کارمندی یا کارآفرینی

کارمندی یا کارآفرینی ؟ کدام یک را به عنوان روند شغلی زندگی‌مان انتخاب کنیم؟تفاوت کارمندی و کارآفرینی در چیست؟ در دنیای امروز، همه افراد روزبه‌روز در حال تلاش و فعالیت برای کسب و کار هستند ... ادامه

برگزارکننده:  دانشکار  دانشکار
مدرس دوره:
علی پنیریان
علی پنیریان
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره کارمندی یا کارآفرینی

کارمندی یا کارآفرینی
  بخش اول کارمندی یا کارآفرینی
"104:48  
  بخش دوم کارمندی یا کارآفرینی
"96:16  

درباره دوره

کارمندی یا کارآفرینی ؟ کدام یک را به عنوان روند شغلی زندگی‌مان انتخاب کنیم؟تفاوت کارمندی و کارآفرینی در چیست؟ در دنیای امروز، همه افراد روزبه‌روز در حال تلاش و فعالیت برای کسب و کار هستند تا بتوانند سطح شغلی خود را برای رسیدن به مهارت و سود بیشتر ارتقا دهند.

با توجه به مهارت‌ها و مشاغلی که سراسر دنیا را تشکیل داده است، کارمندی و کارآفرینی یکی از حرفه‌های عالی و ثابت شده در جهان است که بسیاری از افراد به این کار مشغول هستند.

اما مهم‌ترین چیزی که امروزه بسیاری افراد راجب به آن به اشتباه فکر می‌کنند، این است که تصور می‌کنند کارمندی و کارآفرینی یکسان و به یک شکل است.

ولی این تصور اشتباه است و در میان هر واژه کارمند و کارآفرین هزار مفهوم و معنی نهفته است که آن‌ها را به کل از یکدیگر جدا می‌کند. 

به این ترتیب بهتر است با تفاوت کارمندی و کارآفرینی آشنا شوید. عده‌ای از افراد تا قبل از اینکه با تفاوت این دو واژه آشنا شوند، در ذهن خود معانی متفاوت و مختلفی را مرور کرده و به آن‌ها فکر می‌کنند. اما بهترین کار برای یادگیری تحقیق و بررسی اطلاعات مورد نیاز است. 

تفاوت کارمندی و کارآفرینی:

1. کارمندان برای هدفی که در نظر گرفته شده است، حرکت می‌کنند و برای آن تلاش می‌کنند ولی کارآفرینان خود سازنده و طراح یک هدف و مسیر می‌باشند. 

2.  زمانی که کارمندان در شرکت فعالیت دارند، در صورت بروز مشکل به دنبال کمک هستند ولی کارآفرینان خود  ارائه‌دهنده راه‌حل هستند. 

3.  با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌ها را در شرکت‌ها کارمندان انجام می‌دهند، آن‌ها همیشه عمل می‌کنند اما باید برای آنکه از پس کار خود به خوبی برآیند، کارآفرینان باید به نیازهای آن‌ها گوش فرا داده و با دانستن آن‌ها، محیطی خلاق و پر از انرژی را به وجود آورد. این یکی از مهم‌ترین تفاوت کارمندی و کارآفرینی است. 

4. کارمندان دائما تلاش می‌کنند تا به پول زیادی دست پیدا کنند ولی کارآفرینان به دنبال این هستند که زمان خود را از دست ندهند و برای آن تلاش می‌کنند. 

5.کارمندان در صورتی که فعالیت خود را سپری می‌کنند، برای آنکه شرکت دچار آسیب نشود، هرگز نباید ریسک بالا داشته باشند ولی یک کارآفرین باید برای رسیدن به اهداف ریسک‌پذیر باشد و خطر را به جان بخرد تا بتواند شرکت را در حد عالی پایه‌گذاری کند و این یکی دیگر از تفاوت کارمندی و کارآفرینی است. 

6.کارمندان باید بتوانند در کارها متخصص باشند ولی کارآفرینان به همه چیز به صورت کلی نگاه می‌کنند. همچنین یک کارآفرین باید بتواند اطلاعات اندکی راجب به زمینه‌های مختلف داشته باشد تا بتواند با در میان گذاشتن آن‌ها با کارمندان، به آن‌ها قدرت و اختیار بیشتری برای فعالیت بدهند. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی پنیریان

مهندسی مکانیک

MBA دانشگاه امیر کبیر

مدیرعامل مرکز نوآوری یاس

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ژنو

موسس چند شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

7. از آنجایی که کارمند می‌داند که هروز باید یک فعالیت و مهارت یکسان را انجام دهد، دچار خستگی و ناامیدی می‌شوند ولی کارآفرین هرگز ناامید و خسته نمی‌شود و اگر هم این‌طور باشد، موقتی است و سریعا آن را از بین می‌برد.

8. یکی دیگر از انواع تفاوت کارمندی و کارآفرینی، این است که کارمند تلاش می‌کند تا فعالیت‌های خود را در جهت رسیدن شرکت به اهداف انجام دهد و بابت آن حقوق دریافت می‌کند ولی کارآفرین برای هدفی که برنامه‌ریزی کرده است و نتیجه مطلوبی که به آن دست یافته حقوق دریافت می‌کند.

9.  برای آنکه یک کارمند بتواند همیشه در یک شرکت باقی بماند، باید از قوانین پیروی کند ولی کارآفرین می‌تواند برای آنکه شرکت را در جهت سود هدایت کند، حتی گاهی قوانین را پشت گوش بیندازد. اما در این راه به کارمندی نیاز  دارد که تابع همه تغییرات باشد. 

10.کارمندان وظایفی را که توسط کارآفرین برنامه‌ریزی شده است، انجام داده و برای آن تلاش می‌کنند. در اصل کارآفرین باید بتواند با اهدافی که طراحی می‌کند، کیفیت کار را برای طولانی مدت بالا ببرد.

11. کارمندان به امید آنکه بتوانند شغل و مهارت خود را ارتقا دهند، تلاش می‌کنند ولی کارآفرینان برای آنکه بتوانند کسب و کار شرکت خود را افزایش دهند، دائما  به فکر توسعه مهارت خود هستند.

12.  از تفاوت مهم کارمندی و کارآفرینی این است که کارمندان تنها روپاپرداز هستند و برای آن ممکن است تلاشی نکنند ولی فرد کارآفرین دائما درحال برنامه‌ریزی برای رسیدن به این رویا هستند. 

13. کارمندان همیشه به سختی کار و فعالیت می‌کنند تا آینده خود را بسازند و آن را تضمین کنند ولی کارآفرینان هوشمندانه عمل می‌کنند تا شرایط را به سمت مثبت و عالی هدایت کنند. 

میان دو واژه کارمند و کارآفرین تفاوت‌های زیادی وجود دارد که قادر به ذکر کردن همه آن‌ها نمی‌باشیم ولی باید بدانید که برای حرفه‌ای شدن در این راه باید از تفاوت کارمندی و کارآفرینی آگاه باشید.

تنها با صرف وقت و زمان مناسب می‌توانید به بهترین‌ها برسید و برای شغل و مهارت خود و وظایفی که در این راه به عهده دارید، تلاش کنید. 

poster
  
برگزار کننده:  دانشکار
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)