آموزش فوت و فن‌های اپلای

poster
پیش‌نمایش دوره

اگر دانشجو هستید یا با دانشجویان سروکار دارید، به احتمال زیاد با واژه اپلای هم برخورد داشته‌اید. به عنوان مثال از دوستان خود می‌شنوید که اپلای کرده‌اند، قصد کردن دارند یا هر جمله دیگری با ... ادامه

برگزارکننده:  اسکورایز  اسکورایز
مدرس دوره:
4.3 (14 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تالار گفتگو

سرفصل‌های دوره آموزش فوت و فن‌های اپلای

نقشه راه اپلای

ماهیگیری اپلای را یاد بگیرید:

  • 1. لغات و اصطلاحات مهمی که در پروسه اپلای به آن‌ها نیاز دارید.
  • 2. از چه زمانی باید کارهای اپلای را شروع کنید؟
  • 3. چگونه اپلای کنید؟

    لغات و اصطلاحات مهم اپلای

    برای شروع هر کار تخصصی پیشنهاد می‌شود که ابتدا با واژه‌های تخصصی و رایج آن تخصص آشنا شوید. اثری که یادگیری واژگان تخصصی هر فیلدی دارد در حین کار مشخص می‌شود؛ لذا قبل از اقدام به اپلای پیشنهاد می‌شود لغات مرتبط با فرایند اپلای را فرا بگیرید. 

    نحوه شروع اپلای و زمان مناسب اپلای

    اما نحوه شروع اپلای و مراحل اپلای به چه صورت است؟ در ذیل مراحل کلی اپلای را به‌صورت خلاصه برای داشتن نمای کلی از فرایند اپلای توضیح می‌دهیم

        انتخاب کشور، شهر و سپس دانشگاه‌ها

معیارتان را برای انتخاب دانشگاه مشخص کنید. بعضی از افراد به یک کشور خاص علاقه‌مند هستند. بعضی، به یک دانشگاه خاص، بعضی هم وابسته به رنکینگ و اعتبار دانشگاه، کشور مقصد، هزینه‌های زندگی، شرایط آینده کاری و امکان اقامت، پس از ارزیابی معیارهایشان اقدام به اپلای برای تحصیل در خارج از کشور می‌کنند. 

  اصطلاحاتی که برای اپلای کردن نیاز دارید تا بدانید
مشاهده
"09:27  
  مروری بر مدارک مورد نیاز برای اپلای
"09:12  
  مروری بر فاند و نمره زبان
"07:25  
  همه‌ی مراحل اپلای در یک اسلاید + زمان‌بندی کارهایتان
"09:56  
  اسلایدهای دوره نقشه‌راه اپلای
"00:09  
Test Scores

ارسال مدارک به دانشگاه‌ها

برای اپلای کردن یک سری مدارک مهم نیاز دارید از جمله مدارک زبان. این که کدام آزمون را بدهید و چه نمراتی نیاز دارید و اصلا چطور برای آن‌ها آماده شوید را در این قسمت یاد می‌گیرید.

جهت ارسال مدارک به دانشگاه دو روش وجود دارد. این نکته را در نظر بگیرید که قبل از موعد دریافت مدارک توسط دانشگاه مدارک را حساب شده پست کنید. بعضی از دانشگاه‌ها نیز مدارک شما را از طریق دانشگاه شما درخواست می‌کنند و از شما می‌خواهند که ارسال مدارک توسط دانشگاه قبلی شما انجام شود. پس باتوجه‌به اطلاعیه‌های دانشگاه تمامی موارد را در نظر گرفته و اقدام به ارسال مدارک کنید. درصورتی‌که نیاز به ارسال مدارک توسط خود شما باشد می‌توانید از پست‌های بین‌المللی این کار را انجام دهید. پست‌هایی نظیر DHL، TNT، Karapost، Aramex و غیره که هرکدام هزینه خاص خود را دارد. شایان‌ذکر است که درصورتی‌که هزینه ارسال مدارک برای شما زیاد باشد می‌توانید از پست اکسپرس دوطرفه ایران استفاده کنید.

البته بعضی دانشگاه‌ها هم به صورت آنلاين مدارك شما را قبول مي‌كنند و نياز به ارسال هارد كپي نيست.

  چه نمراتی را برای اپلای کردن نیاز دارید؟ تافل بدهید یا آیلتس؟
مشاهده
"07:07  
  منابع عالی برای آمادگی زبانتان
"07:08  
  GRE
"06:01  
  GMAT
"01:22  
  نکات طلایی رایتینگ و اسپیکینگ برای موفقیت در تافل و آیلتس
"09:06  
نگارش CV

 نحوه نگارش سی وی(cv)

رزومه شما یعنی فایلی که معرف شماست. استاد قرار است در یک نگاه همه چیز را راجع به شما بفهمد. اهمیت و نحوه نگارش سی وی را در این قسمت فرامی‌گیرید.

بی شک برای یک اپلای موفق لازم است رزومه و سی وی مناسبی برای خود آماده کنید. بعضی از دانشگاه‌ها از شما رزومه و بعضی از شما سی وی درخواست می‌کنند، لذا تفاوت بین سی وی و رزومه را می‌آموزید و با اصول رزومه نویسی و نگارش CV آشنا می‌شوید و یک رزومه و سی وی مناسب به زبان انگلیسی برای خود آماده خواهید کرد. همچنین با نمونه‌های مختلف رزومه انگلیسی آشنا می‌شوید تا بنا به نیاز و مقطع خود رزومه جذابی را برای تأثیر هر چه بیشتر بر روی استاد آماده کنید. همچنین با جستجوی اساتید و پیداکردن آنها آشنا می‌شوید و سپس نحوه ارسال ایمیل به استاد برای اپلای دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی و سایر مقاطع را فرامی‌گیرید.

  اصول کلی نگارش رزومه و اهمیت آن
"03:57  
  بررسی یک CV واقعی
"07:34  
  فایل خام CV
"00:05  
  نمونه CV پذیرش رشته مدیریت از دانشگاه بلونیا ایتالیا
"00:07  
توصیه‌نامه برای پذیرش دانشگاه

توصیه‌نامه

توصیه‌نامه یا Letter Of Recommendation که به‌اختصار LOR نیز گفته می‌شود، از اسناد موردنیاز هنگام درخواست برای دانشگاه‌ها یا بورسیه‌های خارج از کشور است.

شما به‌عنوان یک دانشجو یا متقاضی بورس تحصیلی، باید از معلم، مربی، استاد راهنما یا مدیر خود بخواهید که یک توصیه‌نامه برای شما بنویسد. این نامه به کمیته پذیرش دانشگاه کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره شما داشته باشد. 

از چه کسی می‌توانید یک توصیه‌نامه بخواهید؟

به‌طورکلی، اساتید، مدرسان و افرادی که از نزدیک با آنها کارکرده‌اند انتخاب بسیار خوبی برای داور هستند زیرا آنها می‌توانند بینشی دقیق در مورد شما، مهارت‌ها و کار شما ارائه دهند. اگر داور بتواند سطح معینی از درک یا حرفه‌ای بودن موضوعی را که از آن استفاده می‌کنید، نشان دهد، بسیار خوب خواهد بود.

اگر در صنعتی مشغول به کار هستید که مربوط به برنامه دانشگاهی است که می‌خواهید برای آن درخواست کنید، می‌توانید توصیه‌نامه را توسط مدیران یا کارفرمای خود بنویسید. توصیه می‌شود یک یادداشت در مورد انتخاب داور خود و اینکه چرا آنها را برای نوشتن نامه مرجع خود انتخاب کرده‌اید، ذکر کنید.

چه چیزی باید در یک توصیه‌نامه نوشته شود؟

توصیه‌نامه باید همیشه شامل این 4 مؤلفه اصلی باشد:

·        پاراگرافی که رابطه با دانشجو / متقاضی را توضیح می‌دهد.

·        ارزیابی داور از علایق، مهارت‌ها و توانایی دانشجو / متقاضی برای تحصیل در دانشگاه.

·        نمونه‌هایی از دستاوردهای دانشجو / متقاضی چه در دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه (مثلاً فعالیت‌های داوطلبانه).

·        خلاصه‌ای که شامل دلایل توصیه دانشجو / متقاضی به دانشگاه یا بورسیه یا اینکه چرا داور فکر می‌کند دانشگاه باید دانشجو / متقاضی را در آنجا بپذیرد.

6 نکته برای نوشتن توصیه‌نامه کامل

·        هنگام انتخاب شخصی برای نوشتن توصیه‌نامه برای شما بسیار هشیار باشید. بهترین توصیه‌نامه از کسی است که آزادانه با این توافق موافقت می‌کند و مجبور به نوشتن نیست. به یاد داشته باشید، نامه‌ای مبهم، به‌هم‌ریخته و عجولانه نوشته شده از ننوشتن آن بدتر است.

·        به داور خود بگویید که چرا به توصیه‌نامه‌ای از طرف آنها نیاز دارید. قبل از نوشتن LOR ، بسیار مهم است که به داور خود مختصراً در مورد دوره یا بورسیه‌هایی که درخواست می‌دهید ارائه دهید. همچنین حتماً تاریخ ارسال توصیه‌نامه را در اختیار آنها قرار دهید.

·        توصیه‌نامه باید کوتاه، واضح و دقیق باشد تا بهترین تأثیر را داشته باشد. به یاد داشته باشید، این نامه جداگانه‌ای است و هرگز نباید آن را با رزومه مخلوط کنید. این مهم‌ترین دلیلی است که ممکن است متقاضیان با رد یا عدم پذیرش روبرو شوند.

·        در توصیه‌نامه باید کیفیت‌ها و مشارکت‌های منحصربه‌فردی را که به دانشگاه می‌آورید ذکر کنید. اطلاعات مقایسه‌ای اگر با مثال‌هایی از زمینه واقعی ارائه شده و منطقی برای مقایسه داشته باشد، به تقویت LOR کمک می‌کند. 

·        در توصیه‌نامه هرگز نباید به هیچ‌یک از نمرات یا نمرات آزمون‌های رقابتی اشاره شود، مگر اینکه برای تفسیر برخی جزئیات دانشگاهی لازم باشد. 

·        هرگونه اطلاعات خصوصی یا حساس در مورد شما باید فقط در صورت داشتن ارتباط یا در صورت عدم ضرورت لازم درج شود.

  نکات توصیه‌نامه
"07:56  
  نمونه متن توصیه‌نامه
"00:05  
نگارش انگیزه‌نامه

نوشتن انگیزه نامه موفق برای اپلای(sop)

انگيزه نامه (sop) مدركي است كه نشان دهيد هدف و انگيزه شما از تحصيل چيست. اينجا جايي است كه به صورت مستقيم با كميته پذيرش در ارتباطيد. پس اگر معدل پاييني داريد يا نقصي در رزومه خود، بهترين جا براي نشان دادن توانايي هايتان به دانشگاه، انگيزه نامه شماست!

باتوجه‌به شرایطی که هر دانشگاه یا استاد در منابع خود درج کرده‌اند، قبل از ارسال ایمیل توصیه می‌شود که انگیزه‌نامه اصولی و متناسب با مقطع و موضوع و رشته‌ی تحصیلی خود آماده کنید. 

  چرا ۳۰ درصد نتیجه پذیرش‌تان انگیزه‌نامه است؟!
مشاهده
"04:03  
  مراحل نگارش یک انگیزه‌نامه حرفه‌ای
"08:12  
  نکات طلایی نگارش انگیزه‌نامه
"01:47  
  نکاتی برای موفقیت در انگیزه‌نامه
"02:50  
  فایل نمونه انگیزه‌نامه
"00:21  
مصاحبه با اساتید

مصاحبه با اساتيد 

 به شما تبريك مي گوييم. چون اگر استادي شما را دعوت به مصاحبه كرده است يعني ٨٠٪؜ راه را رفته ايد. در اين مرحله استاد مي خواهد مطمئن شود كه شما فرد مناسبي براي تحقيقاتش هستيد. موفقيت در اين مرحله يعني تضمين شدن نتيجه پذيرشتان!

  چه زمانی نیاز به مصاحبه دارید + ۳ مرحله آمادگی برای مصاحبه
"03:08  
  سوالاتی که از شما در جلسه اسکایپ می‌پرسند!
"06:56  
پیدا کردن استاد و ایمیل به اساتید

نحوه پیداکردن استاد و ارسال ایمیل به آن

یکی از اصولی‌ترین راه‌های پیداکردن استاد برای اپلای، بررسی وب‌سایت دانشگاه موردنظر شماست. در هر دانشگاه در قسمت Faculty هر دانشکده می‌توانید اسامی اساتید را مشاهده و زمینه کاری آن‌ها و مقالات آن‌ها را بررسی کنید. نحوه ارسال ایمیل نیز مهم است. بعضی از اساتید در خصوص ایمیل و اطلاعات حاوی ایمیل نیز نکاتی را ذکر کرده‌اند به‌عنوان‌مثال علاوه برای ارسال متن ایمیل و معرفی خود، از شما رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، ریز نمرات و یا موارد مختلفی را درخواست می‌کنند.

درصورتی‌که هیچ اطلاعاتی در خصوص نحوه ارسال ایمیل ذکر نشده باشد می‌توانید علاوه بر معرفی خود در ایمیل ارسالی، رزومه تحصیلی خودتان را نیز بفرستید. یادمان نرود که اولین ایمیل بسیار مهم است. اولین ایمیل نه کوتاه باشد و نه بسیار طولانی و همچنین بايد توجه كنيد كه متن ايميلتان رسمي و در عين حال گرم و صميمي باشد.

تماس با اساتید دانشگاه‌ها با ایمیل و زمان مناسب این کار

پس از انتخاب دانشگاه باید شرایط هر دانشگاه را به‌خوبی موردمطالعه قرار دهید. از طرفی باید مطمئن شوید که دانشگاه مربوطه رشته شما را پذیرش دارد؟ و اینکه چه مقطعی را مورد پذیرش قرار می‌دهد. پس از حصول اطمینان از این موضوع deadline های دانشگاه را برای ترم ها و مقاطع مختلف مورد بررسی قرار دهید. 

ارسال ایمیل به استاد همواره راه‌حل‌های بسیار روشن و واضحی را پیشروی شما می‌گذارد و اکثر گره‌های فرایند اپلای شما با راهنمایی استاد حل می‌شود. با استاد خود از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید. اما توجه به نکات ذیل قبل از ارسال ایمیل بی‌فایده نیست:

اکثر استادها در فصل پذیرش در روزهای کاری به طور میانگین حدود 30 ایمیل پاسخ می‌دهند و بیشتر از 1 ساعت برای این موضوع وقت نمی‌گذارند. این یک تجربه شخصی است؛ لذا با یک حساب سرانگشتی، برای هر ایمیل حداکثر می‌توانند 2 دقیقه وقت بگذارند. 

به استادهای که زمینه کاری آن‌ها با علایق و زمینه کاری شما همخوانی دارد ایمیل بزنید. دقت کنید که موضوع ایمیل تا جایی که امکان دارد باید گویای هدف شما باشد.

 

  چه زمانی باید ایمیل بزنید؟ چگونه دانشگاه پیدا کنید؟
مشاهده
"09:43  
  چگونه دپارتمان و استاد پیدا کنید؟
"07:49  
  استفاده از لینکداین برای پیدا کردن اساتید
"05:20  
  اپلای یک صفحه‌ای و قانون طلایی موفقیت ایمیل!
"06:20  
  چگونه متن ایمیل حرفه‌ای بنویسید؟
"06:53  
  نکات شگفت‌انگیز برای نگارش ایمیل
"09:36  
  نمونه متن ایمیل
"00:06  
کمک هزینه تحصیلی

کمک هزینه تحصیلی

فاند یا کمک‌هزینه تحصیلی، کمکی مالی است که اکثر در ازای انجام کاری خاص یا داشتن شرایط ویژه و یا برتر خاصی پرداخت می‌شود. به‌صورت کلی فاندها به دودسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

1-    فاندی که به‌عنوان حقوق یا دستمزد به دانشجو پرداخت می‌شود که به‌نوعی درآمد حاصل از انجام پژوهش یا انجام کار ویژه‌ای است. 

2-    فاندی که صرفاً جهت پرداخت هزینه‌های تحصیلی و شهریه دانشگاه به وی تعلق می‌گیرد. 

همچنین کار هم‌زمان با تحصیل برای پرداخت هزینه‌ها نیز نوعی کمک است که اکثر به دانشجویان مقطع دکتری این امکان را می‌دهد تا از پس هزینه‌های اضافی برآیند به‌عنوان‌مثال در کانادا 30 ساعت اجازه کار به دانشجویان دکتری داده می‌شود. در واقع دانشجویان دکتری به‌عنوان یک فرد شاغل در دانشگاه محسوب می‌شود که قرار است بر روی پروژه خاصی کار کند. برخی از روش‌های دریافت کمک‌هزینه تحصیلی به‌صورت کار برای دانشجویان دکتری به‌صورت ذیل است: 

·        Research Assistant

·        Teacher Assistant

·        Finantial Need

·        Grant

·        Waiver

·        Awards

·        Scholarship

·        Fellowship

  انواع فاند و کمک هزینه‌های تحصیلی، کار همزمان با تحصیل برای پرداخت هزینه‌ها
"06:50  
اپلای استرالیا

اپلای استرالیا

چه دانشگاه‌هایی اپلای کنید؟ چه مدارکی نیاز دارید؟ چگونه اسکالرشیپ و بورسیه بگیرید؟ ترفند‌های اپلای به استرالیا 

استرالیا نه‌تنها سرزمین کانگوروها، بلکه یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها که به دلیل سیاست‌های فعلی استقبال و جمعیت متنوع مشهور است، از دانشجویان کشورها و فرهنگ‌های مختلف سرشار است.

اما پذیرش دانشگاه استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی چقدر دشوار است؟ ما به شما پاسخ می‌دهیم:

استرالیا دارای رشته‌هایی متنوعی است. در ذیل محبوب‌ترین رشته‌ها بر اساس گزارش‌ها آورده شده است:

·        مدرک مدیریت در استرالیا

·        مدارک تحصیلی در استرالیا

·        مدرک مدیریت بازرگانی در استرالیا

·        مدارک حسابداری در اسپانیا

·        مدارک انفورماتیک در استرالیا

·        مدارک مهندسی عمومی در استرالیا

همچنین لیست کوتاهی از معروف‌ترین دانشگاه‌هایی که می‌توانید به‌عنوان دانشجوی خارجی در آن تحصیل کنید در ذیل ذکر شده است:

·        دانشگاه تاسمانی

·        دانشگاه فنی کوئینزلند

·        دانشگاه وسترن سیدنی

·        دانشکده بازرگانی کاپلان

·        دانشکده تجارت ملبورن (MBS)

همچنین لیستی از دانشگاه‌ها با شهریه کم (یا حتی رایگان) آورده شده است:

·        دانشگاه نیو ساوس ولز

·        دانشگاه گریفیت

هر دانشگاه استرالیا مهلت‌های متفاوتی دارد، بنابراین همه این موارد به شما بستگی دارد تا از تاریخ دقیق درخواست خود مطلع شوید. اما معمولاً مهلت ارسال ایمیل جهت ارتباط با استاد به‌صورت ذیل است:

·        اواخر اکتبر - اواسط ماه نوامبر: دوره درخواست برای ترم اول

·        اواسط آوریل - اواسط ماه مه: دوره درخواست برای ترم دوم

اگر سطح ارزیابی بالایی از خود دارید، باید دراسرع‌وقت اقدام کنید. هرچه زودتر اقدام کنید، شانس بیشتری برای پذیرش و حتی درخواست بورسیه استرالیا دارید.

مراحل اپلای به استرالیا

·        یک فرم درخواست به همراه مدارک پشتیبان به دانشگاه انتخابی خود ارسال کنید

·        دریافت پیشنهاد نامه

·        تأیید ثبت‌نام الکترونیکی (eCoE) را دریافت کنید.

·        برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

·        برای موفقیت در درخواست شما باید شواهدی از موارد زیر را ارائه دهید:

·        دستاوردهای آکادمیک (متن، گواهینامه) ؛ رزومه، SOP ، 2 نامه مرجع، کپی گذرنامه و نامه تجربه (در صورت وجود)

·        مهارت در زبان انگلیسی

·        بودجه برای حمایت از مطالعه شما 

مدارک لازم و ضروری برای اپلای استرالیا

از هرکجا که بیایید و هرکجا قصد تحصیل دارید، مطمئناً باید مدارک تحصیلی رسمی خود را ارائه دهید.

در خیلی از موارد، مدارک لازم و ضروری بر اپلای به شرح ذیل است:

·        اطلاعات شخصی شما

·        گواهی تأیید شده از سطح مهارت شما در زبان انگلیسی مثل تافل، آیلتس و ...

·        خلاصه‌ای از تجربه شغلی شما در صورت وجود (سوابق کاری شما)

·        هزینه درخواست غیرقابل استرداد

هزینه‌های زندگی در استرالیا

متوسط ​​هزینه‌های زندگی دانشجویی در استرالیا به شرح ذیل است:

دانشجویان بین‌المللی ساکن استرالیا برای تأمین کلیه هزینه‌های زندگی خود از جمله خوابگاه، غذا و فعالیت‌های اجتماعی بین 1400 تا 2500 AUD در ماه نیاز دارند. به‌خاطر داشته باشید که هنگام درخواست ویزای دانشجویی در استرالیا، باید ثابت کنید که منابع مالی زندگی و تحصیل در این کشور را دارید.

متوسط ​​بودجه موردنیاز برای محبوب‌ترین شهرهای دانشجویی استرالیا را بررسی کنید:

·        سیدنی: با شروع از 1900 AUD در ماه

·        آدلاید: با شروع از 1300 AUD در ماه

·        بریزبن: با شروع از 1400 استرالیا در ماه

·        ملبورن: با شروع 1500 AUD در ماه

·        کانبرا: با شروع از 1400 AUD در ماه

  چگونه بعد از تحصیل، اقامت استرالیا بگیرید؟ اصلا چرا استرالیا؟
مشاهده
"05:59  
  مقاطع مختلف که می‌توانید اپلای کنید!
"09:13  
  مراحل اپلای به استرالیا و مدارک لازم
"12:04  
  چه دانشگاه هایی در استرالیا اپلای کنید؟
"05:20  
  سوپروایزر پیدا کردن در استرالیا و ایمیل زدن به اساتید استرالیایی
"08:48  
  بورسیه‌های تحصیلی استرالیا
"10:16  
  هزینه‌های زندگی در استرالیا و نکات حیاتی ویزا
"09:22  
  جمع بندی و سوالات متداول
"03:47  
اپلای اروپا

اپلای اروپا

اروپا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی برای اپلای است. به نظر می‌رسد اروپا از هوای آفتابی گرفته تا دانشگاه‌های ارزان‌قیمت، از اجتماعات دوستانه تا سفرهای ارزان‌قیمت همه چیز را در اختیار دارد.

یکی از بهترین چیزها در اروپا اتحادیه اروپا (EU) است. این اساس پیشرفته‌ای بی‌شماری در زمینه‌های مختلف مانند تحصیل، کار، مهاجرت و حقوق برابر برای همه مردم بوده است.

1. ثبت‌نام در دانشگاه‌های شمال اروپا

کشورهای اسکاندیناوی نظیر - سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند - همیشه بهترین مقصد برای دانشجویان بین‌المللی و حتی اتحادیه اروپا بوده‌اند.

قبل از هر چیز، شما ممکن است مجبور به پرداخت هیچ شهریه در دانشگاه‌های دولتی نباشید. اما این به ملیت شما و کشور اسکاندیناوی بستگی دارد که می‌خواهید در آن تحصیل کنید:

·        در نروژ، تحصیلات در تمام مقاطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا) برای کلیه دانشجویان بین‌المللی رایگان است.

·        در سوئد، دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA ، سوئیس و سایر کشورهای اسکاندیناوی هیچ هزینه‌ای برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت نمی‌کنند. دوره‌های دکترا نیز برای همه رایگان است.

·        در دانمارک، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شهروندان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس رایگان است و دانشجویان را تبادل می‌کنند.

·        در فنلاند، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شهروندان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس رایگان است.

ثانیاً انتظار هزینه‌های زندگی بسیار بالا را داشته باشید. حتی اگر در دوران دانشجویی تخفیف و روش‌های زیادی برای پس‌انداز داشته باشید، باید آماده باشید که به طور قابل‌توجهی بیشتر از سایر مناطق اروپا هزینه کنید.

2. درخواست برای دانشگاه در اروپای شرقی و مرکزی

شاید بعضی از دانشجویان نمی‌دانند که اتریش، مجارستان و لهستان می‌تواند بهترین مقصد از بین کشورهای اروپای شرقی و مرکزی برای آنها باشد. 

اگرچه تحصیلات رایگان نیست، اما هزینه‌های تحصیل و هزینه زندگی پایین‌تر از حد متوسط ​​است. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید با 460 یورو در ماه در لهستان واقعاً راحت زندگی کنید، اما این فقط پول اقامت شما در فرانسه است.

3. درخواست برای دانشگاه در اروپای غربی

معمولاً، هنگام تصمیم‌گیری در مورد مدرک کارشناسی ارشد که می‌خواهید ادامه دهید، باید نه‌تنها بخش تحصیل در خارج از کشور را داشته باشم بلکه شجره‌نامه کشور را نیز در نظر بگیرم. به همین دلیل است که اروپای غربی چنین مقصد مناسبی است: علاوه بر شهرهای معروف و مکان‌های دیدنی عالی، شما همچنین می‌توانید محل تحصیل آینده خود را صرفاً بر اساس رشته‌ای که دنبال می‌کنید انتخاب کنید.

4. ثبت‌نام در دانشگاه‌های جنوب اروپا

اروپای جنوبی یا، به طور خاص، کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا، یونان و پرتغال برای کسانی مناسب است که می‌خواهند پایان‌نامه خود در بهترین هوای دنیا در کنار شفاف‌ترین آب‌های دریا بنویسند.

جای تعجب نیست که دانشجویان بین‌المللی تمایل دارند این کشورها را برای تحصیل انتخاب کنند، به‌ویژه اگر می‌خواهند خود را در فرهنگ بسیار غنی و جوامع دوستانه غرق کنند. اما این تنها دلیلی نیست که مردم می‌خواهند در گرم‌ترین قسمت اروپا تحصیل کنند. علاوه بر ارائه مدارک عالی به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی / ایتالیایی، روند درخواست برای دانشگاه در اینجا و هزینه‌های زندگی بسیار در دسترس است، بنابراین نمی‌تواند بهتر از این باشد.

  چرا اروپا؟ مراحل کلی اپلای
مشاهده
"07:28  
  آمادگی برای اپلای و قدم‌ها
"06:12  
  تایم‌لاین کارهایتان
"03:25  
  بورسیه‌های تحصیلی
"03:21  
  اپلای ایتالیا
"07:25  
  اپلای آلمان بخش 1
"05:49  
  اپلای آلمان بخش 2
"04:04  
  اپلای سوئیس و اتریش و هلند
"06:01  
  اپلای بلژیک و سایر کشورهای اروپایی
"08:38  
  IPI
"03:20  
  اپلای مخصوص مقطع دکتری
"08:41  
اپلای کانادا و آمریکا

اپلای به کانادا و آمریکا

  • اپلای به کانادا

اگر در جستجوی تحصیل در مقطع بعدی در خارج از کشور با یک محیط چندفرهنگی و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی باشید، کانادا می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی مانند شما ایده‌آل باشد. دانشگاه‌ها و کالج‌ها، دانشکده‌های فنی و همچنین مؤسسات علمی کاربردی و هنرهای کاربردی طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تحصیل را برای بررسی فراهم می‌کنند. بر اساس رتبه‌بندی جهانی انجام شده توسط Times Higher Education ، بیش از 30 دانشگاه کانادا در 300 دانشگاه برتر جهانی در جهان قرار گرفته‌اند. اگر فکر می‌کنید کانادا ممکن است مکان مناسبی برای شما باشد، نحوه درخواست دانشگاه برای شما در این بخش شرح داده می‌شود. 

دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور در کانادا را دارند این فرصت را دارند که در طی دو جلسه ثبت‌نام تحصیلات خود را در کانادا شروع کنند:

آخرین‌مهلت ثبت‌نام در کانادا در زمستان، 1 سپتامبر است. ثبت‌نام در تابستان برای دانشجویان کارشناسی ارشد و زودتر برای دانشجویان کارشناسی از 15 ژانویه آغاز می‌شود. مهلت‌های ارسال درخواست بین مؤسسات متفاوت است و دوره‌های مختلف تحصیلی در یک دانشگاه ممکن است مهلت‌های ارسال مختلفی داشته باشند. به همین دلیل است که همیشه باید وب‌سایت رسمی برنامه مطالعه را برای اطلاعات به‌روز بررسی کنید. برای افزایش شانس قبولی خود، باید 8 تا 12 ماه قبل از شروع دوره، درخواست خود را ارسال کنید. یک یا دو ماه پس از بسته شدن درخواست، نامه رسمی پذیرش از دانشگاه دریافت خواهید کرد.

  • اپلای به آمریکا

ایالات متحده امریکا بیش از 250 دانشگاه و کالج دارد که در آخرین رتبه‌بندی آموزش عالی ایجاد شده توسط Times Higher Education ، US News و TopUniversities ذکر شده است. خواه جاذبه زندگی در رؤیای آمریکایی باشد، یا صرفاً آرزو برای دستیابی به موفقیت در "سرزمین آزادگان و خانه شجاعان" باشد، حدود 1 میلیون دانشجوی بین‌المللی ترجیح می‌دهند در یک دانشگاه یا کالج در ایالات متحده آمریکا ثبت‌نام کنند. اما، چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در یک‌رشته پذیرفته می‌شوید؟ در این بخش برخی از مراحل و رویکردهای انتخاب دانشگاه و اطمینان از اینکه آنچه برای پذیرش لازم است را معرفی می‌کنیم.

اگر متقاضی دریافت مدرک کارشناسی یا بالاتر در ایالات متحده امریکا هستید، دانشگاه‌ها به طور معمول دو مهلت درخواست برای پذیرش زودهنگام و پذیرش منظم ارائه می‌دهند.

·        اگر متقاضی پذیرش پاییز (پاییز) هستید، مهلت اولیه برای اکتبر تا نوامبر سال قبل خواهد بود.

·        اگر متقاضی پذیرش پاییز (پاییز) هستید، مهلت پذیرش منظم بین فوریه و مارس همان سال خواهد بود.

·        اگر متقاضی دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد یا دکترا) هستید، مهلت درخواست دانشگاه آمریکایی شما به ترمی که در آن ثبت‌نام می‌کنید بستگی دارد (مصرف بهار یا پاییز).

·        اگر متقاضی پذیرش پاییز هستید، مهلت شما می‌تواند از ژانویه تا مارس باشد.

·        اگر متقاضی پذیرش بهار هستید، مهلت شما احتمالاً بین جولای و سپتامبر، سال قبل است.

موارد ذکر شده بسته به اینکه در چه مقطع و رشته‌ای متقاضی هستید یا در کدام دانشگاه می‌خواهید شرکت کنید، می‌توانند متغیر باشند.

  چه مقاطعی می‌توانید تحصیل کنید؟
مشاهده
"08:32  
  ددلاین‌ها و دانشگاه‌های کانادا و آمریکا
"08:05  
  لیست دانشگاه‌های کانادا
"02:55  
  ویزا کانادا و آمریکا
"10:39  
  نکات طلایی!
"06:00  
  هزینه‌های زندگی
"06:32  

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

اگر دانشجو هستید یا با دانشجویان سروکار دارید، به احتمال زیاد با واژه اپلای هم برخورد داشته‌اید. به عنوان مثال از دوستان خود می‌شنوید که اپلای کرده‌اند، قصد کردن دارند یا هر جمله دیگری با این کلمه جذاب؛ اما اپلای چیست که امروزه بیشتر از هر زمان دیگری نام آن به گوش ما می‌خورد؟
اپلای کردن همان درخواست پذیرش برای یک دانشگاه خارجی است. درخواست پذیرش به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که باید برای دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه خارج از کشور انجام دهید. یعنی شما وقتی که تصمیم قطعی به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی گرفتید، برای ورود به آن کشور پروسه‌ای طولانی و قانونی را طی کنید. به این پروسه اپلای می‌گویند که برای تمام دانشگاه‌های جهان یکسان نیست.
همانطور که می‌دانید اپلای کردن یک فرایند طولانی، زمان‌بر، پرهزینه و حتی سرشار از استرس است. دانستن مراحل اپلای و داشتن یک نقشه راه قطعا به شما کمک بزرگی در طی کردن این پروسه خواهد کرد. مراحل اولیه اپلای کردن به شرح زیر است:
• تصمیم‌گیری قطعی، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق
• جستجو در بین کشورهای مختلف
• تهیه فهرستی از رشته و دانشگاه‌های مورد علاقه
• تهیه فهرستی از الزامات اولیه برای اپلای در رشته و دانشگاه موردنظر
• شرکت در آزمون‌های زبان مانند تافل، آیلتس و غیره و دریافت نمره متناسب با دانشگاه و کشور موردنظر
• ارتباط گرفتن با استادهای دانشگاه موردنظر برای دریافت فاند تحصیلی
• تهیه رزومه تحصیلی
• نوشتن انگیزه نامه یا SOP (Statement Of Purpose)
• تکمیل اپلیکیشن آنلاین در سایت دانشگاه موردنظر قبل از ددلاین دانشگاه
• آماده کردن و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریزنمرات و ارسال به دانشگاه
• تهیه توصیه‌نامه از اساتید داخل ایران
• انتظار برای پاسخ دانشگاه مقصد به اپلای شما.
در مرحله آخر ممکن است دانشگاه درخواست شما را admission یا reject کند. درصورت که موفق به دریافت admission شدید، باید مراحل دیگری هم طی کنید:
• پذیرفتن پیشنهاد یا Offer دانشگاه
• انجام اقدامات مرتبط با گرفتن ویزا
• دریافت ویزای تحصیلی
• تهیه بلیط 
• ورود به کشور مقصد برای آغاز تحصیل


هدف از یادگیری دوره آموزش نقشه راه اپلای چیست؟


اگر در حال خواندن این دوره هستید، به احتمال زیاد یا تصمیم به اپلای دارید یا قدم در این راه گذاشته‌اید. معمولا سوالی که در ابتدای راه به ذهن افراد می‌رسد این است که چگونه برای تحصیل اپلای کنیم؟
هدف از برگزاری این دوره آموزشی این است که به سوالات مهم شما در زمینه اپلای کردن پاسخ دهیم. در این دوره شما یک نقشه راه دقیق به دست می‌آورید که براساس آن می‌توانید به راحتی این پروسه طولانی و پراسترس را پشت سر بگذرانید. 
دوره آموزش نقشه راه اپلای مناسب چه کسانی است؟
 در این دوره آموزشی به صفر تا صد پروسه اپلای می‌پردازیم. بنابراین شرکت در دوره آموزش نقشه راه اپلای برای افراد زیر مناسب است:
• کسانی که رویای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان را در سر می‌پرورانند.
• کسانی که علاقه‌مند به اپلای تحصیلی هستند اما راه و روش آن را نمی‌دانند.
• کسانی که قصد اپلای در دانشگاه‌های استرالیا، اروپا، کانادا، آمریکا و سایر کشورهای جهان را دارند.
• کسانی که از شرایط اپلای آگاهی ندارند و از همین حالا می‌خواهند مقدمات سفر خود را آغاز کنند.
بعد از فراگیری دوره آموزش نقشه راه اپلای چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟
دوره آموزش نقشه راه اپلای همانطور که از اسمش پیداست، مانند یک نقشه واضح شما را به هدفتان می‌رساند. بعد از گذراندن این دوره شما یاد می‌گیرید که برای اپلای دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید. مهارت‌های اپلای تحصیلی که در این دوره فرا خواهید گرفت، عبارتند از:


• با بررسی نمونه رزومه انگلیسی برای اپلای با نحوه نگارش سی وی (CV) آشنا خواهید.
• نوشتن انگیزه نامه برای اپلای یکی از ضروری‌ترین کارهاست. در این دوره با بررسی نمونه انگیزه نامه به این مهارت مهم دست پیدا خواهید. 
• در بسیاری از موارد شما باید بتواند یک استاد پیدا کنید و با او ارتباط بگیرید. معمولا راه برقراری ارتباط شما با استاد ایمیل است. در این دوره چگونگی یافتن استاد و نحوه نگارش متن ایمیل اولیه به اساتید را فرا می‌گیرید.
• آموزش مهارت مصاحبه با استاد و گرفتن فاند تحصیلی مناسب از دیگر نتایج این دوره است.


منابع، پیشنیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش نقشه راه چیست؟


شرکت در این دوره آموزشی هیچ‌گونه پیش‌نیازی ندارد. برای فراگیری مباحث این دوره فقط کافی است تصمیم جدی به اپلای گرفته باشید. ما شما را در این مسیر همراهی کرده و هر آن‌چه که نیاز است شما در این پروسه انجام دهید را ما به شما آموزش می‌دهیم.


سرفصل‌های دوره آموزش چیست؟


دوره آموزشی نقشه راه اپلای مکتب‌خونه با همکاری اسکورایز تمام فوت و فن های اپلای را در 11 فصل به شما عزیزان آموزش می‌دهد.
همچنین برای درک بهتر، نمونه‌های آماده ایمیل به استاد، نمونه انگیزه‌نامه )SOP ،)نمونه توصیه نامه، نمونه رزومه و CV را در جلسات مربوطه مورد بررسی قرار می‌دهیم. علاوه بر موارد فوق، نحوه درخواست فاند تحصیلی بررسی می‌شود.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدرضا طیران

محمدرضا طیران، دانش‌آموخته مهندسی انرژی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران است. محمدرضا طیران در اواخر تحصیل برای دانشگاه واترلو کانادا و ایلنویز آمریکا در رشته مدیریت اپلای کرد. ایشان موفق شدند کارهای پذیرش خود را در زمانی فشرده انجام دهند و این تجربه باعث شد تا فعالیت خود را در زمینه مشاوره و ارائه خدمات اپلای ادامه دهند. ایشان از سال ۱۳۹۵ با مجموعه Scorize همکاری دارند. در حال حاضر آقای طیران رئیس هیئت‌مدیره شرکت هدف‌سازان بین‌الملل در زمینه مشاوره اپلای و پذیرش تحصیلی هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
طاهره اکبری 1402-10-10
دوره مفید و کاربردی هست برای من خیلی کمک کننده بود، بسیار متشکرم.
علی طاووسی 1402-09-03
جامع، کامل و دقیق
محمد کاظمی 1401-02-14
مطالبش راجع به آمریکا خیلی کمه با توجه به اینکه اکثرا دنبال مهاجرت به آمریکا و کانادا هستیم پوشش کم این دو کشور نقطه ضعف آموزش هستش
زانا نصیری 1400-05-11
دوره خوب و نسبتا جامعی بود ، ارزش خرید داره ولی کاش بیشتر آمریکا و کانادا رو توضیح میدادین
عقیل بیدایی 1400-02-01
واقعا عاالی بود.حرف نداشت.دقیق همه نکته هارو میگه و راهنمایی میکنه.
علیرضا زارعی 1400-01-03
جامع و کامل واقعا اسم خوبی روی دوره گذاشتن
امیررضا نصری رازین 1400-01-02
خیلی خوب بود ارزش واقعا داره
زهره جهانی 1401-09-17
برای کسی که هیچ دیدی نسبت به کلیت فرآیند اپلای نداره اطلاعات خوبی میده. برای دانشجویان دکتری جا داشت کمی بیشتر توضیح میدادن. این دوره و در کنارش سرچهایی که خودمون توی گوگل میکنیم میتونه هر کسی رو بی نیاز از مشاورین دفاتر مهاجرتی کنه که هزینه های گزافی رو از متقاضیان میگیرند. من نتیجه گرفتم. ممنون از آقای طیران و تیم خوب مکتبخونه.
سید حمیدرضا موسوی 1400-10-24
برای افرادی که هیچ اطلاعی ندارن از اپلای خوبه. دید کلی میده و نحوه بیان استاد هم خوبه
احسان امینایی چترودی 1399-09-14
خیلی خوب بود... ارزش خرید داشت.
آرین فرخنده 1400-11-22
تکرار مکررات خود دوره هم یه مطلب ساده را بارها تکرار میکرد میشد تو ۲ ساعت کلشو جمع کرد

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

هرساله از کشور عزیزمان صدها دانشجو با هدف ادامه تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی، راهی دانشگاه‌های اروپایی، امریکایی، کانادایی و ... می‌شوند و این مسیر به نظر سخت و تخصصی را با موفقیت سپری کرده و به هدف خود می‌رسند. بر هیچکس پوشیده نیست که دانشگاه مقصد برای ارزیابی شما قوانینی دارد و نیاز به مدارکی دارد. این مدارک عموماً کدام‌ها هستند؟ چه اقداماتی قبل از اپلای کردن باید انجام دهیم و چه مدارکی را قبل از ارسال ایمیل به استاد آماده کنیم؟

چرا بعضی از استادها به ایمیل ما جواب نمی‌دهند؟ چگونه یک ایمیل مناسب برای برقراری ارتباط با استاد بنویسیم؟ آیا واقعاً قبل از ارسال ایمیل حتماً نیاز هست که مدارک خود را به صورت کاملا رسمی آماده کنیم؟ برای اپلای کردن به تافل نیاز دارید یا آیلتس؟ کدام یکی مناسب‌تر و راحت‌تر است؟ آیا مدارک زبان اضافی نظیر GMAT و GRE الزامی است؟ چگونه یک رزومه و یا CV خوب برای خود آماده کنیم؟ آیا به انگیزه‌نامه نیاز داریم؟ یک انگیزه‌نامه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ و سؤالتی ازاین قبیل که باتوجه به سرفصلهای‌ دوره می‌توانید هرکدام از سؤالات خود را در بخش مربوطه دنبال کنید.


سرفصلهای دوره:


1 -نقشه راه اپلای
2 -تست اسکورها
3 -نگارش رزومه و سی وی

4 - توصیه‌نامه برای پذیرش دانشگاه
5 -نگارش انگیزه‌نامه
6 -مصاحبه با اساتید

7 -پیداکردن استاد و ایمیل به استاد
8 -کمک هزینه تحصیلی

9- اپلای استرالیا
10- اپلای اروپا
11- اپلای کانادا و آمریکا

 

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  اسکورایز
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تالار گفتگو