آموزش رایگان شيوه ارائه شفاهي و كتبي در مهندسي و علوم

poster
پیش‌نمایش دوره

در دنیای امروزی، برقراری ارتباط با دیگران جزو مهم‌ترین مهارت‌ها محسوب می‌شود. انسان‌ها برای موفقیت در هر فرایندی، نیاز به برقراری ارتباط با دیگران دارند. این ارتباط برای ارائه یک درخواست، توضیح یک مقوله، تبلیغ ... ادامه

برگزارکننده:  دانشگاه بناب  دانشگاه بناب
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  7 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان شيوه ارائه شفاهي و كتبي در مهندسي و علوم

شیوه اراِئه شفاهی و کتبی
  جلسه 1: مقدمه ارائه
مشاهده
"37:38  
  جلسه 2: ارائه شفاهي
مشاهده
"63:37  
  جلسه 3: ارائه كتبي (قسمت اول)
مشاهده
"70:34  
  جلسه 4: ارائه كتبي (قسمت دوم)
"56:10  
  جلسه 5: ارائه كتبي (قسمت سوم)
"35:09  
  جلسه 6: مقاله نويسي
"35:49  
  جلسه 7: سرقت ادبي
"35:12  

درباره دوره

در دنیای امروزی، برقراری ارتباط با دیگران جزو مهم‌ترین مهارت‌ها محسوب می‌شود. انسان‌ها برای موفقیت در هر فرایندی، نیاز به برقراری ارتباط با دیگران دارند. این ارتباط برای ارائه یک درخواست، توضیح یک مقوله، تبلیغ یک محصول، انجام می‌گیرد. این ارائه و برقراری ارتباط می‌تواند به‌صورت‌های مختلف صورت پذیرد، ارائه شفاهی، کتبی و ترکیبی، از مهم‌ترین انواع ارائه هستند.

مهارت ارائه‌دادن برای تمامی انسان‌ها به‌ویژه افراد دانشگاهی و علمی اهمیت بالایی دارد. دانشجویان نیز به‌عنوان متخصصان آینده باید این مهارت‌ها را در دانشگاه بیاموزند. دروسی از قبیل شیوه‌ی پژوهش و ارائه در سطح کارشناسی و درس سمینار در سطح کارشناسی ارشد و دکتری با این هدف طراحی‌شده‌اند. این دوره آموزشي باهدف معرفی شيوه ارائه شفاهی و كتبی در مهندسی و علوم برای دانشجویان کارشناسی و بالاتر می‌تواند به‌عنوان منبع درسی استفاده گردد.

در این دوره، به ارائه‌های کتبی و شفاهی و مثال‌هایی از آن‌ها پرداخته‌ شده‌است. بخش اول، به مفاهیم مقدماتی در مورد ارائه می‌پردازد، در بخش دوم به خصوصیات یک ارائه شفاهی و روش‌های موفقیت در آن می‌پردازد، اين بخش برای افرادی كه يك ارائه شفاهی در يك سمينار يا كنفرانس خواهند داشت می تواند بسيار مفيد باشد، در بخش سوم، ارائه کتبی و انواع آن (مقاله، کتاب و رزومه) را توضیح می‌دهد.

در مورد مقاله، مطالب زيادی از قبيل بخش های مختلف آن و مطالب لازم در هر بخش، انواع مقاله، نحوه نوشتن مقاله و معيارهای ارزيابي مقالات و نشريه‌ها پرداخته شده‌است. یکی از مباحث مهم در یک ارائه کتبی، نحوه نشان‌دادن داده‌ها و نتایج توسط شكل‌ها و جداول است. به اين موضوع نيز در بخش ارائه كتبی پرداخته شده‌است. علائم نقطه‌گذاری بحث ديگر بخش ارائه كتبی است كه به انواع علائم و نحوه استفاده صحيح آن‌ها در متن مي پردازد.

درنهایت، در جلسه آخر به نحوه ارجاع به منابع و مفهوم سرقت ادبی می‌پردازيم. همچنين نرم افزار لاتكس و نسخه آنلاين آن (overleaf.com) به‌طور مختصر معرفي مي گردد. نرم افزار لاتكس اخيراً محبوبيت زيادي بين كاربران عادي مخصوصاً در دنياي آكادميك، به علت قدرت بالاي توليد مقالات و كتاب‌های با ظاهر زيبا و نحوه كار آسان با آن كسب كرده‌است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher رحیم دهخوارقانی

دکتر رحیم دهخوارقانی مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در سال 87 از دانشگاه شهید بهشتی در شاخه نرم‌افزار اخذ کرده است و دوره دکتری را از سال 91 تا 94 در دانشگاه سابانجی استانبول در شاخه هوش مصنوعی گذرانده است. حوزه تحقیقاتی ایشان پردازش احساس (Sentiment Analysis) و داده‌کاوی (Data Mining) بوده و از سال 95 به‌عنوان استادیار دانشگاه بناب مشغول به کار است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  دانشگاه بناب
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  7 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)