مبانی اولیه تحلیل کسب‌کار با استفاده از Spreadsheets

poster
پیش‌نمایش دوره

در این دوره آموزشی ، وظایف یک تحلیلگر تجاری مانند یادگیری مفاهیم اولیه‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها و آمار توصیفی را خواهید آموخت. همچنین با نحوه‌ی تجسم داده‌ها در Google Sheets با استفاده از انواع ... ادامه

برگزارکننده:  Coursera  Coursera
مدرس دوره:

برگزارکننده:

Coursera
3 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 اعمال اصول اولیه Google Sheets و توابع ریاضی

 نحوه پاکسازی داده‌ها

 اعمال توابع منطقی و تجمیع مانند IF، AND، OR و SUM

 ایجاد نمودار برای مقادیر کمی و داده‌های طبقه‌بندی شده

پیش‌نیاز‌ها

این دوره نیاز به داشتن هیچگونه تجربه قبلی ندارد.

سرفصل‌های دوره آموزش مبانی اولیه تحلیل کسب‌کار با استفاده از Spreadsheets

مبانی اولیه‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها به کمک Spreadsheets

در این فصل که تنها فصل دوره است با مبانی Google sheet بحث را آغاز می‌کند و در ادامه به بررسی داده‌ها و پاکسازی و تجزیه و تحلیل و تجسم‌سازی داده‌ها می‌پردازد.

  مبانی Google Sheets
مشاهده
"07:10  
  بررسی داده‌ها با استفاده از توابع ریاضی
مشاهده
"06:13  
  پاکسازی داده‌ها با استفاده از حذف تکراری‌ها، تقسیم کردن، فیلتر و مرتب‌سازی
مشاهده
"06:32  
  تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از توابع منطقی و تجمیع
مشاهده
"07:07  
  تجسم‌سازی داده‌ها با استفاده از نمودارها
مشاهده
"05:35  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

در این دوره آموزشی ، وظایف یک تحلیلگر تجاری مانند یادگیری مفاهیم اولیه‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها و آمار توصیفی را خواهید آموخت. همچنین با نحوه‌ی تجسم داده‌ها در Google Sheets با استفاده از انواع توابع و ارائه آن‌ها با استفاده از انواع مختلف نمودارها آشنا خواهید شد. این دوره برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در مورد تجزیه و تحلیل کسب‌وکار و نقش یک تحلیلگر بیاموزند.

سرفصل های آموزش تحلیل کسب و کار spreadsheets در مکتب خونه

دوره آموزش تحلیل کسب و کار spreadsheets در مکتب خونه سرفصلی کامل به شرح زیر دارد:

-         مبانی Google Sheets

-         بررسی داده‌ها با استفاده از توابع ریاضی

-         پاکسازی داده‌ها با استفاده از حذف تکراری‌ها، تقسیم کردن، فیلتر و مرتب‌سازی

-           تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از توابع منطقی و تجمیع

-         تجسم‌سازی داده‌ها با استفاده از نمودارها

 

آموزش تحلیل کسب و کار spreadsheets در مکتب خونه

تجزیه و تحلیل کسب و کار با صفحات گسترده یک رویکرد قدرتمند و همه کاره برای به دست آوردن بینش و تصمیم گیری آگاهانه است. آموزش تحلیل کسب و کار spreadsheets در مکتب خونه، به شما در درک مبانی تجزیه و تحلیل کسب و کار، تسلط بر عملکردها و تکنیک‌های صفحه گسترده و پیروی از بهترین شیوه‌ها کمک می‌کند تا یک تحلیلگر حرفه‌ای کسب و کار شوید. به یاد داشته باشید که به طور مداوم ابزارها و فناوری‌های جدید را یاد بگیرید و با آنها سازگار شوید تا در زمینه تحلیل کسب و کار همیشه بروز باشید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Omnya Khaled

Omnya Khaled در بخش مهندسی محاسبات در دانشگاه آلمانی قاهره مصر تحصیل کرده است. تحقیقات Omnya در مهندسی نرم‌افزار بر تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای مشکلات در ساختار، رفتار و مدیریت سیستم‌های نرم‌افزاری پیچیده متمرکز است. او به مدت 2 سال است که  به عنوان یک تحلیلگر هوش تجاری مشغول به کار است و در تمام زندگی شغلی خود از spreadsheets استفاده کرده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش تحلیل کسب و کار spreadsheets

در دنیای تجاری پرشتاب امروزی، تصمیم گیری موثر برای موفقیت هر سازمانی حیاتی است. برای تصمیم گیری آگاهانه، کسب و کارها به تجزیه و تحلیل داده‌های دقیق و روشنگری تکیه می‌کنند. یکی از ابزارهای قدرتمندی که روش تجزیه و تحلیل داده‌ها را متحول کرده، صفحه گسترده یا spreadsheets است. اسپرد شیت با توانایی سازماندهی، محاسبه و تجسم داده‌ها، به ابزاری ضروری برای تجزیه و تحلیل کسب و کار تبدیل شده‌اند.

در دوره آموزش تحلیل کسب و کار spreadsheets، تکنیک‌های مختلف، بهترین شیوه‌ها و نکاتی را بررسی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند تا یک تحلیلگر حرفه‌ای کسب و کار شوید. چه یک مبتدی یا یک حرفه‌ای باتجربه باشید، این دوره شما را با دانش و مهارت‌هایی برای برتری در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار مجهز می کند.

تحلیل داده با spreadsheets چیست؟

تجزیه و تحلیل کسب و کار، فرآیند بررسی عملیات، اهداف و سیستم‌های یک سازمان برای شناسایی مشکلات، فرصت‌‌ها و راه حل‌ها است. تحلیل کسب و کار spreadsheets، شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بدست آوردن بینش و تصمیم گیری آگاهانه هست. تحلیلگران کسب و کار نقش مهمی در پر کردن شکاف بین اهداف تجاری و راه حل‌های فناوری دارند.

نقش spreadsheets در تحلیل کسب و کار

اسپردشیت‌ها ابزارهای همه کاره‌ای هستند که به تحلیلگران تجاری امکان سازماندهی، دستکاری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را به طور کارآمد می‌دهد. آنها یک قالب ساختاریافته برای ورود، محاسبه و تجسم داده‌ها ارائه می‌دهند. صفحه‌گسترده‌ها با ویژگی‌هایی مانند فرمول‌ها، توابع و نمودارها، تحلیلگران را قادر می‌سازد تا محاسبات پیچیده را انجام دهند، گزارش‌های روشن‌ و دقیقی ایجاد کنند و داده‌ها را به شیوه‌ای جذاب ارائه دهند.

شروع به تجزیه و تحلیل spreadsheets

برای شروع سفر خود در تجزیه و تحلیل صفحه spreadsheets، باید با ویژگی‌ها و عملکردهای اساسی یک نرم افزار صفحه گسترده آشنا شوید. متداول‌ترین نرم‌افزار صفحه‌گسترده مایکروسافت اکسل است، اما جایگزین‌های دیگری مانند Google Sheets و Apple Numbers نیز وجود دارد.

هنگامی که نرم افزار صفحه گسترده مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید با ایجاد یک صفحه گسترده جدید و کاوش در اجزای مختلف آن مانند سلولها، ردیف‌ها، ستون‌ها و برگه‌ها شروع کنید. نحوه وارد کردن داده‌ها، قالب بندی سلول‌ها و انجام محاسبات اولیه با استفاده از فرمول‌ها و توابع را بیاموزید.

آموزش دیتا آنالیز در اکسل

قبل از پرداختن به تجزیه و تحلیل داده‌ها، جمع آوری و آماده سازی داده‌ها برای تجزیه و تحلیل ضروری است. این شامل شناسایی منابع داده مربوطه، جمع آوری داده‌ها و پاکسازی آن برای اطمینان از دقت و سازگاری هست. پاکسازی داده‌ها ممکن است شامل حذف موارد تکراری، تصحیح خطاها و استانداردسازی قالب‌ها باشد.

صفحات گسترده طیف وسیعی از ابزارها و عملکردها را برای تسهیل جمع آوری و آماده سازی داده‌ها ارائه می‌کند. می‌توانید داده‌ها را از منابع خارجی، مانند پایگاه‌های داده یا فایل‌های CSV وارد و از توابعی مانند مرتب‌سازی، فیلتر کردن، و قالب‌بندی شرطی برای سازماندهی و تمیز کردن داده‌ها در Exel استفاده کنید.

تحلیل داده های آماری در اکسل

هنگامی که داده‌های شما آماده شد، می‌توانید تکنیک‌های تجزیه و تحلیل مختلفی را برای بدست آوردن بینش و پاسخ به سؤالات تجاری خاص اعمال کنید. برخی از تکنیک‌های رایج تجزیه و تحلیل داده‌ها عبارتند از:

-         تجزیه و تحلیل توصیفی: خلاصه و توصیف داده‌ها با استفاده از معیارهایی مانند میانگین، میانه و حالت.

-         تحلیل استنباطی: نتیجه گیری و پیش بینی بر اساس نمونه‌ای از داده‌ها.

-         تحلیل رگرسیون: بررسی رابطه بین متغیرها و پیش بینی نتایج.

-         تجزیه و تحلیل سری زمانی: تجزیه و تحلیل داده‌ها در طول زمان برای شناسایی روندها و الگوها.  

-         داده کاوی: کشف الگوها و روابط پنهان در مجموعه داده‌های بزرگ.

بهترین روش ها برای Business analytics

برای برتری در تجزیه و تحلیل کسب و کار، پیروی از بهترین شیوه‌هایی که دقت، کارایی و اثربخشی را تضمین می‌کند، مهم است. در ادامه برخی از بهترین شیوه‌های کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

-          اهداف روشنی را برای تحلیل خود تعریف کنید.

-         از فرمت‌های ثابت و استاندارد برای ورود داده‌ها استفاده کنید.

-         فرآیند تحلیل و فرضیات خود را مستند کنید.

-         داده‌های خود را برای صحت اعتبارسنجی و تأیید کنید.

-         تجزیه و تحلیل خود را منظم و به خوبی ساختار یافته نگه دارید.

-         فرمول‌ها و محاسبات خود را آزمایش و تأیید کنید.

-         یافته‌های خود را واضح و مختصر بیان کنید.

-         به دنبال بازخورد باشید و به طور مداوم مهارت‌های تجزیه و تحلیل خود را بهبود بخشید.

-         با اتخاذ این بهترین شیوه‌ها، می‌توانید کیفیت و قابلیت اطمینان تجزیه و تحلیل کسب و کار خود را افزایش دهید.

چالش‌های رایج و چگونگی غلبه بر آن‌ها

آموزش تجزیه و تحلیل کسب و کار با spreadsheets و انجام آن ممکن است شما را با چالش‌های خاصی روبرو شوید. در اینجا چند چالش و استراتژی رایج برای غلبه بر آنها آورده شده است:

-         مشکلات کیفیت داده‌ها: از صحت و ثبات داده‌ها از طریق تکنیک‌های پاکسازی و اعتبارسنجی داده‌ها اطمینان حاصل کنید.

-         الزامات تجزیه و تحلیل پیچیده: وظایف تجزیه و تحلیل پیچیده را به مراحل کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید.

-         مجموعه داده‌های بزرگ: عملکرد صفحه گسترده را با استفاده از فرمول‌ها و تکنیک‌های کارآمد مانند فیلتر کردن داده‌ها بهینه کنید.

-         مسائل همکاری: از ویژگی‌های همکاری برای تسهیل کار تیمی و ارتباطات استفاده کنید.

-         کنترل نسخه: مکانیزم‌های کنترل نسخه را برای ردیابی تغییرات و حفظ رکورد تکرارهای تجزیه و تحلیل پیاده سازی کنید.

آیا می‌توان تجزیه و تحلیل آماری را با استفاده از صفحات گسترده انجام داد؟

spreadsheets طیف گسترده‌ای از توابع و ابزارهای آماری را ارائه می‌دهند که به شما امکان انجام تجزیه و تحلیل آماری را می‌دهد. شما می‌توانید معیارهایی مانند میانگین، میانه، انحراف استاندارد را محاسبه و با استفاده از توابعی مانند  AVERAGE، MEDIAN، STDEV و T.TEST آزمایش فرضیه را انجام دهید.

چگونه می‌توان نتایج تجزیه و تحلیل خود را به طور موثر مصورسازی کرد؟

صفحات گسترده انواع مختلف نمودار و گزینه‌های سفارشی سازی را برای ایجاد نمودارهای بصری جذاب و آموزنده ارائه می‌دهند. بر اساس داده‌ها و پیامی که می‌خواهید منتقل کنید، نوع نمودار مناسب را انتخاب کنید. برای افزایش وضوح و درک، عناصر نمودار، مانند رنگ‌ها، برچسب‌ها و عنوان‌ها را سفارشی کنید.

چگونه می‌توان کارهای تکراری را در تجزیه و تحلیل اسپردشیت خودکار کرد؟

می‌توانید کارهای تکراری را در تجزیه و تحلیل صفحه گسترده با استفاده از ماکروها و فرمول‌ها خودکار کنید. ماکروها به شما این امکان را می‌دهند که دنباله‌ای از دستورات و اقدامات را ضبط کرده و با یک کلیک آنها را اجرا کنید. از سوی دیگر، فرمول‌ها محاسبات را بر اساس مقادیر موجود در سلول‌ها انجام می‌دهند و به شما امکان می‌دهند محاسبات پیچیده را خودکار کنید.

چگونه می‌توان با دیگران در تجزیه و تحلیل spreadsheets مشارکت کرد؟

صفحات گسترده، به چندین کاربر اجازه می‌دهد به طور همزمان روی یک صفحه گسترده کار کنند. می‌توانید تجزیه و تحلیل خود را با همکاران، مشتریان یا ذینفعان به اشتراک بگذارید و در زمان واقعی مشارکت کنید. برای اطمینان از امنیت و حریم خصوصی داده‌ها، مجوزها و سطوح دسترسی مناسب را تنظیم کنید.

نکاتی برای آماده‌سازی و تجزیه و تحلیل فروش در spreadsheets

برای اطمینان در نتایج تجزیه و تحلیل دقیق و قابل اعتماد، تهیه صحیح داده‌ها مهم است. برخی از نکات برای آماده سازی موثر داده ها عبارتند از:

-         منابع داده مربوطه را شناسایی و داده‌ها را جمع آوری کنید.

-         داده‌ها را با حذف موارد تکراری، تصحیح خطاها و استانداردسازی قالب‌ها پاک کنید.

-         داده‌ها را با استفاده از توابعی مانند مرتب سازی و فیلتر کردن سازماندهی کنید.

-         صحت داده‌ها تأیید کنید.

مکتب خونه مرجع کامل و جامعی برای آموزش نرم افزارهای کاربردی و آموزش اکسل است که می‌توانید به عنوان مکمل و پیش نیاز این دورە از آن استفاده کنید/