آموزش رایگان جاوا پیشرفته

poster
پیش‌نمایش دوره

جاوا یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است که برای تولید برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها در چندین پلتفرم استفاده می‌شود. جاوا یک زبان برنامه نویسی انعطاف‌پذیر، مقیاس‌پذیر و همه‌کاره به‌حساب می‌آید و یک انتخاب محبوب برای ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
محمود فرخیان
محمود فرخیان
1.5 (2 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  27 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آموزش رایگان جاوا

 آموزش رایگان جاوا پیشرفته

 آموزش شئ‌گرایی در جاوا

 آموزش پروژه محور جاوا

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان جاوا پیشرفته

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: مروری بر مبانی برنامه‌نویسی در جاوا
  مبانی برنامه نویسی جاوا-بخش اول
مشاهده
"25:42  
  مبانی برنامه نویسی جاوا-بخش دوم
"34:58  
  آرایه‌ها
"38:01  
  رشته‌ها
"38:51  
فصل سوم: شی‌گرایی در جاوا
  شی‌گرایی- بخش اول
"26:00  
  شی‌گرایی- بخش دوم
"36:03  
  شی‌گرایی- بخش سوم
"19:02  
  شی‌گرایی- بخش چهارم
"12:32  
  اشیا در حافظه
"29:15  
  فراخوانی پارامترها در توابع
"35:40  
  ایجاد کردن و از بین بردن اشیا در حافظه
"16:19  
  سطوح دسترسي در جاوا
"32:42  
فصل چهارم: متدها
  متد ايستا، بلوکهاي مقداردهي اوليه و سربارگذاري
"32:01  
  متدهای خاص: equals و toString
"28:19  
  متدهای خاص: clone
"29:19  
فصل پنجم: وراثت
  وراثت- بخش اول
"43:34  
  وراثت- بخش دوم
"32:04  
فصل ششم: چندریختی(Polymorphism)
  چندریختی
"49:06  
  چندريختي و سربارگذاري متدها
"20:29  
  کلاس واسط
"27:16  
فصل هفتم: استثناها
  استثنا در جاوا- بخش اول
"37:44  
  استثنا در جاوا- بخش دوم
"40:03  
  استثنا در جاوا- بخش سوم
"24:02  
فصل هشتم: ورودی و خروجی در جاوا
  خواندن و نوشتن فايل‌هاي متني و باينري
"36:55  
  اسکنر، دسترسي تصادفي در فايل‌ها و سريال کردن اشيا
"25:21  

درباره دوره

جاوا یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است که برای تولید برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها در چندین پلتفرم استفاده می‌شود. جاوا یک زبان برنامه نویسی انعطاف‌پذیر، مقیاس‌پذیر و همه‌کاره به‌حساب می‌آید و یک انتخاب محبوب برای ارائه راه‌حل‌های اینترنتی در سراسر جهان است. دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا، با هدف آموزش این زبان محبوب گردآوری شده که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

معرفی دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا

دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا توسط استاد محمود فرخیان در 8 جلسه آموزشی به مدت ١٤ ساعت تهیه و تدوین شده است و در آن به مباحث پیشرفته جاوا پرداخته خواهد شد. این دوره هم‌اکنون به صورت رایگان در اختیار کاربران مکتب خونه قرار دارد و کاربران فقط با یک ثبت‌نام ساده می‌توانند از محتوای دوره استفاده کنند.

کاربرد دوره آموزش رایگان جاوا پیشرفته چیست؟

جاوا نوعی زبان برنامه‌نویسی است که توسط جیمز گاسلینگ در سال 1991 ایجاد شده است. هدف از ساخت زبان جاوا این بود که کاربر برنامه را یک‌بار بنویسد و از آن روی چندین سیستم‌عامل متفاوت استفاده کند. در واقع آغاز کار جاوا با این شعار بوده است. اولین نسخه قابل‌دسترس جاوا (جاوا 1.0) در سال 1995 منتشر شد. با گذشت زمان نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری از جاوا در دسترس همه قرار گرفت.

جاوا از یک زبان برنامه‌نویسی، یک کامپایلر، کتابخانه‌های اصلی و یک runtime (ماشین مجازی جاوا) تشکیل می‌شود. زبان جاوا از پیچیده‌ترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی به‌حساب می‌آید که با ویژگی‌های زیر طراحی شده است:

  • پلتفرم‌های مستقل: برنامه‌های جاوا از ماشین مجازی جاوا برای اجرا استفاده می‌کنند و به‌طور مستقیم به سیستم‌عامل دسترسی ندارند. این ویژگی برنامه‌های جاوا را بسیار قابل حمل می‌کند. یک برنامه جاوا می‌تواند در تمام سیستم‌عامل‌های پشتیبانی‌شده مانند ویندوز و لینوکس اجرا شود.
  • زبان برنامه‌نویسی شئ‌گرا: به جز انواع داده‌های اولیه، تمام عناصر در جاوا شئ هستند. شئ‌گرایی یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت جاوا است.
    مدیریت خودکار حافظه: جاوا تخصیص حافظه را برای ساخت اشیای جدید مدیریت می‌کند. این برنامه دسترسی مستقیم به حافظه ندارد. این زبان می‌تواند به‌طور خودکار اشیایی را که هیچ اشاره‌گر فعالی در آن‌ها وجود ندارد، حذف کند.
  • سینتکس جاوا: سینتکس جاوا مشابه زبان C++ طراحی شده است. جاوا به حروف کوچک و بزرگ حساس بوده و از انواع کلمه کلیدی مانند زبان سی پلاس پلاس استفاده می‌کند.
  • کاربردهای مختلف: کاربردهای فراوانی را می‌توان برای جاوا برشمرد. در لپ‌تاپ‌ها، مراکز داده، کنسول‌های بازی، ابررایانه‌های علمی، تلفن‌ها همراه، اینترنت، سیستم‌عامل، هوش مصنوعی، ارتباط مؤثر با پایگاه داده و تقریباً در هرجایی که تکنولوژی وجود دارد، جاوا را می‌توان یافت. از برنامه نویسی جاوا می‌توان برای ایجاد برنامه‌های کاملی استفاده کرد که ممکن است در کامپیوتر اجرا شده یا در سرورها و کلاینت‌های شبکه توزیع شوند.

حال که با اهمیت برنامه نویسی جاوا آشنا شدیم، خوب است بدانید که در این دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا به آموزش برنامه نویسی جاوا پیشرفته می‌پردازیم. پس اگر به دنبال فراگیری تمام مباحث این زبان برنامه‌ نویسی علاقه دارید، این دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا را از دست ندهید.

دوره آموزش رایگان جاوا پیشرفته مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا برای افراد زیر بسیار مناسب است:

  • دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر
  • کسانی که با زبان‌ C یا C++ آشنایی دارند و قصد دارند آموزش زبان جاوا را هم فرا بگیرند.
  • کسانی که به ساخت برنامه‌های دسکتاپ و موبایلی کاربردی علاقه دارند.
  • کسانی که به برنامه‌نویسی در حوزه بازی‌های موبایلی علاقه‌مندند.
  • کسانی که می‌خواهند یک زبان همه‌منظوره و شئ‌گرا یاد بگیرند تا بتوانند اکثر پروژه‌های خود را انجام دهند.

بعد از گذارندن دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

کاربران بعد از گذارندن دوره رایگان برنامه نویسی جاوا مهارت‌های زیر را کسب خواهند کرد:

  • آشنایی کامل با برنامه‌نویسی شئ‌گرا
  • ایجاد و توسعه برنامه‌های کاربردی در حوزه‌های تجاری، شبکه، بازی‌ها و غیره.
  • برنامه‌نویسی برای وسایل الکترونیکی

پیش‌نیازها، نرم‌افزارها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش رایگان جاوا پیشرفته چیست؟

معمولاً آموزش برنامه نویسی جاوا بهتر است بعد از یادگیری یک زبان ساده‌تر مانند C باشد. از همین رو شما قبل از شرکت در این دوره باید با اصول و مبانی برنامه‌نویسی آشنا باشید تا بتوانید بهره کافی از این دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا را ببرید.

برای یادگیری بهتر و بیشتر مطالب می‌توانید از منابع پیشرفته‌تری استفاده کنید. سایت‌های زیر کمک زیادی به شما در این راستا خواهد کرد:

  • https://www.javatpoint.com/
  • https://www.geeksforgeeks.org/java/

برای شروع آموزش java به تعدادی نرم‌افزار نیاز دارید. به‌عبارت‌دیگر یک محیط برای توسعه جاوا شامل سه بخش کامپایلر، مفسر و تولیدکننده مستندات می‌شود؛ بنابراین باید نرم‌افزارهای زیر روی سیستم خود نصب کنید:

  • نرم‌افزار JRE
  • نرم‌افزار JDK
  • IDE هایی مانند Eclipse، NetBeans و غیره.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان جاوا پیشرفته چیست؟

دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا مطابق به سرفصل درس برنامه‌‌نویسی پیشرفته برای رشته مهندسی کامپیوتر از طرف وزارت علوم تدریس شده است. توصیه می‌کنیم تمام تمرینات داده‌شده در این دوره را با دقت انجام دهید تا بتوانید میزان یادگیری خود را بسنجید. همچنین استفاده از اسلایدهای این دوره برای مدرسان گرامی با ذکر منبع بلامانع است. در این دوره از آموزش جاوا مکتب‌خونه مفاهیم زیر را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم:

  • شئ‌گرايی: در این دوره به‌طور کامل با مباحث مرتبط با شئ‌گرایی آشنا می‌شوید. تعریف، نحوه پیاده‌سازی کلاس‌ها در برنامه نویسی جاوا و خصوصیات آن‌ها را به خوبی فرا می‌گیرید.
  • ارث بری: يكي از مهم‌ترین خصوصيات شئ‌گرايی، ارث‌بری است. این ویژگی باعث می‌شود که یک کلاس (فرزند) بتواند از خصوصیات و متدهای کلاس دیگری (پدر) ارث ببرد. در این دوره به نحوه ارث‌بری در حالت‌های مختلف مانند ‌Public، Protected، private و همچنین جزئیات مربوط به هرکدام صحبت می‌کنیم.
  • اينترفيس: واسط (interface) نوعي كلاس است كه متدهای آن پياده‌سازی نمي شوند. نحوه تعريف و استفاده از آن را در این درس می‌آموزید.
  • استثناها: اين ابزار برای مديريت حالت‌های خاص در برنامه‌نويسی استفاده می‌شود. با کمک استثناها می‌توانید برنامه را در شرایط خاص طوری به اتمام برسانید که کاربرپسند باشد.
  • متدهاي بازگشتی: متدها می‌تواند خودشان را فرا بخوانند. این کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم قابل انجام است. در این درس با کمک مثال‌های متعدد، این مفهوم را به خوبی یاد می‌گیرید.
  • واسط گرافيكی كاربر: در اين درس، كتابخانه javafx و نحوه استفاده از مهم‌ترین متدهای آن را توضیح می‌دهیم. طبیعی است که تمام متدها را نمی‌توان پوشش داد؛ بنابراین اگر به این مباحث علاقه‌مند هستید، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به منابع مکمل مراجعه کنید.
  • نخ‌ها و برنامه‌نویسی چندنخی: در اين بخش با مفهوم برنامه‌نويسی هم‌روند و همچنین مفهوم نخ، نحوه تعريف آن و متدهای مشهور مورد استفاده در آن آشنا می‌شوید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمود فرخیان

محمود فرخیان در سال 82 کارشناسی کامپیوتر خود از دانشگاه صنعتی اصفهان اخذ کرد و پس از آن در سال 94 موفق به اخذ کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی شریف تهران شد. او از سال 88 تا کنون به عنوان هیات علمی در دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول است و دروس مختلفی از گرایش نرم افزار مهندسی کامپیوتر را به دانشجویان تدریس می‌کند. علاقه‌مندی شخصی او علوم داده و پردازش زبان‌های طبیعی است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمدرضا رضاپور 1401-03-11
متاسفانه صدای استاد کاملا یکنواخت و کسل کننده است. و ترکیب صدای یکنواخت و وقفه های طولانی حوصله زیادی برای ادامه دادن دوره می طلبد.
سمیه زارعی یاوند 1402-11-30
سلام روزبخیر دوره آموزشی مبانی پایگاه داده اوراکل چرا به زبان فارسی نیست؟

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

اهمیت یادگیری برنامه نویسی جاوا

بر اساس نظرسنجی‌های توسعه‌دهندگان Stack Overflow برای سال 2022، جاوا یکی از 10 زبان برنامه نویسی پرکاربرد و انتخاب محبوبی در بین افرادی است که کد نویسی می‌آموزند. تقریباً در هر سیستم‌عامل و برنامه‌ای یافت می‌شود. سهولت استفاده و ماهیت همه‌کاره آن، جاوا را به یک زبان برنامه نویسی موردعلاقه در میان مشاغل کوچک و بزرگ، ازجمله شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، توییتر، نتفلیکس، آمازون، متا، لینکدین و آمازون تبدیل می‌کند.

به دلیل اهمیتی که کاربران برای جاوا قائل هستند، دوره‌های آموزشی زیادی برای آن در مکتب خونه قرار داده شده است که دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا یکی از آن‌ها است.

مزایای یادگیری جاوا

یادگیری جاوا می‌تواند شما را واجد شرایط برای طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی پرسود در سراسر دنیا کند. با توجه به اداره آمار کار مرتبط با مشاغل برنامه نویسی در دنیا، پیش‌بینی می‌شود که استخدام توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، تحلیلگران تضمین کیفیت و آزمایش‌کنندگان، از سال 2021 تا 2031، 25 درصد رشد کند و به‌طور میانگین در طول یک دهه، هر سال 162900 فرصت شغلی ایجاد شود. توسعه‌دهندگان جاوا جزو پر تقاضاترین و پردرآمدترین افراد حرفه‌ای در صنعت فناوری هستند. جدا از ماهیت پرسود این حرفه، در اینجا 10 دلیل اصلی برای یادگیری برنامه نویسی جاوا آورده شده است.

10 دلیل برای یادگیری جاوا

دلایل زیادی برای یادگیری برنامه نویسی جاوا وجود دارد که در ادامه به 10 تا از مهم‌ترین این دلایل اشاره خواهیم کرد.

1. یادگیری آسان

جاوا یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی برای مبتدیان به‌حساب می‌آید. جاوا یک زبان سطح بالا است که نحو و دستور زبانی شبیه به انگلیسی دارد و به شما امکان می‌دهد کدها را سریع بنویسید و آن‌ها را اشکال‌زدایی و کامپایل کنید.

2. همه‌کاره بودن

جاوا از اصل یک‌بار بنویس و هر جا اجرا شود» پیروی می‌کند و می‌تواند برای برنامه نویسی برنامه‌های کاربردی با استفاده از پلتفرم‌های مختلف استفاده شود. این زبان دارای ویژگی‌های مختلفی مانند اتصال داده‌ها، ویژگی‌های مستقل از پلت فرم، کدگذاری پویا و چندین ویژگی امنیتی است که آن را به یک زبان برنامه نویسی همه‌کاره تبدیل می‌کند.

3. شی‌ءگرا

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی‌ءگرا است و این ویژگی آن را مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر خواهد کرد. ازآنجایی‌که از سینتکس یک زبان برنامه نویسی شی‌ءگرا استفاده می‌کند، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های مدولار ایجاد کنند. در دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا با جنبه شی‌ءگرایی این زبان به صورت عملی آشنا خواهیم شد.

4. مقیاس‌پذیر

جاوا در همه‌جا ازجمله دسکتاپ، موبایل، اپلیکیشن وب و غیره استفاده می‌شود. این زبان محبوب می‌تواند به‌طور مؤثر بر روی هر سیستم‌عاملی اجرا شود و برای ساخت برنامه‌های کاربردی ایده آل است. این مقیاس‌پذیری و تطبیق‌پذیری جاوا را تبدیل به یک زبان تغییر دهنده بازی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف کرده است.

5. مستقل از پلتفرم

جاوا این قابلیت را دارد که به راحتی در پلتفرم‌های گوناگون حرکت کند و به‌طور مشابه روی سیستم‌های مختلف اجرا شود. این ماهیت حیاتی مستقل بودن از پلتفرم در سطوح منبع و باینری، جاوا را به زبانی ضروری برای یادگیری برای توسعه‌دهندگان تبدیل می‌کند.

6. مجهز به API غنی

جاوا دارای یک سیستم Application Programming Interface (API) غنی بوده که شامل بسته‌ها، رابط‌ها و کلاس‌ها به همراه متدها و فیلدهای آن‌ها است. این به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مختلف را یکپارچه کنند.

7. منبع آزاد

بسیاری از ویژگی‌های جاوا منبع آزاد هستند. این امر ساخت برنامه‌های کاربردی را ارزان و آسان می‌کند. جاوا از کتابخانه‌هایی مانند Google Guava، Maven، JHipster و Apache Commons پشتیبانی کرده و به توسعه‌دهندگان امکان انتخاب گسترده برای کار با آن‌ها را می‌دهد.

8. بدون هزینه

جاوا یک نرم‌افزار رایگان برای دانلود با مجوز کد باینری Oracle (BCL) است که به مبتدیان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی را به راحتی توسعه دهند و برنامه نویسی جاوا را به‌طور مؤثر یاد بگیرند.

9. ارائه طیف گسترده‌ای از ابزارهای توسعه

محیط‌های توسعه یکپارچه مختلف (IDE) موجود در جاوا دلیل مهمی است که باعث می‌شود آن یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی باشد. IDE های جاوا - Netbeans، Eclipse، IntelliJ و Android Studio- امکانات مختلفی را برای توسعه طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و نرم‌افزارها فراهم می‌کنند.

10. فرصت‌های شغلی زیاد

توسعه جاوا یک حرفه بسیار پرسود است. با تسلط بر جاوا، می‌توانید انتظار فرصت‌های شغلی عالی، درآمد بالا و رضایت شغلی را داشته باشید. علاوه بر این، با داشتن تجربه و اعتبار، می‌توانید به سمت نقش‌ها و فرصت‌های شغلی با درآمد بالاتر پیشرفت کنید. دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا می‌تواند به شما در این مسیر بسیار کمک کند.

آیا یادگیری جاوا آسان است؟

در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه نویسی، دستور زبان انگلیسی ساده جاوا، زبان آموزان را قادر می‌سازد تا آسان‌تر کدهای جاوا را نوشته و آن را اشکال‌زدایی و کامپایل کنند. علاوه بر این، ازآنجایی‌که دانلود آن برای استفاده شخصی رایگان است، می‌توانید به راحتی به برنامه نویسی جاوا دسترسی داشته باشید، تمرین کنید و یاد بگیرید.

آموزش برنامه نویسی جاوا با مکتب خونه

جاوا یک فرصت استثنایی برای رشد و توسعه فراهم می‌کند، شما چه در یک شرکت بزرگ فناوری کار کنید یا یک شرکت کوچک، یا اگر یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای یا یک یادگیرنده جدید هستید جاوا همیشه و همیشه برای شما مناسب خواهد بود. اگر می‌خواهید مجموعه مهارت‌های خود را بیشتر افزایش دهید و شغل خود را ارتقا دهید، طیف گسترده‌ای از دوره‌های آموزش برنامه نویسی جاوا در مکتب خونه ارائه شده است که از آن‌ها می‌توانید استفاده کنید که دوره آموزش رایگان برنامه نویسی جاوا یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

همچنین انواع دوره پروژه محور، آموزش صفرتا صد، دوره‌های آموزش‌های حرفه‌ای، آموزش انواع فریمورک جاوا و غیره دیگر برای آموزش java در مکتب خونه جهت پیشبرد اهداف متقاضیان این زبان وجود دارد

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  27 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)