00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
یا
00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
مکتب‌خونه

آموزش C# مقدماتی

دوره‌های مکتب‌پلاس
13 ساعت

سرفصل‌ها

تالار گفتگو

هدف دوره‌ی آموزش #C (سی‌ شارپ) یادگیری اصول و مقدمات برنامه‌نویسی و تولید نرم‌افزار با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ (#C) و چارچوب دات‌نت (net.) است.

مخاطبان دوره آموزش #C افرادی هستند که به دنبال کسب درآمد از ایجاد و توسعه‌ی نرم‌افزار با استفاده از یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی ساده، قدرتمند و محبوب و همه‌کاره به‌عنوان شغل اصلی یا جانبی هستند و یا دانشجویانی که جهت انجام پروژه‌های درسی خود نیاز به یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی ساده دارند. همچنین دوره‌ی آموزش #C به افرادی که به دنبال افزایش قدرت حل مسئله و خلاقیت ذهن خود با استفاده از به چالش کشیدن آن در حل مسائل با استفاده از برنامه‌نویسی هستند کمک می‌کند و به‌طورکلی تمام افرادی که علاقه‌مند به برنامه‌نویسی و ایجاد و توسعه‌ی انواع سیستم‌های نرم‌افزاری با استفاده از یک زبان مدرن هستند می‌توانند از دوره‌ی آموزش سی‌ شارپ بهره ببرند.

چرا دوره آموزش #C؟

  • سادگی یادگیری #C و استفاده از آن
  • امکان ایجاد و توسعه‌ی انواع و اقسام نرم‌افزارها به دلیل همه‌کاره بودن زبان برنامه‌نویسی #C و ارتباط با چارچوب دات‌نت از جمله موارد زیر:
    • وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب با استفاده از تکنولوژی‌های NET و ASP.NET Core
    • اپلیکیشن‌های اندروید و iOS با استفاده از تکنولوژی Xamarin
    • نرم‌افزارهای قابل‌اجرا بر روی ویندوز با استفاده از تکنولوژی‌های Windows Forms ،WPF و UWP
    • نرم‌افزارهای بازی با استفاده از تکنولوژی Unity
    • وب‌سرویس با استفاده از تکنولوژی Web API
    • کتابخانه‌ها، کامپوننت‌ها و برنامه‌های کنسولی
    • برنامه‌های بلاکچین
    • سرویس‌های داده‌ای و مدیریتی
    • اپلیکیشن‌های ابری
    • برنامه‌های مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ماشین
    • برنامه‌های دارای کاربرد در اینترنت اشیاء
    • و مواردی دیگر
  • ابزارهای قوی، به‌روز و گسترده موجود در اختیار برنامه‌نویسان این زبان در تمامی مراحل برنامه‌نویسی و تولید نرم‌افزار
  • جامعه‌ی پشتیبانی بزرگ و گسترده در کنار تعداد زیاد فروم‌های پرسش و پاسخ
  • شیءگرایی، سرعت، مدرن و چند پلتفرمی بودن این زبان
  • درحال‌توسعه بودن به دلیل پشتیبانی کامل توسط مایکروسافت

روند آموزش #C

مفاهیم و اصول تئوری با استفاده از اسلاید، انیمیشن و توضیحات استاد آموزش داده می‌شود و درک عمیق و نحوه‌ی به‌کارگیری و استفاده از آن مفاهیم و اصول با استفاده از مثال‌های عملی آموزش داده می‌شود. در آموزش #C در قدم نخست اجزای این زبان معرفی می‌شوند و در قدم بعد مفهوم بسیار مهم شی‌گرایی معرفی و به‌صورت عملی پیاده‌سازی می‌شود. در ادامه مجموعه‌های مورد استفاده در زبان سی‌شارپ معرفی می‌شوند. همچنین در آموزش #C چند ساختار داده و الگوریتم پیاده‌سازی می‌شوند.

مدرس دوره
مهدی مرادی

مهدی مرادی، دانشجوی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف است. او دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کامپیوتر به ترتیب در دانشگاه تهران و علم و صنعت پشت سر گذاشته و بیش از شش سال تجربه برنامه‌نویسی، ایجاد و توسعه نرم‌افزار در صنعت و پژوهش با استفاده از زبان سی‌شارپ و چارچوب دات‌نت را دارد.

ایشان دارای چندین مقاله چاپ شده در مجلات معتبر پژوهشی حوزه علوم و مهندسی کامپیوتر بوده و تجربه برنامه‌نویسی در چندین پروژه معتبر صنعتی و دانشگاهی در کشور استرالیا را نیز در کارنامه خود دارد.

اطلاعات بیشتر

ویژگی‌های دوره آموزش C# مقدماتی

پروژه محور
این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.
تالار گفتگو
شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.
آزمون، تمرین و محیط تعاملی
با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه(مشاهده نمونه گواهی مکتب‌خونه) به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.
پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
پس از صدور گواهی نامه، نسخه الکترونیکی گواهی نامه در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت درخواست شما، نسخه فیزیکی گواهی نامه نیز می تواند برای شما ارسال شود. هزینه ارسال بر عهده کاربر خواهد بود.
آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.
حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

اطلاعات بیشتر

در علوم و مهندسی کامپیوتر، زبان برنامه‌نویسی، زبانی است که برای نوشتن برنامه‌های نرم‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در دوره‌ی آموزش #C (سی شارپ) همان‌طور که از نام دوره معلوم است، زبان برنامه‌نویسی #C آموزش داده می‌شود. زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی است که در سال 2001 میلادی توسط مایکروسافت ایجاد شد. این زبان برنامه‌نویسی یک زبان ساده، مدرن و شی‌گرا است که تمام ویژگی‌های لازم برای برنامه‌نویسان دنیای مدرن برای تولید و توسعه‌ی نرم‌افزارهایی را فراهم می‌کند که نه‌تنها امروز بلکه تا سال‌ها پرکاربرد و قابل‌استفاده هستند.

ویژگی‌های مهم و کلیدی زبان برنامه‌نویسی که در دوره‌ی آموزش #C به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • ساده و مدرن
  • سریع و متن‌باز
  • چند پلتفرمی
  • امن
  • همه‌کاره
  • درحال‌توسعه

 

ساده و مدرن بودن

زبان برنامه‌نویسی #C (سی‌شارپ) یک زبان ساده، مدرن و شی‌گرا است. هدف از تولید این زبان برنامه‌نویسی، ایجاد یک زبان برنامه‌نویسی بود که نه‌تنها یادگیری و استفاده از آن ساده باشد (همین ساده بودن در دوره‌ی آموزش #C ملموس است) بلکه تمامی قابلیت‌های مدرن مورد نیاز در تمامی مراحل تولید و توسعه‌ی نرم‌افزار را نیز پشتیبانی کند.

اگر به تاریخچه‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که هر زبان برنامه‌نویسی برای یک هدف خاص در جهت حل یک مسئله‌ی مشخص در یک زمان خاص به وجود آمده‌اند. اما طراحی زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ (#C) مبتنی بر درنظرگرفتن نیازهای سازمانی و کسب‌وکار بود. این زبان برنامه‌نویسی ایجاد شد تا به تمام کسب‌وکارها امکان ایجاد تمامی انواع نرم‌افزارها را تنها با استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی بدهد. زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ تمام قابلیت‌های لازم برای ایجاد و توسعه‌ی نرم‌افزارهای مدرن را فراهم کرده و از نیازهای نرم‌افزاری مبتنی بر وب و موبایل نیز پشتیبانی می‌کند. ازاین‌رو دوره‌ی آموزش #C مناسب افراد مختلف در حوزه‌های گوناگون است.

سریع و متن‌باز

تمام ویژگی‌ها، کامپایلر و ابزارهای مرتبط به زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ پروژه‌های متن‌باز موجود بر روی گیت‌هاب هستند. در مقایسه با زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالای موجود، زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ بسیار سریع است.

چند پلتفرمی

سی‌شارپ (#C) یک زبان برنامه‌نویسی چند پلتفرمی است. برنامه‌های نوشته شده به زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ که مبتنی بر چارچوب دات‌نت هستند، امکان انتشار و اجرا بر روی پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلفی همانند ویندوز، لینوکس و MacOS را دارند. همچنین، نرم‌افزارهای نوشته شده به این زبان امکان انتشار بر روی محیط‌های ابری و کانتینرها را نیز دارند.

همه‌کاره بودن

زبان برنامه‌نویسی سی‌ شارپ (#C) همانند یک جعبه ابزار همه‌کاره است! سی‌شارپ می‌تواند برای تولید تمامی انواع نرم‌افزارها مورد استفاده قرار گیرد. فهرست انواع نرم‌افزارهایی که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ قابل تولید هستند به‌صورت زیر است:

  • وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب
  • اپلیکیشن‌های اندروید و iOS
  • نرم‌افزارهای مبتنی بر ویندوز
  • نرم‌افزارهای بازی
  • وب سرویس‌ها
  • سرویس‌های ویندوزی
  • کتابخانه‌ها و کامپوننت‌های نرم‌افزاری
  • سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های ابری
  • نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
  • برنامه‌های مبتنی بر بلاکچین
  • نرم‌افزارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء
  • بازی‌های ویدئویی
  • سیستم‌های کامل‌کننده برای مایکروسافت آفیس و شیرپوینت

درحال‌توسعه بودن

اگر به تاریخچه زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سرعت توسعه‌ی این زبان بیشتر از تمام زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر است. دلیل این برتری، پشتیبانی مایکروسافت و وجود جامعه‌ی پشتیبانی بزرگ سی‌شارپ است.

×

ثبت نظر

به این دوره از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟
مقدمه
01:28 ساعت
01:23
Combined Shape Created with Sketch. 8 جلسه
بارم:
3%
نمایش جلسات فصل  

هدف: کسب دید کلی از فلسفه، مسیر و عوامل اصلی دخیل در فرایند تولید نرم‌افزار با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ.

محتوا و مسیر: در این فصل، از مفهوم نرم‌افزار شروع کرده، برنامه‌نویسی را به‌عنوان فرایند تولید آن و زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری را به‌عنوان ابزار مورد استفاده در این فرایند به‌صورت دقیق تعریف می‌کنیم. با درک فلسفه و کاربرد زبان‌های برنامه‌نویسی، به سراغ تعریف و توصیف زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ خواهیم رفت (از بین زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی که وجود دارد چرا سی‌شارپ؟ پاسخ این سؤال به طور کامل در ویدئو معرفی دوره داده شده است). سپس، ساختار و سازوکار محیط یکپارچه توسعه (ویژوال استودیو) و چارچوب دات‌نت را به‌عنوان بسترهای تولید و اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری نوشته شده به زبان سی‌شارپ توضیح خواهیم داد. در انتها به سراغ ایجاد یک پروژه زبان ساده رفته و در قدم اول ساختار، عناصر و محتویات تمامی پوشه‌ها و فایل‌های موجود در یک پروژه را به تفصیل توضیح خواهیم داد. در قدم بعدی به سراغ ساختار کدهای پروژه رفته و به طور کامل تمامی بخش‌های آن را معرفی می‌کنیم. در نهایت، نحوه و حالات مختلف ترجمه (کامپایل) و اجرای پروژه را توضیح داده، پروژه را اجرا کرده و خروجی آن را به‌عنوان اولین پروژه ایجاد شده در این دوره مشاهده خواهیم کرد.

معرفی و نقشه‌ی راه دوره
"07:47
برنامه‌های کامپیوتری ، برنامه‌نویسی و تعریف C#
"08:48
چارچوب دات‌نت
"18:02
محیط یکپارچه توسعه (ویژوال استودیو)
"10:54
ایجاد، ساختار و اجزای یک پروژه
"15:06
ایجاد، ساختار و اجزای یک پروژه قسمت 2
"12:58
کامپایل (ترجمه) و اجرای پروژه - جمع بندی
"10:02
ایجاد، کامپایل و اجرای پروژه

(الزامی)

 
100%
     
'00:05
اجزای زبان سی‌شارپ
02:46 ساعت
01:46
Combined Shape Created with Sketch. 10 جلسه
بارم:
12%
نمایش جلسات فصل  

هدف: آشنایی اولیه با مفاهیم، ساختار و اجزای اصلی کدهای نوشته شده به زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ.

محتوا و مسیر: در این فصل از معرفی کلمات کلیدی زبان سی‌شارپ، به‌عنوان کلمات رزرو شده، دارای معنی خاص و عناصر اصلی برنامه‌های نوشته شده به این زبان شروع کرده و سپس سراغ زیر مجموعه‌ای از آن‌ها به‌عنوان کلماتی که نوع داده‌های تعریف و استفاده شده در برنامه‌ها را مشخص می‌کنند خواهیم رفت. سپس، متغیرها و نحوه‌ی استفاده و نام‌گذاری آن‌ها را به‌عنوان ابزار تعریف و نگهداری داده در برنامه معرفی می‌کنیم. در قدم بعد، به سراغ عملگرهای موجود در زبان، به‌عنوان ابزارهای پایه‌ای ویرایش داده رفته و انواع آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. سپس، ساختارهای شرطی که نوشتن هر نوع برنامه‌ای نیازمند استفاده از آن‌ها است را توضیح خواهیم داد. حلقه را به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین ساختارهای هر زبان برنامه‌نویسی معرفی کرده و در نهایت مفهوم و عملکرد تابع به‌عنوان ساختار نظم‌دهی به کدهای نوشته شده در هر پروژه نرم‌افزاری را به‌تفصیل بیان خواهیم کرد.

کلمات کلیدی و انواع داده
"15:36
متغیر
"07:54
متغیر قسمت 2
"16:02
عملگرها
"16:59
ساختارهای تصمیم‌گیری
"15:56
حلقه
"16:01
حلقه

(الزامی)

 
33%
     
'00:25
متغیر، عملگرها، ساختارهای شرطی و حلقه

(الزامی)

 
33%
     
'00:25
تابع - خلاصه‌ی فصل
"17:57
تابع

(الزامی)

 
33%
     
'00:10
اصول و مفاهیم شی‌گرایی و برنامه‌نویسی شی‌گرا با سی‌شارپ
03:43 ساعت
02:03
Combined Shape Created with Sketch. 13 جلسه
بارم:
40%
نمایش جلسات فصل  

هدف: آشنایی با شی‌گرایی، و نحوه‌ی شی‌گرا کد نوشتن با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ

محتوا و مسیر: در این فصل مفهوم شیءگرایی و اصول آن را به تفصیل معرفی کرده و ساختار تعریف کلاس و شیء در سی‌شارپ را به طور کامل توضیح می‌دهیم. سپس به سراغ مفاهیم سازنده و اعضای ایستای کلاس رفته و چرایی و نحوه‌ی تعریف و استفاده از آن‌ها را بیان می‌کنیم. در بخش‌های بعدی، نحوه‌ی استفاده از ارث‌بری و چندشکلی (ایستا و پویا) را به‌عنوان اصول اساسی شیءگرایی در سی‌شارپ معرفی می‌کنیم. در انتها، به تعریف و استفاده از رابط می‌پردازیم.

تعریف و مفهوم شی‌گرایی
"16:16
ساختار تعریف کلاس و شی
"19:33
سازنده - اعضای ایستای کلاس
"11:09
پیاده‌سازی کلاس
"17:04
تعرف کلاس و شی، سازنده، اعضای ایستای کلاس

(الزامی)

 
30%
     
'00:30
ارث‌بری
"11:09
ارث‌بری

(الزامی)

 
30%
     
'00:30
ارث‌بری قسمت 2
"13:24
چندشکلی
"18:40
چندشکلی ایستا

(الزامی)

 
12%
     
'00:15
چندشکلی پویا

(الزامی)

 
15%
     
'00:15
رابط - خلاصه‌ی فصل
"16:30
رابط

(الزامی)

 
12%
     
'00:10
مجموعه‌ها
01:22 ساعت
00:37
Combined Shape Created with Sketch. 6 جلسه
بارم:
15%
نمایش جلسات فصل  

هدف: آشنایی با ساختارهای اصلی چارچوب دات‌نت برای نگهداری و پردازش مجموعه‌ای از داده‌ها

محتوا و مسیر: در این فصل از تعریف آرایه و لیست شروع کرده و کار با آن‌ها را خواهیم آموخت. سپس، دیکشنری را به‌عنوان یک مجموعه‌ی مفید معرفی می‌کنیم. در انتها، سازوکار و نحوه‌ی استفاده از صف و پشته را توضیح خواهیم داد.

آرایه و لیست
"17:08
آرایه و لیست

(الزامی)

 
53%
     
'00:25
دیکشنری
"08:02
دیکشنری

(الزامی)

 
26%
     
'00:10
صف و پشته - خلاصه فصل
"12:24
صف و پشته

(الزامی)

 
20%
     
'00:10
مروری بر ساختار داده و الگوریتم
01:50 ساعت
01:10
Combined Shape Created with Sketch. 7 جلسه
بارم:
15%
نمایش جلسات فصل  

هدف: آشنایی با مفاهیم و نحوه‌ی ایجاد ساختار داده‌ها و الگوریتم‌ها جهت حل کارای مسائل با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ

محتوا و مسیر: در این فصل با تعریف ساختار داده گراف به‌عنوان یکی از ساختارهای پرکاربرد در مدل‌سازی و حل بسیاری از مسائل دنیای واقعی شروع می‌کنیم. سپس، رویکردهای بازگشتی، برنامه‌نویسی پویا و مقایسه‌ی آنها را جهت حل مسائل توضیح خواهیم داد. در بخش پایانی،  تقسیم و غلبه را به‌عنوان راهبرد شکستن مسائل بزرگ به زیر مسئله‌ها و حل و ترکیب قدم‌به‌قدم آنها معرفی خواهیم کرد.

گراف
"16:21
گراف قسمت 2
"09:07
الگوریتم‌های بازگشتی و برنامه‌نویسی پویا
"09:21
الگوریتم‌های بازگشتی و برنامه‌نویسی پویا قسمت 2
"09:21
مرتب‌سازی و تقسیم و غلبه
"10:11
مرتب‌سازی و تقسیم و غلبه - خلاصه فصل
"16:14
رویکردهای بازگشتی و برنامه‌نویسی پویا

(الزامی)

 
100%
     
'00:40
نکات تکمیلی
01:21 ساعت
00:56
Combined Shape Created with Sketch. 6 جلسه
بارم:
15%
نمایش جلسات فصل  

هدف: آشنایی با نحوه‌ی ایجاد کتابخانه، کار با فایل و مدیریت خطا به‌عنوان فنون لازم جهت برنامه‌نویسی نرم‌افزارها با زبان سی‌شارپ

محتوا و مسیر: در این فصل از نحوه‌ی ایجاد و استفاده از کتابخانه شروع می‌کنیم. سپس، به سراغ فایل‌ها رفته و فرآیند خواندن و نوشتن در آنها را فرا می‌گیریم. در انتها انواع خطاها و استثناها و نحوه‌ی مدیریت آنها را به تفضیل بیان خواهیم کرد.

ایجاد کتابخانه
"09:25
پروژه از نوع Windows Form
"18:26
کار با فایل
"15:42
کار با فایل

(الزامی)

 
53%
     
'00:15
مدیریت خطاها و استثناها - خلاصه فصل
"12:41
مدیریت خطاها و استثناها

(الزامی)

 
46%
     
'00:10