آموزش بازاریابی سیاسی انتخابات

poster
پیش‌نمایش دوره

بازاریابی سیاسی انتخابات را باید نوعی از ارتباطات سیاسی بدانیم که در نهایت به ارتقای ارتباطات میان کمپین انتخاباتی و مردم منجر خواهد شد و به عبارتی دیگر، فرایندی است که در آن از اصول ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:05 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:05 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آگاهی از شیوه‌های صحیح فعالیت کمپین انتخاباتی

 آشنایی با روش‌های کسب اطلاعات از صحنه رقابت انتخاباتی

 آماده‌‌‌سازی کمپین انتخاباتی

 اطلاع از شیوه‌های صحیح تبلیغات و بازاریابی انتخاباتی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش بازاریابی سیاسی انتخابات

اطلاعات محیطی

اطلاعات محیطی در انتخابات شامل شناخت صحنه رقابت، اطلاعات رأی‌دهندگان و نامزدهای رقیب است که پایه‌های برنامه‌ریزی کمپین انتخاباتی را شکل می‌دهد و به عبارتی، عدم آگاهی صحیح از این اطلاعات، تدوین برنامه‌ریزی‌های کمپین انتخاباتی را دچار خلل خواهد کرد.

  اطلاعات صحنه رقابت انتخاباتی
"08:24  
  اطلاعات رای دهندگان
"06:40  
  تحلیل نامزدهای رقیب
"05:16  
فعالیت‌های درونی کمپین

فعالیت‌های درونی کمپین اموری هستند که مدیران و اعضاء یک کمپین انتخاباتی در جهت شکل‌گیری یک کمپین قدرتمند و به پشتوانه آن آماده‌سازی یک نامزد جدی در عرصه انتخابات انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها در درون کمپین صورت می‌گیرند اما نتایج آنها بر محیط انتخابات و تصمیم رأی‌دهندگان تأثیرگذار خواهند بود.

  مزیت رقابتی
"07:31  
  برندسازی شخصی نامزد
"05:35  
  طراحی و تدوین دیدگاه انتخاباتی
"07:00  
فعالیت‌های عمومی

اقداماتی که‌ رأی‌دهندگان را مخاطب قرار داده و شامل جنبه‌های بیرونی کمپین می‌شوند را فعالیت‌های عمومی می‌نامیم. این فعالیت‌ها به عمومی‌کردن نتایج فعالیت‌های درونی کمپین می‌پردازند.

  تبلیغات انتخاباتی
"09:27  
  بازاریابی مسری
"15:58  

درباره دوره

بازاریابی سیاسی انتخابات را باید نوعی از ارتباطات سیاسی بدانیم که در نهایت به ارتقای ارتباطات میان کمپین انتخاباتی و مردم منجر خواهد شد و به عبارتی دیگر، فرایندی است که در آن از اصول و تکنیک‌های بازاریابی در جهت معرفی، برندسازی و تبلیغات نامزد و سیاست‌های وی، و نهایتاً جلب نظر و آرای مردم استفاده می‌شود.

برقراری ارتباط بهتر با شهروندان، ایجاد شناخت صحیح‌تر از نامزد در جامعه، افزایش توجه عمومی به مسائل موردنظر کمپین انتخاباتی و بالابردن احتمال پیروزی در انتخابات از پیامدهای بهره‌گیری از بازاریابی سیاسی انتخابات هستند. 
در بازاریابی سیاسی انتخابات، ابتدا بر محیط انتخاباتی اشراف پیدا می‌کنیم، سپس به ساخت کمپین پرداخته و پس از آن با عموم مردم ارتباط مؤثر برقرار می‌کنیم تا بتوانیم در ابتدا آنها را به رأی‌دهندگان بالقوه تبدیل کرده و پس از آن آرای رأی‌دهندگان را به سمت صندوق نامزد خودمان هدایت کنیم.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مانی محرابی

مانی محرابی، مدیر گروه مطالعات بازاریابی آویژه، عضو هیئت علمی اندیشکده روابط بین‌الملل، نویسنده، مدرس و تحلیلگر سیاست بین‌الملل است. وی به عنوان تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل در خبرگزاری های ملی و بین المللی فعالیت دارد و از صاحب نظران این حوزه محسوب می شود. از آثار محرابی می‌توان به "کتاب بازاریابی سیاسی انتخابات" به عنوان نخستین کتاب آموزش بازاریابی سیاسی انتخابات در ایران و نیز "کتاب نویسنده خلاق" به عنوان نخستین اثر آموزشی نویسندگی خلاق بر مبنای ادبیات فارسی اشاره نمود. مانی محرابی همواره به عنوان صاحب نظر در زمینه‌های فوق به سخنرانی در رویدادهای ملی و بین‌المللی پرداخته که به‌عنوان نمونه می‌توان به نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای صادراتی ایران)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ... اشاره نمود. وی نخستین مدرس بازاریابی سیاسی انتخابات در ایران است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:05 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:05 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)