آداب تجاری

بارها برای اغلب ما اتفاق افتاده است که بدلیل نا آگاهی رفتاری و از همه جا بی‎خبر فرصت‌های خود را از دست داده‌ایم. اما آیا از خود پرسیده‌ایم چقدر برای یادگیری و بهبود مهارت‌های اجتماعی ... ادامه

مدرس دوره:
وحید ناصحی فر
وحید ناصحی فر
2.8 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:29 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:29 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آداب تجاری

فصل اول: آداب فردی

در این سری از ویدئوها در خصوص پارامترهای اصلی آداب تجاری، آداب معاشرت در زندگی شخصی و کاری، تکنیک‌های صحبت و تاثیر بر افراد، تنظیم صدا، تعارفات، تشریفات و به طور کلی پرزنت کردن خود در زندگی شخصی، کاری و مصاحبه‌های شغلی پرداخته شده است.

  مفهوم آداب تجاری 1
"03:53  
  مفهوم آداب تجاری 2
"04:36  
  آداب معرفی کردن خود و تاثیر بر ذهن مخاطب
"03:23  
  خوش صحبتی
"04:55  
  تعارفات و تشریفات
"03:50  
  تنظیم و مهندسی صدا
"01:57  
  مصاحبه شغلی
"04:44  
فصل دوم: آداب کاری

در این فصل کدهای قابل استفاده در کسب و کار را می آموزیم. آداب دست دادن، پوشش و آراستگی، نحوه صحیح مکاتبات اداری و سازمانی، اصول اخلاقی محیط کار، طراحی دفتر کار و تاثیر مثبت بر دیگران در محیط‌های کاری از جمله موضوعات ارائه شده در این بخش است.

  آداب صحیح دست دادن 1
"02:53  
  آداب صحیح دست دادن 2
"03:11  
  پوشش و آراستگی
"04:35  
  مکاتبات
"04:05  
  آداب اخلاقی محل کار 1
"03:30  
  آداب اخلاقی محل کار 2
"03:30  
فصل سوم: آداب اجتماعی

این فصل شامل کدهای آداب ارتباط و تعامل با دیگران است. محوریت این فصل بر موضوعاتی چون "شناخت مخاطبین هدف" شامل ناسازگار، درونگرا، پرکار، تنبل، مستبد و غیره، "قرارملاقات" و آداب مربوطه شامل وقت شناسی، محل ملاقات، درک جایگاه خود و غیره، "برگزاری جلسات" و آداب مرتبط با تشریفات، زمان‌بندی و غیره، "ارائه کارت ویزیت" و آداب مربوطه، "حساسیت‌های اجتماعی" شامل رعایت حساسیت دیگران، احترام به اصول دیگران، رعایت عرف جامعه و نحوه مواجهه با چالش‌ها است.

  شناخت مخاطبین هدف
"04:46  
  قرار ملاقات
"03:10  
  مبادله کارت ویزیت
"03:26  
  حساسیت های اجتماعی
"04:17  
  مدیریت جلسات
"04:30  
فصل چهارم: آداب نفوذ

این فصل متمرکز است بر نفوذ و جذب دیگران و شامل موضوعاتی است نظیر "زبان بدن" شامل طرز نشستن، طرز ایستادن، رعایت فاصله، تن صدا و غیره، "ارتباطات" شامل آداب ارتباطات از راه دور، مکالمه تلفنی، ارتباط از طرق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، "احترامات" شامل نحوه احترام، استفاده از القاب یا نام درست انسان‌ها و غیره، آداب ارائه مطلب در زندگی شخصی و کاری و کدهای ضروری قبل از ارائه، حین ارائه و بعد از ارائه و همچنین "آداب تجاری در سطح بین الملل".

  زبان بدن
"04:53  
  ارتباطات
"03:00  
  احترامات
"03:23  
  آداب ارائه مطلب
"03:28  
  آداب تجاری در سطح بین الملل
"05:19  

درباره دوره

بارها برای اغلب ما اتفاق افتاده است که بدلیل نا آگاهی رفتاری و از همه جا بی‎خبر فرصت‌های خود را از دست داده‌ایم.

اما آیا از خود پرسیده‌ایم چقدر برای یادگیری و بهبود مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی خود وقت گذاشته و برای آن تلاش کرده‌ایم؟

چقدر روی خودمان سرمایه‌گذاری کرده تا بیاموزیم چگونه تصویر حرفه‌ای خود را ارتقا دهیم تا سریعتر به موفقیت دست یابیم؟

به نظر شما این توانمندى که بتوانید در دیگران احساس ارزشمند بودن ایجاد کنید چقدر می‌تواند در کسب موفقیت تأثیرگذار باشد؟

آیا این افراد می‌توانند دوستان خوب زیادى بر روى این کره خاکى داشته باشند به‌طوری‌که تک‌تک آن‌ها منتظر درخواستی از طرف او باشند؟ آیا این انسان‌ها می‌توانند در کنار جذابیت، قاطعیت نیز داشته باشند؟

آیا این انسان‌ها قادر خواهند بود خط قرمزى بین احترام و مهر طلبى بکشند و همواره این دو را از هم تفکیک نمایند؟ به نظر شما آیا آموزش می‌تواند در این راه به کمک ما بیاید یا تمام موارد فوق بیشتر موروثى می‌باشند؟

ببینیم این انسان‌ها چطور با اهمیت دادن به تماس چشمى، لبخند، حرکات بدن، پوشش، کلام و مهارت‌های دیگر آداب معاشرت، خود را در راه موفقیت و جذابیت پرورش می‌دهند تا بتوانند پله‌های موفقیت را سریع‌تر طى کرده و درعین‌حال محبوب دل‌ها باشند.

همان‌طور که به‌خوبی می‌دانید براى درخشیدن در جلسات و مذاکرات می‌بایست از روزها، هفته‌ها و یا ماه‌ها قبل خود را آماده کنیم. برای مثال چه لباسی مناسب این جلسه خواهد بود؟

چه اطلاعاتی در مورد لوازم جانبی که با خود حمل می‌کنم دارم؟ به‌عنوان میهمان و یا میزبان به هنگام دست دادن، نشستن، تبادل کارت ویزیت، تقاضای نوشیدنی و …چه کارهایی انجام بدهم و یا انجام ندهم که شخصیت مدیریتی من حفظ شود و درعین‌حال حرفه‌ای عمل کرده باشم.

آداب معاشرت تجاری چگونه است؟ آیا با قواعد آداب معاشرت تجاری آشنایید؟ بیشتر افراد از این قواعد نانوشته آگاهند، یا حداقل زمانی آگاه می‎شوند که نقض شوند.

شاید وقتی یکی از همکاران شما بی‌ادبانه رفتار کرده است، خرد شده باشید یا وقتی که یکی از مشتریان حرف نادرستی زده است، احساس ناراحتی کرده باشید.

اما درک این اشتباهات در بازاریابی به این معنا نیست که شما مرتکب چنین اشتباهاتی نمی‌شوید. انتظارات حرفه‌ای و قواعد نانوشته همیشه تغییر می‌کنند و ممکن است مواردی وجود داشته باشد که هرگز آن‌ها را در وهلۀ اول یاد نگرفته‌اید.

استفاده از آداب معاشرت تجاری علاوه بر زندگی شخصی، در زندگی کاری و در ارتباط با همکاران، مشتریان، شرکای تجاری، مدیران، کارمندان و حتی اصولی مانند اصول لباس پوشیدن در محل کار برای همه افراد به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در پیشبرد اهداف خود موثرتر عمل کنیم.

جلسات کاری، صحبت‌های تلفنی، واژه‌های ممنوعه، لباس‌های ممنوعه، ارتباطات ممنوعه و مواردی که شاید تا به حال تصور می‌کردیم احترام محسوب شده ولی در واقع بی احترامی بودند، در این دوره به چالش کشیده خواهند شد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher وحید ناصحی فر

لیسانس اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی

فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی از دانشگاه علامه طباطبایی

دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی از دانشگاه علامه طباطبایی

عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشیار پایه 16 در 1399

دانشيار گروه مديريت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی

عضو هيئت مديره شركت چاپ و نشر بازرگانی

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
یحیی پور رضا 1402-07-03
بسیار مفید |، ممنون
زهرا فرخی 1402-02-06
مطالب خیلی کلی و در حد آشنایی با مباحث گفته شده بهتره اسم دوره تغییر کنه به آشنایی با آداب تجاری و در توضیحات ویژگی های دوره هم قید بشه و افرادی که تخصصی تر نیاز دارن برای آموزش وقت نذارن برای این آموزش اما افرادی مثل دانشجویانی که تازه قرار هست وارد محیط کار بشن و ناآشنا با این مباحث هستند میتونن استفاده خوبی داشته باشن از این آموزش
عادله ابراهیمی 1399-09-23
خیلی سطحی و کلی به من چیزی اضافه نشد
محمدمهدي جمشيدي 1399-09-12
مطالب به صورت کلی بیان شده اند.این هم میتواند نقطه قوت این دوره و هم نقطه ضعف ان باشد.
محمد حسین شلتوکیان 1402-02-22
شیوایی سخن در استاد وجود نداشت و محتوای درس متاسفانه خیلی کلی بود ، بهتره موارد مهم مثل زبان بدن و ... به صورت جداگانه و جز به جز تدریس شود ممنون

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش آداب تجاری شامل نکات و کدهای رفتاری ضروری در زندگی شخصی و کاری است. در زندگی شخصی شامل نکات مورد توجه در پذیرایی از مهمان یا نکات با اهمیت در مهمانی رفتن، ظاهر، پوشش، هدیه، اصلاح و آرایش که اساسا در ذهنیت افراد از ما اثر می‌گذارد. این موارد در کسب و کار نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

آداب تجاری بر ایجاد رابطه تاثیرگذار است. موضوعی که در کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. این دوره درباره نکات مهم در جذب و حفظ دیگران، ایجاد رابطه موثر، ایجاد تفاهم، رفتارهای استاندارد، ظاهرا، پوشش، زبان بدن، احترامات، تشریفات و مجموعه ای از کدهای رفتاری که همگی اضلاع تاثیرگذار آداب معاشرت تجاری است.

جمله کلیدی: یادمان باشد در بیزینس و تجارت شانس دومی در کار نیست!  

آموزش آداب تجاری به 4 فصل آداب فردی، آداب کاری، آداب اجتماعی و آداب نفوذ تقسیم می‌شود و هریک حاوی موضوعاتی اساسی در حوزه آداب تجاری است.

poster
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:29 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:29 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)