اصول و فنون ارتباطات

اگر بتوانی با محیطی که در آن کار می‌کنی، زندگی می‌کنی، ارتباط برقرار کنی و آن را دوست بداری، گام اول در مهندسی رفتارهای ارتباطی یا اصول و فنون ارتباطات را برداشته ای. ارتباطات به ... ادامه

محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

5 فصل 35 جلسه 2 ساعت ویدیو
فصل اول: شناخت ارتباطات
فصل دوم: مهار خود احساسی
فصل سوم: مهار خود غیرمنطقی
فصل چهارم: خود منطقی
فصل پنجم: ارتباطات منفی

درباره دوره

اگر بتوانی با محیطی که در آن کار می‌کنی، زندگی می‌کنی، ارتباط برقرار کنی و آن را دوست بداری، گام اول در مهندسی رفتارهای ارتباطی یا اصول و فنون ارتباطات را برداشته ای.

ارتباطات به این معنی نیست که با همه افراد دوست باشیم و با همه افراد ارتباط برقرار کنیم، انسان موفق کسی است که محیط اطراف خود را دوست داشته باشد و با دوستان و افرادی که کنارش هستند ارتباط داشته باشد.

الگوهای رفتار ارتباطی در اخلاق ارتباط افراد با هم، يكی از رازآميز‌ترين امور عالم است. هزار و يك عامل دست به دست هم می‌دهند تا كسی جذب ديگری شود يا از كسی دل بكند. البته در نظر مردمان، فقط يكی دو عامل اصلی به چشم می‌آيد اما حتی خود انسان‌ها هم هيچ وقت كامل متوجه نمی‌شوند چرا كسی به چشمشان می‌نشيند يا از چشمشان می‌افتد. 

هر فردی برای برقراری رابطه با دیگران روش خاصی دارد و با سبک‌های مختلفی رفتار می‌کند، شما ممکن در ارتباط با هر کس سبک خاصی را برگزینید. آیا تا به حال متوجه شده‌اید که در مقابل برخی افراد متفاوت با دیگران رفتار می‌کنید؟ 

علاوه بر تجربه و مهارت‌های فنی که لازمه‌ی موفقیت در هر شغلی است، روابط عمومی یا به عبارتی «مهارت‌‌های برقراری ارتباط» نیز نقش بسزایی در موفقیت شغلی ما ایفا می‌کند.

مهارت‌ برقراری ارتباط یعنی داشتن صفات مختلفی که فرد به واسطه‌ی آنها قادر است به خوبی با دیگران تعامل و ارتباط داشته باشد.

گاهی این صفات، در دو ویژگی دوست‌ داشتنی بودن یا داشتن شخصیت خوب خلاصه می‌شوند. اما برای داشتن همین دو ویژگی باید صفات دیگری نیز در ما شکل بگیرد تا در نهایت، زمینه‌ساز ایجاد ارتباطی موثر و سازنده شود.

کارمندان ترجیح می‌دهند در محیط‌های دوستانه کار کنند. محیط‌های خشک و جدی، راندمان کاری را کاهش می‌دهد. با تقویت مهارت‌‌های ارتباطی و آگاهی از اصول و فنون ارتباطات، می‌توان بازده کار را افزایش داد.

افرادِ مدبر، که از هوش اجتماعی قوی‌ای برخوردارند، در محیط‌های کاری به رهبرانی مقتدر و موثر تبدیل می‌شوند.

این افراد می‌دانند اعتماد کردن به روابطی که بر پایه‌ی احترام و دموکراسی است، رمز موفقیت شغلی و بهره‌روی است.

با یادگیری مهارت‌‌های ارتباطی، رفتارهای منفی در محیط کار کاهش می‌یابد و با رویکردی مثبت می‌توان از بروز درگیری‌ها و تنش‌ها جلوگیری کرد.

هدف از دوره مهندسی رفتار ارتباطی یا همان اصول و فنون ارتباطات، آسیب شناسی سبک ارتباطی، دستیابی به تکنیک و روش برای ارتباط با دیگران از خانواده تا افراد جامعه و محیط کاری و کسب و کار شامل ارباب رجوع، رئیس و سایر کارمندان و همچنین ایجاد روابط محکم و جذب و تاثیر بر انسان‌هاست. 

دوره آموزش مهندسی رفتار ارتباطی به 5 فصل شناخت ارتباطات، مهار خود احساسی، مهار خود غیرمنطقی، خود منطقی و ارتباطات منفی تقسیم می‌شود و هریک حاوی موضوعاتی اساسی در حوزه مهندسی رفتار ارتباطی است.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.6

از مجموع 8 امتیاز

4 نظر

12 روز پیش

با سلام اگر از تصاویر یا نوشته های مکمل بیشتر استفاده شود به نظرم ماندگاری مطالب بیشتر می شود. در واقع سهم نمایش استاد بزرگوار کمتر شود

مرتضی نصوحی

مرتضی نصوحی

4 ماه پیش

با سلام و تشکر بهتر است برخی از نکاتی که مدرس محترم ارائه میکنند به صورت زیرنویس، رفرنس مطالب نیز ارائه شود.

سید مصطفی اعتصامی

سید مصطفی اعتصامی

1 سال پیش

خیلی مفید و در حد فهم مطالب گفته شد ، لذت بردم

رها قدوسی

رها قدوسی

3 سال پیش

دوره بدی نبود. عمدتا رئوس مطالب به صورت خیلی کلی مطرح شد. ای کاش این مهارت ها عینی تر و عملی تر توضیح داده می شد.

مسلم هاشمی

مسلم هاشمی

دوره‌های پیشنهادی

آموزش هوش هیجانی

مدرس: مریم فلاحی

2,274 دانشجو
4.1 (46)
30٪
829,000 580,300 تومانء
مدیریت زمان

مدرس: هادی افشاری

2,457 دانشجو
4.5 (175)
گواهینامه
30٪
689,000 482,300 تومانء
آموزش جرات‌مندی

مدرس: محدثه رضایی فرح آبادی

553 دانشجو
3.9 (17)
389,000 تومانء
آموزش افزایش تمرکز و بهره‌وری
322 دانشجو
4 (5)
759,000 تومانء

درباره استاد

وحید ناصحی فر
وحید ناصحی فر
3 دوره
1,400 دانشجو

لیسانس اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی

فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی از دانشگاه علامه طباطبایی

دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی از دانشگاه علامه طباطبایی

عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشیار پایه 16 در 1399

دانشيار گروه مديريت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی

عضو هيئت مديره شركت چاپ و نشر بازرگانی

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

صفحات پربازدید