×
ribbon

آموزش رویکرد اجایل با Jira

متدولوژی Agile یا تفکر چابک به مجموعه‌ای از اصول گفته می‌شود که از این اصول در محیط‌های توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود. بنا بر متدولوژی اجایل، نگاهی که به سفارش‌دهنده پروژه یا مشتری وجود دارد، نگاهی ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3 (8 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

پیش‌نیاز‌ها

با توجه به مباحثی که در این دوره برای آموزش در نظر گرفته شده است، این دوره به صورت گام به گام به آموزش مباحث مربوط به متد اجایل و آموزش متد اجایل با Atlassian Jira پرداخته و در این دوره همه مباحث به صورت کلی و از صفرتاصد بیان شده است. به همین دلیل برای یادگیری مباحث این دوره نیازی به گذراندن هیچ پیش‌نیاز به خصوصی نیست و همه علاقه‌مندان می‌توانند با مباحث مطرح شده در این دوره ارتباط برقرار کنند و آموزش‌های ارائه شده را درک کنند.

سرفصل‌های دوره آموزش رویکرد اجایل با Jira

فصل اول: نگاهی بر اجایل - بخش اول

در این فصل یک نمای کلی از طرز تفکر چابک ارائه می‌شود و با Atlassian Jira به عنوان یک ابزار برای اجرای اصول روش چابک آشنا می‌شویم.

  مروری بر اجایل
"21:04  
  مروری بر جیرا
"16:07  
  تجسم کار: تابلوها
"18:19  
  مروری بر Kanban - بخش اول
"09:19  
  مروری بر Kanban - بخش دوم
"14:56  
فصل دوم: نگاهی بر اجایل - بخش دوم

این فصل با مروری کلی بر مفاهیم مهم اسکرام شروع شده و در ادامه با کمک Jira یک اسپرینت را اجرا می‌کنیم. در نهایت با تمرکز بر چرایی چابک و اساس و پایه‌ی آن فصل را به پایان می‌بریم.

  بررسی اجمالی اسکرام - مصنوعات
"16:44  
  بررسی اجمالی اسکرام - نقش ها و رویدادها
"13:57  
  بررسی Kanban برای شرکت تویوتا
"09:08  
  اصول Lean
"18:58  
  اصول اجایل
"13:33  
فصل سوم: تنظیمات Jira - بخش اول

در این فصل بر پیکربندی Jira برای مطبقت بیشتر با چابک تمرکز کرده و تمرینات عملی بیشتری را دنبال خواهیم‌کرد. همچنین به بررسی زبان JQL می‌پردازیم.

  جستجوی سریع و جستجوی اساسی
"04:03  
  آشنایی با JQL
"23:09  
  فیلترها
"04:38  
  انواع مسئله
"12:36  
  مسائل مربوط به پیکربندی
"06:39  
فصل چهارم: تنظیمات Jira - بخش دوم

در این فصل به ادامه‌ی پیکربندی Jira خواهیم‌ پرداخت تا این ابزار را با فرایند چابک سفارشی تیم خود تطبیق دهیم و دوره را با انجام یک پروژه نهایی به پایان می‌رسانیم.

  حماسه‌ها
"07:36  
  ورژن‌ها
"14:55  
  نکته‌ای در مورد مجوزها
"08:57  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

متدولوژی Agile یا تفکر چابک به مجموعه‌ای از اصول گفته می‌شود که از این اصول در محیط‌های توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود. بنا بر متدولوژی اجایل، نگاهی که به سفارش‌دهنده پروژه یا مشتری وجود دارد، نگاهی است که به یکی از اعضای مدیریت پروژه می‌شود و به‌این‌ترتیب استفاده از متدولوژی Agile منجر به رضایت مشتری و تهیه محصول بر اساس تمایل کامل مشتری می‌شود. مدیریت پروژه Agile یک روش توسعه است که بر مبنای ارتباطات انسانی و بازخوردهای ناشی از آن، تغییرپذیری و در نهایت تولید نتایج (محصول) بنا نهاده شده است.

برای انجام پروژه‌های نرم‌افزاری استفاده از نرم‌افزاری که کارهای فعالیت‌های مربوط به پروژه را مدیریت و انجام کارها را تسهیل کند یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است. یکی از بهترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای موجود در این زمینه جیرا است.

در دوره آموزش متد اجایل با جیرا ضمن بررسی ابعاد مختلف متد اجایل، به آموزش متدولوژی Agile به‌وسیله نرم‌افزار Jira پرداخته می‌شود. در این دوره اصول و شیوه‌های اساسی رایج در مورداستفاده از متدولوژی‌های چابک مورد بررسی و آموزش قرار گرفته است. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در این دوره برای آموزش در نظر گرفته شده است می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم مربوط به متد اجایل، آموزش متد اجایل، نرم‌افزار جیرا و موضوعات پیرامونی این مباحث
  • مبانی متدولوژی‌های چابک مانند اسکرام و Kanban
  • نحوه ایجاد و مدیریت بردهای چابک در Jira Software Cloud
  • نحوه اعمال شیوه‌های چابک در Jira Software Cloud

 

هدف از برگزاری دوره آموزش متد اجایل با Jira چیست؟

در برگزاری این دوره اهداف گوناگونی در نظر گرفته شده است. به طور اصلی‌ترین هدف این دوره آموزش اجایل به کمک نرم‌افزار جیرا بوده است. به همین جهت در تمام مراحل آموزش این دوره مهم‌ترین مسئله برای تولید‌کنندگان این دوره یادگیری کامل متدولوژی agile و استفاده از نرم‌افزار جیرا در تفکر چابک بوده است.

در انتهای این دوره شرکت‌کنندگان این دوره به درکی پایه‌ای و قوی از اصول و شیوه‌های چابک و پروژه‌های چابک خواهند رسید، با متدولوژی اسکرام آشنا خواهند شد و چگونگی مدیریت و پیشبرد پروژه‌های چابک با نرم‌افزار جیرا را یاد می‌گیرند.

در تمام مراحل آموزش این دوره، مخاطبان تجربه عملی کار با نرم‌افزار جیرا کلاود را به دست خواهند آورد و مباحث این دوره را به طور عملی فرا خواهند گرفت.

 

مخاطبان دوره آموزش متد اجایل با Atlassian Jira چه کسانی هستند؟

دوره تهیه شده برای آموزش متدولوژی agile با جیرا به نحوی تهیه شده است که همه علاقه‌مندان به این یادگیری مباحث مربوط به تفکر چابک و نرم‌افزار جیرا بتوانند از این دوره استفاده کنند. به طور مشخص این دوره برای گروه‌های زیر تهیه و تدوین شده است:

  • کارشناسان IT
  • مدیران و کارکنان صنایع و شرکت‌هایی که با پروژه‌های چابک کار می‌کنند.
  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر و همه علاقه‌مندان به مباحث مربوط به متد اجایل

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher کشمیرا شوکلا

کشمیرا شوکلا به عنوان طراح آموزشی در Atlassian فعالیت می‌کند. وی همچنین در سازمان‌های معتبری همچون دانشگاه استنفورد فعالیت داشته‌است. همچنین سابقه‌ی فعالیت به عنوان توسعه دهنده‌ی ارشد تیم‌های برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی را دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
سحر رستتار 1402-04-14
برای کار با جیرا دوره ی کاربردی ایه . توضیحات بطور کامل و دسته بندی ارائه شده ک جز نقاط قوت این دوره محسوب میشه.
شهرام عندلیبی 1402-10-09
لطفا پروژه به این درس اضافه کنید
آرین روستایی 1402-07-22
اطلاعات قدیمی هستند و نرم افزار تغییراتی داشته. برای مثال قسمت تغییر issueهاکاملا تغییر کرده و این ویدیو براش کاربردی نداره. بعلاوه، hand-onها و تمریناتی که در انتهای هر ویدئو ذکر میشن توی دوره آپلود نشده اند!
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

تفکر چابک یا متدولوژی agile تکنیکی است که در فرایند توسعه نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تکنیک با استفاده از رویکردهای تکرار شونده در بازه‌های زمانی مشخص قسمت‌هایی از پروژه را که قابل ارائه هستند تولید می‌شوند. به این ترتیب می‌توان گفت که متدولوژی اجایل، تکنیکی در فرایند تولید، توسعه و مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری است. این روزها شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلفِ فعال در زمینه تولید نرم‌افزار در تلاش هستند به کمک روش‌هایی همچون توسعه چابک نرم‌افزار (توسعه agile نرم‎‌افزار) چابکی و توسعه سازمان‌شان را افزایش دهند و مدیریت پروژه چابک را در سازمان‌شان پایه ریزی و اجرایی نمایند.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی