×
ribbon

آموزش رایگان Pandas

پایتون به دلیل قدرتمند بودن و سرعت در یادگیری، امروزه به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی تبدیل شده است. علت این محبوبیت هم احتمالاً کتابخانه‌های گسترده‌ی رایگان و منبع بازی (Open Source) است که ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.9 (28 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  11 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

از آن‌جایی‌ که Pandas پکیج و کتابخانه‌ای است که بسیار منعطف و سریع و هم‌چنین با آسان‌ترین روش ممکن نیازهایتان را پاسخ می‌دهد، پیش‌نیازهای آن نیز چیزی فراتر از تصور نیست. به‌طورکلی آشنایی با برنامه‌نویسی پایتون و توسعه اپلیکیشن‌های اولیه با آن از جمله مباحثی است که باید بدانید. دانش نسبی از پایگاه‌داده و ارتباط بین جداول پایگاه‌داده نیز می‌تواند در یادگیری مؤثرتر این دوره نقش داشته باشد اما نمی‌توان گفت که این مسئله پیش‌نیاز ضروری است بلکه به‌صورت هم‌نیاز نیز یادگیری آن کفایت می‌کند. 

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Pandas

آموزش Pandas
  سرآغاز پانداس در پایتون
"48:48  
  خواندن و نوشتن و برخی توابع مهم در پانداس
"38:06  
  مدیرین Missing Data در پانداس
"37:36  
  انتخاب زیرمجموعه‌های یک DataFrame در پانداس
"29:54  
  Group by در Pandas
"43:47  
  مصور سازی (Visualization) در pandas
"63:35  
  ایجاد ستون جدید و محاسبه اطلاعات آماری در Pandas
"25:09  
  Reshaping Table در Pandas
"25:53  
  ادغام DataFrameها در Pandas
"30:30  
  سری‌های زمانی در Pandas
"27:55  
  سخنِ آخر در Pandas: استفاده از متد String
"14:03  

درباره دوره

پایتون به دلیل قدرتمند بودن و سرعت در یادگیری، امروزه به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی تبدیل شده است. علت این محبوبیت هم احتمالاً کتابخانه‌های گسترده‌ی رایگان و منبع بازی (Open Source) است که پایتون در اختیار برنامه نویسان قرار داده است. یکی از این کتابخانه‌های کاربردی پانداس یا pandas است که دانستن آن برای هر پایتون کاری که قصد تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را دارد از واجبات است. ما در مکتب‌خونه برای شما عزیزان دوره آموزش رایگان Pandas را جمع‌آوری و ارائه کرده‌ایم تا نقشی در افزایش دانش شما داشته باشیم. 

پانداس یک کتابخانه منبع باز به زبان پایتون است که عموماً برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. به طور ویژه‌تر این کتابخانه برای اعمال تغییرات در جداول و سری‌های زمانی بوده که با مجوز BSD و توسط Wes Mckinny منتشر و عرضه شد. از جمله ویژگی‌های این کتابخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.        ایجاد دیتا فریم (Data Frame) برای دست‌کاری داده‌ها با شاخص‌گذاری یکپارچه

2.        ابزارهایی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بین ساختارهای داده حافظه و فرمت‌های فایل مختلف

3.        هم‌ترازی داده‌ها و مدیریت یکپارچه داده‌های ازدست‌رفته

4.        تغییر شکل و چرخش‌های مجموعه داده‌ها

5.        برش توسط برچسب، نمایه فنسی و خرد کردن داده‌های بزرگ

6.        درج و حذف ستون ساختار داده

 

هدف از یادگیری دوره آموزشی رایگان Pandas چیست؟

از اساسی‌ترین اهداف یادگیری این کتابخانه کاربردی سرعت بخشیدن به آنالیز و تجزیه تحلیل داده‌هاست. به‌طورکلی اگر بخواهید به‌صورت دستی داده‌های یک قطعه کد را آنالیز کنید، هم زمان‌بر خواهد بود و هم حجم کدهای نوشته شده زیاد خواهد شد. از سویی دقت این آنالیزها به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. پس استفاده از کتابخانه‌های کاربردی مثل پانداس از واجبات است. کمک به محاسبات مربوط به دیتا ماینینگ یا داده‌کاوی و یادگیری ماشین نیز از جمله اهداف دیگر پانداس می‌باشد.

 

دوره آموزش رایگان Pandas مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال پکیجی در پایتون هستید که بتواند نیازهای تجزیه‌وتحلیل آماری و آنالیز داده‌ها را برایتان به‌سادگی حل کند، قطعاً پانداس و دوره آموزشی رایگان آن مناسب شما خواهد بود. به‌طورکلی، پایتون کاران، دانشجویان، کسانی که قصد یادگیری مباحث پیشرفته پایتون را دارند و غیره از جمله افرادی هستند که دوره آموزش رایگان pandas مناسب آن‌ها است.

 

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان Pandas چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

با گذراندن این دوره می‌توانید با قدرت بیشتری برنامه نویسی پایتون را پیگیری کرده و تمام مهارت‌هایی که برای آنالیز داده‌ها در برنامه‌های تحت پایتون نیاز دارید را تأمین کنید. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که گاهی اوقات یک آموزش جامع و کاربردی می‌تواند بسیاری از عملیات زمان‌بر را کاهش داده و در نتیجه کیفیت کار شما را بالا ببرد.

 

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان کار با کتابخانه پانداس

آنچه در این دوره آموزشی رایگان از کتابخانه پانداس فرا خواهید گرفت، عبارت است از اطلاع از داده‌هایی که در حال تحلیل هستند، نحوه نوشتن و خواندن اطلاعات از جداول مربوطه، نحوه تعیین زیر جداول و نقشه‌ها، ردیف‎‌های مشتق شده، نحوه محاسبه و باز محاسبه داده‌های آماری، ادغام داده‌های چندین جدول و غیره

البته که توضیحات سرفصل‌ها به‌نحوی‌که در خود دوره ذکر شده است، نمی‌تواند به شما دید جامعی از شرح کلی دوره بدهد. ازاین‌رو از شما دعوت می‌کنیم به‌صورت کاملاً رایگان دوره کتابخانه پانداس را تهیه کرده و از یادگیری نهایت لذت را ببرید. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمید دانشجو

حمید دانشجو را می‌توان به‌عنوان یک محقق با انگیزه و هدفمند در زمینه علوم کامپیوتر معرفی کرد. او دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات بوده و هم‌اکنون در حال فعالیت در زمینه شبکه‌های ارتباطی است. ایشان مقالاتی نیز در زمینه شبکه‌های اجتماعی در کنفرانس‌ها و مجلات داخلی و خارجی به ثبت رسانده‌اند و هم‌چنین، دارای سابقه تدریس در دانشگاه اصفهان نیز هستند.

آقای دانشجو از 91 به عنوان معمار و دانشمند داده و هم‌چنین سرپرست ارزیابی و تست در مرکز تحقیقات انفورماتیک و شرکت به‌پرداخت ملت مشغول به کار شده اند و از سال 96 نیز در شرکت پرداخت سپهر به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر امنیت فعالیت می‌کند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
1402-12-22
فوق العادهستتت. هم لحن بیان استاد هم تقسیم بندی ویدیو به صوتی هستش که خسته کننده نمیشه . نهوه تدریس هم به گونه ای هست که اگر کسی در مورد pandas قبلا مطالعه کرده باشه هم براش مفیده هم اگه پیش نیازی نداشته باشه. کیفیت ویدیو و صدا هم عالیه
مجتبی حسینی 1402-12-11
خسته نباشید خدمت استاد گرامی دوره واقعا عالی بود میخواستم بدونم هیچ راه ارتباطی ای با استاد وجود نداره؟ من هیچ شبکه ی اجتماعی ای از استاد دانشجو پیدا نکردم
مجتبی شجاعت 1402-11-28
این دوره واقعا عالیه. حتما به کسانی که به دنبال یادگیری پانداس هستند پیشنهادش میکنم و ممنون از مدرس عزیز که این دوره رو رایگان در اختیار عموم قرار دادن
1402-09-01
بسیار عالی ، توضیحات کامل و قابل فهم ممنون از آقای دانشجو بابت این آموزش
مهسا جعفری 1402-08-25
واقعا عالی و با جزییات و كاربردی،استاد دوره لطف كنن اموزش كتابخانه های دیگه مثل matplotlib بذارن عالی میشه.
محبت رضایی 1402-02-05
سلام، ممنون این دوره آموزشی عالی بود.
امیرمسعود توکل 1402-01-13
همه آموزش خوب بود بجز بخش data visualization و بخش آخرش که خیلی درکش سخت بود و توضیح هم مناسب نبود
مهدی زارع فسقندیس 1402-01-13
خیلی دوره خوبی بود تشکر می کنم از استاد به خاطر زحمتی که کشیدن تدریس کردن اونم رایگان خدا خیرشون بده و تشکر می کنم از سایت خوب مکتب خونه و عواملش
1401-07-19
اگه مقدور هست ورژن library هایی ک واسه پایتون تدریس میکنید را بزارید چون اپدیت میشن و اموزش شما با نسخه های جدید همخوانی ندارد با تشکر
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
1401-06-18
خیلی خوب توضیح می دهید. منحصربفرده توضیحاتتون. امکانش هست در مورد دیتا ساینس و ماشین لرنینگ هم مطلب بگذارید.
1401-04-20
سلام خسته نباشید خیلی عالی بود متشکرم ازتون .
کیارش رضایی 1401-03-29
دوره و آموزش خیلی خوب بود .. فقط کاش که فایل کدها هم آپلود میشد
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ تمامی فایل ها و ویدئوهایی که در اختیار مکتب خونه قرار گرفته شده اند روی سایت بار گذاری شده است.
علی میرش 1400-12-04
دوره عالی و مفیدیه تشکر فراوان از آقای دانشجو
سینا ملکی 1400-12-01
سلام دوره خیلی خوبی بود ممنون از اقای دانشجو
شقایق وحدت 1400-11-05
بسیار عالی بود. سپاسگزارم از صرف وقت و انرژی شما
1
2

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  11 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)