آموزش رایگان Javascript پروژه ‌محور

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است که برای ایجاد و کنترل محتوای پویا وب‌سایت، مانند گرافیک‌های متحرک، فرم‌های تعاملی و اسلایدر تصویر استفاده می‌شود. همچنین جاوا اسکریپت برای ایجاد برنامه‌های کاربردی موبایل مورد ... ادامه

برگزارکننده:  وب ‌پروگ  وب ‌پروگ
مدرس دوره:
4.5 (28 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  37 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Javascript پروژه ‌محور

فصل اول: آشنایی با Javascript

در فصل اول دوره آموزش جاوا اسکریپت با تاریخچه این زبان آشنا شده و تفاوت‌های جاوا اسکریپت و اکما اسکریپت را درک می‌کنید. مقدمات شروع آموزش جاوا اسکریپت را در این فصل برای شما بیان می‌کنیم. متغیرها، توابع، انواع داده‌ها، دستورات شرطی و تمام مباحث مقدماتی هم در زبان جاوا اسکریپت و هم اکما اسکریپت در این فصل بیان می‌شود. علاوه بر این‌ها، موضوعاتی مانند maps، sets، Find & Filtter و destructuring که به ES6 اضافه شده است را به شما آموزش مي‌دهیم.

  تفاوت JavaScript با EcmaScript
"06:05  
  ابزارهای مورد نیاز
"08:56  
  Console
"13:13  
  Variables
"16:17  
  Data Types
"08:10  
  Type Conversion
"13:29  
  کار با Number
"09:38  
  کار با String
"14:49  
  کار با Array
"12:16  
  کار با Object
"09:51  
  شرط دستوری If
"15:07  
  شرط دستوری Switch
"02:36  
  Functions
"14:18  
  Loops
"09:15  
  محدوده متغیرها
"06:07  
  کار با Maps
"08:01  
  کار با Sets
"05:52  
  Destructuring
"10:07  
  Find & Filter
"03:26  
فصل دوم: Module در ES6

یکی از مهم‌ترین مباحث در اکما اسکریپت 6 ماژول‌ها هستند. ماژول‌ها به شما کمک می‌کنند که کدهایتان را در یک فایل بنویسید و تنها بخشی را که نیاز است در دسترس سایر بخش‌ها باشد، نمایش دهید. برای کار با این ماژول‌ها باید بتوانید آن‌ها را Export و Import کنید. در این فصل ضمن پرداختن به این موضوعات، Default و As را در ماژول‌های ES6 به خوبی فرا می‌گیرید.

  آشنایی با Module
"08:44  
  Export & Import
"05:47  
  Default & As
"07:46  
فصل سوم: BOM

BOM یا همان Browser Object Model همانطور که از نامش پیداست، با مرورگرها در ارتباط است. در واقع با بکارگیری BOM و با استفاده از امکانات آن، می‌توانید کدهای جاوا اسکریپت خود را به مرورگر متصل کنید. در این مدل، با کمک مدل‌سازی مرورگر به عنوان یک شئ جاوا اسکریپت می‌توان به امکانات مرورگر دسترسی پیدا کرد. علاوه بر آموزش مهارت‌های مرتبط با BOM در این فصل به توضیح بخش‌های Navigator و Location و  History در آن می‌پردازیم.

  معرفی ‌BOM
"09:26  
  بخش های BOM
"07:23  
فصل چهارم: DOM

DOM در جاوا اسکریپت می‌تواند عناصر سندهای HTML را ایجاد، ویرایش و حذف کند. در واقع از Document Object Model برای پیمایش ساختار صفحات HTML استفاده می‌شود. DOM یک استاندارد مجزا از جاوا اسکریپت است که در زبان‌های برنامه‌نویسی هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای دسترسی به عناصر HTML می‌توانید از چند طریق اقدام کنید. در این فصل با تمام بخش‌های DOM و چگونگی دسترسی، ایجاد، ویرایش و حذف عناصر در اسناد HTML می‌پردازیم

  معرفی DOM
"14:19  
  Selector بخش اول
"11:57  
  Selector بخش دوم
"08:47  
  Selector بخش سوم
"12:15  
  Create Element
"07:58  
  Edit & Remove Element
"05:59  
فصل پنجم: Events

رویدادها اعمال یا وقایعی هستند که در سیستم شما اتفاق می‌افتند و شما به عنوان برنامه‌نویس سایت باید به آن پاسخ دهید. مثلا ممکن است کاربر دکمه‌ای در  صفحه وب انتخاب کند و شما باید با نمایش یک باکس اطلاعاتی به آن پاسخ دهید. Eventهای گوناگونی در جاوا اسکریپت وجود دارد که دارای بخش‌های مختلفی هستند. در فصل پنجم ضمن آشنا کردن شما با Eventها به معرفی local Storage & Session و چگونگی ذخیره و خواندن اطلاعات در جاوا اسکریپت می‌پردازیم.

  معرفی Events
"13:47  
  Events بخش اول
"06:05  
  Events بخش دوم
"06:20  
  Local Storage & Session
"20:33  
فصل ششم: پروژه جاوا اسکریپت

در فصل آخر از آموزش جاوا اسکریپت به معرفی یک پروژه می‌پردازیم. در این پروژه می‌آموزید که چگونه در سایت خود بخشی برای افزودن، حذف، فیلتر و پاک کردن کلی و تک تک تسک‌ها در local storage می‌پردازیم. با کمک این پروژه می‌توانید UI وب‌سایت خود را بهبود بخشید.

  پروژه جاوا اسکریپت - بخش اول
"15:40  
  پروژه جاوا اسکریپت - بخش دوم
"09:41  
  پروژه جاوا اسکریپت - بخش سوم
"15:20  

درباره دوره

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است که برای ایجاد و کنترل محتوای پویا وب‌سایت، مانند گرافیک‌های متحرک، فرم‌های تعاملی و اسلایدر تصویر استفاده می‌شود. همچنین جاوا اسکریپت برای ایجاد برنامه‌های کاربردی موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از آن برای برنامه‌نویسی سمت سرور نیز استفاده کرد. جاوا اسکریپت بخشی ضروری از توسعه وب است و توسط همه مرورگرهای وب اصلی پشتیبانی می‌شود. دوره آموزش رایگان Javascript با هدف آموزش این زبان تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

شایان‌ذکر است که ازآنجاکه جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، پویا و مفسری به‌حساب می‌آید، یادگیری آن بسیار لازم و ضروری است. در ادامه یک معرفی کلی از دوره جاوا اسکریپت رایگان ارائه و در بخش بیشتر بدانید توضیحاتی در مورد جاوا اسکریپت ارائه خواهد شد.

معرفی دوره آموزش رایگان Javascript

دوره آموزش رایگان Javascript یک دوره آموزش پروژه محور کاملاً کاربردی بوده که برای علاقه‌مندان به جاوا اسکریپت تهیه و تدوین شده است و هم‌اکنون به‌صورت رایگان در مکتب خونه در دسترس قرار دارد. این دوره آموزش رایگان جاوا اسکریپت در ٦ فصل ارائه شده است. استاد این درس، جناب علی شیخ از اساتید برجسته هستند.

دوره آموزش رایگان جاوا اسکریپت javascript پروژه محور مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش رایگان Javascript برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که با HTML & CSS & Bootstrap آشنایی دارند و می‌خواهند دانش خود را تکمیل کنند.
  • کسانی که می‌خواهند تجربه کاربری مخاطبان سایت خود را افزایش دهند.
  • کسانی که قصد دارند طراحی سایت‌های پویا را یاد بگیرند.
  • کسانی که به کسب درآمد از راه طراحی سایت فکر می‌کنند.

بعد از فراگیری دوره آموزش جاوا اسکریپت رایگان چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

دانشجویان پس از گذراندن دوره آموزش رایگان Javascript به مباحث زیر تسلط خواهند یافت:

  • تسلط بر مباحث جاوا اسکریپت و اکما اسکریپت
  • کار با ماژول‌ها و import & Export کردن آن‌ها
  • برقراری ارتباط بین کدهای جاوا اسکریپت و مرورگر
  • پیمایش اسناد HTML، ایجاد، حذف، ویرایش و دسترسی به عناصر اسناد
  • طراحی یک سایت با رابط کاربری عالی

منابع، پیشنیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش رایگان javascript پروژه محور چیست؟

برای شروع آموزش جاوا اسکریپت رایگان به یک ویرایشگر متن برای نوشتن کد و به یک مرورگر برای نمایش صفحات دارید. ویرایش‌گرهای Notepad++ ،Visual Studio Code ،Sublime Text ،Atom یا هر ویرایشگر دیگری می‌تواند برای این کار مناسب باشد.

پیش از فراگیری آموزش زبان جاوا اسکریپت باید با HTML & CSS و بوت‌استرپ آشنایی داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید بهره کافی از این دوره را ببرید، بهتر است ابتدا دوره‌های زیر را بگذرانید:

بعد از گذراندن دوره آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای پیشرفت در حوزه طراحی سایت پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزش رایگان Node.js را نیز مشاهده کنید.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Javascript پروژه محور چیست؟

در دوره آموزش رایگان Javascript پروژه محور همزمان با آموزش جاوا اسکریپت به آموزش اکما اسکریپت هم می‌پردازیم. در این دوره ابتدا تاریخچه هر دو زبان را بررسی کرده سپس از مباحث ابتدایی مانند متغیرها، توابع، حلقه‌ها شروع می‌کنیم. سپس به مباحث پیشرفته‌تری مانند BOM، DOM و سپس رویدادها، local storage و سشن‌ها می‌پردازیم. در انتها هم با انجام یک پروژه تمام مواردی که در این دوره آموخته‌ایم را پیاده می‌کنیم.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی شیخ

علی شیخ در سال ۱۳۹۴ در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و به عنوان برنامه‌نویس وب در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شروع به کار کرد. تخصص اصلی ایشان در زبان‌های جاوا اسکریپت و php است. وی به دلیل این که به آموزش علاقه زیادی داشت، تصمیم به راه‌اندازی وب‌سایتی در این زمینه به نام وب پروگ گرفت و اکنون از سال 1398 تاکنون توانسته‌است سهم کوچکی در آموزش به افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی را داشته باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سمیه سهرابی 1402-12-11
سلام.با تشکر از استاد محترم. کاش قبل از شروع دوره بوت استرپ رو هم به عنوان پیش نیاز ذکر میکردید. تا فصل 4 وقت گذاشتم. تازه تو دوره ذکر میشه بوت استرپ هم نیاز هست. این از کیفیت دوره میکاهه. بعد استاد روی یه فرم آماده کار کردن. من اصلا نمیتونستم همزمان با ایشون تمرین کنم. خلاصه اینکه زمان من محدود بود الان نه جاوا اسکریپت رو کامل یاد گرفتم و نه وقت دارم برم بوت استرپ یاد بگیرم.2
1402-11-22
فوق العاده عالیییییی من علی رغم اینکه صفر صفر بودم و رشته ام رباتیک هست اما برای یه پروژه نیاز داشتم که JS رو یاد بگیرم فوق العاده عالی و مختصر و مفید توضیح دادن خیلی ممنون از مدرس که به صورت رایگان این دوره رو تهیه کردن ❤️❤️❤️
محمدامین سلطانیان 1402-10-16
بدون شک یکی از بهترین دوره های برنامه نویسی هست ممنون از مکتبخونه عزیز و استاد شیخ برای تهیه این دوره مفید و کاربردی
شهریار بلوری 1402-09-16
برای کسی که زبان اولش نیست عالیه
1401-05-21
سلام و وقت بخیر دوره خیلی عالیه. اما در نظر داشته باشید برای کسانی که تا به حال برنامه نویسی کار نکردن به نظرم توصیه نمیشه . ولی برای کسانی که با منطق برنامه نویسی آشنا هستن و میخوان جاوا اسکریپت رو سریع یاد بگیرن عالیه. مرسی بابت این آموزش روان و مفید. ارادتمند سیدحسن حسینی
1401-03-25
من چندیدن دوره جاوا اسکریپت دیدم. و می تونم با جدیت بگم این دوره برترین اون دوره هاست. مباحث بصورت خلاصه ، بدون اضافه گویی، شفاف و در عین حال کامل و بدون کم و کاست میباشد. روند مباحث دارای یک مسیر منطقی و حساب شده است. صدای ویدئو ها تمیز و بدون نویز، بیان استاد واضح و شمرده شمرده. این دوره دقیقا همون دوره ای بود که نیاز داشتم. تشکر فراوان از استاد این دوره، باید به رایگان آموزش دادن علم شون . پ.ن : این دوره ممکنه برای کسانی که برنامه نویسی از قبل بلد نیستند، ممکنه کمی گیج کننده باشه چون به منطق های برنامه نویسی که در همه زبان یکی است، پرداخته نشده . که این مورد بنظر من یک مزیت حساب میشد در این دروه!
1401-03-07
بسیار ممنونم استاد خیلی عالی است نسبت به ویدیو های یوتیوب که دیدم عالیییییییی
فاطمه لهراسبی 1400-10-06
نسبت به دوره های فارسی دیگه که دیدم خیلی خوب بود
1400-09-20
این دوره خیلی عالی و مفید بود، ممنون از تدریس بسیار خوبتون
1400-08-16
واقعاً از زحمات شما ممنونیم. بسیار عالی و با حوصله تدریس فرمودید. تسلط شما بر موضوعات بسیار خوب بود. من چون خودم قبلاً تدریس می کردم متوجه شدم که پیش نیازها را خوب رعایت می کردید. در یک کلام خیلی خوب بودید. بینهایت سپاسگزارم و آرزوی توفیق و سلامتی برای شما دارم.
رضا سلطانی 1400-07-26
دوره بسیار خوب و مفیدی بود
1400-07-13
بهترین دوره ایران
1400-07-06
بسيار مرتب، طبقه بندي شده و با حوصله توضيح داده شده😊
1400-06-11
بهترین آموزش جاوا اسکریپت عااالی
مانی طاهری 1400-03-16
دستتون درد نکنه عالی
1
2

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

مقدمه‌ای بر جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت نوعی زبان برنامه‌نویسی سطح بالا و مفسری است که برای توسعه وب استفاده می‌شود. جاوا اسکریپت بیشتر به‌عنوان یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرویس‌گیرنده (سمت کلاینت) برای مرورگرهای وب استفاده می‌شود و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد وب‌سایت‌های کاملاً تعاملی را بسازند. از دیگر کاربردهای جاوا اسکریپت می‌توان به برنامه‌نویسی سمت سرور، توسعه بازی و توسعه اپلیکیشن موبایل اشاره کرد.

در توسعه وب، جاوا اسکریپت بیشترین کاربرد را میان زبان‌های برنامه‌نویسی دارد و می‌توان با آن به توسعه بازی و توسعه اپلیکیشن‎‎های موبایل پرداخت. اکثر وب‌سایت‌ها از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند و توسط تمام مرورگرهای وب مدرن بدون نیاز به پلاگین پشتیبانی می‌شود. جاوا اسکریپت همچنین برای برنامه‌نویسی شبکه سمت سرور با محیط‌های زمان اجرا مانند Node.js استفاده می‌شود و اجازه ایجاد وب سرورها و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه را می‌دهد. دوره آموزش رایگان Javascript نقطه شروع بسیار مناسبی برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت به‌حساب می‌آید.

کاربردهای جاوا اسکریپت چیست؟

از مهم‌ترین کاربردهای جاوا اسکریپت می‌توان به فهرست موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت وب‌سایت‌های تعاملی
  • ایجاد برنامه‌های کاربردی وب
  • ساخت برنامه‌های موبایل
  • توسعه بازی‌ها
  • کار با سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)
  • توسعه برنامه‌های دسکتاپ
  • برنامه‌نویسی سمت سرور
  • ساخت انیمیشن و دست‌کاری تصویر
  • خودکار کردن وظایف تکراری
  • ایجاد رابط‌های کاربری
  • و بسیاری از موارد دیگر

با شرکت در دوره آموزش رایگان Javascript می‌توانید قدم اول را برای ورود به مهارت‌های زیر کسب کرده و قدم مهمی را در این راستا بردارید.

تفاوت جاوا و جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی بسیار قدرتمند سمت کلاینت است. از این زبان اغلب برای افزایش تعامل کاربر با صفحه وب استفاده می‌شود؛ به عبارت دیگر، شما با کمک جاوا اسکریپت می‌توانید وب‌سایت خود را از یک صفحه استاتیک به یک صفحه تعاملی تبدیل کنید. این زبان تجربه کاربر از صفحه وب شما را بهبود می‌بخشد. جاوا اسکریپت نه تنها در طراحی وب‌سایت بلکه در توسعه بازی و اپلیکیشن‌های موبایلی هم به طور گسترده‌ای به کار می‌رود. بسیاری از برنامه‌نویسان تصور می‌کنند اگر به زبان جاوا مسلط هستند دیگر نیازی به آموزش جاوا اسکریپت ندارند. دو زبان برنامه‌نویسی جاوا و جاوا اسکریپت هیچ ارتباطی به هم ندارند. جاوا اسکریپت تنها یک زبان اسکریپت‌نویسی است، در حالی که جاوا به‌عنوان یک زبان برنامه‌نویسی پیچیده شناخته می‌شود. سینتکس جاوا اسکریپت بیشتر تحت تأثیر زبان برنامه‌نویسی C است.

تفاوت اکما اسکریپت و جاوا اسکریپت چیست؟

اکما اسکریپت نسخه استاندارد شده جاوا اسکریپت محسوب می‌شود که توسط Ecma international ارائه شده و تاکنون نسخه‌های متفاوتی از اکما اسکریپت منتشر شده است، اما نسخه 6 آن یعنی ES6 طرفداران زیادی دارد. این نسخه در اجرای جاوا اسکریپت به‌کار می‌رود. یکی از دلایل محبوبیت این نسخه این است که برای اجرای کد ES6 در مرورگرهای جدید از BABEL استفاده می‌شود. BABEL یک فرستنده برای جاوا اسکریپت است که باعث می‌شود کد ES6 بتواند در هر مرورگری اجرا شود. در دوره آموزش جاوا اسکریپت رایگان تمام مباحث ساده تا پیشرفته دو زبان جاوا اسکریپت و اکما اسکریپت را هم‌زمان فرا می‌گیرید و در انتها با کمک آموخته‌های خود یک پروژه طراحی می‌کنید.

مزایای جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد که از مهم‌ترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای سمت کلاینت: جاوا اسکریپت یک زبان سمت کلاینت است، به این معنی که تمام کد منبع توسط مرورگر وب یا دستگاه کاربر پردازش می‌شود، نه روی سرور وب. این باعث کاهش تقاضا در وب سرور می‌شود و می‌تواند زمان پاسخگویی را بهبود بخشد.
  • تعامل: جاوا اسکریپت محتوای پویا را قادر می سازد تا توسط کاربر نمایش داده و کنترل شود. این باعث می‌شود صفحات وب تعاملی تر و کاربرپسندتر به نظر برسند.
  • سادگی: یادگیری و پیاده سازی جاوا اسکریپت نسبتاً آسان است.
  • تطبیق پذیری: جاوا اسکریپت را می‌توان برای برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های وب، دسکتاپ و موبایل استفاده کرد.
  • محبوبیت: زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه‌نویسی است و توسط تمام مرورگرهای وب مدرن پشتیبانی می‌شود.
  • کاهش بار سرور: جاوا اسکریپت را می‌توان برای کاهش بار سرور با بارگذاری وظایفی مانند اعتبار سنجی فرم و سایر عناصر تعاملی در سمت مشتری استفاده کرد.
  • هزینه: جاوا اسکریپت یک زبان رایگان و منبع باز است، بنابراین هیچ هزینه مجوزی برای استفاده از آن وجود ندارد.
  • امنیت: جاوا اسکریپت به طور کلی امن تر از سایر زبان‌ها در نظر گرفته می‌شود، زیرا در مرورگر و دستگاه مشتری اجرا می‌شود.
  • عملکرد: جاوا اسکریپت زبانی سریع است، زیرا در سمت مشتری پردازش می‌شود. این بدان معنی است که می‌توان از آن برای ایجاد برنامه‌های کاربردی با عملکرد خوب استفاده کرد.
  • کراس پلتفرم: جاوا اسکریپت یک زبان چند پلتفرمی (کراس پلتفرم یا چند سکویی) است، به این معنی که می‌توان از آن برای توسعه برنامه‌هایی که بر روی چندین پلتفرم اجرا می شوند استفاده کرد.
  • اشکال زدایی: اشکال زدایی کد جاوا اسکریپت نسبتاً آسان است، زیرا ابزارها و IDE های زیادی برای این منظور در دسترس هستند.
  • انجمن فعال: جاوا اسکریپت دارای یک جامعه بزرگ و فعال از توسعه‌دهندگان است که این امر یافتن کمک و پشتیبانی را در صورت نیاز آسان می‌کند.

با شرکت در دوره آموزش رایگان جاوا اسکریپت مکتب خونه، رفته‌رفته به این مزایای جاوا اسکریپت بیشتر پی خواهیم برد.

نقشه راه برای یادگیری جاوا اسکریپت

ممکن است هرکسی به شیوه‌ای و از راهی شروع به یادگیری جاوا اسکریپت بکند. به‌صورت کلی نقشه راه زیر یک نقشه راه استاندارد برای ورود به دنیای جاوا اسکریپت و شروع کار با آن است:

1. با اصول اولیه جاوا اسکریپت شروع کنید: اصول جاوا اسکریپت مانند متغیرها، انواع داده‌ها و عملیات اساسی را بیاموزید.

2. سینتکس یا نحو جاوا اسکریپت و نحوه نوشتن کد را بیاموزید: نحوه نوشتن و ساختار کد، استفاده از دستورات if-else و انجام اشکال زدایی اولیه را بیاموزید.

3. کتابخانه‌ها و چارچوب‌های جاوا اسکریپت را بیاموزید: کتابخانه‌های محبوبی مانند jQuery و فریمورک‎هایی مانند React Angular و React Native را بیاموزید.

4. درباره Document Object Model (DOM) بیاموزید: با سینتکس دست‌کاری DOM با جاوا اسکریپت و نحوه افزودن، حذف و اصلاح عناصر در صفحه آشنا شوید. کار با DOM و یادگیری آن در جاوا اسکریپت، بسیار ضروری است.

5. درباره برنامه‌نویسی ناهم‌زمان بیاموزید: نحوه استفاده از تماس‌های برگشتی، Promises و async/wait را برای ایجاد درخواست‌های ناهم‌زمان و رسیدگی به پاسخ‌ها بیاموزید.

6. درباره توسعه وب بیاموزید: با مفاهیم HTML، CSS و توسعه وب آشنا شوید.

7. تمرین: نوشتن کد جاوا اسکریپت و توسعه برنامه‌های کاربردی وب را تمرین کنید.

8. مفاهیم پیشرفته‌تر را بیاموزید: درباره موضوعات پیشرفته مانند شی‌ءگرایی در جاوا اسکریپت، بسته شدن (کلوزر در جاوا اسکریپت)، وراثت نمونه اولیه و برنامه‌نویسی تابعی و غیره بیاموزید.

9. فناوری‌های جدید را بیاموزید: از آخرین فناوری‌ها و روندهای دنیای جاوا اسکریپت با خبر باشید و آن ها را بیاموزید.

بدون شک شما به‌عنوان یک علاقه‌مند به زبان جاوا اسکریپت از هرکجا و از هر طریقی بخواهید شروع کنید به یک نقطه شروع نیاز دارید. دوره آموزش رایگان Javascript یکی از بهترین نقطه شروع‌ها برای این هدف است و تا حدود زیادی می‌تواند مسیر را برای شما روشن کند.

چرا باید جاوا اسکریپت را یاد بگیریم؟

ممکن است که از خودتان بپرسید که چرا اصلاً باید جاوا اسکریپت را یاد بگیریم؟ دلایل زیر می‌تواند به این سؤال شما پاسخ دهد و تا حدود زیادی قانع‌کننده باشد:

  • ·جاوا اسکریپت برای ایجاد وب‌سایت‌های تعاملی استفاده می‌شود. جاوا اسکریپت عناصر پویا را به وب‌سایت‌ها اضافه کرده که آن‌ها را جذاب‌تر و کاربر پسندتر می‌کند.
  • یادگیری جاوا اسکریپت آسان است و می‌توان از آن برای ایجاد برنامه‌های کاربردی قدرتمند استفاده کرد. با چند خط کد، می‌توانید توابع قدرتمندی ایجاد کنید که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد تعاملی و پویایی وب‌سایت‌ها استفاده کرد.
  • جاوا اسکریپت به طور گسترده در سراسر وب استفاده می‌شود و توسط تمام مرورگرهای اصلی پشتیبانی می‌شود. این بدان معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی ایجاد کنند که با همه مرورگرهای اصلی سازگار باشد و این باعث می‌شود آن‌ها در دسترس تر باشند.
  • جاوا اسکریپت زبان وب است. جاوا اسکریپت برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب، بازی‌ها، برنامه‌های موبایل و موارد دیگر استفاده می‌شود. دانستن جاوا اسکریپت می‌تواند شما را به یک توسعه‌دهنده وب همه‌کاره‌تر تبدیل کند و ابزارهایی برای ایجاد پروژه‌های شگفت‌انگیز در اختیار شما قرار دهد.
  • جاوا اسکریپت یک مهارت موردتقاضا است. تقاضای زیادی برای توسعه‌دهندگانی وجود دارد که جاوا اسکریپت را می‌دانند، بنابراین داشتن دانش زبان می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتری را برای شما باز کند.
  • جاوا اسکریپت دائماً در حال تکامل است. کتابخانه‌ها و چارچوب‌های جدیدی در حال ایجاد هستند، بنابراین می‌توانید همیشه با آخرین روندها همراه باشید و از منحنی‌ها جلوتر بمانید.
  • جاوا اسکریپت می‌تواند برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب قدرتمند استفاده شود. با جاوا اسکریپت می‌توانید برنامه‌های پویا و قدرتمندی ایجاد کنید که می‌توانند برای حل مشکلات دنیای واقعی استفاده شوند.
  • جاوا اسکریپت یک زبان متن‌باز است. این بدان معناست که هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند از این زبان برای ایجاد برنامه‌ها و به اشتراک گذاشتن کار خود با جامعه استفاده کند.

با توجه به دلایل زیر می‌توان امیدوار بود که یادگیری جاوا اسکریپت می‌تواند ارزش‌افزوده زیادی را در دنیای امروزی برای کاربر ایجاد کند و تصمیم برای شرکت در دوره آموزش رایگان Javascript یک تصمیم کاملاً منطقی باشد.

بازار کار جاوا اسکریپت چگونه است؟

شاید مهم‌ترین دغدغه افرادی که با جاوا اسکریپت آشنایی ندارند، بحث درآمد باشد. به‌صورت کلی می‌توان گفته که بازار کار جاوا اسکریپت بسیار پررونق است. جاوا اسکریپت در بین توسعه‌دهندگان تقاضای زیادی دارد و پست‌های شغلی برای موقعیت‌های مرتبط با جاوا اسکریپت رایج و در حال رشد است. با توجه به اداره آمار کار در سطح بین‌المللی، انتظار می‌رود تقاضا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار با تجربه جاوا اسکریپت از سال 2019 تا 2029 نزدیک به ٢٤ درصد رشد کند. علاوه بر این، بسیاری از کارفرمایان اکنون به دنبال توسعه‌دهندگانی با طیف گسترده‌ای از مهارت‌های جاوا اسکریپت هستند، از جمله Node.js، React، Angular؛ و Vue.js؛ بنابراین اگر به حرفه‌ای در توسعه نرم‌افزار علاقه‌مند هستید، جاوا اسکریپت قطعاً زبانی است که باید یاد بگیرید.

به طور کلی، بازار کار جاوا اسکریپت هم رقابتی و هم سودآور است. کارفرمایان به دنبال توسعه‌دهندگان بسیار ماهر هستند که بتوانند برنامه‌ها و وب‌سایت‌های تعاملی بسازند، بنابراین داشتن درک قوی از زبان و چارچوب‌های مرتبط با آن به شما مزیت رقابتی می‌دهد. برای حرفه‌ای شدن در جاوا اسکریپت می‌توان از دوره‌های آموزش جاوا اسکریپت مکتب خونه بهره برد که دوره آموزش رایگان Javascript یکی از مهم‌ترین آن ها به‌حساب می‌آید.

مشاغل مرتبط با جاوا اسکریپت

کسانی که جاوا اسکریپت را یاد می‌گیرند، می‌توانند در رسته‌های شغلی زیر به فعالیت مشغول شوند:

  • توسعه‌دهنده وب فرانت‌اند
  • توسعه‌دهنده وب Full-Stack
  • توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل
  • طراح UI/UX
  • توسعه‌دهنده بازی
  • برنامه‌نویس وب
  • توسعه‌دهنده Node.js
  • مهندس جاوا اسکریپت
  • مهندس نرم‌افزار
  • و غیره

سخن پایانی

بدون شک جاوا اسکریپت یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که امروزه از آن استفاده می‌شود و چشم‌انداز آن برای آینده همچنان امیدوارکننده به نظر می‌رسد. برای شروع یادگیری جاوا اسکریپت نیاز به نقطه شروع و نقشه راه است. دوره آموزش رایگان جاوا اسکریپت Javascript نقطه شروعی عالی برای این هدف بوده که در مکتب خونه تهیه و تدوین شده است و هم‌اکنون به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد.

همچنین دوره‌ها و انواع آموزش جاوا اسکریپت کامل و جامع از مقدماتی تا پیشرفته برای جاوا اسکریپت در مکتب خونه وجود دارد که همه جوانب یادگیری این زبان را پوشش می‌دهند و منابع بسیار معتبری برای یادگیری آن به‌حساب می‌آیند.

poster
  
برگزار کننده:  وب ‌پروگ
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  37 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)