آموزش رایگان محاسبات کوانتومی

poster
پیش‌نمایش دوره

محاسبات کوانتومی یا رانش کوانتومی یک رویکرد پیچیده برای انجام محاسبات موازی، با استفاده از فیزیک حاکم بر ذرات زیراتمی برای جایگزینی ترانزیستورهای ساده‌تر در کامپیوترهای امروزی است. حوزه محاسبات کوانتومی در دهه ۱۹۸۰ ظهور ... ادامه

مدرس دوره:
   در حال انتشار
4 (6 رای)
سطح: متوسط
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با تاریخچه محاسبات کوانتومی

 آشنایی با مفاهیم محاسبات کوانتومی

 آشنایی با مسائل محاسبات کوانتومی

 آشنایی با روابط محاسبات کوانتومی

درباره دوره

محاسبات کوانتومی یا رانش کوانتومی یک رویکرد پیچیده برای انجام محاسبات موازی، با استفاده از فیزیک حاکم بر ذرات زیراتمی برای جایگزینی ترانزیستورهای ساده‌تر در کامپیوترهای امروزی است.

حوزه محاسبات کوانتومی در دهه ۱۹۸۰ ظهور کرد. کشف شد که برخی از مشکلات محاسباتی را می توان با الگوریتم های کوانتومی کارآمدتر از الگوریتم‌های کلاسیک آنها حل کرد. محاسبات کوانتومی این قابلیت را دارد که تعداد زیادی از امکانات را غربال کند و راه حل های بالقوه ای برای مسائل و چالش‌های پیچیده استخراج کند. در جایی که رایانه‌های کلاسیک اطلاعات را به صورت بیت با ۰ یا ۱ ذخیره می‌کنند، رایانه های کوانتومی از کیوبیت‌ها استفاده می‌کنند. کیوبیت‌ها اطلاعات را در حالت کوانتومی حمل می کنند که ۰ و ۱ را به صورت چند بعدی درگیر می‌کند.

این دوره مناسب چه کسانی است؟

دوره محاسبات کوانتومی برای دانشجویان رشته فیزیک و همه علاقه‌مندان به این مباحث مناسب است

دوره محاسبات کوانتومی توسط چه کسی ضبط شده‌است؟

این دوره توسط دکتر کریمی طی ۲۶ جلسه ضبط شده است

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher وحید کریمی‌پور

دکتر وحید کریمی‌پور استاد فیزیک نظری در دانشگاه صنعتی شریف است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه شیراز و در رشته‌ مهندسی برق و الکترونیک شروع کرد و پس از آن دوره‌ی کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌ی فیزیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذراند. دکتر کریمی‌پور سال‌های متوالی درس‌های فیزیک نوین را در دانشگاه شریف ارائه کرده است و زمینه فعالیت و پژوهش وی فیزیک کوانتوم می‌باشد.

 
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
حامد نامور 1402-06-17
سلام لطفا بقیه جلسات رو قرار بدید بنده کوانتوم ایشون رو دیدم بسیار مفید بود ممنون
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ تمامی فایل ها و ویدئوهایی که در اختیار مکتب خونه قرار گرفته شده اند روی سایت بارگذاری شده است و دو جلسه آخر به دلیل مشکل صدا امکان انتشار ندارند.
امیدرضا عابدی درچه 1402-04-28
ممنون دوره بسیار خوبی بود ولی متاسفانه قسمت های بعدی قرار داده نشده (جلسه سوم به بعد) و باید از جزوات استاد در وبسیاتشون استفاده کرد ، لطفا بقیه جلسات رو نیز قرار دهید.
علی علینژاد 1402-06-10
تخته خوب معلوم نیست. شاید دوربین یکم بیاد پایین تر که نور لامپ معلوم نشه بهتر شه. منتظر بقشیم ممنون
سیدرضا باقرنژاد 1402-07-18
سلام. خدا قوت. اول سپاس از شما به ویژه به خاطر دوره های رایگان که باعث میشه احساس کنیم ما هم از امکانات موجود در دانشگاه های طراز اول مملکت سهمی داریم. جلسه اول و دوم که استاد کریمی پور حرفهای دلش! رو میزنه با دقت و کیفیت بالا ضبط شده، جلسه سوم که درس شروع میشه نه استاد میکروفن داره، نه دوربین تنظیم میشه ... درسته که دوره رایگانه ولی کاری کنید حداقل این زحمتی که می کشید هدر نره. بازم ممنون
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد.
1402-11-17
سلام به نظرم بهتره خود شما (منظور مسئولین سایت) از استاد درس پیگیر شوید تا در صورت امکان و تمایل ایشان، دوباره دوره فیلم‌برداری شود و تمام فیلم‌ها با کیفیت بالا بارگذاری شوند. سپاس

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  دانشگاه صنعتی شریف
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)