آموزش اجرای استراتژی، سفری به دنیای عمل

poster
پیش‌نمایش دوره

اجرای استراتژی به دنبال تدوین و فرموله کردن استراتژی‌ها می‌آید که در مدیریت اهمیت زیادی دارد. مطالعات مطرح اخیر نشان داده است که از عامل شکست دو سوم شرکت‌ها نه در تدوین استراتژی بلکه در ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
حمیدرضا نورعلی‌زاده
حمیدرضا نورعلی‌زاده
4.7 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  7 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش اجرای استراتژی، سفری به دنیای عمل

آمادگی ذهنی برای اجرا

             

  بیان ضرورت و مروری بر مفاهیم دوره
"17:15  
  مدل ذهنی اجرا، تصور مقصر و تصور مظلوم نما
"30:12  
  مدل ذهنی اجرا، تصور مسئول
"09:14  
ساختار، فرایند و اختیارات

                  

  ابزار RACI
"17:29  
  ابزار RAPID
"07:50  
مدیریت عملکرد و همسویی

              

  همسویی، تببین مفاهیم
"22:13  
  کارت امتیازی متوازن BSC؛ معرفی مدل
"10:27  
  کارت امتیازی متوازن BSC؛‌ تبیین چهاروجه
"21:55  
  کارت امتیازی متوازن BSC؛ مضامین استراتژیک به عنوان ابزار همسویی
"15:26  
  تصویر مضامین استراتژیک در وجوه مالی و مشتریان
"19:24  
  تصویر مضامین استراتژیک در وجوه فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری
"15:06  
  مطالعه موردی؛‌ به‌‌کارگیری BSC در یک شرکت بیمه
"12:07  
مدیریت ریسک استراتژیک

                 

  تبیین مفهوم ریسک؛ احتمال و پیامد
"13:57  
  معرفی فرایند مدیریت ریسک مطابق استاندارد ISO31000
"05:25  
  شناسایی ریسک با ابزار بوتای BOWTIE
"12:42  
  تحلیل ریسک و ارزشیابی ریسک با ابزار HEAT MAP
"10:30  
  پاسخ به ریسک
"09:11  
  مدل کوزو COSO؛ ریسک عدم همسویی ارکان جهت ساز
"09:16  
  مدل کوزو COSO؛ ریسک انتخاب استراتژی
"10:13  
  مدل کوزو COSO؛ ریسک اجرای استراتژی
"09:37  
همراه کردن کارکنان

                 

  مراوده؛‌ معرفی مدل SUCCES
"07:18  
  مدل SUCCES؛‌ ساده
"06:52  
  مدل SUCCES؛‌ غیرمنتظره
"05:17  
  مدل SUCCES؛‌ معتبر و ملموس
"07:17  
  مدل SUCCES؛‌ احساسی و داستانی
"08:20  
  قدرت؛‌ مولفه های ساختاری و شخصی
"17:17  
  شبکه های غیررسمی
"09:14  
مطالب تکمیلی برای مطالعه بیشتر

                       

  مدل کسب‌ و کار و مدل عملیاتی
"10:11  
  آزمون پایانی دوره آموزش اجرای استراتژی، سفری به دنیای عمل
 100%    
"17:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

اجرای استراتژی به دنبال تدوین و فرموله کردن استراتژی‌ها می‌آید که در مدیریت اهمیت زیادی دارد. مطالعات مطرح اخیر نشان داده است که از عامل شکست دو سوم شرکت‌ها نه در تدوین استراتژی بلکه در عدم اجرای صحیح آن است. جان کاتر در سال 2012 از این حقیقت پرده برداشت که 70 درصد ابتکارات راهبری به دلیل اجرای نامناسب به نتیجه نرسیده‌اند. عامل موفقیت شرکت‌ها به تنهایی وابسته به تدوین مناسب استراتژی‌ها نیست بلکه به دنبال جاری‌سازی صحیح این استراتژی‌هاست که شرکت‌ها به عملکرد بهتر، مزیت رقابتی پایدار و  هر آنچه ضامن موفقیت آنهاست، دست‌ می‌یابند.

پس از انتخاب استراتژی درست برای رسیدن به اهداف و چشم‌انداز سازمان، چگونگی ایجاد جریان استراتژی در لایه‌های سازمانی نیز یکی از دغدغه‌های مدیران است، دغدغه‌ای که می‌توان با انتخاب راهکارهای درست جاری‌سازی، آن را در میان بخش‌های مختلف سازمان اجرایی نمود.

 

 

 

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمیدرضا نورعلی‌زاده

حمیدرضا نورعلی زاده متولد 1353 است. فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع لیسانس و مهندسی سیستم‌های اقتصادی-اجتماعی از موسسه عالی پژوهش در برنامه‌ريزی و توسعه (IRPD نیاوران) در مقطع ارشد و دکترای مهندسی صنایع-مدیریت سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت ایران است.
علاوه بر فعالیت دانشگاهی به‌عنوان هیئت‌علمی گروه مدیریت کسب‌وکار دانشگاه علم و صنعت، از سال 1376 تجربیات شخصی او در صنایع خودروسازی، شوینده و بهداشتی، برق، بیمه، پالایشگاهی و پتروشیمی بوده و هم‌اکنون به‌عنوان مشاور مدیریت صلاحیت‌دار (CMC) در حوزه‌های برنامه‌ریزی استراتژیک و پیاده‌سازی آن و تحول استراتژیک شرکت‌ها و سازمان‌ها، عمدتاً در صنعت بیمه، نفت و پتروشیمی فعال است.
پیش‌ازاین، از 1388 تا 1394 در جایگاه هیئت‌مدیره، مسئولیت طرح و توسعه شرکت بیمه ملت را بر عهده داشته است. قبل از پیوستن به بیمه ملت، او در جایگاه مدیریت برنامه‌ریزی و کنترل، مسئولیت تدوین استراتژی و اجرای آن را در سطح هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه بهمن بر عهده داشته است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمدرضا مقامی 1400-10-08
دوره بسیار مفیدی بود
علی اکبریه 1399-05-19
دوره خوب و جامعی بود. با توجه به اینکه خودم دوره‌های مختلفی را در جاهای مختلف گذرانده‌ام، آن را به دیگران توصیه می‌کنم. مباحث با یک ساختار مشخص و منسجم، تدریس و با بیان و سبک خوبی هم گفته شد.
سلیمه گوهری نژاد 1399-05-29
با سلام و احترام دوره بسیار ارزشمندی بود و نکات عملیاتی برجسته و مفیدی ارائه شد.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

 

پیش از بررسی مفهوم جاری‌سازی اما می‌بایست با اصول و مفاهیم برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا شد، مکتب‌خونه در دوره آموزش جاری‌سازی استراتژی می‌کوشد تا با مروری مختصر بر اصول برنامه‌ریزی استراتژیک و آشنایی با مفهوم رفتار کلی کارکنان و برخی مدل‌های ذهنی مؤثر آن‌ها در موفقیت جاری‌سازی استراتژی در سازمان که مانع نقش‌آفرینی مسئولانه‌شان در سازمان می‌شود. راهبردهای کلیدی منجر به اقدامات عملیاتی واحدها را شناسایی و آموزش داده و جاری‌سازی استراتژی را بر اساس تدوین شاخص‌های درست و بهینه و قابل‌اطمینان در مسیر صحیح خود بررسی کند.

مدیریت ریسک استراتژیک نیز در جاری‌سازی استراتژی در موارد وجود منازعات درون‌سازمانی، از دیگر مباحثی است که پیش از جاری‌سازی استراتژی مدیران می‌بایست به آن توجه کنند.

اما جاری‌سازی استراتژی در سازمان در مواردی نیز با مخالفت مراجع قدرت روبروست، نحوهٔ برخورد درست و تعامل با مراجع قدرت نیز به‌منظور دستیابی به اهداف استراتژیک ازجمله مواردی است که با هم به بررسی آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با مدل کارت امتیازی متوازن به‌عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای جاری‌سازی استراتژی در سازمان و همچنین آموزش چگونگی تهیه نقشه راه استراتژیک سازمان ازجمله مواردی است که برای جاری‌سازی استراتژی مورد اهمیت بوده و در انتخاب مسیر درست جاری‌سازی استراتژی، مدیران سازمان را راهنمایی می‌کند.

تسری استراتژی به واحدهای عملیاتی سازمان‏های اقماری و واحدهای صف و ستاد نیز ازجمله مواردی است که در مباحث دوره جاری‌سازی استراتژی به آن می‌پردازیم، برای تحقق استراتژی‌های سازمان، یادگیری ایجاد زیرساخت‌های سیستمی موردنیاز برای تحقق این مهم نیز از موارد چالش‌برانگیز جاری‌سازی استراتژی خواهد بود. عارضه‌های عمدی عدم اجرای اثربخش استراتژی در سازمان‌ها جدی است و بنابراین به مدیران تمامی واحدها پیشنهاد می‌شود تا پیش از اجرای استراتژی‌های نوین در سازمان خود، ابتدا این اصول را نیز به‌خوبی فراگیرند.

 

 

در بخش جاری‌سازی استراتژی، ابتدا می‌بایست مدل ذهنی اجرا را بررسی و سپس تصورات مسئول را از این مدل مبنی بر اهداف و چشم‌انداز سازمان جهت‌دهی کرد.

ابزارهایی نظیر ماتریسRACI که به‌عنوان نمودار مسئولیت خطی نیز شناخته می‌شود، مشارکت نقش‌های مختلف در تکمیل وظایف یا تحویل‌دادنی‌های یک پروژه یا فرایند کسب‌وکار را تشریح می‌کند، این ماتریس برای روشن کردن نقش‌ها و مسئولیت‌ها در پروژه‌ها و فرایندهای عملکردی جاری‌سازی استراتژی مفید است.پس از بررسی مدل ذهنی به بررسی این مدل می‌پردازیم و سپس مدیریت عملکرد را در تدوین و جاری‌سازی استراتژی مبتنی بر معرفی و یادگیری کارت امتیازی متوازن متمرکز می‌کنیم. سپس مضامین استراتژیک وجوه را از منظر مالی بررسی کرده و مدیریت ریسک استراتژيک را با ابزار بوتای فرا می‌گیریم، اگر تاکنون تا مدل کوزو COSO آشنایی ندارد نیز در این دوره با آن مفاهیم عمیق‌تری را آموزش خواهید دید، ریسک عدم همسویی و سایر مفاهیم مديريت ریسک استراتژیک را نیز با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

برای جاری‌سازی استراتژی می‌بایست کارکنان خود را با خود همراه کنید، پس از اتمام سایر مباحث، می‌آموزیم که چگونه فرهنگ و جریان استراتژی را در میان کارکنان خود اجرایی کنیم.

 

حاصل دوره:

  • آشنایی با مفهوم رفتار کلی کارکنان و برخی مدل‌های ذهنی آن‌ها که مانع نقش‌آفرینی مسئولانه در سازمان می‌شود. 
  • چگونگی تبدیل راهبردهای کسب‌وکار به اقدامات عملیاتی واحدها. 
  • چگونگی تدوین شاخص برای اطمینان از حرکت کارا در مسیر صحیح. 
  • آشنایی با روش تعیین و تفکیک نقش‌های مختلف برای اجرای کارآمد اقدامات 
  • آشنایی با مفاهیم و ابزارهای مدیریت ریسک استراتژیک  
  • آشنایی با مفهوم مراوده و آشنایی با ابزاری مناسب برای اشاعه مضامین استراتژیک در سازمان 
  • درک مفهوم قدرت و نحوه تعامل با مراجع قدرت به هدف اجرای کارآمد
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  7 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام