آموزش اکسل مقدماتی نسخه 2021

یکی از نرم‌افزارهای مجموعه آفیس که کاربرد بسیاری در زمینه مدیریت پروژه و همچنین دسته‌بندی اطلاعات دارد، اکسل است. اکسل یک برنامه صفحه گسترده و بسیار کاربردی است که اطلاعات وارد شده را در قالب ... ادامه

گواهینامه
4.6 (47 رای)
2,792 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آخرین تغییرات


1401/05/29

تغییرات نسخه 2021 افزوده شد.

محتوای دوره

8 فصل 30 جلسه 4 ساعت ویدیو
آشنایی با محیط اکسل
کار با اکسل
کاربرگ‌ها
فرمول‌ها و توابع
نمودارها
جدول
شخصی‌سازی و چاپ
تغییرات ورژن

پیش‌نیاز‌ها

آشنایی با ویندوز و توانایی کار در محیط آفیس (office) و همچنین مهارت در تایپ‌کردن، کار در محیط اکسل را راحت تر می‌نماید.

درباره دوره

یکی از نرم‌افزارهای مجموعه آفیس که کاربرد بسیاری در زمینه مدیریت پروژه و همچنین دسته‌بندی اطلاعات دارد، اکسل است. اکسل یک برنامه صفحه گسترده و بسیار کاربردی است که اطلاعات وارد شده را در قالب جدول‌های مختلف در خود جای می‌دهد. یادگیری اکسل مزیت‌های مختلفی به دنبال دارد و به تمام کسانی که به دنبال راهی برای ارتقای شغلی می‌گردند، توصیه می‌شود.

اکسل چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، اکسل یک نرم‌افزار صفحه گسترده یا همان Spread Sheet است. از چنین نرم‌افزاری برای جمع‌آوری، دسته‌بندی و همچنین پردازش انواع اطلاعات استفاده می‌شود. اطلاعات وارد شده در این برنامه هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و می‌توانند عددی، تاریخ، متن و... باشند. برای اینکه بتوانید آموزش اکسل مقدماتی را شروع کنید، نیاز دارید تا با چند اصطلاح کاربردی در این برنامه آشنا شوید.

اولین اصطلاح همان برگه یا Sheet است. هر فایل اکسلی که باز کنید، می‌تواند حاوی تعدادی برگه باشد. در هرکدام از این برگه‌ها اطلاعات مجزایی قرار دارند که هیچ ارتباطی با سایر برگه‌ها نداشته و برای خود مستقل هستند. 

صطلاح جاری دیگر مربوط به ردیف و ستون است. وقتی وارد صفحه اصلی نرم افزار اکسل می‌شوید، می‌بینید که جدول نامحدودی پیش روی شما قرار گرفته است که از تعداد زیادی سطر و ستون تشکیل ‌شده است. شما هر میزان از اطلاعات را می‌توانید در این ردیف و ستون‌ها قرار دهید، چراکه با افزایش میزان اطلاعات و داده‌ها، آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند. ستون در اکسل با حروف الفبای لاتین و سطر در این نرم‌افزار با اعداد نمایش داده می‌شود، از این طریق می‌توانید آدرس اطلاعات خود را پیدا کنید..

اصطلاح بعدی مربوط به سلول است که از تلاقی یک ردیف و یک ستون ایجاد می‌شود. در واقع داده‌ها و اطلاعات در همین سلول‌ها ثبت می‌شوند.

مزیت‌های استفاده از اکسل برای ذخیره‌سازی اطلاعات

وقتی‌که شروع به یادگیری اکسل Excel می‌کنید، شاید از خودتان بپرسید کار کردن با این برنامه چه فایده و مزیتی به دنبال دارد؟ اگر بخواهیم مزیت‌های استفاده از نرم افزار اکسل را شرح دهیم قطعا با یک لیست طولانی روبه‌رو خواهیم شد، به همین دلیل تنها چند نمونه از ساده‌ترین مزیت‌های استفاده از این نرم‌افزار را عنوان می‌کنیم.

اولین مزیتی که استفاده از اکسل به دنبال دارد، منظم کردن داده‌هاست. حتی اگر کار با اکسل را به‌صورت پیشرفته نیز بلد نباشید، می‌توانید داده‌ها و اطلاعات خود را به کمک آن منظم کنید.

مزیت دیگر استفاده از این برنامه، امکان ادغام و همچنین تغییر شکل و فرمت‌های داده‌هاست. شما می‌توانید داده‌هایی از یک جنس را که در صفحات مختلف ثبت کرده‌اید، بر روی یک نمودار درج کرده و گزارش‌های مورد نیازتان را از آن‌ها استخراج‌کنید.

دیگر مزیتی که آموزش اکسل مقدماتی و پیشرفته و همچنین به‌کارگیری این نرم‌افزار دارد، این است که می‌توانید داده‌های خود را بر اساس فیلترهای مختلف مرتب کنید. شما می‌توانید شرطی خاص برای داده‌های مختلف تعریف کنید و از این طریق، دسترسی به آن‌ها را راحت‌تر از قبل بکنید. حتی راهکارهای زیادی برای پیدا کردن داده های تکراری وجود دارد تا شما بتوانید فایل را فیلتر کنید یا حجم داده‌های خود را کاهش دهید.

یادگیری اکسل تأثیری مستقیم بر روی زندگی کاری شما خواهد گذاشت. شاید برایتان عجیب باشد ولی شما می‌توانید با آموزش نرم افزار اکسل مقدماتی، موقعیت‌های شغلی بسیار متنوعی را برای خود ایجاد کنید. امروزه تمامی مشاغل به سمتی می‌روند که تسلط بر کامپیوتر و نرم‌افزارهای کاربردی یک الزام شناخته می‌شود. وقتی شما تسلط کافی در کار کردن با اکسل داشته باشید، می‌توانید شانس خود را برای استخدام در انواع مشاغل اداری، دولتی و خصوصی افزایش دهید. حتی می‌توانید با یادگیری کامل و جامع اکسل، برای خود شغل بسازید و در زمینه ای که دوست دارید فعالیت کنید.

برنامه‌نویسی و اکسل

به‌صورت کلی برای کار با اکسل نیازی به مهارت در برنامه‌نویسی وجود ندارد، اما شما اگر این مهارت را در خود ارتقا دهید، می‌توانید بسیار راحت‌تر از قبل از این برنامه استفاده کنید. انجام محاسبات، مدیریت داده، توابع و فرمول‌ها با دانستن برنامه‌نویسی به زبان ساده، بسیار راحت‌تر خواهد شد.

امکانات و ویژگی‌های اکسل

این نرم‌افزار طیف کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد که شما با شروع یادگیری اکسل excel می‌توانید کم‌کم به تمام آن‌ها مسلط شوید. در این قسمت چند نمونه از اصلی‌ترین امکانات این برنامه را مرور می‌کنیم. 

کی از اصلی‌ترین قابلیت های این برنامه، امکان رسم نمودارهای مختلف است. با کمک نرم افزار اکسل شما می‌توانید متناسب با داده‌های خود، انواع نمودارهای میله‌ای، خطی، دایره‌ای و... را رسم کنید. رسم نمودار در اکسل به‌راحتی امکان‌پذیر بوده و شما با گذراندن دوره آموزش اکسل مقدماتی می‌توانید این کار را انجام دهید. نمودارها کمک می‌کنند که راحت‌تر بتوانید به تجزیه ‌و تحلیل داده‌هایتان بپردازید.

یکی دیگر از کاربردی‌ترین امکانات اکسل، Pivot Table است که کمک می‌کند تا بدون نیاز به عملیات محاسباتی سخت و پیچیده، گزارش‌های متنوعی از داده‌هایتان تهیه کنید.

اکسل این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا بتوانند صفحه داده‌ها یا نمودارهای خود را پرینت گرفته و نسخه چاپی آن‌ها را در اختیار داشته باشند.

با آموزش اکسل مقدماتی اکسل، شما یاد می‌گیرید که از امکانات توابع و فرمول اکسل نیز استفاده کنید. اگر بتوانید فرمول نویسی را با کمک اکسل یاد بگیرید، می‌توانید در حوزه های آموزشی و درسی پیشرفت چشمگیری بکنید و دیگر نیازی نخواهد بود که وقت خود را برای انجام محاسبات گوناگون اختصاص دهید.

از دیگر قابلیت‌های ویژه اکسل، می‌توان به امکان رمزگذاری اطلاعات اشاره کرد. شما می‌توانید یک پین برای فایل اکسل خود تعریف کنید تا هیچ‌کسی به‌ غیر از شخص خودتان، قادر به باز کردن فایل اکسل شما نباشد. با این کار ایمنی اطلاعات شما نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

به‌طورکلی اکسل دارای قابلیت‌ها و امکانات بسیار ویژه‌ای است که این موضوع باعث شده تا یادگیری آن نیز برای کاربران سرشار از مزایای مختلف باشد. یادگیری نرم افزار اکسل برای تمام افرادی که جویای کار هستند یا قصد دارند موقعیت شغلی خود را ارتقا دهند، توصیه می‌شود.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.6

از مجموع 154 امتیاز

32 نظر

2 سال پیش

سلام، دوره خوبی بود. لطفا اسم دوره بعد از این دوره(پیشرفته یا کاربردی) را دقیق معرفی کنید تا ثبت نام کنیم. ممنون از استاد و سایت مکتب خونه با آرزوی سلامتی و موفقیت

میلاد عباسی

میلاد عباسی

2 سال پیش

از استاد گرامی تشکر میکنم. فن بیانشون عالی بود. توصیه میکنم به کسانی که آشنایی با اکسل ندارن و قصد یادگیری دارن، در این دوره شرکت کنن.

بهاره اشرفی پور

بهاره اشرفی پور

2 سال پیش

بسیار دوره خوب و کاربردی بود. دید رو نسبت به کارایی و ویژگیهای اکسل کلا باز میکنه. تسلط استاد روی تدریس و انتقال مفاهیم هم بسیار عالی بود.

پویا هشگر خیرانی

پویا هشگر خیرانی

2 سال پیش

با توضیحات کامل ، بیان آرام و اطلاعات امروزی و بالای استاد این دوره عالی بود.با تشکر و سپاس از مدرس محترم و همه عزیزان مکتب خونه . خسته نباشید

پیمان یداللهی

پیمان یداللهی

2 سال پیش

دوره خوب و عالی بود برای کسانی که میخواهند یاد بگیرند واقعا توصیه میکنم. استاد با صبر و حوصله و مثال های زیاد مفاهیم را به شیوه عالی منتقل می کردند

مهدی محمدی

مهدی محمدی

2 سال پیش

دوره‌ی خیلی خوب ‌‌ مفیدی بود. ممنون.

شیدا برخی

شیدا برخی

12 روز پیش

عالی

مهدی مرادی

مهدی مرادی

17 روز پیش

توضیحات خوب و کاربردی برای نطقه شروع اکسل

حسام معصومی

حسام معصومی

21 روز پیش

مفید مسلط کاربردی

مهدی صالحی

مهدی صالحی

29 روز پیش

خوب

محسن گرامی راد

محسن گرامی راد

25 روز پیش

خیلی خوبه برای کساییه میخوان شروع کنن از اول، توضیحات قابل فهم و روونه؛ مطالب هم برای دوره مقدماتی کامل و جامع‌ست. پیشنهاد میشه.

فاطمه صادقی

فاطمه صادقی

1 ماه پیش

دوره بسیار خوبی هستش. استاد بسیار روان و قابل فهم توضیح میدن.. من دوره ICDL1-2 کلا گذروندم که بعد از 10 سال خیلی ازمطالبش فراموشم شده بود که این دوره یادآوری خوبی بود.

زهرا فردوسی

زهرا فردوسی

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش اکسل مقدماتی نسخه 2021

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش اکسل کاربردی

مدرس: سجاد شکوهیار

11,186 دانشجو
4.6 (526)
گواهینامه
70٪
3,329,000 998,700 تومانء
دوره آموزش مصورسازی داده‌ ها با اکسل

مدرس: ایرج چائی اصل تبریزی

2,054 دانشجو
4.4 (41)
گواهینامه
70٪
3,069,000 920,700 تومانء
بلاک‌چین و بیت‌کوین به زبان ساده
17,092 دانشجو
4.4 (168)
گواهینامه
30٪
409,000 286,300 تومانء
آموزش ورد (نرم افزارWord) نسخه 2021

مدرس: امیرحسین دلاور

1,433 دانشجو
4.5 (69)
گواهینامه
30٪
749,000 524,300 تومانء

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

آفیس
آفیس گواهینامه تخصص
4 دوره
53 ساعت
147 جلسه
60٪
2,786,000 1,114,400 تومانء
اکسل
اکسل گواهینامه تخصص
3 دوره
43 ساعت
157 جلسه
60٪
7,107,000 2,842,800 تومانء

درباره استاد

امیرحسین دلاور
امیرحسین دلاور
4 دوره
11,720 دانشجو

امیرحسین دلاور دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشد. ایشان دارای سابقه‌ای درخشان در زمینه تدریس مهارت‌های هفت‌گانه ICDL هستند.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های امیرحسین دلاور

آموزش پاورپوینت (Powerpoint) نسخه 2021
1,297 دانشجو
4.5 (30)
گواهینامه
30٪
819,000 573,300 تومانء
آموزش ورد (نرم افزارWord) نسخه 2021

مدرس: امیرحسین دلاور

1,433 دانشجو
4.5 (69)
گواهینامه
30٪
749,000 524,300 تومانء
آموزش جامع  ICDL

مدرس: امیرحسین دلاور

7,734 دانشجو
4.6 (522)
گواهینامه
30٪
1,209,000 846,300 تومانء

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.