آموزش رایگان بوت استرپ (Bootstrap 4) پروژه محور

poster
پیش‌نمایش دوره

بوت استرپ یک مجموعه ابزار رایگان و منبع‌باز برای ایجاد وب‌سایت‌های رسپانسیو (responsive) و برنامه‌های وب است. بوت استرپ محبوب‌ترین فریم‌ورک و component library برای زبان‌های جاوا اسکریپت، HTML و CSS شناخته شده است. از ... ادامه

برگزارکننده:  وب ‌پروگ  وب ‌پروگ
مدرس دوره:
4.4 (9 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  35 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان بوت استرپ (Bootstrap 4) پروژه محور

فصل اول : آشنایی با Bootstrap 4
فصل دوم : Typography
  مقدمات Typography
"18:44  
  Text-align & Display
"11:13  
  Float & Position
"08:08  
  Colors & Background
"10:21  
  Spacing
"12:55  
  Sizing
"09:44  
فصل سوم : Css Components
  Button
"24:14  
  Navbar
"17:25  
  List-group & Badge
"07:30  
  Form
"13:59  
  Input-groups
"08:33  
  Alerts & Progoress
"08:23  
  Tables & Pagination
"12:45  
  Cards
"12:38  
  Media-object
"05:14  
  Jumbotron
"04:14  
  Spinner & Shadows
"08:35  
فصل چهارم : Grid System FlexBox
  Grid System
"24:46  
  Grid-alignment
"10:07  
  FlexBox
"10:41  
  Auto margin & Wrapping & Order
"06:05  
فصل پنجم : Javascript Widgets
  Carousel
"13:49  
  Collapse & Accordion
"05:51  
  Tooltip
"10:31  
  Popovers
"08:51  
  Toast
"12:06  
  Scrollspy
"07:30  
  Modal
"06:14  
فصل ششم : پروژه
  پروژه بوت استرپ - بخش اول
"15:19  
  پروژه بوت استرپ - بخش دوم
"14:53  
  پروژه بوت استرپ - بخش سوم
"16:43  
  پروژه بوت استرپ - بخش چهارم
"06:10  

درباره دوره

بوت استرپ یک مجموعه ابزار رایگان و منبع‌باز برای ایجاد وب‌سایت‌های رسپانسیو (responsive) و برنامه‌های وب است. بوت استرپ محبوب‌ترین فریم‌ورک و component library برای زبان‌های جاوا اسکریپت، HTML و CSS شناخته شده است. از این فریم‌ورک برای توسعه وب‌سایت‌های رسپانسیو و اولویت‌دار برای موبایل استفاده می‌شود.

بوت استرپ توانسته است بسیاری از مسائل در دنیای وب را برطرف کند. یکی از این مشکلات سازگاری بین مرورگرهاست. امروزه با کمک این ابزار مهم می‌توانید وب‌سایت‌هایی بسازید که برای همه مرورگرها از جمله اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و کروم و برای همه صفحه نمایش‌ها مانند دسکتاپ، موبایل، تبلت و حتی فبلت، مناسب باشند. 

درست است که کدنویسی و ایجاد زیرساخت مناسب برای یک سایت بسیار کار پیچیده و مهمی است، اما نمایش سایت به کاربر هم اهمیت و پیچیدگی خاص خود را دارد. چرا که شما باید بتوانید محیط کاربرپسندی ایجاد کنید که هم جذاب باشد و هم کاربر بتواند به راحتی به بخش‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کند.

بوت استرپ یکی از قدرتمند‌ترین ابزارها برای توسعه وب است که مزایای زیادی را برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه وب سریع‌تر و آسان‌تر
  • ایجاد صفحات وب مستقل از پلتفرم‌های نرم‌افزاری
  • طراحی سایت‌ رسپانسیو
  • مناسب برای تمام دستگاه‌های تلفن همراه در تمام اندازه‌ها
  • رایگان و قابل دسترس در سایت getbootstrap.com

دوره آموزش رایگان بوت استرپ 4 مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که با HTML & CSS آشنایی دارند و می‌خواهند مهارت‌های خود را ارتقا دهند.
  • کسانی که به طراحی و توسعه سایت‌های زیبا و کاربردی علاقه دارند.
  • کسانی که قصد دارند تمام مهارت‌های لازم برای طراحی سایت را فرا بگیرند.

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان bootstrap 4 چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی کامل با تمام قسمت‌های بوت استرپ
  • تایپوگرافی در بوت استرپ
  • قرار دادن عناصر زیبا و استاندارد روی سایت
  • سازماندهی زیبا، اصولی و رسپانسیو مطالب در سایت
  • تمام مهارت‌های لازم برای طراحی یک سایت زیبا،‌ جذاب و کاربردی

منابع، پیشنیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش رایگان بوت استرپ چیست؟

برای اینکه بتوانید بهره کافی را از دوره آموزش رایگان بوت استرپ بگیرید، باید با کدنویسی به زبان‌های HTML & CSS آشنایی داشته باشید. از طرفی پروژه‌هایی که با بوت استرپ ایجاد می‌کنیم، همگی رسپانسیو هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم ابتدا دوره‌های زیر را بگذرانید و سپس به مشاهده دوره آموزشی پیش رو بپردازید:

پس از گذراندن این دوره اگر قصد پیشرفت در طراحی سایت را دارید می‌توانید آموزش‌های جاوا اسکریپت و Materialize را بگذرانید و مهارت‌های خود را توسعه دهید.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان بوت استرپ 4 چیست؟

در دوره آموزش بوت استرپ 4 به شما می‌گوییم که این ابزار مهم و کاربردی چه قدرت‌هایی دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن چه کارهایی انجام دهید. در این دوره جامع و کامل تمام بخش‌های bootstrap را به شما آموزش می‌دهیم و در انتها سعی می‌کنیم با استفاده از تمام المان‌هایی که آموخته‌ایم، یک سایت زیبا و رسپانسیو طراحی کنیم.

  • فصل اول: آشنایی با بوت استرپ

در فصل اول بیشتر از هر چیز سعی می‌کنیم به معرفی فریم‌ورک بوت استرپ بپردازیم. اگر هیچ شناختی از این ابزار قدرتمند ندارید، نگران نباشید. تمام سازوکارهای بوت استرپ و بخش‌های مختلف این ابزار را به شما آموزش می‌دهیم و شما در انتهای این فصل با قدرت و کارایی آن آشنا خواهید شد. همچنین می‌توانید سایت بوت استرپت را بشناسید و از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید.

  • فصل دوم: Typography

بوت استرپ این امکان را به شما می‌دهد که سایتتان را طبق سلیقه خود طراحی کنید و محتواهای آن را متناسب با نیاز خود در سایت قرار دهید. بنابراین شما می‌توانید از انواع فونت‌ها و سایزها برای نوشتن متن و هدینگ‌های محتوای خود استفاده کنید. آن‌ها را در جای مناسب قرار دهید و موقعیتشان را تنظیم کنید. علاوه بر این مباحث، نکات دیگری هم در ارتباط با تایپوگرافی در بوت استرپ در این فصل به شما آموزش می‌دهیم.

  • فصل سوم: CSS Components

طراحی سایت کار بسیار سختی می‌تواند باشد اگر بخواهید تمام عناصر لازم برای صفحات وب‌سایت را خودتان طراحی کنید. اما کامپوننت‌های بوت استرپ این کار را بسیار راحت کرده است. با استفاده از این ابزارهای کاربردی می‌توانید در کمترین زمان ممکن المان‌های مورد نیاز خود را مانند نوارهای پیمایشی، دکمه‌ها، فرم‌های سایت، نمایش تیترها، خلاصه اخبار و صدها المان دیگر را به آسانی در سایت خود قرار دهید. مهم‌ترین کامپوننت‌های CSS را در این فصل به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

  • فصل چهارم:‌ Grid System FlexBox

گرید سیستم‌ها در بوت استرپ به شما اجازه می‌دهند که ساختار صفحه خود را بر مبنای 12 ستون ایجاد کنید. اگر سایت شما به 12 ستون نیاز ندارد، می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کرده و ستون‌های کمتر با اندازه‌های متفاوت ایجاد کنید. این سیستم‌ها رسپانسیوند و ستون‌ها در تمام دستگاه‌ها متناسب با اندازه همان صفحه نمایش داده می‌شوند. در این فصل به طور کامل با گرید سیستم‌ها آشنا می‌شوید.

  • فصل پنجم: Javascript Widgets

کلاس‌ها و ابزارهای زیادی در بوت استرپ وجود دارد که می‌توانید با استفاده از کدهای جاوا آن‌ها را فراخوانی کنید. در این فصل javascript widgetهایی که برای توسعه یک وب‌سایت رسپانسیو و کاربردی لازم است را به خوبی فرا می‌گیرید.

  • فصل پنجم: پروژه

در فصل‌های قبل با تمام امکاناتی که بوت استرپ برای طراحی سایت فراهم کرده است، آشنا شدید. در فصل آخر همه این امکانات را که برایتان توضیح دادیم، روی یک پروژه واقعی پیاده می‌کنیم. بنابراین شما می‌توانید یک سایت زیبا و کاربردی و با تمام امکانات لازم بسازید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی شیخ

علی شیخ در سال ۱۳۹۴ در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و به عنوان برنامه‌نویس وب در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شروع به کار کرد. تخصص اصلی ایشان در زبان‌های جاوا اسکریپت و php است. وی به دلیل این که به آموزش علاقه زیادی داشت، تصمیم به راه‌اندازی وب‌سایتی در این زمینه به نام وب پروگ گرفت و اکنون از سال 1398 تاکنون توانسته‌است سهم کوچکی در آموزش به افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی را داشته باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سوران درویشانی 1401-01-15
عالی
1400-04-01
سلام سپاس بابت دوره خوبتون
1400-02-23
سلام. ممنون بابت آموزش خوبی که به صورت رایگان قرار دادید. فایل پروژه رو از کجا میتونم دانلود کنم؟
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. تمامی فایل های مورد نیاز زیر ویدئوی معرفی قرار داده شده اند.
1400-02-05
عالی مثل همیشه
1400-11-01
سلام دوره اصلا کاربردی نیست ، در واقع دانشجویی طراحی شده ، مهمترین بحث بوت استرپ کول بندی هست که توضیحات جزئی داده نشده که مشکلی از کسی که میخواهد پروژه کار کند حل نمایید

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  وب ‌پروگ
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  35 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)