×
ribbon

آموزش گریم سینمایی

بدون شک یکی از ارکان بسیار مهم و تأثیرگذار در تولید یک اثر سینمایی مسئله‌ی گریم و چهره‌­پردازی است. امروزه آشنایی با موضوعات مربوط به گریم و چهره­‌پردازی یکی از نیازهای اساسی هرکسی است که ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
2.5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش گریم سینمایی

گریم سینمایی
  تاریخچه گریم در سینما
"31:34  
  شبیه‌سازی
"07:05  
  نوع پوست در گریم
"11:25  
  تجربه در گریم
"16:37  
  مواد گریم
"15:08  
  گریم زخم صورت
"13:20  
  پودر زدن صورت
"10:30  
  گریم کبودی دور چشم
"11:25  
  برجستگی روی پوست
"26:34  
  نحوه کار با درماوکس
"20:17  
  گریم آسیب‌دیدگی پوست (قسمت اول)
"22:19  
  گریم آسیب‌دیدگی پوست (قسمت دوم)
"21:36  
  کار با سیلیکن
"12:11  
  گریم گوشت اضافه در حادثه
"28:42  
  گریم سوختگی ناحیه ابرو
"16:02  
  گریم جوان نمایی - روش سایه‌روشن
"40:20  
  گریم کهن‌سال نمایی
"31:03  

درباره دوره

بدون شک یکی از ارکان بسیار مهم و تأثیرگذار در تولید یک اثر سینمایی مسئله‌ی گریم و چهره‌­پردازی است. امروزه آشنایی با موضوعات مربوط به گریم و چهره­‌پردازی یکی از نیازهای اساسی هرکسی است که قصد ساخت فیلم یا حضور جدی در زمینه سینما دارد. برای افزایش کیفیت یک اثر سینمایی در کنار مسائلی همچون قصه، کارگردانی و فیلم­‌برداری، موضوع گریم نیز بسیار بااهمیت و مؤثر است. هدف از برگزاری دوره آموزش گریم سینمایی آشنایی شرکت‌کنندگان این دوره با چهارچوب‌­های کلی در گریم سینمایی، انواع روش­‌های موجود در گریم، خلاقیت در گریم و به‌طورکلی هر مسئله‌ای که به نحوی به موضوع گریم و چهره‌­پردازی مربوط می­‌شود، بوده است.

 

به‌منظور آشنایی کامل مخاطبان این دوره با موضوع گریم سینمایی، در این دوره سعی شده است تا در کنار حفظ عمق کافی مطالب، گستردگی لازم در این مبحث نیز حفظ شود تا به‌این‌ترتیب هیچ موضوع ناشناخته­‌ای برای مخاطب باقی نماند. برای دستیابی به این منظور، در این دوره ابتدا به تاریخچه گریم در سینمای ایران و جهان پرداخته می­‌شود و در ادامه دوره دررابطه‌با نمونه‌­های عالی گریم در سینمای ایران و جهان از جمله سینمای هالیوود صحبت می‌­شود. در طی این صحبت‌­ها با استفاده از مثال­‌های گوناگون مطالب ارائه‌شده در دوره برای مخاطبان محترم روشن­‌تر و مفهوم‌­تر می‌­شوند.

در ادامه دوره با استفاده از مثال­‌های گوناگون، شرکت‌­کنندگان با ابزارهای موردنیاز برای گریم در سینما، چگونگی کار با این ابزارها و مواد موردنیاز در گریم آشنا می­‌شوند. در پایان دوره نیز به آموزش جدیدترین تکنیک‌­های گریم پرداخته می‌­شود و مخاطب می­‌تواند با علم روز دنیا در زمینه‌ی گریم آشنا شود.

دوره آموزش گریم سینمایی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالب ارائه‌شده در این دوره به زبانی بسیار ساده و روان برای مخاطبان توضیح داده شده‌است و در طول مدت آموزش دوره سعی شده است همه مباحث به طور کامل برای مخاطبان عزیز توضیح داده شود؛ به‌این‌ترتیب شرکت در این دوره نیاز به هیچ پیش­‌نیاز اساسی و عمیقی ندارد. برای شرکت در این دوره کمی علاقه به سینما، هنر، گریم، ذوق و سلیقه تنها پیش­‌نیازی است که موردنیاز خواهد بود. با استفاده از مطالب این دوره شما با همه تعاریفی که یک چهره‌­پرداز سینما باید بداند، آشنا می­‌شوید.

 

منابع یا الزاماتی که دوره آموزش گریم سینمایی بر‌اساس آن تدریس می­‌شود کدام­ند؟

دوره آموزش گریم سینمایی بر اساس جدید­ترین متدهای آموزش گریم و چهره‌­پردازی تهیه و تدوین شده‌است. آنچه در این دوره به مخاطب آموزش داده می­‌شود با استفاده از مثال‌­هایی از سینمای ایران و جهان انجام می­‌گیرد و این مثال‌­ها منبع مناسبی برای آموزش به مخاطبان خواهد بود.

مطالبی که در این دوره به مخاطبان آموزش داده می‌­شود عبارتند از:

  • تاریخچه چهره‌پردازی و گریم سینما
  • شبیه‌سازی
  • نوع پوست در گریم
  • تجربه در چهره‌پردازی
  • مواد گریم
  • ایجاد زخم صورت
  • گریم هندی و پاکستانی - نحوه پودر زدن روی صورت
  • گریم کبودی دور چشم
  • گریم برجستگی روی پوست
  • نحوه کار با درماوکس
  • گریم آسیب‌دیدگی پوست
  • کار با سیلیکون‌ها
  • گریم اسیدپاشی و سوختگی
  • گریم ماه‌گرفتگی و تکنیک‌های ویژه در جهت گریم ترسناک
  • گریم سبیل و تیپ‌سازی چهره مجرم
  • گریم کهن‌‌سال نمایی - روش سایه‌روشن
  • گریم جوان نمایی

الزامی که در آموزش گریم سینمایی برای مخاطبان وجود داشته است، آشنایی عمیق و اصولی شرکت­‌کنندگان با چهره­‌پردازی و آشنایی عمیق مخاطبان با تاریخچه گریم در جهان و سینما بوده است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امیر ترابی

امیر ترابی، طراح گریم، چهره‌پرداز سینما و تلویزیون کار حرفه‌ای خود را در سال 1382 آغاز کرد و در فیلم خواب خاک به کارگردانی سپیده فارسی به‌عنوان طراح گریم فعالیت داشته است و همکاری با هنرمندانی همچون رؤیا نونهالی، حسین محجوب، مهدی مرعشی و محسن سلمانی‌زاده را تجربه کرد، ایشان در آثاری همچون سریال شبکه نمایش خانگی کرگدن، فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع و فیلم سینمایی پارادایس فعالیت داشته است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
ایمان خماریان 1402-12-19
عالی

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)